PDA

View Full Version : Amp uitversterken via P.A.



ateng
14 maart 2005, 11:35
Ik weet dat speakerkasten verschillend kan klinken omdat ze van een bepaalde houtsoort zijn gemaakt, dikte van de hout, constructie en natuurlijk type speakers die er in zitten. Maar als ze worden uitversterkt met een microfoon voor de speaker, worden de klankeigenschappen van de kast zelf dan ook hoorbaar? Ik heb tijdens het optreden de lage tonen terug moest draaien omdat ik een andere speakerkast gebruikte die wat dieper is dan mijn andere speakerkast. Ik heb de bas van mijn versterker normaal op 6 staan maar toen moest ik m helemaal terug draaien naar 3. Op de bühne klonkt het te gek maar de opname klonk ie echt dun. Je kon duidelijk horen dat ik in de eerste set mijn bas op 6 had staan en de rest van de avond op 3. De opname van de eerste set klinkt mijn gitaar echt vet en warm zonder dat vervelende "Ooooohm" sub laag als jullie begrijpen wat ik bedoel. Kan ik hier uit concluderen dat het niet zoveel uitmaakt wat voor speaker kast je gebruikt als je m uitversterkt en dat alleen de type speakers ( V30, greenback, Jensen enz.) je sound erg bepalen. :???: