PDA

View Full Version : Reviews/recensies/meningen/ervaringen over Fender HotRod Del



P
17 juli 2002, 20:22
Heeft er iemand zoiets als hierboven genoemd voor mij?

Dude
17 juli 2002, 20:23
jazeker, check user reviews op http://www.harmonycentral.com

check het forum daar ook efe, dacht je dat dit uitgebreid was ???

srv-man
17 juli 2002, 22:11
Als je interesse hebt in de Hot Rod, dan zou ik als alternatief ook eens de Traynor Custom Valve 40 proberen. Is goedkoper en beter, zie http://www.yorkville.com

Moonchild
19 juli 2002, 00:27
en beter he...hmmm moet ik maar eens naar gaan kijken dan

BluesJR
19 juli 2002, 11:37
Haaj,
ik heb een tijdje geleden een Hotrod Deluxe getest bij Staffhorst in Utrecht (staat daar standaard in een oefenruimte).. en geloof me... die klank is zoooo warm en zalig.. niet meer normaal.
Ga gewoon lekker naar die toko toe, neem je gitaar mee, eventueel je effectpedalen en ga lekker knallen daar (of ergens anders natuurlijk). Een van de meest lekkere versterkers waar ik ooit op heb gespeeld moet ik zeggen. Heel warm klinkend en niet zo 'fel' als bijvoorbeeld een twin.
Een equalizer ervoor voor de boost en je bent helemaal klaar. Jammer dat hij niet in een top versie is (zowel roept u maar!!).

P
25 juli 2002, 10:10
NIEMAND KRITIEK DAN???

Trouwens, ik heb bij Staffhorst Utrecht ook nog op een 30 watt Trace Elliot gespeeld. Klonk wel aardig, maar mistte iets. Iemand daar nog wat over? Hij heette Speedtwin ofzo.

P
25 juli 2002, 10:16
En waar staat die traynor om te testen?

SteavisSmokin
25 juli 2002, 13:24
Laat ik het zo zeggen: De HotRods zijn prima versterkers en klinken goed, totdat je een keer over een échte buizenbak speelt. Vooral het drive kanaal van de hotrod laat nog wat te wensen over. Maar daar is een goed overdrive pedaal voor je cleane kanaal dan een goede oplossing voor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-07-25 13:33 ]</font>

P
25 juli 2002, 16:32
Hebben jullie misschien nog alternatieve buizenversterkers rond de prijs van Fender Hotrod deluxe, engl screamer, trace elliot c30.

BluesJR
25 juli 2002, 18:13
Waar ik de laatste tijd nogal eens wat over lees is de Peavey Classic 30. Is in dezelfde prijsrange als de HotRod, maar uiteraard een 30 watt buizenbak. Hij blijkt erg hard te gaan voor 30 watt en een waanzinnig geluid te hebben....
Ik moet er maar snel eens op spelen. Als iemand anders hem wel eens heeft getest dan hoor ik graag de reacties!!

Grooveyard21
26 juli 2002, 11:18
Hee Steavis, ben benieuwd wat jij verstaat onder een echte buizenbak?

P
26 juli 2002, 13:06
Waar staan nou die peavey en de traynor om te proberebn


Wel iN NL graag

SteavisSmokin
26 juli 2002, 14:38
grooveyard, dat "echte" staat een beetje ongelukkig, had ik beter anders kunnen omschrijven. Maar wat ik ermee bedoel zijn de (meestal wat duurdere, helaas) buizenbakken met een naar mijn smaak wat beter design, die gewoon wat meer "buis" klinken. Komt ook een kwestie van smaak bij kijken want er zijn mensen die een hotrod preferen om zijn geluid boven versterkers die ik zou preferen boven een hotrod om hun geluid.

Grooveyard21
26 juli 2002, 16:26
ok, maar ik blijf benieuwd naar welke buizenversterkers jij beter vindt.

SteavisSmokin
27 juli 2002, 12:01
Als je perse namen wilt horen: Deluxe Reverb, Super Reverb, Vibrolux Reverb, die amps van Marble, wat van die oude Marshall bakken zoals JCM800, JTM 45, bluesbreaker combo (da's een jtm 45 toch?), Vox AC30.

Zoiets ongeveer... :grin:

sash
27 juli 2002, 14:46
Op 2002-07-27 12:01, schreef SteavisSmokin:
Als je perse namen wilt horen: Deluxe Reverb, Super Reverb, Vibrolux Reverb, die amps van Marble, wat van die oude Marshall bakken zoals JCM800, JTM 45, bluesbreaker combo (da's een jtm 45 toch?), Vox AC30.

Zoiets ongeveer... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">



Oh das lekker, meneer zegt op msn dat ie een Twin Reverb ook lekker vind klinken, koop ik gvd een een Twin en zet ie em niet z'n lijstje... tsssss....


:grin: