PDA

View Full Version : Preamp in effectenloop?



armageddon
14 maart 2005, 22:10
Ik heb dus een Engl Thunder 50 combo en ik ben een beetje aan het rondstruinen op internet en kwam een tijdje geleden die Mesa Boogie V-Twin pedal tegen. Dat is dus een preamp, en als ik me niet vergis moet ie dan nog op een poweramp aangesloten worden.
Aangezien de effectenloop van een amp voor de poweramp en na de preamp zit, vroeg ik me af of het niet mogelijk was om hem daartussen te zetten.

Of denk ik nou helemaal verkeerd en moet je hem gewoon zien als een pedaaltje? En voor de preamp zetten?

vester86
14 maart 2005, 22:54
het kan allebei. je kunt um als preamp gebruiken, waarbij je de huidige voorversterker overslaat, maar je kunt um ook zo gebruiken zoals ieder ander distortion pedaaltje

skabouter
14 maart 2005, 23:22
kan inderdaad zeker ! maar waarom zou je ? is die thunder niet vet genoeg ? lijkt me niet dat je een V-twin nodig zal hebben.....................

armageddon
14 maart 2005, 23:23
goed punt, maar ik was eerder benieuwd of het kon :)

Fumi SG
15 maart 2005, 00:01
kan inderdaad zeker ! maar waarom zou je ? is die thunder niet vet genoeg ? lijkt me niet dat je een V-twin nodig zal hebben.....................

als je hem gewoon voor de preamp doet heb je meer mogelijkheden. Stel je je ENGL lekker crunchy af en je V-twin lekker metal...... kun je allebei "tegelijk" spelen. Lijkt mij wel handig :wink:

vester86
15 maart 2005, 00:14
ja, in het geval van de pedaalversie van de Vtwin kan dat inderdaad. dan gebruik je um net als ieder willekeurig boss pedaaltje, alleen met wat meer mogelijkheden