PDA

View Full Version : Volg de bouw van mijn rack/pedalboard/interface(nu met pics)



BramVersteeg
13 maart 2005, 23:26
test

BramVersteeg
13 maart 2005, 23:26
Zoals de titel al doet vermoeden ga ik dus zelf een rack, pedalboard en de daarbij behorende interfaces bouwen.
Er worden hier erg veel vragen gesteld over 'hoe' en 'wat' dat het misschien wel handig zou zijn als ik er foto's van maakte en ze hier poste.
Dan kan iedereen meekijken en evt. vragen stellen. Ik heb nog nooit zelf een kist of iets dergelijks gemaakt dus geheel vlekkeloos zal het ook niet verlopen :wink: .

Het volgende moet er op mijn pedalboard komen:
- Axess MFC-5 (dit is mijn aankomende midicontroller waarmee ik mijn spullen ga besturen)
- Hot Wire Audio A/B boxje (voor het stil stemmen van de gitaar)
- Teese RMC1 wah
- Peterson StroboStomp (stemapparaat, heb ik nog niet maar komt er snel aan)
- Zvex FuzzProbe (tsja, die moet ik met m'n voet bedienen dus kan niet in m'n rack. Ook deze heb ik nog niet maar ben wel van plan er een te kopen)
- Onder de verhoging komt een PedalPower2 stroomvoorziening.
- Verder komt er nog een Axess BS-2 buffer onder de verhoging om mijn signaal aan te sterken)

De afmetingen zullen ongeveer 45x35 worden, lekker klein dus. Verder is er op de verhoging nog genoeg plaats voor uitbreiding. Het zal een losse plank worden en hij zal dus niet in een (vaste) flightcase gebouwd worden.

Het rack:
Het rack zal 6HE hoog worden met voor- en deels achter glijdend rackprofiel. Onder de 6HE rackrails komt een ruimte waar ik mijn pedalenboard in mijn rack kan schuiven om het zo te vervoeren. Scheelt me toch weer een extra koffer! Aan de voorkant komt een normaal deksel maar aan de achterkant komt een wat dieper deksel. Hierin komen haakjes en hokjes voor dingen als kabels, snaren, capo, slide enz. enz. In het rack zelf komen voorlopig:
- 2HE lade met effecten voor de versterker (in de loop van een Axess GRX-4)
- Alesis MicroVerb III voor reverse delay
- interface (nr. 1, voor rack-board connectie)
- American Audio veredeld stekkerblok
- blindplate
- aan de achterkant komt ook een interface (nr. 2, voor rack-versterker connectie)

Later komt er nog een 2e lade bij voor de effecten in de loop. Dan gaat de blindplate eruit en gaat de alesis of de American Audio naar de achterkant. Ik kan dus de dingen waar ik live niet aan hoef te zitten naar de achterkant verplaatsen waardoor ik meer ruimte krijg.

De interfaces:

- Op mijn board zal ik een mini-interface maken voor een audio, een midi en een stroomkabel.
- Op de interface aan de voorkant van m'n rack komen 3 audio, 1 midi en 1 stroomkabel connector.
- Op de interface aan de achterkant komen 5 audio, 1 midi en 1 stroomkabel connector.

Wat afmetingen zijn, hoe alles aangesloten zit en dat soort dingen vertel ik laten wel als ik ook de eerste foto's kan plaatsen. Dit is in ieder geval het idee waar ik aan ga werken.
Grz. Bram

vinni
14 maart 2005, 02:05
Die a/b box om stil te stemmen is echt onzin....

Die strobostomp zuigt GEEN toon!

T'is maar dat je het weet.....wordt het weer wat eenvoudiger van!

Groet en suc6,
Vinni

ieme
14 maart 2005, 12:28
strobostomp kun je prima gebruiken als mute tuner, en zuigt niet meer toon als een A/B switch...

BramVersteeg
14 maart 2005, 17:26
Die a/b box om stil te stemmen is echt onzin....

Die strobostomp zuigt GEEN toon!

T'is maar dat je het weet.....wordt het weer wat eenvoudiger van!

