PDA

View Full Version : Klassiek ogende amps, welke?



Floris1984
14 maart 2005, 15:17
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een gitaar amp. Nu ben ik helemaal verliefd op versterkers die er zo uit zien:

http://www.blueblisters.com/images/Peavey%20Classic.jpg

Dus die geelachtige behuizing met bruinig of zwart doek.

Hij hoeft niet echt veel watt te hebben (is voor op een studenten kamertje) en een paar goeie effecten vind ik belangrijker dan veel minder goede.

Wat zijn merken en modellen die interessant voor mij zijn? BVD!

Negative K3 fan
14 maart 2005, 15:23
peavey classic
tweed bassmans
tweed fenders

dejohan
14 maart 2005, 15:38
Limited editions Fender Blues Deluxe, Fender Hot Rod Deluxe, ....

Peavy Delta Blues,

Fumi SG
14 maart 2005, 17:34
Tech 21

up-guitarman
14 maart 2005, 17:46
Tweed is mooooooooooooi :)

Floris1984
14 maart 2005, 18:29
Tech 21 ziet er ook wel interessant uit moet ik zeggen, bedankt voor de tip!

Waar (in de randstad, liefst dicht bij R'dam) worden deze verkocht?

skabouter
14 maart 2005, 19:27
jaaah, tweed is mooi :) ik heb de mazzel een Peavey 212 classic als logé te hebben, voor onbepaalde tijd (forever :D) en het is een geweldig ding :) prachtige looks ook !

ik zou alleen wel de 112 versie kopen, die heeft minder vermogen en speakers, en is geschikter voor kleine kamers:)

UnbrokenGuitarPlayer
14 maart 2005, 20:32
ik wil een peavey delta blues :razz: gasgas

groovyB3
15 maart 2005, 18:58
Als het voor op een studentenkamertje is, is een 20W buizenbak al te hard. Mijn Tweed Bassman van 40W blaast al de halve straat plat.

Ik zou eerder gaan denken aan een Fender Tweed Bronco ofzo. Leuke kleine ampjes met tweed looks.

Floris1984
15 maart 2005, 19:23
Ik heb nu een Vox pathfinder 15 watt, en dat is al eigenlijk te hard. Tenminste hij klinkt pas lekker als hij te hard staat zegmaar.
Ik zat zelf nu te denken aan de Tech 21 Trademark 10. Misschien niet helemaal de tweed-looks die ik eerst zocht, maar hij ziet er ook erg mooi uit moet ik zeggen.
Verder heb ik nog niet een uitgesproken voorkeur voor een bepaalde stijl. Daarom dat een modeling amp zo gek nog niet is.
(waarom zijn die nieuwe Vox Valvetronics zo lelijk :-? )

Nu alleen nog ergens een plek vinden waar ze Tech 21's verkopen!

V!N
15 maart 2005, 20:44
Zo lang het er maar mooi uitziet he ..

groovyB3
15 maart 2005, 21:04
Zo lang het er maar mooi uitziet he ..

Precies daar gaat het uiteindelijk om bij amps.

http://home.btclick.com/aguitar/images/databases/amps/Fender_bassman_4x10_1959_all_orig.jpg

Floris1984
15 maart 2005, 21:04
Tja het oog wil ook wat he 8-)

Maar je moet niet denken dat ik puur op uiterlijk ga selecteren, klank is natuurlijk het belangrijkst. Al wil ik wel graag een mooi amp die ik mooi vind.

Het hebben van mooie spullen (waarbij uiterlijk dus een rol speelt) maakt voor mij het spelen gewoon leuker...

Thijssie
15 maart 2005, 21:37
Zo lang het er maar mooi uitziet he ..

Precies daar gaat het uiteindelijk om bij amps.

http://home.btclick.com/aguitar/images/databases/amps/Fender_bassman_4x10_1959_all_orig.jpg


Ja en dan 15 jaar zijn en net anderhalf jaar spelen :???:

BLOK182
15 maart 2005, 21:50
Zo lang het er maar mooi uitziet he ..

Precies daar gaat het uiteindelijk om bij amps.

http://home.btclick.com/aguitar/images/databases/amps/Fender_bassman_4x10_1959_all_orig.jpg
Jesus sash, wat heb je nu weer in de achtertuin gevonden? :-D

robbertjeeeh
16 maart 2005, 01:43
http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Links/Victoria/20112-T/20112-TFront.jpg
Echt zo strak :D

up-guitarman
17 maart 2005, 12:16
...

up-guitarman
17 maart 2005, 12:17
http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Links/Victoria/20112-T/20112-TFront.jpg
Echt zo strak :D

Die zijn idd zeer strak !!! Nog veel lekkerder dan Fender !!!

@ topicstarter; Test zeker die classic30 van peavey, klinkt echt zeer mooi, vette clean en heerlijke scheur (ik vind hem lekkerder klinken dan bvb. een Fender HotRod, vooral in overdrive)

Daniël_san
17 maart 2005, 16:01
Waar kan je die Victoria amps kopen? Ik zat net op die site te kijken, en de soundclips klinken lekker :)

up-guitarman
17 maart 2005, 16:34
Waar kan je die Victoria amps kopen? Ik zat net op die site te kijken, en de soundclips klinken lekker :)

In België weet ik maar 1 shop zijn in Antwerpen: Strings & Things
Maar dat is wat ver zeker ???

Daniël_san
17 maart 2005, 16:46
Ja dat klopt wel. Ik woon in Zaandam, redelijk dicht bij amsterdam, dus dat is wel ver :-? Majaa...... Me'n pa weet ik toch altijd wel om te lullen. Soms duurt het lang maar het lukt toch. (met lang bedoel ik 2 jaar, dat was voordat iki me eerste gitaar kreeg)

Harry
17 maart 2005, 21:27
ook leuk; Bedrock.



http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/600headcab.jpg.w300h372.jpg

robbertjeeeh
18 maart 2005, 19:54
Waar kan je die Victoria amps kopen? Ik zat net op die site te kijken, en de soundclips klinken lekker :)

Ben benieuwd wat je budget is want die victoria amps zijn vrij prijzig :D

Daniël_san
21 maart 2005, 17:37
Ow nou ja..... uhmmmzz..... Me pa betaald als ik alleen voor fr*ns of duits onvoldoende sta en de rest van de vakken voldoende :) (dat sta ik dus ook) Maar wat kostem die amps dan? 15/1600 pleuro ofzo?

Fumi SG
21 maart 2005, 18:18
Ow nou ja..... uhmmmzz..... Me pa betaald als ik alleen voor fr*ns of duits onvoldoende sta en de rest van de vakken voldoende :) (dat sta ik dus ook) Maar wat kostem die amps dan? 15/1600 pleuro ofzo?

Verwend zeikertje..... :-?

Die amps zijn trouwens wel tussen de €15,- en de €1600,- te krijgen hoor :razz: :wink:

Bluesbreaker
21 maart 2005, 18:39
Ow nou ja..... uhmmmzz..... Me pa betaald als ik alleen voor fr*ns of duits onvoldoende sta en de rest van de vakken voldoende :) (dat sta ik dus ook) Maar wat kostem die amps dan? 15/1600 pleuro ofzo?

En weet je vader ook dat er versterkers zijn die meer dan 200 euro kosten?

Wat voor school zit je, ik deed niks op de havo en had nog nooit onvoldoendes op eindlijsten enzo, makkelijk verdienen!

BramVersteeg
21 maart 2005, 18:50
Ow nou ja..... uhmmmzz..... Me pa betaald als ik alleen voor fr*ns of duits onvoldoende sta en de rest van de vakken voldoende :) (dat sta ik dus ook) Maar wat kostem die amps dan? 15/1600 pleuro ofzo?

:o :x Een amp krijgen als je niet zo heel veel onvoldoendes staat....... :roll: Waar gaat het heen met deze wereld?
Als dat bij mij eens zo zou gaan!

Daniël_san
21 maart 2005, 19:38
Ow nou ja..... uhmmmzz..... Me pa betaald als ik alleen voor fr*ns of duits onvoldoende sta en de rest van de vakken voldoende :) (dat sta ik dus ook) Maar wat kostem die amps dan? 15/1600 pleuro ofzo?

En weet je vader ook dat er versterkers zijn die meer dan 200 euro kosten?

Wat voor school zit je, ik deed niks op de havo en had nog nooit onvoldoendes op eindlijsten enzo, makkelijk verdienen!

Ik doe havo/vwo k moet eind van het jaar me definitieve keuze maken. En ja, me'n pa weet dat er ook versterkers zijn boven de 200 pleuro, anders wil je (lijkt mij) geen AER kopen voor een leuk akoestisch geluid.


En over die cijfers, kreeg je tijdens duits ook les over de tweede wereldoorlog en dat hitler ook wat goeds heeft gedaan voor duitsland? Neem zeker. Daar heeft ze nu dus ongeveer 5 lessen aan besteed..... heb wat aan.

Daniël_san
21 maart 2005, 19:39
Als dat bij mij eens zo zou gaan!

Dan had je zeker er al een stuk of 10? :razz:

Bluesbreaker
21 maart 2005, 20:17
En over die cijfers, kreeg je tijdens duits ook les over de tweede wereldoorlog en dat hitler ook wat goeds heeft gedaan voor duitsland? Neem zeker. Daar heeft ze nu dus ongeveer 5 lessen aan besteed..... heb wat aan.

Nee, bij Duits hoefde ik een reet te doen, mijn Duits leraar was ook een bluesgitarist dus ik had behoorlijk wat meteen flink wat crediet bij hem opgebouwd....

Maargoed, mooi voor jou dat je een versterker zomaar kunt uitzoeken, zorg dan wel dat je niet te snel wat beslist omdat je toch zomaar wat kunt kiezen zonder er eerst jaren voor te sparen (en over na te denken).

Bluesbreaker
21 maart 2005, 21:23
De quote in die vorige post klopt dus niet, dat moet Daniel_san zijn ipv bluesbreaker, maar dit leuke forum wil weer eens niet dat ik mijn bericht aanpas...