PDA

View Full Version : Ik HAAT knutselaars die prutsen..



Nielsje
14 maart 2005, 20:59
test

chennie
14 maart 2005, 21:02
ik haat prutsers en de rest van de mensheid, maar ik ben nogal misantropisch, lang leve het inet. Is je post al af ?

Nielsje
14 maart 2005, 21:04
Grrr..

ik haat mensen die zonodig een humbucker in een stratbody willen lepelen , en daarvoro de body mollen :(

als je nou een zwembadbody hebt, okeej.. maar ik heb een jap met nog(nou ja..was) normale body.. heeft de vorige eigennaar een humbucker ingezet (lelijk, want het ding is zwart :() en m'n body behoorlijk veneukt, iemand een idee of zoiets ook te 'fixen' is met opvulbaar o.i.d? in de vorm dat het wellicht ook weer stevigheid brengt (aangezien het hout heel dun is naar het volgende element) en wellicht wat beter is voor m'n sound?

de foto's...

http://image26.webshots.com/26/4/31/37/295343137ovBOgd_ph.jpg

http://image44.webshots.com/45/4/33/82/295343382GiJHZx_ph.jpg

Swan
14 maart 2005, 21:05
hahahaahahahaahahaaah :lol:

Wormaap
14 maart 2005, 21:07
MIJN GOD :o
TERREUR!
Als ik jou was zou ik gewoon de slagplaat erop doen en het proberen te vergeten. Opvullen gaat denk ik niet heel veel uitmaken qua toon, en onder de slagplaat zie je het gat toch niet.

Nielsje
14 maart 2005, 21:09
hm... ik vind het gewoon zonde :( voor weinig geld zo'n goeie gitaar (relatief dan) komt nu weer een single coil in, dus weer een fatsoenlijke slagplaat, en wellicht binnenkort een v/d haar of callaham brug, het ding klinkt gewoon echt lekker en goed,

heb menig amerikaan bespeelt die minder speelden en/of klonken

sickpunk
14 maart 2005, 21:13
ja dit is wel heeeeeeeeeel erg brak gedaan.... waarschijnlijk met de gedachte "ziet niemand iets van"

Das Schaap
14 maart 2005, 21:17
hahahaahahahaahahaaah :lol:
+1 :o :-D :D :-D
Wel kut voor je. :evil:

Quink
14 maart 2005, 21:23
http://www.clicksmilies.com/s0105/sprachlos/speechless-smiley-040.gif http://www.clicksmilies.com/s0105/sprachlos/speechless-smiley-040.gif

Heel erg zonde. Dat je er een humbucker in zet is tot daar aan toe, maar leen dan godverdegodver een frees.

Maar ja, [dooddoener mode] van de andere kant, als je verder tevreden bent over de gitaar, nieuwe slagplaat, element en je ziet er niks meer van [/dooddoener mode]

Wist je dit trouwens toe je de gitaar kocht? Anders zou ik er (indien je hem nog niet zo lang hebt) persoonlijk mee terug gaan.

Nielsje
14 maart 2005, 21:26
nee dit wist ik niet,


maar ja, ik wist wel dat het een behoorlijk gebruikte gitaar was, min of meer gerelict hier en daar, maar niet echt erg...

aan de andere kant , ik denk niet da tik daarover ga klagen, krijg altijd bij die gast waar ik hem gekocht hebt super goeie service, frettenvlakken enzo altijd voor ene prikkie...

vaste klant :)

Mitch
14 maart 2005, 21:51
Kijk, ik hou niet van Strats, maar dit gaat ook mij te ver.

:nervous: :chicken: :sssh:

Ja, hier zou ik zeker nog een paar mooie pickups ingooien, dure brug erop, locking tuners..... :seriousf:

Nee, serieus, ik zou 'm doorverkopen op Marktplaats.
Daar wil je toch niet eens meer op spelen ?

Quink
14 maart 2005, 21:57
krijg altijd bij die gast waar ik hem gekocht hebt super goeie service, frettenvlakken enzo altijd voor ene prikkie...


Super goedkoop inbouwen van humbuckers..... :razz:

Tsja, weet die gast het zelf wel? Ik persoonlijk vind dat *als* je weet dat e.e.a. zo ontzettend verkloot is, dat je dat bij verkoop dient te melden. Als hij echter ook hier niks van wist (?) zou je de gitaar misschien nog terug kunnen brengen of inruilen.

RS-Rik
14 maart 2005, 21:59
Is dat jou gitaar?

Nielsje
14 maart 2005, 22:00
ja het is mijn gitaar.. heb hem al een tijdje..

en tja.. verkopen is een optie, maar liever niet, tis echt een superfijne gitaar, dit echt het enige nadeel zo'n beetje...

en hij is sunburst , dat heb ik zo onderhand ook wel weer gezien, maar goed...

Mitch
14 maart 2005, 22:17
Hoeveel goed spelende Strats zijn er te koop ?
De markt staat strak van de Strats ! Als je per se deze wil houden moet je
daar wel erg goede redenen voor hebben, of de slagplaat erop en het gewoon verdringen :D

BLOK182
14 maart 2005, 22:25
Jesus, welke zatlap-on-speed-met-een-pneumatische-boor heeft geprobeerd van die strat een vergiet te maken?

Nielsje
14 maart 2005, 22:29
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

Raytheman
14 maart 2005, 22:36
Tegen een kleine vergoeding wil ik je body wel netjes repareren; niet dichtsmeren met plamuur maar netjes met een blok massief hout.

Maniaaaak!!
14 maart 2005, 22:47
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

Dude,

wat is dan het probleem?

Als ie goed speelt, goed klinkt en je er nix van ziet als de slagplaat erop zit laat het dan gewoon zo. Gooi er een witte Humbucker en klaar is klara!

Je bent de enige die weet hoe het daaronder bijhangt, ja toch? (tenminste dat was je tot je deze topic maakte :wink: )

Nielsje
14 maart 2005, 22:53
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

Dude,

wat is dan het probleem?

Als ie goed speelt, goed klinkt en je er nix van ziet als de slagplaat erop zit laat het dan gewoon zo. Gooi er een witte Humbucker en klaar is klara!

Je bent de enige die weet hoe het daaronder bijhangt, ja toch? (tenminste dat was je tot je deze topic maakte :wink: )

hm... er komt nu een single coil in... vindt een hum in een strat gewoon nniet classic staan...

en tja.. ikmweet het alleen, maar het is gewoon de gedachte.....

Toffe gozer
14 maart 2005, 22:57
tsssssss wat een prutser zeg, hij is gewoon met een vlinderboor de Strat te lijf gegaan :-?

Maniaaaak!!
14 maart 2005, 23:26
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

Dude,

wat is dan het probleem?

Als ie goed speelt, goed klinkt en je er nix van ziet als de slagplaat erop zit laat het dan gewoon zo. Gooi er een witte Humbucker en klaar is klara!

Je bent de enige die weet hoe het daaronder bijhangt, ja toch? (tenminste dat was je tot je deze topic maakte :wink: )

hm... er komt nu een single coil in... vindt een hum in een strat gewoon nniet classic staan...

en tja.. ikmweet het alleen, maar het is gewoon de gedachte.....

tipje:

neem een mint-groene 3-laags slagplaat als je die single coil erin gaat stopppen staat erg mooi vind ik. (heb er al jaren 1 op me strat en heb vandaag een tweede ontvangen voor mijn nieuwe stratje).

Wel ff creme of aged pickupcovers halen ergens anders ziet het er niet uit.

schwalbe
15 maart 2005, 00:23
Het ziet er niet uit inderdaad, maar als de gitaar voor de rest OK is...
Maar ik zou de verkoper er toch even over aanspreken.

1959SLP
15 maart 2005, 09:56
Ik ben het helemaal met Nielsje eens. Daar horen gewoon SC`s in.
Een strat met humbuckers is geen strat.