Groet en suc6,
Vinni

Ach, ik heb die A/B box toch en anders blijft er een plek over boven mijn wah. Misschien, als ik eens een pedaaltje koop dat even klein is, dat ik de a/b box weghaal en dat ding er voor in de plaats zet.

vester86
14 maart 2005, 23:11
ben benieuwd

erg leuk en interessant project

BramVersteeg
19 maart 2005, 14:58
ok, even een update.
Ik heb vandaag het hout en de meeste hardware gekocht. Ik ga vandaag alles op maat zagen en misschien al wat schilderen.
Vanavond zal ik wat foto's plaatsen.

ieme
19 maart 2005, 15:56
niet weer alles roze doen he bram!

BramVersteeg
20 maart 2005, 12:52
http://image46.webshots.com/47/6/92/49/298869249TkoQXB_ph.jpg Hier is dus de foto van de spullen die ik nu heb. Ik heb 8 mm dik hout en profiel voor 7mm. Ik heb er een één milimeter vanaf gehaald zodat het profiel mooi in de kist valt. Verder heb ik het hout op maat gemaakt en zwart geschilderd. Momenteel ben ik bezig om alle profielen op maat te zagen. Als er weer wat te zien valt zal ik weer pics plaatsen.
Grz. Bram

BramVersteeg
20 maart 2005, 12:53
niet weer alles roze doen he bram!

nee hoor, alleen mijn power supply word roze! :razz:

rvorkink
20 maart 2005, 14:06
Nummertje 3 heten kooimoeren en daar heb je niets voor in je glijprofiel, misschien dat ze passen als je ze uit de kooi haalt, maar je had beter meteen glijmoeren kunnen kopen.

morris
20 maart 2005, 16:21
niet weer alles roze doen he bram!

nee hoor, alleen mijn power supply word roze! :razz:

mooi roze is niet lelijk :-D

BramVersteeg
20 maart 2005, 17:45
Nummertje 3 heten kooimoeren en daar heb je niets voor in je glijprofiel, misschien dat ze passen als je ze uit de kooi haalt, maar je had beter meteen glijmoeren kunnen kopen.

Glijmoeren ja. Maar volgens mij zijn het wel de juiste. Ik heb ook gewone kooimoeren voor mijn andere flightcase en ik dacht dat die er anders uitzagen. Deze passen in ieder geval wel en ik kijk wel of ze voldoen :wink: .

@ morris: kijk, jij begrijpt het :cool:

BramVersteeg
20 maart 2005, 23:38
Na een harde dag werken begint de kist al vorm te krijgen. Al het metaal is op maat gemaakt wat nog een behoorlijke klus was. Ik heb alles even in elkaar geschoven om te laten zien hoe het er uit gaat zien. Alles komt dus nog vast te zitten, het glijprofiel moet er nog in en er komt dus nog een plank waardoor ik 6HE overhoud en 15 cm hoogte voor m'n pedalenplank.

http://image40.webshots.com/40/6/28/58/300262858xEuMhE_ph.jpg

mijnechtenaamisalvergeven
22 maart 2005, 19:18
http://www.mpl.be/productinfo/IN-RN-1595.jpg

Het plaatje zegt genoeg denk ik. :(

BramVersteeg
22 maart 2005, 23:11
http://www.mpl.be/productinfo/IN-RN-1595.jpg

Het plaatje zegt genoeg denk ik. :(

Ik ben vandaag naar de electroboer geweest om de vlindersloten en nog wat ander gerei te kopen en heb nog even nagevraagd of het de juiste moeren waren. Hij zei dat ze goed waren en dat bedrijf maakt al jaren cases op maat. Volgens mij heb ik dus wel de goede meegekregen :wink: . Ze passen in ieder geval en ze schuiven goed dus ik heb er geen problemen mee.

wimmeltje
24 maart 2005, 15:23
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

BramVersteeg
24 maart 2005, 16:33
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

hey Wimmetje,
die MFC-5 zal ik voeden via een power supply die ik van Morris heb overgenomen. Tsja, die kruisjes. Ik begrijp er niks van, dat kreeg ik ook al te horen op HRI. En ik post de foto's op de manier hoe ik het altijd doe en normaal werkt het allemaal :???: .
Hier is iig een link naar de foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF

morris
24 maart 2005, 20:45
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

hey Wimmetje,
die MFC-5 zal ik voeden via een power supply die ik van Morris heb overgenomen. Tsja, die kruisjes. Ik begrijp er niks van, dat kreeg ik ook al te horen op HRI. En ik post de foto's op de manier hoe ik het altijd doe en normaal werkt het allemaal :???: .
Hier is iig een link naar de foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF

pretty in pink ;-)
Bram, je krijgt hem zaterdag, ik heb het vandaag niet gered om hem op te sturen... Werk zou verboden moeten worden!
First thing tomorrow!

