PDA

View Full Version : Alles in 1 of toch losse effecten!



gitaarhaantje
13 maart 2005, 17:07
Gisteren heb ik bij huigens in hengelo een marshall jcm 2000 dsl 401 getest in combinatie met een cabinet.
Nu ben ik erg onder de indruk van dit geluid maar het probleem is dat ik nu een line 6 spider heb en daar zitten alle effecten bij in. Nu is mijn vraag:
losse pedalen is dit gemakkelijk te bedienen. Ik zat er aan te denken om dan een chorus effect en wah effect bij te kopen en dan clean en overdrive uit de versterker zelf te halen. Zijn er mensen die dit doen??

En zijn buizenversterkers tweedehands goed te kopen of is dit een beetje link in verband met kapotte buizen.
En moet je buizen vaak vervangen??
En is dit vermogen genoeg om in een bandje te spelen??

Graag jullie mening hierover.
Trouwens mijn budget is ongeveer 1000 tot 1200 euro
Als er andere opties zijn laat ze ook even weten.

Negative K3 fan
13 maart 2005, 17:13
zijn genoeg mensen die losse fx gebruiken, bedenk trouwens wel goed of je het echt nodig hebt en wat voor kwaliteit je zoekt, want je hebt hele goedkope en hele dure wahs en chorusen en ik weet niet of iedere gitarist per sé chorus nodig heeft.

2e hands kopen kan best en kwa buizen moet je dan vragen naar een bonnetje van wanneer die buizen zijn vervangen

buizen moet je af en toe vervangen, varieert tussen een jaar en 5 jaar.

dsl401 heeft 40 watt, maar heeft maar 1 speaker ik weet neiot in wat voor band je zit, maar ik denk wel dat dat lukt.

BartL
13 maart 2005, 17:15
Gisteren heb ik bij huigens in hengelo een marshall jcm 2000 dsl 401 getest in combinatie met een cabinet. Wat vragen ze voor de dsl 401 combo?
Nu ben ik erg onder de indruk van dit geluid maar het probleem is dat ik nu een line 6 spider heb en daar zitten alle effecten bij in. Nu is mijn vraag:
losse pedalen is dit gemakkelijk te bedienen. Ik zat er aan te denken om dan een chorus effect en wah effect bij te kopen en dan clean en overdrive uit de versterker zelf te halen. Zijn er mensen die dit doen??
Ik heb zelf altijd de overdrives uit de versterker zelf gehaald. Ik vond echter een Tubefactor over het cleane kanaal beter klinken.
En zijn buizenversterkers tweedehands goed te kopen of is dit een beetje link in verband met kapotte buizen. Als de buizen kapot zijn hoor je dat meestal goed.
En moet je buizen vaak vervangen?? Eén keer in de 3 jaar ofzo (??)
En is dit vermogen genoeg om in een bandje te spelen?? DSL 401 heeft meer dan genoeg vermogen om in een band te spelen. Ik heb zelfs met de DSL 201 in een band gespeeld...dat gaat prima. Ik heb ze dus beiden gehad.

Graag jullie mening hierover.
Trouwens mijn budget is ongeveer 1000 tot 1200 euro
Als er andere opties zijn laat ze ook even weten.

BartL
13 maart 2005, 17:19
Trouwens...wat voor chorus zoek je precies? Ik heb er 2 te koop...denk ik :wink:

Swan
13 maart 2005, 17:30
40 watt buizen is zat voor n band :)

gitaarhaantje
13 maart 2005, 17:37
dsl401 heeft 40 watt, maar heeft maar 1 speaker ik weet neiot in wat voor band je zit, maar ik denk wel dat dat lukt.

Ik ben wel van plan om er het 1 x12" cabinet bij te kopen dit vond ik namelijk toch beter klinken. We spelen rock muziek zoals: u2, skunk anansie, queens of the stone age enz..

[quote
Gisteren heb ik bij huigens in hengelo een marshall jcm 2000 dsl 401 getest in combinatie met een cabinet. Wat vragen ze voor de dsl 401 combo? [/quote]

De combo kost 880 euro en het cabinet 320 euro.

