PDA

View Full Version : Line6 Spider 2x12" 100Watt



andoni
17 juli 2002, 18:21
Ik heb deze versterker al een tijdje, en ik weet dat het geen wonder is, maar gezien mijn toenmalig budget ben ik er heel tevreden over...voor thuis en op repetities. Nu begin ik echter op te treden met mijn band in kleine zaaltjes (type jeugdhuis) en vraag mij af of deze versterker hiervoor voldoet. Ik zou een ander (duurder) model kunnen kopen, maar het probleem is dat ik vooral metal en punk speel en dus heb ik een vette scheur nodig, en de enige amps die op dat gebied mijn spider overtreffen liggen ver buiten mijn budget (Mesa, Marshall JCM2000...). Dus mijn vraag is: wat nu: een nieuwe tube-amp kopen of verder op mijn digitaal bakje spelen. Nu moet ik zeggen dat het voor mij niet hoeft, maar als er echt een wereld van verschil is...

BluesJR
17 juli 2002, 19:12
Ik ben echt van mening dat je alleen een andere versterker moet kopen als hij beter klinkt en absoluut niet omdat die 100 watt buizen is ... dual rectifier onzin enzo.
Klinkt je versterker lekker.. hou hem dan!
Echt waar... Als je optreedt namelijk dan zet je 2 microfoons (stereo) voor je kast en dan doe je hem door de PA via andere boxen.
De reden dat dit zowieso gebeurt is omdat als je alleen maar 1 box op het podium zou gebruiken dat alleen de mensen die naast die versterker staan je kunnen horen.. ik heb daar ervaring mee en ik heb een 100W kast.
De mensen rechts- en linksachter horen helemaal niks meer.
Dit is alleen maar mijn advies... maar echt waar.. als iets goed klinkt.. hou het dan. Alleen maar zonde van je geld om voor volume te betalen.. niet nodig.

En het verhaal met buizenversterkers: Sommige buizenversterkers klinken heel lekker.. sommige buizenversterkers helemaal niet. Het is niet zo dat als er buizen in zitten dat het dan gelijk heel mooi is, maar helaas wel vaak dat het gelijk heel duur is. Als je een nieuw geluid zoekt.. neem je gitaar mee naar een muziekwinkel waar ze je lekker je gang laten gaan (Stand-by in Utrecht ofzo) en ga lekker testen....
Maar nogmaals; klinkt je apparatuur goed, dan is er geen reden om het te veranderen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-07-17 19:16 ]</font>

Dude
17 juli 2002, 20:22
ik heb een tijdje geleden gespeeld op die versteker van jou, leuk ding, kan aardig hard volgens mij ???