PDA

View Full Version : Apple Logic Pro 7



Bloodline
15 maart 2005, 12:40
Link -> http://www.apple.com/logic/

ik surfde laatst wat op het web om te zien wat voor muziek software er allemaal was. toen kwam ik deze software tegen en kon me ogen niet geloven hoeveel het koste. hier een stukje tekst voor de duidelijkheid:

The industry-leading application for music creation and audio production dramatically broadens the capabilities of computer-based studio environments with Logic Pro 7. The first choice of many prominent musicians and producers, Logic Pro 7 provides the most comprehensive collection of music creation tools, all for $999.

idd, 999 dollar :o ben ik nou zo arm, of zijn de mensen tegenwoordig nou zo rijk. dus ik vroeg me af: wie heeft deze software ? en is 999 dollar niet een beetje veel ?

skanky
15 maart 2005, 13:00
Dat is tegenwoodig normaal voor proffesionele software. Grafische programmas zijn zelfs nog duurder: Quark XPress 1999EU.

Ik denk dat dit mede komt door alle illegale kopieen die verspreid worden. Dat betekend hogere beveiligingskosten dus moet de prijs omhoog. Doordat de software dus duurder wordt komen er meer illegale kopieen. Het is dus een vicieuze cirkel.

Maarrrrr.... Logic 6 en 7 zijn alleen voor de Mac verkrijgbaar en het is nog niemand gelukt om het te kraken. Misschien is het tij eindelijk gekeerd.

Mithrandir
15 maart 2005, 13:19
De prijzen van die software zijn niet zo hoog vanwege illegale kopieeen, mensen die van dit soort software de illegale versie hebben zouden het pakket niet kopen als er geen mogelijkheid was om het illegaal te krijgen omdat ze het eigenlijk niet nodig hebben voor professionele doeleinden. Misschien heeft het een kleine invloed op de prijs, maar die producten waren al exhorbitant duur voor illegale kopieeen gemeengoed waren.

Volgens mij zijn de prijzen zo hoog omdat de ontwikkelkosten van een dergelijk product redelijk hoog zijn (gaan aardig wat man uurtjes in zitten en dat geld moet terug verdient worden) en het aantal mensen wat zulke pakketten koopt is aanzienlijk kleiner dan het aantal mensen wat bijvoorbeeld games koopt. Ze zoeken dus een manier om het geld wat er geinvesteerd is in het product terug te verdienen.

Azrael
15 maart 2005, 13:22
Alsof je Cubase wel had gekocht? :-?

Mithrandir
15 maart 2005, 13:28
:???: Ik snap je opmerking niet.

bert k
15 maart 2005, 13:35
Wat kost Cubase SX op het moment? (Ik geef toe, dat is altijd goedkoper omdat je er niet zo'n Appel bij hoeft te kopen :-D )

harrie-beton
15 maart 2005, 14:02
cubase sx 3.0 = 819 euri


http://www.tonika.nl

bert k
15 maart 2005, 14:17
Zie je? Scheelt niks. Allemaal duur.

Daniël_san
15 maart 2005, 14:49
ik heb cubbase sx. torrent :-D :-D :-D

bert k
15 maart 2005, 15:28
Kopen is toch een afkorting van kopieren?

Daniël_san
15 maart 2005, 18:23
Ja dat klopt, het is de duure versie van kopieëren.

Bloodline
15 maart 2005, 18:29
ik heb cubbase sx. torrent :-D :-D :-D

me 2

skanky
15 maart 2005, 19:44
Ik heb Protools 6.4 LE LEGAAL!!!!

bobby
18 maart 2005, 19:20
Daar zal Peter R de Vries wel te spreken over zijn, denk ik zo... :-D

Ic3gl0vE
18 maart 2005, 19:45
Koop maar eens hardware bij elkaar die net zoveel kan als cubase of logic. Dan is die software ineens wel heel goedkoop. Waarschijnlijk is die software dan nog goedkoop als je er een pc of appel bij hebt gekocht!

skanky
18 maart 2005, 20:22
maar vergeet niet dat outboard equipment vaak een stuk beter klinkt dan software!

hoofd
19 maart 2005, 00:22
Maarrrrr.... Logic 6 en 7 zijn alleen voor de Mac verkrijgbaar en het is nog niemand gelukt om het te kraken. Misschien is het tij eindelijk gekeerd.

Hate to kill your dreams, maar een vriend van me heeft Logic dus wel netjes draaiend op zijn mac, zonder een cent voor 't produkt zelf te dokken...

bert k
19 maart 2005, 00:37
Ja, heb ik ook, maar dus wel Logic 5... Ze ondersteunen Windows niet meer.

Ik heb van de week een avondje met Pro Tools zitten werken. Voor het eers achter een Mac :D Wel ff zoeken qua bediening. Ik was niet echt onder de indruk van Protools. Niet slecht of zo, maar ik kwam niks tegen wat ik niet net zo makkelijk in Audition of in Cubase kon doen. Ik zie nog steeds geen voordelen van een Mac.

skanky
19 maart 2005, 02:41
Het heeft natuurlijk ook met smaak en gewenning te maken. Iig vind ik de standaard plugins van protools veel beter dan die van Logic en cubase. En ik vind het gebruik van protools veel makkelijker.

Het enige wat ik vind waar Logic en cubase veel beter in is, is het midi gedeelte. Dat is bij protools wel heel erg achtergebleven.

Ritch
19 maart 2005, 11:23
WaveLab :D

Ic3gl0vE
19 maart 2005, 13:21
maar vergeet niet dat outboard equipment vaak een stuk beter klinkt dan software!


Niet als je er hetzelfde voor betaalt.

neem bijv. de waves gold bundle, die kost $1300,- en klinkt geweldig. Ik denk dat als je dezelfde effecten als 19" spul wilt, je voor 1300 dollar een mindere kwaliteit krijgt...


Een ander voordeel van software is dat er héél veel gratis plugins zijn
zie bijv:
www.kvraudio.com
www.mda-vst.com
http://www.kjaerhusaudio.com/

kvr is een soort database van plugins, ook met betaalde software.
mda heeft een gratis pakket met plugins die geen mooie interface hebben maar wel doeltreffend zijn en kjaerhus heeft gratis een grafische EQ en compressor en limiter en alles :)

skanky
19 maart 2005, 16:12
klopt, das zeer zeker waar, maar ik had het over de standaard plugins van Logic enzo

Ic3gl0vE
19 maart 2005, 17:30
standaard plugins zijn over het algemeen niet al te best nee... maar wat maakt het uit als er toch genoeg gratis te krijgen is

skanky
19 maart 2005, 17:45
tsja dat is een nadeel van protools, er zijn bijna geen gratis rtas plugins en vst en au, worden niet ondersteund

Ic3gl0vE
19 maart 2005, 18:47
nee maar protools werkt ook veel met hardware DSP kaarten enzo... dan zit je nog aan hardware spul.

En dat RTAS is veel te duur meestal :| Geef mij maar wat anders dan protools

skanky
19 maart 2005, 19:54
Tsja ik werk er nu bijna een jaar mee, en ik ben er nu zo aan gewend, ik wil niks anders meer qua recording software.
Ik heb nu een Mac G4 met een digi001 met protools LE. Ik heb nog nooit zo'n stabiele set gehad. Bijna nooit crashes.

RTAS is inderdaag erg duur, maar gelukkig heb ik op school de beschikking over een volledige protools TDM 32i/o setup met bijna alle bschikbare RTAS & TDM plugins :D

Bloodline
21 maart 2005, 09:00
k hou het maar bij cubase sx en binnenkort ff fruity loops downloaden