Morris

BramVersteeg
24 maart 2005, 23:16
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

hey Wimmetje,
die MFC-5 zal ik voeden via een power supply die ik van Morris heb overgenomen. Tsja, die kruisjes. Ik begrijp er niks van, dat kreeg ik ook al te horen op HRI. En ik post de foto's op de manier hoe ik het altijd doe en normaal werkt het allemaal :???: .
Hier is iig een link naar de foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF

pretty in pink ;-)
Bram, je krijgt hem zaterdag, ik heb het vandaag niet gered om hem op te sturen... Werk zou verboden moeten worden!
First thing tomorrow!

Morris

Hey Morris,
geeft niet hoor dat je nog geen tijd hebt gehad. Het board moet toch nog gemaakt worden en ik moet eerst wachten op m'n axess bestelling (die zal begin komende week verstuurd worden). Pretty in Pink ja, maar hij zal onder een verhoging komen dus zul je hem niet zien :wink: . Vandaag ook m'n FuzzProbe binnen gekregen dus de boardopstelling begint al goede vormen aan te nemen. :P

morris
24 maart 2005, 23:26
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

hey Wimmetje,
die MFC-5 zal ik voeden via een power supply die ik van Morris heb overgenomen. Tsja, die kruisjes. Ik begrijp er niks van, dat kreeg ik ook al te horen op HRI. En ik post de foto's op de manier hoe ik het altijd doe en normaal werkt het allemaal :???: .
Hier is iig een link naar de foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF

pretty in pink ;-)
Bram, je krijgt hem zaterdag, ik heb het vandaag niet gered om hem op te sturen... Werk zou verboden moeten worden!
First thing tomorrow!

Morris

Hey Morris,
geeft niet hoor dat je nog geen tijd hebt gehad. Het board moet toch nog gemaakt worden en ik moet eerst wachten op m'n axess bestelling (die zal begin komende week verstuurd worden). Pretty in Pink ja, maar hij zal onder een verhoging komen dus zul je hem niet zien :wink: . Vandaag ook m'n FuzzProbe binnen gekregen dus de boardopstelling begint al goede vormen aan te nemen. :P

Ehh ik lees net de MFC5? Die heeft toch wisselspanning (AC) nodig of niet?

Morris

BramVersteeg
25 maart 2005, 00:10
Hey Bram,

Hoe voed je je MFC5? Via Panthom of adaptor? Ik zie trouwens geen plaatjes. Krijg alleen kruisjes

hey Wimmetje,
die MFC-5 zal ik voeden via een power supply die ik van Morris heb overgenomen. Tsja, die kruisjes. Ik begrijp er niks van, dat kreeg ik ook al te horen op HRI. En ik post de foto's op de manier hoe ik het altijd doe en normaal werkt het allemaal :???: .
Hier is iig een link naar de foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF

pretty in pink ;-)
Bram, je krijgt hem zaterdag, ik heb het vandaag niet gered om hem op te sturen... Werk zou verboden moeten worden!
First thing tomorrow!

Morris

Hey Morris,
geeft niet hoor dat je nog geen tijd hebt gehad. Het board moet toch nog gemaakt worden en ik moet eerst wachten op m'n axess bestelling (die zal begin komende week verstuurd worden). Pretty in Pink ja, maar hij zal onder een verhoging komen dus zul je hem niet zien :wink: . Vandaag ook m'n FuzzProbe binnen gekregen dus de boardopstelling begint al goede vormen aan te nemen. :P

Ehh ik lees net de MFC5? Die heeft toch wisselspanning (AC) nodig of niet?

