PDA

View Full Version : :: :: Blues-Funk impro - [Gert-Jan] :: ::



Gert-Jan
13 maart 2005, 21:24
Hallo meisjes,

Ik heb een blues-funk dingetje in G volgejetserd. Tis maar een klooitrackje. :-D

http://www.gjvanwijk.nl/bf.mp3

gitaarhaantje
13 maart 2005, 22:43
Hey klinkt lekker hoor. Vindt alleen de bends soms een beetje raar klinken maar dat kan aan mij liggen. Ik mocht willen dat ik dit zo in kon spelen. :o
Ik vindt de sound ook erg goed waarmee bereik je dat???

Gert-Jan
14 maart 2005, 07:34
Hey Gitaarhaantje, bedankt voor de reactie. Ik haal mijn sound uit de POD pro (en mijn gitaar natuurlijk), rechtstreeks de HD recorder in.

Tja over die bendings, het schema staat in G7 (majeur) en ik 'hang' met mijn bendings op de septiem (verlaagde 7) of op de Bb (bes) wat eigenlijk weer een mineur is. Op zich geen ongebruikelijke benadering bij dit soort muziek. Het kan af en toe wel wat wringend klinken, mooi of niet, het is wel zo bedoeld :-D :-D

c.hultermans
14 maart 2005, 13:14
zeeeeeerrrrrr smaakvol gespeeld Gert-Jan!!!

klinkt echt lekker.....

Van die lekkere Larry Carlton stijl, licks en bendings!!!

toppieeeeeeeeeee

Grtz,

Conrad

Gert-Jan
14 maart 2005, 13:15
Hey bedankt gast 8-) 8-)

Equalizer
14 maart 2005, 13:50
Ja Larry Carlton herken ik er ook in, wel een van m'n favo gitaristen (ook al ben ik bassist). Klinkt in ieder geval lekker Gert-Jan, staat op repeat! Dit soort dingen mogen wat mij betreft vaker gepost worden. :)

Gert-Jan
14 maart 2005, 14:51
Ha ha Thanxx man!

Ritch
14 maart 2005, 15:01
Yo GJ, leuk gedaan hoor! Alleen moet je je delaylevel nog ff net íets naar beneden schroeven in het begin van je solo. Dat het net niet opvalt, maar dat je het effect van de delay nog wel net hoort. Groeten! SL

Petur
14 maart 2005, 16:40
heeeejz,
klinkt goed man :lol:
ook lkkr geluid;-)
naja tis gwoon goed
greetz petur

Gert-Jan
15 maart 2005, 07:59
@stevelukather

Ja, zit wel wat in. Ik gebruik daar een sound die nogal doordenderd, zeker in de lagere regionen.

@Petur
Thanx

U96
15 maart 2005, 23:53
Lekkor :)

Sim Simon
16 maart 2005, 14:53
Ik vind inderdaad ook dat de sound ook wel wat te wensen overlaat. Maar het klinkt voor de rest bijzonder lekker. :D

Bloodline
16 maart 2005, 18:19
eecht man dit klinkt echt lekker relaxed :) super kewl, en echt prettig om naar te luisteren. keep it up !!!

ResNovae
18 maart 2005, 13:11
Dit is blues op z'n G-J's! Je hebt aan een (weliswaar leuke) standaardbacking een geheel eigen draai gegeven. Het heeft bar weinig met 'pure' blues te maken, maar het is verdomd lekker!

De enige kritiek die ik je kan geven is dat het misschien iets té strak is gespeeld. Dat hoor je duidelijk terug in je bends, die wel degelijk zeer goed gekozen zijn, maar toch wat té netjes worden uitgevoerd. Een 'over-the-top' vibrato accent hier en daar had het geheel nog wat extra kunnen laten 'wringen'.

Misschien de volgende keer ook een jodelsolo? :D

Gert-Jan
18 maart 2005, 16:52
Dit is blues op z'n G-J's! Je hebt aan een (weliswaar leuke) standaardbacking een geheel eigen draai gegeven. Het heeft bar weinig met 'pure' blues te maken, maar het is verdomd lekker!

