PDA

View Full Version : Hulp



Uchison
14 maart 2005, 20:19
Ik weet dat dit de zoveelste keer wordt dat deze vraag gesteld is :oops: , maar hier komt ie toch nog een keer.
Heeft iemand tips over waar en hoe ik mijn pedalen het beste kan monteren op mijn board.
Ik heb al een mooie sterke flightcase. Ik wil dus een (losse) board waar mijn pedalen op zitten.
Alle tips en ideeen zijn welkom. :)

GuitarMaster
14 maart 2005, 20:25
klitteband

Uchison
14 maart 2005, 20:29
Ok thx, maar waar ga ik die vinden? Bij Gamma hadden ze niet echt iets bruikbaars....weet er iemand waar?

Uchison
14 maart 2005, 20:30
Ok thx, maar waar ga ik die vinden? Bij Gamma hadden ze niet echt iets bruikbaars....weet er iemand waar?

Uchison
14 maart 2005, 20:30
Ok thx, maar waar ga ik die vinden? Bij Gamma hadden ze niet echt iets bruikbaars....weet er iemand waar?

Uchison
14 maart 2005, 20:31
Ok thx, maar waar ga ik die vinden? Bij Gamma hadden ze niet echt iets bruikbaars....weet er iemand waar?

Jeroenvanhulsteijn
14 maart 2005, 20:35
er zijn geloof ik 2 grote topics over pedalboards. Daarin staan een hoop suggesties voor het bevestigen van je pedalen. En waar je het benodigde materiaal kunt krijgen.

Moet je even hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php) een kijkje nemen :) .

Toneffectory
14 maart 2005, 21:16
Op de markt!

Nielsje
14 maart 2005, 21:18
Ok thx, maar waar ga ik die vinden? Bij Gamma hadden ze niet echt iets bruikbaars....weet er iemand waar?

kom kom, beetje beter nadenken...

in elke stad vind je wel een 'naaiwinkeltje' (nee niet met die rooie verlichting) maar met naaimachines en garen, daar hebben ze ook wel klitteband

Uchison
14 maart 2005, 22:35
Ik heb meen ik alles zo'n beetje gelezen, maar goed ik zag wat dingen terug in foto's die ik niet vermeld zag. Vandaar die vraag, maar als niemand er zin heeft om er dieper op in te gaan is het jammer voor mij...... :-?

jpb
14 maart 2005, 22:36
Uchison, twee duingen:
1) geef wat meer informatie dan "Hulp"over de vraag die je wilt stellen. B.v. "Bevestiging aan pedalboard", dan weten we ongeveer waar je vraag over gaat.
2) Gewoon supermarkt/naaiwinkel klitteband vind ik goed genoeg. Plak/Niet de 'haakjes'-kant op je board en de pluizige strips op je pedalen. Wanneer je dat laatste niet wilt omdat je je pedalen beschadigt, kun je de schroeven van je pedaal loshalen, gaatjes in een op lengte geknipt stukje klitteband maken en de schroeven door de gaatje heen weer vastzetten. Zorg dat het klitteband strak zit. Klaar is Kees. Zelfs met niet te dikke voetjes blijft je pedaal nu goed op je board zitten.

Uchison
14 maart 2005, 22:36
Ik heb meen ik alles zo'n beetje gelezen, maar goed ik zag wat dingen terug in foto's die ik niet vermeld zag. Vandaar die vraag, maar als niemand er zin heeft om er dieper op in te gaan is het jammer voor mij...... :-?

Uchison
14 maart 2005, 22:37
Ik heb, meen ik, alle topics (idd via een zoekactie ) allang al zo'n beetje gelezen, maar goed ik zag wat dingen terug in foto's die ik niet vermeld zag. Vandaar die vraag, maar als niemand er zin heeft om er dieper op in te gaan is het jammer voor mij...... :-?

Uchison
14 maart 2005, 22:53
Ok thx JPB, ik zal wat specifieker zijn.
Mijn grote voorbeeld is nu de pedalboard van Jero! Dat wil ik ook namelijk. Het lijkt alsof hij een soort van zwart, tapijtachtig materiaal heeft. Lijkt me handig als je je pedaaltjes makkelijk kunt verplaatsten omdat ze overal op het board blijven zitten dmv klittenband.
Blijkbaar is er niet een sterker soort klittenband ofzo? Dat dacht ik tenminste... :???: maar goed als de 'gewone' genoeg is, is ook prima :)

Dan zou ik graag willen weten wat voor soort hout en welke dikte jullie gebruiken. Wat is het lichtst en toch sterk genoeg?

Dat is de info die ik hoopte te vinden.
Bij voorbaat dank en ik maak een foto en post hem zodra ik hem in elkaar heb gedraaid. Heb hem voor as donderdag nodig voor een gig in Bimhuis. Is een festival dus wel zo prettig als je snel kunt opbouwen :roll:

Uchison
14 maart 2005, 22:54
Ok thx JPB, ik zal wat specifieker zijn.
Mijn grote voorbeeld is nu de pedalboard van Jero! Dat wil ik ook namelijk. Het lijkt alsof hij een soort van zwart, tapijtachtig materiaal heeft. Lijkt me handig als je je pedaaltjes makkelijk kunt verplaatsten omdat ze overal op het board blijven zitten dmv klittenband.
Blijkbaar is er niet een sterker soort klittenband ofzo? Dat dacht ik tenminste... :???: maar goed als de 'gewone' genoeg is, is ook prima :)

Dan zou ik graag willen weten wat voor soort hout en welke dikte jullie gebruiken. Wat is het lichtst en toch sterk genoeg?

Dat is de info die ik hoopte te vinden.
Bij voorbaat dank en ik maak een foto en post hem zodra ik hem in elkaar heb gedraaid. Heb hem voor as donderdag nodig voor een gig in Bimhuis. Is een festival dus wel zo prettig als je snel kunt opbouwen :roll:

Uchison
14 maart 2005, 22:58
Ok thx JPB, ik zal wat specifieker zijn.
Mijn grote voorbeeld is nu de pedalboard van Jero! Dat wil ik ook namelijk. Het lijkt alsof hij een soort van zwart, tapijtachtig materiaal heeft. Lijkt me handig als je je pedaaltjes makkelijk kunt verplaatsten omdat ze overal op het board blijven zitten dmv klittenband.
Blijkbaar is er niet een sterker soort klittenband ofzo? Dat dacht ik tenminste... :???: maar goed als de 'gewone' genoeg is, is ook prima :)

Dan zou ik graag willen weten wat voor soort hout en welke dikte jullie gebruiken. Wat is het lichtst en toch sterk genoeg?

Dat is de info die ik hoopte te vinden.
Bij voorbaat dank en ik maak een foto en post hem zodra ik hem in elkaar heb gedraaid. Heb hem voor as donderdag nodig voor een gig in Bimhuis. Is een festival dus wel zo prettig als je snel kunt opbouwen :roll:

Uchison
14 maart 2005, 23:02
Sorry dat alles er 20.000 keer op staat. Geen pc-nerd hier.... :oops:

Uchison
14 maart 2005, 23:02
Sorry, dat alles er 20.000 keer op staat. Geen pc-nerd hier.... :oops:

Guinness
14 maart 2005, 23:04
Je kunt toch ook langere schroeven halen dan die in het pedaal zitten en dan gaatjes boren in de plank. Schroeven erdoor, in het pedaal en het gaat nooit meer los.

schizo910
14 maart 2005, 23:11
Je kunt toch ook langere schroeven halen dan die in het pedaal zitten en dan gaatjes boren in de plank. Schroeven erdoor, in het pedaal en het gaat nooit meer los.

Maar hij vindt het juist makkelijk als e.e.a. verwisseld kan worden...

Speeddemon
14 maart 2005, 23:25
Blijkbaar is er niet een sterker soort klittenband ofzo? Dat dacht ik tenminste... :???: maar goed als de 'gewone' genoeg is, is ook prima :)
:
dat is er wel, en het heet Duo-Tec. Kost 5 euro per strook van 2,5 x 50cm.

Let wel, veel meer dan 2x 2,5x2,5 heb je niet nodig voor een Boss pedaal!
Anders krijg je 'm d'r ZEER moeilijk af.

jpb
14 maart 2005, 23:33
Ok thx JPB, ik zal wat specifieker zijn.
Je vraag was wel duidelijk maar de beschrijving in de topic-lijst ("Hulp")niet; dat bedoelde ik.

Heb hem voor as donderdag nodig voor een gig in Bimhuis. Is een festival dus wel zo prettig als je snel kunt opbouwen :roll:
BIM-huis.. :) Toch geen jazz??? :cool: :cool:

Uchison
15 maart 2005, 11:47
Nope, geen jazz, maar wel wereldmuziek. Een fusie van Antiliaanse ritmes met funk, rock en Afrikaanse Zulu-gitaar. :D

BramVersteeg
15 maart 2005, 14:47
Je hebt dus 2 veelgebruikte manieren.

-sterk klitteband zoals Velcro (veel gebruikt) of Duo-Tec. Hiermee kun je pedalen ondersteboven aan het plafon hangen en er zal niks mee gebeuren (maar kom nou niet langs met een knuppel als je hebt geprobeerd om je '57 les Paul aan het dak te hangen :razz: ).

-Een andere manier is dus (zoals ook al gezegd) wat langere schroeven kopen en zo je pedalen aan je board schroeven.

Succes ermee!

jero
15 maart 2005, 16:08
Ok thx JPB, ik zal wat specifieker zijn.
Mijn grote voorbeeld is nu de pedalboard van Jero!

he, mijn board dient als inspiratie... :cool:

mijn plank is bekleed met klittenband uit de lokale naaiwinkel, hecht sterk genoeg. Door de hele plank te bekleden kun je je pedalen snel op iedere gewenste plaats bevestigen zonder telkens weer nieuwe stukjes klittenband te plakken. Handig als je nogal eens wisselt van pedalen.

succes

Mike McCready
15 maart 2005, 19:18
Ben mezelf ook een beetje aan het oriënteren voor een pedalboard en nu zag ik van DAP goede fabriekscases. Iemand ervaring hiermee? Zijn de schotten en dergelijke gemakkelijk te verwijderen? Weet iemand wat er precies bij die showmastercases aan de achterkant zit? Lijkt me een plaatje dat je weg kunt halen voor bekabeling aangezien de showmaster een mix-unit is...?
Heb de volgende op het oog:
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8343
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8340
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2898

Op de afbeeldingen zijn alle deksels aan de case vast afgebeeld. Ik hoop dus dat ze los te halen zijn. Afmetingen van de cases zijn erg mooi voor 4-6 pedalen lijkt mij en de prijs valt ook alles mee. Materiaal van die laatste lijkt me hout.

Hier nog een pdf voor de liefhebbers: http://www.highlite.nl/DAPCatalogue/DAP_Flightcase.pdf