PDA

View Full Version : line out en cd/mic in gebruiken als effectloop?



Bekkers
14 maart 2005, 18:06
Is het (technisch gezien) mogelijk om de line out van zo'n cheapo oefenversterker te gebruiken als send van een effectloop en de cd/mic in als return?

Zo ja, geeft het geen problemen met signaalniveaus?
Zo nee, waarom niet?

GRTN

up-guitarman
14 maart 2005, 18:46
Ik zou zeggen, test het ... met zo'n cheapo oefenamp kan je weinig mis doen denk ik ...

Bekkers
14 maart 2005, 20:31
ja, maar ik wil het juist weten om te kijken of ik zo'n ding gewoon kan kopen en er dát mee doen wat ik wil.....

Bekkers
14 maart 2005, 20:32
ja, maar ik wil het juist weten om te kijken of ik zo'n ding gewoon kan kopen en er dát mee doen wat ik wil.....

harrie-beton
15 maart 2005, 00:27
amp line out naar FX en die weer naar CD INPUT van de amp. Technisch kan het wel, waarschijnlijk zul je volume moeten rechtzetten maar de meeste FX kan dat wel.

met galm en reverb krijg je wel een eindeloze lus omdat de bijgevoegde galm weer als input van de fx gaat fungeren

gaat rondzingen denk ik

Jeroenvanhulsteijn
15 maart 2005, 11:55
ik denk ook wel dat het kan. Maar je moet inderdaad heel erg rekening houden met het volume van de spullen die je in de loop gaat zetten. Indien je in de loop gaat versterken (bv distortions) dan gaat het rondzingen.

Maar je hebt tegenwoordig ook al erg goedkope oefenversterkertjes met alle effecten erin. Dat is denk ik handiger dan.