PDA

View Full Version : JCM 800 combo problemen



honcooptom
14 maart 2005, 11:25
hey mensen. Ik ben sinds twee jaar de trotse bezitter van een jcm 800 combo van marshall. Maar het clean kanaal begint steeds meer schor te klinken, netalsof daar ook een overdrive op zit. Eerst was het niet zo erg, maar het is nu te erg geworden. Weet iemand wat er aan de hand is? Heeft het met de buizen te maken? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gr tom

Fumi SG
14 maart 2005, 13:53
Volgens mij heeft dit met versleten buizen te maken..... Correct me if I'm wrong!!!

AART
14 maart 2005, 13:56
hoe oud zijn de buizen? grote kans dat die vervangen moeten worden.

honcooptom
14 maart 2005, 16:43
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

honcooptom
14 maart 2005, 16:44
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

honcooptom
14 maart 2005, 16:45
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

Fumi SG
14 maart 2005, 17:45
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

Hoe is je BIAS afgesteld?? Dit zou een hoop uit kunnen maken, qua slijtage. Staat je amp ook de hele dag aan/stand-by of speel je ff en zet je hem uit?? Hoe doe je dat trouwens met vervoeren..... laat je na het spelen je amp eerst afkoelen of vervoer je hem meteen??

en jah.... je kunt van buizen verwachten dat ze langer dan een jaar meegaan :wink:

Negative K3 fan
14 maart 2005, 17:48
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

met buizen van tegenqwoordig kun je eigenlijk helemaal niks verwachten

nicoverduin
14 maart 2005, 17:49
effe laten nakijken.
Nico

Fumi SG
14 maart 2005, 18:20
tja das dus het rare, de buizen zijn nog geen jaar oud. Oke, ik speel er veel op, maar ja. Je zou van buizen toch wel verwachten dat ze meer als een jaar meegaan, of niet???

met buizen van tegenqwoordig kun je eigenlijk helemaal niks verwachten

mwoah.... MITS je amp goed is afgesteld moet een jaar toch lukken??

Nielsje
14 maart 2005, 18:41
Bij mijn weten zouden buizen ongeveer 600 branduren mee moeten gaan..

kan ik natuurlijk weer verkeerd hebben, en tja. als je slechte buizen hebt..

Fumi SG
14 maart 2005, 19:03
Bij mijn weten zouden buizen ongeveer 600 branduren mee moeten gaan..

kan ik natuurlijk weer verkeerd hebben, en tja. als je slechte buizen hebt..

Zou een jaar toch ongeveer kloppen..... 2 uur per dag (gemiddeld). 600/2 = 300...... klein jaar. Lijkt mij toch een beetje weinig maar kan aan mij liggen :razz: ..........

honcooptom
14 maart 2005, 20:52
hm ja, kan kloppen. ik speel gemiddeld 1,5 uur per dag, en na het gebruiken zet ik hem helemaal uit. Ook laat ik de boel afkoelen voordat ze vervoerd word, duz.........k ga gewoon nieuwe buizen kopen denk ik. weet iemand wat goede buizen zijn, hoe duur etc? Gr

honcooptom
14 maart 2005, 20:52
hm ja, kan kloppen. ik speel gemiddeld 1,5 uur per dag, en na het gebruiken zet ik hem helemaal uit. Ook laat ik de boel afkoelen voordat ze vervoerd word, duz.........k ga gewoon nieuwe buizen kopen denk ik. weet iemand wat goede buizen zijn, hoe duur etc? Gr

ropp
14 maart 2005, 21:31
Je kan is kijken naar jj electronics, zijn lekker smooth. Vooral de ecc83/12ax7.
Of de TT's. TubeTown's eigen merk, deze schijnen ook goed te zijn.

www.tubetown.de

Mitch
14 maart 2005, 21:53
Ja, moderne productie pre amp buizen willen nogal eens erg gauw afbrokkelen. Vervang eerst eens de pre amp buizen, misschien valt het allemaal wel mee.

Fumi SG
15 maart 2005, 00:15
eindbuizen zijn wel een stuk duurder dan preamp buizen hèh.... denk daar ff aan :wink: Mwoah, voor €60,- (ongeveer.... ligt er ook aan wat voor amp je hebt natuurlijk :razz: ) zou je een heel eind moeten kunnen komen.

V!N
15 maart 2005, 14:06
'channel bleed' ..

Fumi SG
15 maart 2005, 16:12
'channel bleed' ..

Dat vereist uitleg denk ik :razz: .......

Negative K3 fan
15 maart 2005, 16:29
Je kan is kijken naar jj electronics, zijn lekker smooth. Vooral de ecc83/12ax7.
Of de TT's. TubeTown's eigen merk, deze schijnen ook goed te zijn.

www.tubetown.de

ik heb er nu twee in mn zelfbouw zitten en ze zijn best aardig denk ik.

honcooptom
15 maart 2005, 18:28
ja idd, wat is channel bleed?? K ga denk ik iig mn pretubes vervangen. Bedankt voor de tips!

honcooptom
15 maart 2005, 21:53
En hoe zit het met de echte marshall buizen? Ik heb er nu koch buizen inzitten. Iemand vertelde mij dat marshall buizen gemaakt in rusland het beste waren voor een jcm 800.

Nielsje
15 maart 2005, 22:09
'channel bleed' ..

V!N duidt op een verschijnsel waar jcm 800 split channels wel eens behoorlijk last van kunnen hebben, dat het ene kanaal doorlekt in het andere

Het fijne weet ik persoonlijk er niet van (had te maken met bepaalde condensators)(soms heb je ook wel eens last van ploppen tijdens het schakelen, ligt volgens mij ook aan een bepaalde condensator)

het fijne weet ik er niet van, maar als ik het hoor zou ik wellicht zo kunnen zeggen of dit het geval is

een 1 kanaals heeft hier natuurlij kgeen last van ;)

honcooptom
15 maart 2005, 22:30
neeehhhh, lekt een éénkanaals niet door joh??? :) Ja idd, hij plopt bij het schakelen ook, en het lijkt alsof de ene doorlekt in de andere. Ik ga m wegbrengen, groot servicebeurtje dan maar. Dank voor de tips.