De enige kritiek die ik je kan geven is dat het misschien iets té strak is gespeeld. Dat hoor je duidelijk terug in je bends, die wel degelijk zeer goed gekozen zijn, maar toch wat té netjes worden uitgevoerd. Een 'over-the-top' vibrato accent hier en daar had het geheel nog wat extra kunnen laten 'wringen'.

Misschien de volgende keer ook een jodelsolo? :D

:-D :-D :-D Thanx

Sim Simon
18 maart 2005, 16:56
Dit is blues op z'n G-J's! Je hebt aan een (weliswaar leuke) standaardbacking een geheel eigen draai gegeven. Het heeft bar weinig met 'pure' blues te maken, maar het is verdomd lekker!

De enige kritiek die ik je kan geven is dat het misschien iets té strak is gespeeld. Dat hoor je duidelijk terug in je bends, die wel degelijk zeer goed gekozen zijn, maar toch wat té netjes worden uitgevoerd. Een 'over-the-top' vibrato accent hier en daar had het geheel nog wat extra kunnen laten 'wringen'.

Misschien de volgende keer ook een jodelsolo? :D

Te strak. :D :P

Shaggy
18 maart 2005, 17:43
testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest

boudewijn
20 maart 2005, 15:02
Lekker gast en ook een goeie sound man solo 100 niet ??

Je speelt lekker opbouwend en echt een heel lekker thema ook.

Keep it up !! :-D

groet ,

Boudewijn

boudewijn
20 maart 2005, 19:41
Wow gast dit is een mooie toon man en een vette sound idd . En dat uit die POD tering de tering :o :o :o

Lekker thema en goede timing hoe ik het van je gewent ben .

Groet ,

Boudewijn


heb je die vethoer nog gesproken ?? hahahahahaha

boudewijn
20 maart 2005, 22:25
He mooie sound idd en lekker thema .

Precies wat ik van je gewend ben !! :-D :-D

Groet ,

Boudewijn

aad
25 maart 2005, 23:53
Ok je wou kritiek anders had je dit niet gepost. Ik vind het mooi gespeeld enz., zeg maar alles wat tot nu toe is gezegd sta ik wel achter.

Maar.........

Na het intro...zeg maar.... komt eigenlijk geen echte vrijheid. Het lijkt er even op (bij 2:00 ongeveer bij winamp) daar doe je een lekker snelle (ik dacht pentatonische) lick maar daarna wordt het tijdvulling eigenlijk.
Ik mis daar de uitbouw of, dat kan ook mooi zijn een "bridge".

Bouw het geheel uit.

ShaQ
30 maart 2005, 10:44
Bedankt voor het inspireren GJ 8-)

Gert-Jan
30 maart 2005, 11:16
Hey vrienden, bedankt :-D :-D

Bosch
2 april 2005, 18:23
Kikker! Staat op repeat!

(Binnenkort bier, ... of shandy?!) :D

Grtz,

~Bosch~

Gert-Jan
2 april 2005, 19:26
Heyyyyy Maestro,

He's back. Alles op orde. Druk met huis en werk zeker. We spreken binnenkort wel een keer af! Mazzel

Jelte
15 april 2005, 07:54
"het heeft bar weinig met blues te maken" vink nie helemaal waar:P
er zijn heel weinig toonovergangen... en het blues schema wordt nie gevolgd maar het is die feel..

ik vindt dat het bar weinig met funk te maken heeftjavascript:emoticon(':razz:')
javascript:emoticon(':razz:')
om eerlijk te zijn vindt ik dat funky gitaartje een beetje houterig ingespeeld.
maar voor dat ik het hele forum op mijn nek krijg zalk tog even zeggen dat het fet is;)

nee serieus... heel cool:D

jelte

Gert-Jan
9 mei 2005, 08:25
"het heeft bar weinig met blues te maken" vink nie helemaal waar:P
er zijn heel weinig toonovergangen... en het blues schema wordt nie gevolgd maar het is die feel..

