PDA

View Full Version : Beginners Question!



Zaz
18 juli 2002, 01:37
Dus, weer zo'n beginners vraag.
Ik speel al 2 jaar op een (goedkope, 12de handse) klasieke gitaar. Nu ga ik een bandje beginnen, zal ik dan meteen op de electrische gitaar overstappen, of zal ik een tussenstap maken naar de 'coutry' gitaar?
Voor de duidelijkheid, we gaan depressieve en harde muziek spelen (lees: Muse en JJ72)

Zaz
(ps mijn oog was allang gevallen op de Gibson Les Paul)

Zaz
18 juli 2002, 03:12
hoeft niet perse een Gibson te zijn.. Maar een LP....
O ja dan heb ik het nog niet eens gehad over de versterker (als ik voor de elec. ga)
Zaz

The Edge
18 juli 2002, 08:48
koop nou niet gelijk het duurste van het duurste, maar kijk eens rond en probeer eens wat, zowel op de duurdere en de goedkopere gitaren.
er zijn een hoop mooie en goede gitaren voor een redelijke prijs.

sebass
18 juli 2002, 10:39
Als je oog op een Gibson les paul is gevallen dan is een goede (lees koedkope) tweede keus de Epiphone. Koop de custom en vervang de elementen dan ben je voor 2000 gulden klaar. OH ja en nieuwe stemmechanieken. Dan stel je hem even goed af en je hebt een topgitaar. (neem wel ,010 snaren of dikker).

Zaz
18 juli 2002, 12:53
Oke Thanx for the advise
Zaz

master G
18 juli 2002, 12:57
Ik zou wel gelijk overstappen op elektrisch want dat speelt makkelijker

Sandman
18 juli 2002, 17:20
Een country gitaar is nou niet bepaald een tussenstap. Meer een zijstap de andere kant op.

Ibanez
18 juli 2002, 17:35
Inderdaad, ik zou ook gewoon gelijk met electrisch beginnen. Gewoon een mooi beginnersgitaartje en een gibson les paul lijkt me wat overdreven.

nilfisk
18 juli 2002, 19:55
als je net begint...kijk in de ibanez of squier hoek, en als het bevalt kun je altijd nog een echte gib of fender kopen

Zaz
19 juli 2002, 01:01
Idd. geen Gibson dat had ik al begrepen , kzou hm niet eens kunnen betalen. Maar een Les Paul Kloon leek me wel wat, alleen vanwege de uitstraling van dat instrument al!