BartL
13 maart 2005, 17:46
OK dan...dat dacht ik al. De DSL401 is een degelijke amp hoor. Maar absoluut geen 880 euro waard. Kijk op marktplaats...wacht maar, ik stuur je eventjes een PM.

gitaarhaantje
13 maart 2005, 19:10
OK dan...dat dacht ik al. De DSL401 is een degelijke amp hoor. Maar absoluut geen 880 euro waard. Kijk op marktplaats...wacht maar, ik stuur je eventjes een PM.

Hey bedankt voor je PM ben nu een stuk wijzer.
Trouwens ik heb al op marktplaats gekeken en daar staat er wel 1 voor een redelijke prijs dus....
Nu nog eerst maar eens kijken of ik echt een buizenversterker wil.
:oops:

Ik denk wel dat als het deze wordt wel tweedehands is en niet nieuw.
Het schijnt dat deze versterkers erg warm worden, maar de nieuwere types daarentegen weer niet. Iemand ervaring???

BartL
13 maart 2005, 19:40
Wordt inderdaad vrij warm. Maaruhm...houd je hand eens tegen een lamp die 10 minuten aanstaat :wink:

Chroxy
13 maart 2005, 20:15
ik heb de dsl 401 van bart overgekocht en zelf maakte ik me ook grote zorgen over de hitte..

vandaag heb ik een optreden gehad op de open dag van mn school, ik speelde op mn eigen versterker (De dsl) en de gitarist van de andere band speelde ook over die van mij ..

de versterker heeft van 10 tot 5 aangestaan (ja, soms standby aan, maar de powerknop hefet altijd aangestaan).. verder was het al behoorlijk warm in de ruimte en ik kan je zeggen dat ie wel warm werd, maar lang lang lang niet zo ward als mn oude jcm 800, die werd namelijk echt loeiheet! Ik denk dus dat je je ook nergens druk over hoeft te maken ..

Fumi SG
13 maart 2005, 20:44
buizen MOETEN juist warm worden om goed te kunnen werken. Ze worden met opzet warm gemaakt...... Daardoor gaat er een soort stroom lopen en doet de buis zijn werk. Maak je dus niet druk om die warmte :wink:

Ritch
13 maart 2005, 20:47
ik heb de dsl 401 van bart overgekocht en zelf maakte ik me ook grote zorgen over de hitte..

vandaag heb ik een optreden gehad op de open dag van mn school, ik speelde op mn eigen versterker (De dsl) en de gitarist van de andere band speelde ook over die van mij ..

de versterker heeft van 10 tot 5 aangestaan (ja, soms standby aan, maar de powerknop hefet altijd aangestaan).. verder was het al behoorlijk warm in de ruimte en ik kan je zeggen dat ie wel warm werd, maar lang lang lang niet zo ward als mn oude jcm 800, die werd namelijk echt loeiheet! Ik denk dus dat je je ook nergens druk over hoeft te maken ..

De bassist van onze band heeft een Fender Bassman. Heeft ook eens 5/6 uur aangestaan en ik dat ding uitzetten... Bijna m'n poten verbrand! :amp:

gitaarhaantje
13 maart 2005, 20:47
buizen MOETEN juist warm worden om goed te kunnen werken. Ze worden met opzet warm gemaakt......

Nee dat snap ik ook wel maar ze moeten ook niet te warm worden, ik bedoel dat de warmte niet weg kan. :lol:

Fumi SG
13 maart 2005, 20:52
buizen MOETEN juist warm worden om goed te kunnen werken. Ze worden met opzet warm gemaakt......

Nee dat snap ik ook wel maar ze moeten ook niet te warm worden, ik bedoel dat de warmte niet weg kan. :lol:

dat zeker niet!! Maar daar zijn ventilatiegaten voor.... is meer dan genoeg

Thijssie
13 maart 2005, 21:32
ze moeten ook niet te warm worden, ik bedoel dat de warmte niet weg kan. :lol:

dat zeker niet!! Maar daar zijn ventilatiegaten voor.... is meer dan genoeg

Wil je ajb alleen uit eigen ervaring posten ipv een beetje te zitten blaten met het risico dat je een ander op het verkeerde been zet, met als gevolg schade?

Er zijn genoeg amps, waaronder ook Marshalls waarbij de warmte ontwikkeling een dusdanig probleem kan veroorzaken waarbij er iets stuk kan gaan bij zware belasting.


Aan de vraagsteller: Je kunt altijd een ventilator onderin de combo monteren als je de warmte niet vertrouwd....