Morris

Klopt, maar ook via een midi-kabel. Bovendien komt er waarschijnlijk ook en klein stekkerblok onder de verhoging voor eventuele extra pedalen die apparte voeding nodig hebben. Helemaal zeker ben ik nog niet of ie op het board komt. Misschien wel gewoon in m'n rack. Er komt ook nog een PP2 voor een van de 2. Ik kijk wel wat het beste past als ik alles hier heb staan :wink:

wimmeltje
25 maart 2005, 08:26
Die MFC-5 die is idd wisselspanning maar ik denk dat hij ook wel op gelijk zal werken.

Leverd die PL power supply geen wisselspanning dan? De PP2 doet dat geloof ik wel.

Offtopic: Morris hoe staat het met jou rack?

morris
25 maart 2005, 09:39
Die MFC-5 die is idd wisselspanning maar ik denk dat hij ook wel op gelijk zal werken.

Leverd die PL power supply geen wisselspanning dan? De PP2 doet dat geloof ik wel.

Offtopic: Morris hoe staat het met jou rack?

Nee, zeker niet! De MFC werkt niet op gelijkspanning en de PP2 levert ook geen wisselspanning.

Mijn rack? nog steeds "under construction" ... ;-)
Eventide anyone?

Morris

BramVersteeg
25 maart 2005, 14:41
Die MFC-5 die is idd wisselspanning maar ik denk dat hij ook wel op gelijk zal werken.

Leverd die PL power supply geen wisselspanning dan? De PP2 doet dat geloof ik wel.

Offtopic: Morris hoe staat het met jou rack?

Nee, zeker niet! De MFC werkt niet op gelijkspanning en de PP2 levert ook geen wisselspanning.

Mijn rack? nog steeds "under construction" ... ;-)
Eventide anyone?

Morris

Hmmm, dan maar via midi werken he. Mijn diezel kan via midi stroom leveren aan de MFC-5. Ik heb net zitten denekn en passen en ik ga mijn huidige power supply op m'n board monteren voor de BS-2 de A/B box en de wah. De MFC-5 gaat via midi, de fuzzprobe met een batterij en de T-rex Replica (komt op het board omdat de MFC-5 geen CC's doet voor taptempo) krijgt z'n eigen adaptor (in de loop). Dan kan ik mijn de PL power supply mijn spullen in het rack voeden. Nu nog wachten op mijn axess bestelling en dan komende week eens beginnen. :P

@ morris: kun je, omdat ie gestabiliseerde uitgangen heeft, met de power supply én pre-amp FX én post-amp FX van stroom voorzien zonder ruis?

wimmeltje
29 maart 2005, 08:06
@ morris: kun je, omdat ie gestabiliseerde uitgangen heeft, met de power supply én pre-amp FX én post-amp FX van stroom voorzien zonder ruis?

Gestabiliseerd betekend dat er geen grote pieken of dalen in de voltage zitten. Dat hij gewoon een strak 9V uitput geeft.

Gescheiden betekend dat alle uitgangen allemaal een aparte uitgang hebben en op geen enkele wijze zijn verbonden met elkaar . Mocht dit zo zijn dan zal je waarschijnlijk geen last hebben van ruis. Als het een Paul Lenders voeding is zal hij er waarschijnlijk wel gescheiden uitgangen hebben maar dat weet ik niet zeker. Dat moet Morris je antwoorden.

Weet je hoelang dit Axess levertijd hebben? Ik zit zelf er ook over te denken een MFC-5 aan te gaan schaffen.

BramVersteeg
29 maart 2005, 15:00
@ morris: kun je, omdat ie gestabiliseerde uitgangen heeft, met de power supply én pre-amp FX én post-amp FX van stroom voorzien zonder ruis?

Gestabiliseerd betekend dat er geen grote pieken of dalen in de voltage zitten. Dat hij gewoon een strak 9V uitput geeft.

Gescheiden betekend dat alle uitgangen allemaal een aparte uitgang hebben en op geen enkele wijze zijn verbonden met elkaar . Mocht dit zo zijn dan zal je waarschijnlijk geen last hebben van ruis. Als het een Paul Lenders voeding is zal hij er waarschijnlijk wel gescheiden uitgangen hebben maar dat weet ik niet zeker. Dat moet Morris je antwoorden.

Weet je hoelang dit Axess levertijd hebben? Ik zit zelf er ook over te denken een MFC-5 aan te gaan schaffen.

