PDA

View Full Version : Frank Marino ????



brookhuis4
17 juli 2002, 18:38
Hebben jullie wel eens van die gast gehoord
ik heb onlangs een 2e hands lp gekocht van
die gast (titel: supernaut ).
Geen foute gitarist zeg !!!!

Watti
18 juli 2002, 10:39
In de midden jaren '70 werd Frank Marino (and Mahogany Rush)->(zijn begeleidingsband) vaak gedraaid bij ons.
F.M. noemde zichzelf "The White Jimi Hendrix"(!!!!), dat hoor je ook aan zijn manier van spelen, by the way.
1 van zijn bekendste nummers: Norwegian Wood, Loved by you maar ook de "Doors"-klassieker "Roadhouse Blues".
Ik merk uit de weinige reacties hierop dat de gitaristen hier erg jong zijn en erg weinig weten over de jaren '70 hardrockgitaristen.
Zo heb je ook Ted Nugent (aanrader:Double Live Gonzo) ook zo'n typische 70's hardrockgitarist. ( Maar ook de Canadees Pat Travers, die is waarschijnlijk wat meer bekend....of niet??)

brookhuis4
18 juli 2002, 20:22
Op 2002-07-18 10:39, schreef Watti:
In de midden jaren '70 werd Frank Marino (and Mahogany Rush)->(zijn begeleidingsband) vaak gedraaid bij ons.
F.M. noemde zichzelf "The White Jimi Hendrix"(!!!!), dat hoor je ook aan zijn manier van spelen, by the way.
1 van zijn bekendste nummers: Norwegian Wood, Loved by you maar ook de "Doors"-klassieker "Roadhouse Blues".
Ik merk uit de weinige reacties hierop dat de gitaristen hier erg jong zijn en erg weinig weten over de jaren '70 hardrockgitaristen.
Zo heb je ook Ted Nugent (aanrader:Double Live Gonzo) ook zo'n typische 70's hardrockgitarist. ( Maar ook de Canadees Pat Travers, die is waarschijnlijk wat meer bekend....of niet??)
Ik ken ze allebei, ook Lp's van, pat Travers
een keer live gezien met deJimi Hendrixtribute. Wat ook een aanrader is, is
de live lp: strangers in the night van UFO,
Michael Schenker kicks ass !!!!

Watti
19 juli 2002, 09:37
Te gek! Die LP heb ik ook!! Met Phil Mogg on vocals.
("Doctor doctor!!")

philbee
19 juli 2002, 20:55
Jaja Frank Marino & Mahogany Rush, hij heeft ooit nog het 'World Anthem' gecomponeerd en gespeeld, heeft hele goeie platen gemaakt heb ze nu niet bij de hand want zit op mijn vakantie adres, Mah Rush IV weet ik zo uit mijn hoofd, de live LP en dan die LP met World Anthem, alles top. Die eerdere LP's van hem zijn wat minder.

Miskende gitaristen uit de 70-er jaren:
Robin Trower,
Tommy Bolin,
Ray Gomez,
Danny Toan, en...,
moet mijn LP kast er nog eens op nakijken.
Ted Nugent was behoorlijk heavy stuff, hele goeie gitarist zeker.

Voor de liefhebbers van het genre -> check mijn site

taylor
23 juli 2002, 12:46
frank marino ken ik wel vind het niet echt geweldig maar ook niet slecht.