JvD.
15 maart 2005, 11:17
volgens mij maakt het helemaar niets uit dat ie die strat mishandelt heeft, je gaat het echt niet horen. tis alleen heel pijnlijk om te zien.

vinni
15 maart 2005, 12:05
Grrr..
ik haat mensen die zonodig een humbucker in een stratbody willen lepelen , en daarvoro de body mollen :(


Dat zal dan wel.....
Maar als Eddy van Halen dat niet gedaan had, hadden we wel een stukje gitaargeschiedenis moeten missen! Hij moest ook persé een HB in zijn body persen.....lukte ook niet al te best :cool: :-D

Vinni

jaywalker
15 maart 2005, 13:12
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

dat heb ik ook bij mijn japanse strat. Echt mega gooie feel, en die elementen zijn ook behoorlijk goed, en dat voor maar 250 euro

jaywalker
15 maart 2005, 13:12
hm...tja.. hij heeft gewoon een fijne 'feel'..

tis echt zo'n gitaar die altijd heerlijk wegspeelt, zonder gezeur

dat heb ik ook bij mijn japanse strat. Echt mega gooie feel, en die elementen zijn ook behoorlijk goed, en dat voor maar 250 euro

Brianmayrulezzz
15 maart 2005, 13:21
WTF, ziet eruit of ie het gewoon met een grote boor heeft gedaan ipv een freesmachine :o

guvnor
15 maart 2005, 14:07
Dit zou het voor mij ook goed vergallen... Ook al zie het met een slagplaat niet, je weet dat het er zit en dan is voor mij het goede gevoel al tamelijk verpest.

Oplossing zou inderdaad zijn het uitfresen van het hele verprutste gedeelte en er een passend blok hout inzetten. Maar dan moet je wel zelf goed met hout overweg kunnen en het juiste gereedschap hebben.

Bluesbreaker
15 maart 2005, 15:31
wow, dat is echt kut man. Ookal zal het niet heel erg veel uitmaken voor je geluid, je speelt gewoon op een voor je gevoel flink verneukte gitaar....

Ik zou er zeker mee naar de verkoper gaan, ZEKER als je hem goed kent en een vaste klant bent. Omdat je zegt dat je vaste klant bent denk ik ook dat hij er zelf niet van wist, als je een beetje slim bent ga je geen verneukte gitaar verkopen aan iemand die vaker bij je komt.

AntY
15 maart 2005, 16:36
meer in de categorie verprutst thuiswerk;

http://www.the-music-connection.com/rhos.htm

groovyB3
15 maart 2005, 18:12
hm... ik vind het gewoon zonde :( voor weinig geld zo'n goeie gitaar (relatief dan) komt nu weer een single coil in, dus weer een fatsoenlijke slagplaat, en wellicht binnenkort een v/d haar of callaham brug, het ding klinkt gewoon echt lekker en goed,

heb menig amerikaan bespeelt die minder speelden en/of klonken

V/d Haar brug is wel goed, maar voor de prijs niet. Callaham is het geld meer dan waard, maar denk dat je met enkel een Callaham staalblok ook wel goed zit.

Nielsje
15 maart 2005, 18:24
V/d Haar brug is wel goed, maar voor de prijs niet. Callaham is het geld meer dan waard, maar denk dat je met enkel een Callaham staalblok ook wel goed zit.

ik kan een v/d haar brug van ieme overkopen voor zo'n 70 euro ..

dat al beter??

en tja, de slagplaat, ik ga denk ik een witte kopen, en dan het koffiebad experiment, ga ik zowiezo ook doen met m'n single coil (i heb nog wat squir kapjes liggen voor experiment) aangezien de overige orginele coils wel mooi 'vergeeld' zijn met de jaren...

tis toch wel pijnlijk :(

amon
15 maart 2005, 19:51
Ik HAAT knutselaars die prutsen..


:-? :roll:































http://home.planet.nl/~serra063/jap1.jpg

:wink: :)

ArpeggioKing
15 maart 2005, 20:02
:sssh: