PDA

View Full Version : aarde probleem



master-of-telecaster
17 juli 2002, 21:32
ten eerste: ik ben helemaal niet technisch dus ik zal het wel raar omschrijven ...

Als ik mijn snaren aanraak hoor ik een tik en stoort mijn versterker. Mijn stopcontact is niet geaard, maar als ik hem in een geaard stopcontact steek houd ik hetzelfde probleem. Nu heb ik een stukje koperdraad gespannen tussen de plug van mijn snoer en de pols van mijn linkerhand. Dan is het over. Maar als iemand anders de snaren weer aanraakt krijg je hetzelfde probleem. Er loopt zeg maar een stroomkring tussen mij en de versterker, die als ik het koperdraad gebruik via het koperdraad gebruik en via mijn snaren-elementen-snoer naar mijn versterker gaat.

Maar met dat koperdraad om mijn linkerpols speelt niet echt lekker. Ik heb ook al mijn enkel geprobeerd maar voelt nog minder fijn.

Neals
17 juli 2002, 23:03
Is misschien het aardedraadje wat tussen je brug en potmeter(?) zit los???, daar wil het wel eens aan liggen

master-of-telecaster
17 juli 2002, 23:52
Kan maar ik heb m'n gitaar net duz zou wel slordig zijn ...

Neals
17 juli 2002, 23:59
breng em dan naar de dealer???

Robbert
18 juli 2002, 00:06
Bij mijn Squier stratje heb ik hetzelfde probleem. Er mist dan inderdaad een draadje tussen je brug en je potmeters.

Bij mijn Amerikaan zit het draadje er wel.

Dus .. eventjes je soldeer kanon warm stoken.

master-of-telecaster
18 juli 2002, 15:01
Moet de brug er dan ook helemaal uit ??? Dat is toch verschrikkelijk vervelend werk ? Het gaat namelijk om een stratocaster en die heeft dus ook zo'n tremolo-systeem ...

Raffel
18 juli 2002, 16:45
nee, joh die kan er gewoon in blijven...

Robbert
18 juli 2002, 17:41
Je hebt aan de achterkant toch zo'n kapje zitten.
Daaronder kun je misschien wel je draadje aan de brug solderen, misschien kun je het zelfs aan de veer solderen?

Ik weet niet uit mijn hoofd, hoe het draadje vastzit op mijn US strat. Ik dacht dat ze die gewoon bij de veer/schroef d'r tussen hadden geduwd.

master-of-telecaster
18 juli 2002, 21:47
Er is al een zwart draadje gesoldeerd en die is verbonden met de plugin. Maar aan het draadje ligt het niet, want ik heb buitenlangs mijn tremolo met de plug van mijn snoer verbonden voor het geval het aarde-draadje niet goed gesoldeert zou zijn, maar hij blijft ruisen. De brug/ snaren/ plug moet echt in verbinding met mijzelf staan om het te verhelpen ...

piezo
20 juli 2002, 14:31
Ga langs bij iemand die een multimeter en verstand van gitaarelectronica heeft of haal een gitaartechnisch boek uit de bieb en ga zelf klooien. Dit soort problemen los je niet schriftelijk op met "Lieve gitaarnet".

Dude
20 juli 2002, 15:47
dat kopen draadje om je pols, moet eigenlijk om je nek, en dan het andere uiteinde aan de binnen kant van je versterker aan de aan/uit knop gedraait worden.......... weet je zeker dat je nooit meer last hebt van dit probleem