ik vindt dat het bar weinig met funk te maken heeftjavascript:emoticon(':razz:')
javascript:emoticon(':razz:')
om eerlijk te zijn vindt ik dat funky gitaartje een beetje houterig ingespeeld.
maar voor dat ik het hele forum op mijn nek krijg zalk tog even zeggen dat het fet is;)

nee serieus... heel cool:D

jelte

Tja, het is een kant en klare backing van Internet, dus die slaggitaar kreeg ik er kado bij, iig bedankt voor je reply

Axl Rose
9 mei 2005, 10:45
Hey, stukje bij 1:28 is erg vet. Sommige licks doen me een beetje denken aan een bepaald Toto liedje. Ik heb ergens dvd liggen van Toto in Amsterdam, 25 jaar jubileum ofzow? En ergens in het concert doen ze een nummer met dezelfde licks als in hier. Vooral het begin lijkt er op, erg leuk. :)

Ritch
9 mei 2005, 16:22
Hey, stukje bij 1:28 is erg vet. Sommige licks doen me een beetje denken aan een bepaald Toto liedje. Ik heb ergens dvd liggen van Toto in Amsterdam, 25 jaar jubileum ofzow? En ergens in het concert doen ze een nummer met dezelfde licks als in hier. Vooral het begin lijkt er op, erg leuk. :)

:o :-?

Gert-Jan
9 mei 2005, 18:00
Hey, stukje bij 1:28 is erg vet. Sommige licks doen me een beetje denken aan een bepaald Toto liedje. Ik heb ergens dvd liggen van Toto in Amsterdam, 25 jaar jubileum ofzow? En ergens in het concert doen ze een nummer met dezelfde licks als in hier. Vooral het begin lijkt er op, erg leuk. :)

:o :-?


:-D

Axl Rose
9 mei 2005, 18:35
Hey, stukje bij 1:28 is erg vet. Sommige licks doen me een beetje denken aan een bepaald Toto liedje. Ik heb ergens dvd liggen van Toto in Amsterdam, 25 jaar jubileum ofzow? En ergens in het concert doen ze een nummer met dezelfde licks als in hier. Vooral het begin lijkt er op, erg leuk. :)

:o :-?


:-D

I'm not kidding :D

Axl Rose
9 mei 2005, 18:44
Hey, stukje bij 1:28 is erg vet. Sommige licks doen me een beetje denken aan een bepaald Toto liedje. Ik heb ergens dvd liggen van Toto in Amsterdam, 25 jaar jubileum ofzow? En ergens in het concert doen ze een nummer met dezelfde licks als in hier. Vooral het begin lijkt er op, erg leuk. :)

:o :-?


:-D

Geen grapje :D

Robs
9 mei 2005, 23:36
Nu er toch oude koeien uit de sloot gehaald worden, maar even reageren (had hem overigens nog nooit zien staan):

GJ: Dit is echt superVET! :cool:

Lekkere funky backing, maar vooral je gitaarsound en die heerlijke, vertraagde en gillende bends: damn!
Man, als funkgitarist kan ik hier echt de hele dag naar luisteren! Leer mij dit ook...


PS Voor als deze reply erg slijmerig over komt, nog een puntje van kritiek: dit nummertje is wel erg kort... volgende keer langer!

Lacrimosa
9 mei 2005, 23:55
supervette backing!
erg vet gedaan!!!

laterr 8-)

bluegate
18 mei 2005, 14:51
Great!

Carlton en Ford zijn gave gitaristen, daar doet mij dit aan denken.
Dit klinkt zeer goed.

VHsologitarist
19 mei 2005, 00:49
Lekker gespeeld man!!
super :o

YOU ROCK 8-)

Noid
24 mei 2005, 09:08
Hmmmm, lekker hoor. Mooi gedoseerd gespeeld.

LuukieRayVaughan
25 mei 2005, 21:23
Heb je die eerste lick zelf bedacht ?? Zoja die is echt helemaal te gek... ik moet zeggen dat ik hem nu zelf ook gebruik sorry :D Heel erg vet A.U.B. post meer van dit soort dingen

Btw waar haal je dit soort backing tracks vandaan ?

Gert-Jan
26 mei 2005, 07:31
Maar natuurlijk heb ik die zelf bedacht :-D :-D

Dit soort backings kun je vinden op http://www.guitars101.com/vb/forumindex.php?