PDA

View Full Version : raadseltje voor kenners...(pickups)



Rock&Roll
13 maart 2005, 17:30
test

Rock&Roll
13 maart 2005, 17:34
ik heb een deluxe strat die origineel met Vintage noiseless pups kwam en een push-push schakelaar om de brugpickup te activeren in positie 1 en 2.
Nu zitten er andere elementen in (veel betere) en deze pickups zijn op exact dezelfde manier geschakeld incl. de push switch. Maar blijkbaar heeft dit een heel raar effect, want de normale pickup combinaties op de switch zijn nu onmogelijk! En het knopje heeft blijkbaar geen effect meer ook! Mijn tech keek ook even raar op...hij vermoed dat het iets te maken heeft met die VN pickups, dat speciaal is. In ieder geval, de gitaar gaat weer open en de switch wordt volledig gebypassed. Toch raar dat dit zo'n enorm effect kan hebben...

:cool:

vester86
13 maart 2005, 21:22
de oude pickups zullen wel RWRP zijn geweest (reverse wound reverse polarity) waardoor ze hetzelfde klinken, maar in tussenstandjes (en dus ook met die knop van jou) de ruis verminderen (soort verkapte humbucker dus). waarschijnlijk staan de elementen nu op zo'n manier in tegenfase dat er geen fatsoenlijk geluid meer uit komt

fred dons
14 maart 2005, 07:41
de VN's zijn niet reverse wound reverse polarity (ze zijn in alle standen
op zich zelf humbucking)
het probleem met de nieuwe switch is dat hij ook serie/paralel schijnt te schakelen waardoor je inderdaad met "normale"pups een niet normaal effect krijgt wanneer hij aangezet wordt
ik zou zelf de switch vervangen voor een normale push pull om hiermee de brugpup in alle posities aan te zetten

Rock&Roll
14 maart 2005, 18:52
ik de switch helemaal niet meer gebruiken, aangezien de extra pickupcombinaties gewoon crap zijn...