PDA

View Full Version : peavey classic 30 of 50 ...



up-guitarman
14 maart 2005, 17:40
test

up-guitarman
14 maart 2005, 17:44
Heey, ik heb zaterdag de peavey classic serie eventjes getest in strings & things Antwerpen. Geweldige sound, mooie warme clean en de OD is zo'n beetje marshall-achtig.

Nu, de 30W versie klinkt strakker dan de 50W versie. Ik zou er eentje willen aanschaffen in de zomer als ik wat gewerkt heb. Nu is de vraag, volstaat deze 30W in een band (repetities en optredens) ???
(Ik heb een marshall 1960 cab staan die ik kan aansluiten dus dat zal al veel doen wss)

Iemand ervaring met de classic 30 in een band ???

Fumi SG
14 maart 2005, 17:47
30 Watt buizen is genoeg voor in een band. :wink: Ik heb zelf geen ervaring met die Peavey, maar hard genoeg moet ie toch kunnen....

pol
14 maart 2005, 17:58
zwijg dan als je der geen ervaring mee hebt. Ik ben die zinloze posts van jou wel stilaan beu aan het worden.

Fumi SG
14 maart 2005, 18:06
zwijg dan als je der geen ervaring mee hebt. Ik ben die zinloze posts van jou wel stilaan beu aan het worden.

FUCK YOU!!! Hij wil toch weten of 30 Watt in een band hard genoeg gaat..... nou lees nou mijn antwoord nog een keer WOORD VOOR WOORD!! Dan kom je erachter dat ik gewoon antwoord geef op één van zijn vragen. Beter één antwoord dan geen!! En volgens mij is jouw post nuttelozer dan die van mij!!

Noem trouwens nog eens een paar van die 'nutteloze' posts van mij dan.....

En laat dit nou niet op een ruzie in dit topic worden zodat Up-guitarman kan fluiten naar z'n antwoord!! Doe dat dan ff via pm.......

up-guitarman
14 maart 2005, 18:08
30 Watt buizen is genoeg voor in een band. :wink: Ik heb zelf geen ervaring met die Peavey, maar hard genoeg moet ie toch kunnen....

Bedankt, hard genoeg dacht ik wel ... Nu de volgende vraag dan; blijft ie ook clean op band nieveau ???

@pol; Jou post is nog zinlozer ...

Nielsje
14 maart 2005, 18:12
30 Watt buizen is genoeg voor in een band. :wink: Ik heb zelf geen ervaring met die Peavey, maar hard genoeg moet ie toch kunnen....

Bedankt, hard genoeg dacht ik wel ... Nu de volgende vraag dan; blijft ie ook clean op band nieveau ???

@pol; Jou post is nog zinlozer ...

zo, ff een zinloze post van mij:

ligt er aan hoe hard je speelt met de band ;) echt super helder clean blijft ie in mijn ogen/oren niet, maar clean met licht randje kan tot behoorlijk geluidsniveau

BartL
14 maart 2005, 18:33
30 Watt buizen is genoeg voor in een band. :wink: Ik heb zelf geen ervaring met die Peavey, maar hard genoeg moet ie toch kunnen....

Bedankt, hard genoeg dacht ik wel ... Nu de volgende vraag dan; blijft ie ook clean op band nieveau ???

@pol; Jou post is nog zinlozer ...
1-0 :lol:


Maar inderdaad, normaal gesproken is 30 watt buizen hard genoeg.

skabouter
14 maart 2005, 18:43
bwah, hard, hard..............allemaal heeeel leuk theoretisch gewauwel altijd van iedereen die zegt dat 30watt hard genoeg gaat. hangt er natuurlijk heelemaal vanaf wat voor band, en wat voor drummer, en hoeveel speakers.