Hey Wim, ik had morris ook al een mailtje gestuurd en hij heeft idd gescheiden uitgangen. Ik heb m nog niet getest (pas als rack klaar is gaan ie erin) maar verwacht geen problemen.
Axess heeft momenteel een levertijd van 2 tot 4 weken naar eigen zeggen. Ik heb op 3 Maart besteld en kreeg op 6 maart de bevestiging (na een verandering in bestelling). De 24e kreeg ik een mailtje dat de spullen begin deze week de deur uit gingen. Zo'n 3-4 weken bij mij dus. Misschien als Mario weer bij is met de productie van de FX-1, dat het sneller gaat. Mario probeert iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen en heeft een SUPER customer service!

BramVersteeg
3 april 2005, 17:25
Even een update. Ondertussen heb ik wat gaatjes gemaakt in het metaal, schroefjes gekocht, nieuwe vlindersloten besteld enz.
De kist zit nu dus voor een groot gedeelte echt in elkaar. Ik heb het hout met wat extra lijm in het hoekprofiel gelijmt en dan de schroeven er doorheen. Dat komt niet meer los dus! Verder zitten de overzethoekjes op de deksels en op de kist zelf. De handvaten zitten er ook op. Deze heb ik per ongeluk een kwartslag gedraaid........ :oops: Maar dat geeft verder niet omdat op deze manier de lade niet kan verschuiven, en bovendien kun je zo ook de kist tegen je borst drukken als je hem optilt. (slappe praat om een fout recht te lullen :razz: ) Als er iemand vragen heeft over wat dan ook hoor ik het wel.
Grz. Bram

wimmeltje
5 april 2005, 12:16
Even een update. Ondertussen heb ik wat gaatjes gemaakt in het metaal, schroefjes gekocht, nieuwe vlindersloten besteld enz.
De kist zit nu dus voor een groot gedeelte echt in elkaar. Ik heb het hout met wat extra lijm in het hoekprofiel gelijmt en dan de schroeven er doorheen. Dat komt niet meer los dus! Verder zitten de overzethoekjes op de deksels en op de kist zelf. De handvaten zitten er ook op. Deze heb ik per ongeluk een kwartslag gedraaid........ :oops: Maar dat geeft verder niet omdat op deze manier de lade niet kan verschuiven, en bovendien kun je zo ook de kist tegen je borst drukken als je hem optilt. (slappe praat om een fout recht te lullen :razz: ) Als er iemand vragen heeft over wat dan ook hoor ik het wel.
Grz. Bram

pics??

BramVersteeg
5 april 2005, 15:03
Even een update. Ondertussen heb ik wat gaatjes gemaakt in het metaal, schroefjes gekocht, nieuwe vlindersloten besteld enz.
De kist zit nu dus voor een groot gedeelte echt in elkaar. Ik heb het hout met wat extra lijm in het hoekprofiel gelijmt en dan de schroeven er doorheen. Dat komt niet meer los dus! Verder zitten de overzethoekjes op de deksels en op de kist zelf. De handvaten zitten er ook op. Deze heb ik per ongeluk een kwartslag gedraaid........ :oops: Maar dat geeft verder niet omdat op deze manier de lade niet kan verschuiven, en bovendien kun je zo ook de kist tegen je borst drukken als je hem optilt. (slappe praat om een fout recht te lullen :razz: ) Als er iemand vragen heeft over wat dan ook hoor ik het wel.
Grz. Bram

pics??

nah, er is weinig te zien nu. Hij is net als op de vorige foto's alleen nu zit ie echt in elkaar en zitten er overzethoeken op. Binnenkort komen er pics als er weer wat te zien is. :P

BramVersteeg
7 april 2005, 23:09
:) De kist zelf is bijna af nu! Ik heb de vlindersloten erop zitten en de glijprofielen hangen er ook al in. Morgen komt er een plankje tussen mijn 6HE profiel aan de voorkant en de ruimte voor m'n pedalenboard, komen er doppen onder de kist om op te staan en maak ik de 'rails' voor het pedalenboard in orde. Dan ga ik nog wat ruimtes maken in het diepe deksel voor kabels en andere spulletjes. Ik zal morgen wat foto's maken en die hier posten!