Fumi SG
13 maart 2005, 22:10
ze moeten ook niet te warm worden, ik bedoel dat de warmte niet weg kan. :lol:

dat zeker niet!! Maar daar zijn ventilatiegaten voor.... is meer dan genoeg

Wil je ajb alleen uit eigen ervaring posten ipv een beetje te zitten blaten met het risico dat je een ander op het verkeerde been zet, met als gevolg schade?

Er zijn genoeg amps, waaronder ook Marshalls waarbij de warmte ontwikkeling een dusdanig probleem kan veroorzaken waarbij er iets stuk kan gaan bij zware belasting.


Aan de vraagsteller: Je kunt altijd een ventilator onderin de combo monteren als je de warmte niet vertrouwd....

Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Mitch
13 maart 2005, 23:23
Fumi, geloof me: er zij nog steeds genoeg amps ZONDER fan die er best één kunnen gebruiken. Je post was inderdaad niet zo eh...doordacht.


Gek genoeg zat er in de AVT50 die ik had ook een fan. Voor een totaal van één stuks aan pre amp buisjes een beetje overkill :D

robzilla
13 maart 2005, 23:32
ze moeten ook niet te warm worden, ik bedoel dat de warmte niet weg kan. :lol:

dat zeker niet!! Maar daar zijn ventilatiegaten voor.... is meer dan genoeg

Wil je ajb alleen uit eigen ervaring posten ipv een beetje te zitten blaten met het risico dat je een ander op het verkeerde been zet, met als gevolg schade?

Er zijn genoeg amps, waaronder ook Marshalls waarbij de warmte ontwikkeling een dusdanig probleem kan veroorzaken waarbij er iets stuk kan gaan bij zware belasting.


Aan de vraagsteller: Je kunt altijd een ventilator onderin de combo monteren als je de warmte niet vertrouwd....

Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

zoek eens naar de problemen van de DSL401 zou ik zeggen, mr wiseguy :roll:

:)

BartL
14 maart 2005, 00:09
Die 'problemen' worden volgens mij nogal overdreven hoor.


Ja, ik heb hem gehad.

andoni
14 maart 2005, 10:18
Het probleem is dat moderne Marshalls op een printplaat gebouwd worden, en neen ik ben geen tonesnob dat dit niet goed vind om de sound, alleen moet je je realiseren dat een printplaat uit componenten bestaat die niet altijd goed tegen extreme hitte kunnen. Nu moet ik zeggen: ik heb ook een DSL (100 Watt head) en dat ding wordt idd erg warm maar nog nooit problemen mee gehad. En een fannetje kost geen hol en is makkelijk in een combo in te bouwen als je het zaakje niet vertrouwt.

en Fumi SG: ik wil niet de eikel uithangen maar in elke thread zit je maar wat lukraak te posten en dingen na te vertellen zonder dat ik echt de indruk heb dat je weet waarover je praat ;) Ik ken immers ook een geval van een gesmolten printplaat (was wel geen Marshall).

pol
14 maart 2005, 10:33
hangt natuurlijk ook van de kwaliteit en het ontwerp van de printplaat af.

Azrael
14 maart 2005, 10:54
Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Vooral die laatste reden vind ik erg doordacht. Wel eens van kostenbesparing gehoord?

Fumi SG
14 maart 2005, 13:49
Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Vooral die laatste reden vind ik erg doordacht. Wel eens van kostenbesparing gehoord?

Wat kost een fan?? Niet veel..... zou dom zijn als ze die er niet inbouwen, waardoor je amp naar de kl*te gaat!! Ik weet zeker dat iedereen €20,- meer betaalt omdat z'n amp zo niet kapot gaat :-? Ik vindt dat van jou een beetje d*m overkomen hoor......

@BartL: ik weet het wel zeker :wink:

Fumi SG
14 maart 2005, 13:49
Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Vooral die laatste reden vind ik erg doordacht. Wel eens van kostenbesparing gehoord?

Wat kost een fan?? Niet veel..... zou dom zijn als ze die er niet inbouwen, waardoor je amp naar de kl*te gaat!! Ik weet zeker dat iedereen €20,- meer betaalt omdat z'n amp zo niet kapot gaat :-? Ik vindt dat van jou een beetje d*m overkomen hoor......

