PDA

View Full Version : Beginners Question!



Zaz
18 juli 2002, 01:37
Dus, weer zo'n beginners vraag.
Ik speel al 2 jaar op een (goedkope, 12de handse) klasieke gitaar. Nu ga ik een bandje beginnen, zal ik dan meteen op de electrische gitaar overstappen, of zal ik een tussenstap maken naar de 'coutry' gitaar?
Voor de duidelijkheid, we gaan depressieve en harde muziek spelen (lees: Muse en JJ72)

Zaz
(ps mijn oog was allang gevallen op de Gibson Les Paul)

Zaz
18 juli 2002, 03:12
hoeft niet perse een Gibson te zijn.. Maar een LP....
O ja dan heb ik het nog niet eens gehad over de versterker (als ik voor de elec. ga)
Zaz

The Edge
18 juli 2002, 08:48
koop nou niet gelijk het duurste van het duurste, maar kijk eens rond en probeer eens wat, zowel op de duurdere en de goedkopere gitaren.
er zijn een hoop mooie en goede gitaren voor een redelijke prijs.

sebass
18 juli 2002, 10:39
Als je oog op een Gibson les paul is gevallen dan is een goede (lees koedkope) tweede keus de Epiphone. Koop de custom en vervang de elementen dan ben je voor 2000 gulden klaar. OH ja en nieuwe stemmechanieken. Dan stel je hem even goed af en je hebt een topgitaar. (neem wel ,010 snaren of dikker).

Zaz
18 juli 2002, 12:53
Oke Thanx for the advise
Zaz

master G
18 juli 2002, 12:57
Ik zou wel gelijk overstappen op elektrisch want dat speelt makkelijker

Sandman
18 juli 2002, 17:20
Een country gitaar is nou niet bepaald een tussenstap. Meer een zijstap de andere kant op.

Ibanez
18 juli 2002, 17:35
Inderdaad, ik zou ook gewoon gelijk met electrisch beginnen. Gewoon een mooi beginnersgitaartje en een gibson les paul lijkt me wat overdreven.

nilfisk
18 juli 2002, 19:55
als je net begint...kijk in de ibanez of squier hoek, en als het bevalt kun je altijd nog een echte gib of fender kopen

Zaz
19 juli 2002, 01:01
Idd. geen Gibson dat had ik al begrepen , kzou hm niet eens kunnen betalen. Maar een Les Paul Kloon leek me wel wat, alleen vanwege de uitstraling van dat instrument al!
Nu is de vraag: Welke Kloon zou je mij aanraden?? Epiphone, Stagg, ect..??
Zaz

pimmetje
19 juli 2002, 07:17
Epiphone maakt hele goede produkten. Het is alleen vooral bij de B-merken van de bekende gitaarmerken aan te raden om iemand mee te nemen die al wat langer in de electrische gitaartjes zit. Er zitten bij die B-merken namelijk iets meer verschillen in kwaliteit tussen de afzonderlijke gitaren dan bij de A-varianten.

Een wat meer ervaren gitarist kan dan (beter) testen of de gitaar goed genoeg is om er later eventueel wat nieuwe pick-ups en spulletjes in of op te zetten.

Overigens zijn er meer goede LP-klonen te vinden hoor. Je zou eigenlijk gewoon alles binnen je budget een keertje beet moeten pakken.

Als je denkt dat je gemakkelijk van gitaren afscheid kan nemen (en je bent ook nog zuinig op je spullen), dan kan je ook voor de 2e-hands-route kiezen. Een goede 2e-hands houdt z'n waarde vaak beter dan een nieuwe gitaar. Door steeds een 2e-handsje te kopen en dan weer te verkopen voor minimaal dezelfde prijs, kom je met wat sparen steeds dichter bij die echte LP.

Mijn manier is 't niet, want ik kan geen enkel stukje van mijn gitaarverleden wegdoen, maar iemand op dit forum (lars meen ik) zweert bij deze methode.

Raffel
19 juli 2002, 10:29
country? Telecaster!

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 17:14
Op 2002-07-19 10:29, schreef Raffel:
country? Telecaster!


ja maar hij wil muse gaan spelen, dan moet je dus geen tele kopen en ook geen western.

Tokai gitaren schijnen ook erg goed te zijn en de Love Rock (= les paul) modellen zijn erg mooi!
bij guitarcenter (www.guitar.nl) hangt er dacht ik een voor 475 euro

Zaz
19 juli 2002, 18:27
Guys Bedankt voor de info!

C ya!

Zaz

Kitaarhiero
19 juli 2002, 19:25
Tokai en Hamer zijn goedkoper en zeker niet slechter dan Epiphone...