Ik kan bijna niet wachten om mijn spullen erin te hangen! :cool:

BramVersteeg
8 april 2005, 13:58
Linkje voor wat foto's:

http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF/1

vester86
8 april 2005, 14:05
damn, netjes hoor, dat doe ik je nog niet zo 1,2,3 na :-)

Rewind
8 april 2005, 14:39
dat de handvatten een kwartslag gedraait zitten zou nieteens zo'n groot probleem moeten zijn, zo blijven alle apparaten tijdens het vervoer mooi in hun rack hangen, alleen losse pedalen en kabels enzo zit je dan mee

vinni
8 april 2005, 15:22
Hee Bram,
Jij stelde me toen een vraag waar je al die flightcasematerialen kon kopen.
Waar heb je het nou uiteindelijk gekocht?

enne...lukt het nog een beetje met je MFC5?
Of toch een beetje spijt.....

Vinni

BramVersteeg
9 april 2005, 14:48
Hee Bram,
Jij stelde me toen een vraag waar je al die flightcasematerialen kon kopen.
Waar heb je het nou uiteindelijk gekocht?

enne...lukt het nog een beetje met je MFC5?
Of toch een beetje spijt.....

Vinni

Hey Vinni,
ik heb de sluitprofielen, hoekprofielen en het glijprofiel bij de locale muziekboer gekocht. Die had nog wat staan waar ie vanaf moest en kon een mooi prijsje maken. Dit waren echter wel dubbele hoekprofielen (wat wel steviger is) en alles was 7 ipv 9mm. De overige onderdelen heb ik bij een P.A. zaak in de buurt gekocht. Alleen de vlindersloten waren te diep en die heb ik op flightcase.nl bijbesteld.

Ik heb eens achter de MFC-5 gezeten en het wil nog niet lukken om alles geregeld te krijgen, maar ik heb mario al een mailtje gestuurd. Ik moet gewoon even wennen aan een nieuw apparaat denk ik. Wat mogelijkheden betreft kan ie ook alles goed aan dus ik ben zeker wel blij dat ik de overstap van mijn AA naar de MFC-5 heb gemaakt.

crapton
12 april 2005, 20:47
Afgezien dat je heel goed racks kan bouwen speel je ook nog een instrument toevallig? Gitaar misschien? Of bouw en verkoop je dat spul alleen maar?

BramVersteeg
13 april 2005, 10:58
Afgezien dat je heel goed racks kan bouwen speel je ook nog een instrument toevallig? Gitaar misschien? Of bouw en verkoop je dat spul alleen maar?

Ik weet niet hoe je dit nou bedoeld................. :-? :roll:
- Het is de eerste keer dat ik een rack bouw.
- Ik speel gitaar en basgitaar
- Ik bouw nu zelf een rack ja en verkoop ook wel eens wat.

Als je er problemen mee hebt dat ik me naast het spelen ook bezig houd met het maken van een goede kist om alles in te vervoeren (wat goedkoper is dan kopen) ben je hier op het verkeerde forum....

vester86
14 april 2005, 00:13
jezus bram, doe niet zo aangebrand zeg... hij is gewoon geinteressert of je dit wel vaker doet, aangezien je dit met enige professionaliteit lijkt te doen... lijkt me eerder een compliment...

vinni
14 april 2005, 09:55
Nou,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie las als
"Kap nou met dat bouwen en kopen en ga gewoon gitaarspelen!"

Zo kwam dat bij mij dus over. Kijkend echter naar de aantal posts van Eroosh kan ik me achteraf ook heel goed voorstellen de vraag is zoals die is. Hij/zij kent Bram nog niet goed.

Zo zie je,
Communicatie is en blijft moeilijk.....van beide kanten......

Vinni

vester86
14 april 2005, 10:20
sja, communicatieprobleem hoort toch wel bij internet...

Maar dan helpt het zo overdreven reageren van bram (ergens begrijpelek,maar wel overdreven) niet echt om de goeie sfeer dr in te houden, toch?

wimmeltje
14 april 2005, 11:34
anyway. Je moet wel altijd duidelijk proberen te blijven als het via internet gaat.

Bram. Hoe gaat het verder met bouwen. Ik had een vraag aan je. Heb je 230V naar je pedalenplank lopen of 9VAC voor de Axess en 9V voor je andere pedalen?? Ik kon daar ff niet uitkomen.

Groetjes

BramVersteeg
14 april 2005, 17:16
jezus bram, doe niet zo aangebrand zeg... hij is gewoon geinteressert of je dit wel vaker doet, aangezien je dit met enige professionaliteit lijkt te doen... lijkt me eerder een compliment...

Ik las het dus ook als ' kappen met bouwen en ga spelen' maar als het gewoon uit belangstelling was..... Bij deze mijn welgemeende excuses! :wink:

Het is dus mijn eerste bouwsel en voorlopig denk ik ook het laatste :P (veel werk) Ondertussen is het bouwen van de kist klaar. Alle spullen zitten in het rack en nu is het wachten op de power conditioner, de kabel en de pluggen om alles er mooi in te steken. Ik ben nou aan het kijken waar ik mijn power supply en mijn GRX-4's ga plaatsten. Ik zal weer foto's plaatsen na het bekabelen :wink:

BramVersteeg
14 april 2005, 17:23
anyway. Je moet wel altijd duidelijk proberen te blijven als het via internet gaat.

Bram. Hoe gaat het verder met bouwen. Ik had een vraag aan je. Heb je 230V naar je pedalenplank lopen of 9VAC voor de Axess en 9V voor je andere pedalen?? Ik kon daar ff niet uitkomen.

Groetjes

Hey wim,
er komt een 230 kabel naar het board. Onder de verhoging zit een power supply die eigenlijk voor een laptop is (geen brom problemen voor maar 40 euro) waar ik wat verloopjes aan heb gemaakt. Die voorziet de wah, de buffer en de strobostomp van 9v. De A/B krijgt weer stroom van de strobo, de fuzz heeft een batterij en de MFC-5 krijgt stroom via midi. Al met al past alles er netjes in dus. Oh ja, de Replica krijgt appart stroom tegen brom (deze zit in de loop terwijl de andere pedalen voor de versterker staan). Ik ga de bijbehorende adaptor openschroeven en alleen het noodzakelijke gedeelte inbouwen (anders is ie te groot voor onder de verhoging).

robzilla
14 april 2005, 17:32
heb je het zwarte gewoon gespoten..?

vester86
14 april 2005, 23:34
wanneer krijg je je kabels binnen?? en heb je ook mogelijkheden om soundclips op te nemen??

BramVersteeg
15 april 2005, 08:45
@ robzilla: ja, het is gewoon verf, geen fineer zoals je vaak ziet.
@ vester86: Ik weet niet precies wanneer ik de kabel binnenkrijg. Op het HRI forum is een grote kabel-insla actie geweest en het is het wachten tot de rollen aankomen. De connectors en de power conditioner komen samen met een GRX-4 van LordRiffenstein af. Hopelijk kan ik snel aan de slag :P

wimmeltje
20 april 2005, 11:14
Hoe staat het er verder mee Bram? Ben erg benieuwd heb al lang niks meer gehoord erover. Geldt trouwens ook voor morris maar dat zullen we nog wel horen denk ik.

Groetjes

BramVersteeg
20 april 2005, 22:53
hey Wim, op het moment ben ik nog geen steek verder. Het is het wachten op de laatste leveringen met spullen. Zodra ik weer aan de slag ga zal ik weer wat posten :P .

wimmeltje
29 april 2005, 15:38
hey Wim, op het moment ben ik nog geen steek verder. Het is het wachten op de laatste leveringen met spullen. Zodra ik weer aan de slag ga zal ik weer wat posten :P .

Hey bram, waar wacht je nog op??

BramVersteeg
30 april 2005, 18:11
Je hebt er wel zin in he Wim :wink:
Ik heb de spullen van Yoeri binnengekregen en ga dus snel de interfaces maken. Ik heb echter nog geen kabel om alles te bekabelen maar dat wordt ook geregeld. Verder heb ik beide GRX-4's op een plank aan de achterste rails geplakt met industrieel velcro en hangt de PL-power supply aan de zijkant. Alles zit verder in het rack dus het is even passen hoe alle spullen het makkelijkste in het rack passen. Ik zal wel weer wat foto's maken van de huidige bevindingen en die hier posten. :P

ieme
2 mei 2005, 13:25
Ey bram, wat pix van de binnenkant zou zeer gewenst zijn!

BramVersteeg
2 mei 2005, 14:53
Ey bram, wat pix van de binnenkant zou zeer gewenst zijn!

Ok, dan ik zal wel een foto schieten maar er valt nog weinig te zien. Er zit nog geen kabeltje in.............. :razz:

BramVersteeg
2 mei 2005, 17:51
kut edit!

hhhmmm, maargoed: http://community.webshots.com/album/173068154qoGLpF/1

BramVersteeg
16 mei 2005, 18:33
Op de bovenstaande link staan nu ook pics van m'n pedalenboard dat bijna af is. Alleen de draadjes nog solderen wat stroom aanleggen en iets verzinnen op de FuzzProbe die alleen op batterijen gaat.

robzilla
16 mei 2005, 19:42
Op de bovenstaande link staan nu ook pics van m'n pedalenboard dat bijna af is. Alleen de draadjes nog solderen wat stroom aanleggen en iets verzinnen op de FuzzProbe die alleen op batterijen gaat.

powerplate..

wimmeltje
19 mei 2005, 12:16
Op de bovenstaande link staan nu ook pics van m'n pedalenboard dat bijna af is. Alleen de draadjes nog solderen wat stroom aanleggen en iets verzinnen op de FuzzProbe die alleen op batterijen gaat.

Hoe gaat het bram? Nog flink aan ht knutselen? Ik heb trouwens ook een MFC-5. Heb ook een klein boardje met whammy wah en tunertje. Wat een fijn dingetje is het zeg.

Ff een ander vraagje. Welke speakers zitten er in je VHT kast en welke was dat precies want die klonk erg vet. En is die groene kleur een optie of komen ze veel in het groen voor.

ik hoor het wel.

Groetjes wim

wimmeltje
19 mei 2005, 12:16
Op de bovenstaande link staan nu ook pics van m'n pedalenboard dat bijna af is. Alleen de draadjes nog solderen wat stroom aanleggen en iets verzinnen op de FuzzProbe die alleen op batterijen gaat.

Hoe gaat het bram? Nog flink aan ht knutselen? Ik heb trouwens ook een MFC-5. Heb ook een klein boardje met whammy wah en tunertje. Wat een fijn dingetje is het zeg.

Ff een ander vraagje. Welke speakers zitten er in je VHT kast en welke was dat precies want die klonk erg vet. En is die groene kleur een optie of komen ze veel in het groen voor.

ik hoor het wel.

Groetjes wim

BramVersteeg
19 mei 2005, 17:47
Op de bovenstaande link staan nu ook pics van m'n pedalenboard dat bijna af is. Alleen de draadjes nog solderen wat stroom aanleggen en iets verzinnen op de FuzzProbe die alleen op batterijen gaat.

Hoe gaat het bram? Nog flink aan ht knutselen? Ik heb trouwens ook een MFC-5. Heb ook een klein boardje met whammy wah en tunertje. Wat een fijn dingetje is het zeg.

Ff een ander vraagje. Welke speakers zitten er in je VHT kast en welke was dat precies want die klonk erg vet. En is die groene kleur een optie of komen ze veel in het groen voor.

ik hoor het wel.

Groetjes wim

Hey Wim,
leuk dat je ook een MFC-5 hebt :P . Het zijn erg fijne dingen, ze werken perfect en kosten geen knoop (nee, een paar dollar :razz: ). Ik ben zeker nog aan het knutselen. Als je op de link klikt van een paar posts geleden zie je het board zoals ie nu is. Gisteren nog wat aan de stroomvoorziening gedaan en de midi gesoldeerd. Het WERKT :cool: !

Over die speakerkast. Het is een VHT fatbottom 4x12 met Eminence P-50 speakers erin. Deze worden alleen voor VHT gemaakt (voor zover ik weet). Het is dus de 'B' kast. Ik had de laatste van Beyers voor een erg schappelijke prijs en dat was toevallig deze. Ik heb hem (op de groene 2x12 bij Jukebox na) verder nog niet in het groen gezien. Als er weer een keer een meeting komt waar ik wel kan komen kan je hem natuurlijk een keer met je eigen spullen testen :wink: