PDA

View Full Version : akoustisch versterkertje



Smitje
18 juli 2002, 00:53
Dag versterkerwizzards,

ik heb een semi-akoustische Yamaha gitaar en deze wil ik graag versterker met een akoustische versterker.

Ik kan een Trace (30W) kopen voor 360, een Ibanez (25W) voor 275 Euro of een 2e hands Fender Acoustic voor 360 Euro.
Zijn er meer goede versterkers aan te wijzen? mijn budget gaat tot 400 Euro.

Alvast bedankt,
Rob

Fluffy
18 juli 2002, 00:55
ik zou gaan voor de Fender acoustic

Ervanel
21 juli 2002, 22:02
Trace is de beste. Ik heb bijna alle acoustische versterkers gehad en/of uitgeprobeerd. Ik kom maar tot 1 conclusie: Low budget; absolutely Laney (bijv. de EA65). Big budget Trace, met de TA100R als paradepaardje. 1 uitzondering maar die zal je niet vinden: Fishman Performer Pro.

Groet,

Rob

srv-man
21 juli 2002, 22:20
Fishman is inderdaad fantastisch, maar er zijn zeker alternatieven:
Acoustic Radiator van Ashdown
SWR California Blonde
SWR Strawberry Blonde
Deze amps klinken echt heel erg goed, wat mij betreft nog beter dan Trace. Maar Trace is ook zeker niet slecht. In de budgetvriendelijker hoek heb je ook nog hele leuke amps van Cromacord (Podium IV) en Crafter maakt ook een leukertje.
De Fender is best aardig maar legt het op alle fronten af tegen bovenvermelde. Je zou ook nog naar een Marshall Soloist kunnen kijken. Keuze genoeg, maar wil je een echt mooi geluid, neem dan de SWR (wel in Duitsland kopen, want goedkoper).
Succes!

srv-man
21 juli 2002, 22:22
Oeps, ik had je budget over het hoofd gezien. Voor 400 euro zou ik de Crafter, Trace of Marshall Soloist (2e hands) proberen.
In de topklasse maakt AER ook nog leuk spul.

Smitje
22 juli 2002, 01:47
Ok, ik weet al wat meer. Ik hoor al dat er genoeg te koop ik kijk nog es rustig rond.

Groeten,
Rob

Lacrymosa
23 juli 2002, 09:46
Ga voor de Fender!!

CheerS!!