30 watt 1x12 je kan je mss net een reggea bandje mee in, maar hoef je in een metal band niet mee aan te komen. neem dan wel wel 2 4x12`s ,mee, heb je tenminste wat spreiding !

ik ken beide amps, de 212 staat hier naast me (GEWELDIG DING !!) en de 1x12 is uitgebreid getest. ik vind de 212 beter, hij klinkt voller (komt door de speakers), en hij gaat natuurlijk wat harder enzo.
ik vond die 1x12 clean heeeel snel opbreken, beetje jammer. leuk als je van blues houd, en clean met randje, maar als je strakke cleane sounds wil, dan kom je er niet ver mee. met de 212 is dit wel het geval, die is 50 watt, en blijft erg hard clean ! de andere gitarist in mijn band speelt erover en als ik mijn framus goed open zet (clean, die nooit vervormt:) ) dan komt die peavey goed mee !

ik zou echt zeggen dat 30 watt 1x12 NIET genoeg is in een band, hoor, kerels. de meeste halfstacken staan al voor 3 kwart open.

maar het hangt natuurlijk van je band af, en hoe hard de drummer slaat, en of je een zangeres hebt (die wijven zeuren altijd :D )

Fumi SG
14 maart 2005, 19:00
30 watt 1x12 je kan je mss net een reggea bandje mee in, maar hoef je in een metal band niet mee aan te komen. neem dan wel wel 2 4x12`s ,mee, heb je tenminste wat spreiding !

tsjah... als je het zo ziet :razz: :-D volgens mij is 2 4*12 cabs een beetje overdreven voor een bandje :razz:

AART
14 maart 2005, 19:06
bwah, hard, hard..............allemaal heeeel leuk theoretisch gewauwel altijd van iedereen die zegt dat 30watt hard genoeg gaat. hangt er natuurlijk heelemaal vanaf wat voor band, en wat voor drummer, en hoeveel speakers.

30 watt 1x12 je kan je mss net een reggea bandje mee in, maar hoef je in een metal band niet mee aan te komen. neem dan wel wel 2 4x12`s ,mee, heb je tenminste wat spreiding !

ik ken beide amps, de 212 staat hier naast me (GEWELDIG DING !!) en de 1x12 is uitgebreid getest. ik vind de 212 beter, hij klinkt voller (komt door de speakers), en hij gaat natuurlijk wat harder enzo.
ik vond die 1x12 clean heeeel snel opbreken, beetje jammer. leuk als je van blues houd, en clean met randje, maar als je strakke cleane sounds wil, dan kom je er niet ver mee. met de 212 is dit wel het geval, die is 50 watt, en blijft erg hard clean ! de andere gitarist in mijn band speelt erover en als ik mijn framus goed open zet (clean, die nooit vervormt:) ) dan komt die peavey goed mee !

ik zou echt zeggen dat 30 watt 1x12 NIET genoeg is in een band, hoor, kerels. de meeste halfstacken staan al voor 3 kwart open.

maar het hangt natuurlijk van je band af, en hoe hard de drummer slaat, en of je een zangeres hebt (die wijven zeuren altijd :D )

3 KWART OPEN????? :o
Ik draaide mijn 100 watt marshall en de 120 Watt 5150 II die ik nu heb net op de helft, en dat is al takkehard :o

Ibanez RuleZ
14 maart 2005, 19:16
ik wil net zeggen. ik heb toch ook wel een klein beetje bandervaring, maar zo hard draai ik mijn halfstackding niet open hoor.... ik heb een 2*50 wat mesa en als ik opeen kwart kom, is het al heel wat...

Harrald

pol
14 maart 2005, 19:22
zwijg dan als je der geen ervaring mee hebt. Ik ben die zinloze posts van jou wel stilaan beu aan het worden.

FUCK YOU!!! Hij wil toch weten of 30 Watt in een band hard genoeg gaat..... nou lees nou mijn antwoord nog een keer WOORD VOOR WOORD!! Dan kom je erachter dat ik gewoon antwoord geef op één van zijn vragen. Beter één antwoord dan geen!! En volgens mij is jouw post nuttelozer dan die van mij!!

Noem trouwens nog eens een paar van die 'nutteloze' posts van mij dan.....

En laat dit nou niet op een ruzie in dit topic worden zodat Up-guitarman kan fluiten naar z'n antwoord!! Doe dat dan ff via pm.......

heeft het manneke aandacht nodig, ocharme toch :-D
Je zoekt het wel een beetje zelf he Fumi, je hebt zo goed als geen bandervaring, en toch zit je in zowat elk topic mee te posten en commentaar te geven alsof je der alles van afweet.
En dit is bedoelt als opbouwende kritiek, hou je effe rustig, je hoeft niet zo nodig op elk topic te antwoorden, laat dit maar over aan mensen die wel weten waarover ze praten in plaats van iets gelezen te hebben of via via gehoord.

Mijn antwoord in deze topic was zeker even zinloos als die van jou, maar misschien dat je vanaf nu even nadenkt voor je een antwoord geeft.

het enige deftige antwoord hierin is dat van skabouter, die kan uit eigen ervaring spreken, jij niet, dus is je antwoord vrijwel waardeloos voor de vragensteller.

nu terug on topic, genoeg gezeverd hierover.

30 wat kan genoeg zijn soms, hangt af van de rest van de band, hoe luid de drummer speelt, of het luid en clean moet gaan, of je veel laag in je geluid nodig hebt (lage frequenties hebben meer vermogen nodig, daarom zijn basversterkers ook veel hoger van vermogen), en welke speakers je gebruikt (hoeveelheid + rendement).
Het is perfect mogelijk om zelfs met een 100 watter niet door de mix te komen, als je lage rendement speakers gebruikt.

skabouter
14 maart 2005, 19:22
mesa is een ander verhaal, die sporen niet, die amps zijn TE hard gewoon :D

ok ok, ik overdreef, het is idd niet drie kwart. ik heb mijn master meestal op 12uur en het volume van het desbetreffende kanaal op 11 of 12 uur .
dit is idd redelijk hard normaal, maar in een band valt het allemaal reuze mee vind ik. ik sta er dan nog redelijk dichtbij ook.
het is gewoon het volume wat ik zelf in de band nodig heb dan, en dat de rest niet klaagt dat het te hard of zacht is. is natuurlijk ook wel persoonlijk. maar ik zie mezelf met zo`n 30 watt 1x12je niet zover komen

up-guitarman
14 maart 2005, 19:52
ik zou echt zeggen dat 30 watt 1x12 NIET genoeg is in een band, hoor, kerels. de meeste halfstacken staan al voor 3 kwart open.


Ik begrijp dat die1*12 niet genoeg is om clean te blijven maar bij mij zou het 30W over 4*12 1960 cab zijn, had ik al vermeld in de eerste post ... Dit moet toch wel genoeg zijn ??? Het verschil zit toch vaak in het aantal speakers ??? Of zit ik hier fout ... Vraag is dus; 30W over 4*12¨, blijft dit clean ???

ateng
14 maart 2005, 20:54
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb.

ateng
14 maart 2005, 20:56
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb.

ateng
14 maart 2005, 20:57
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb.

ateng
14 maart 2005, 20:58
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb.

ateng
14 maart 2005, 20:58
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb.

ateng
14 maart 2005, 20:59
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb. :P

ateng
14 maart 2005, 21:00
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb. :P

ateng
14 maart 2005, 21:01
De cleankanaal van de Classic 30 blijft strak op de bühne en als je m ver open draait krijg je een licht randje aan je clean. Maar als je rustig tokkelt of zachtjes aanslaat dan is ie nog redelijk clean. Alleen het nadeel is vind ik de toonregeling omdat je die moet delen met de drive-kanaal. Wat ik gebruik is een GE-7 in de loop om iets meer laag en mid te geven aan de drive kanaal omdat de laag en mid van de versterker wat terug gedraait is en de hoog iets meer zodat de clean naar mijn smaak is afgesteld. Een DOD 250 om mijn drive kanaal te boosten voor leadsound en heb nu alle sound die ik nodig heb. :P

jorrit
14 maart 2005, 23:00
volgens mij houd je de oversturing van je clean op hoog volume met een 4x12 kast dr onder. neem aan dat het aan de belasting van je buizen ligt...

skabouter
14 maart 2005, 23:25
ik denk niet dat het wat uitmaakt. de 30 watt is van invloed op je versterker (de eindtrap) en niet de speakers. ja, het schijnt dat sommige speakers meer oversturen dan anderen, maar of het aantal uitmaakt ?
ik denk dat hij even snel zal blijven oversturen................

maar eerlijk gezegt verwacht ik juist dat ALS er iets zou veranderen door het toevoegen van een 4x12, dat het dan negatief zou zijn, en dat hij alleen maar sneller opbreekt. maar hoe dit precies zit weet ik zelf niet (uit ervaring)

skabouter
14 maart 2005, 23:26
ik denk niet dat het wat uitmaakt. de 30 watt is van invloed op je versterker (de eindtrap) en niet de speakers. ja, het schijnt dat sommige speakers meer oversturen dan anderen, maar of het aantal uitmaakt ?
ik denk dat hij even snel zal blijven oversturen................

maar eerlijk gezegt verwacht ik juist dat ALS er iets zou veranderen door het toevoegen van een 4x12, dat het dan negatief zou zijn, en dat hij alleen maar sneller opbreekt. omdat de versterker harder moet werken om meer speakers van signaal te voorzien.....
maar hoe dit precies zit weet ik zelf niet (uit ervaring)

skabouter
14 maart 2005, 23:27
ik denk niet dat het wat uitmaakt. de 30 watt is van invloed op je versterker (de eindtrap) en niet de speakers. ja, het schijnt dat sommige speakers meer oversturen dan anderen, maar of het aantal uitmaakt ?
ik denk dat hij even snel zal blijven oversturen................

maar eerlijk gezegt verwacht ik juist dat ALS er iets zou veranderen door het toevoegen van een 4x12, dat het dan negatief zou zijn, en dat hij alleen maar sneller opbreekt. omdat de versterker harder moet werken om meer speakers van signaal te voorzien.....
maar hoe dit precies zit weet ik zelf niet (uit ervaring)

skabouter
14 maart 2005, 23:29
ik denk niet dat het wat uitmaakt. de 30 watt is van invloed op je versterker (de eindtrap) en niet de speakers. ja, het schijnt dat sommige speakers meer oversturen dan anderen, maar of het aantal uitmaakt ?
ik denk dat hij even snel zal blijven oversturen................

maar eerlijk gezegt verwacht ik juist dat ALS er iets zou veranderen door het toevoegen van een 4x12, dat het dan negatief zou zijn, en dat hij alleen maar sneller opbreekt. omdat de versterker harder moet werken om meer speakers van signaal te voorzien.....
maar hoe dit precies zit weet ik zelf niet (uit ervaring)

ateng
14 maart 2005, 23:55
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

ateng
14 maart 2005, 23:56
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

ateng
14 maart 2005, 23:57
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

ateng
14 maart 2005, 23:57
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

ateng
14 maart 2005, 23:58
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

ateng
14 maart 2005, 23:59
Classic 30 blijft clean en ook als je m ver open draait. Als je een gitaar met humbuckers heb gaat ie wel gauw vervormen maar met mijn strat kreeg ik redelijk een strak geluid op de bühne. En het maakt niks uit of je 1x12 of 4x12 gebruikt, ze blijven redelijk clean klinken tenzij er een greenbackspeaker in je combo heb zitten. Je hebt alleen meer spreiding met je 4x12 en meer laag omdat de kast groter is maar als je je versterker uitversterkt via de P.A. maakt het niet uit wat voor speakerkast je gebruikt. Het is meer voor je zelf als monitor op de bühne.

up-guitarman
25 maart 2005, 19:30
Niemand ?????
Vraag blijft dezelfde ...
Is die 30W genoeg als ik het spreid over mijn 4*12 Marshall cab ofwel over mijn 2*12 Novanex cab ???

Thijssie
25 maart 2005, 19:39
Niemand ?????
Vraag blijft dezelfde ...
Is die 30W genoeg als ik het spreid over mijn 4*12 Marshall cab ofwel over mijn 2*12 Novanex cab ???

Gebruik de zoekfunctie....

Fumi SG
25 maart 2005, 20:35
Niemand ?????
Vraag blijft dezelfde ...
Is die 30W genoeg als ik het spreid over mijn 4*12 Marshall cab ofwel over mijn 2*12 Novanex cab ???

jep....