@BartL: ik weet het wel zeker :wink:

imlikeajungle
14 maart 2005, 14:04
Ik vindt dat van jou een beetje d*m overkomen hoor......

inkoppertje hoor

Thijssie
14 maart 2005, 16:50
Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Het blindelingse vertrouwen in fabrikanten dat je hebt, is erg kenmerkend voor de "enorme berg" aan ervaring die je hebt :razz:

Het zal misschien als een verassing voor je komen, maar dit is een forum; bedoelt dus om ervaringen uit te wisselen. Dus vertel maar eens over die ervaring van je?

gitaarhaantje
14 maart 2005, 17:27
Ik weet nu genoeg over de fan :-D

Iemand nog andere informatie????

vester86
14 maart 2005, 23:04
lekker 1 of 2 goeie losse effecten gaan gebruiken...

Azrael
14 maart 2005, 23:16
Ik spreek misschien wel uit ervaring? :roll: En dan nog.... als het echt schadelijk is voor je amp, hadden de fabrikanten er al wel een fan ingebouwd!!

Het blindelingse vertrouwen in fabrikanten dat je hebt, is erg kenmerkend voor de "enorme berg" aan ervaring die je hebt :razz:

Het zal misschien als een verassing voor je komen, maar dit is een forum; bedoelt dus om ervaringen uit te wisselen. Dus vertel maar eens over die ervaring van je?

+1 Dat behoeft geen extra uitleg.....

gitaarhaantje
15 maart 2005, 18:43
En zijn er nog meer opties behalve de marshall jcm 2000 dsl 401.Bijvoorbeeld: Marshall TSL, Engl, Hughes en Kettner.

Mijn Gitaarleraar zei dat 40 watt mischien toch aan de krappe kant is.
Ik heb nu een 50 watt transistor versterker en het houd niet over. Beter iets te veel vermogen dan te weinig denk ik maar ja....

Fumi SG
15 maart 2005, 19:29
En zijn er nog meer opties behalve de marshall jcm 2000 dsl 401.Bijvoorbeeld: Marshall TSL, Engl, Hughes en Kettner.

Mijn Gitaarleraar zei dat 40 watt mischien toch aan de krappe kant is.
Ik heb nu een 50 watt transistor versterker en het houd niet over. Beter iets te veel vermogen dan te weinig denk ik maar ja....

..... maar wat bedoelt je leraar met 40 Watt?? 40W buizen gaat al een stuk harder dan 40W transistor. Met zo'n DSL 401 (40 Watt buizen) kom je makkelijk door de mix hoor, ook al gaat je drummer behoorlijk hard.

andoni
15 maart 2005, 19:36
En zijn er nog meer opties behalve de marshall jcm 2000 dsl 401.Bijvoorbeeld: Marshall TSL, Engl, Hughes en Kettner.

Mijn Gitaarleraar zei dat 40 watt mischien toch aan de krappe kant is.
Ik heb nu een 50 watt transistor versterker en het houd niet over. Beter iets te veel vermogen dan te weinig denk ik maar ja....

:o :roll: :sssh:

Ik zou die gitaarleraar met zijn hoofd weleens tegen een 40 watt buizenampje willen leggen en dan ff alles geven 8-)
Normaal gezien is 40 watt buizen hard genoeg hoor, tenzij je superclean wil of zodanig veel laag dat je in China aardbevingen veroorzaakt :p

andoni
15 maart 2005, 19:36
En zijn er nog meer opties behalve de marshall jcm 2000 dsl 401.Bijvoorbeeld: Marshall TSL, Engl, Hughes en Kettner.

Mijn Gitaarleraar zei dat 40 watt mischien toch aan de krappe kant is.
Ik heb nu een 50 watt transistor versterker en het houd niet over. Beter iets te veel vermogen dan te weinig denk ik maar ja....

:o :roll: :sssh:

Ik zou die gitaarleraar met zijn hoofd weleens tegen een 40 watt buizenampje willen leggen en dan ff alles geven 8-)
Normaal gezien is 40 watt buizen hard genoeg hoor, tenzij je superclean wil of zodanig veel laag dat je in China aardbevingen veroorzaakt :p

BartL
15 maart 2005, 22:56
Dat ligt maar net aan wat je lekker vindt klinken. Als je de sound van overstuurde eindbuizen lekker vindt, moet je een amp kopen met een lager wattage, waardoor de eindbuizen sneller gaan oversturen.

ateng
16 maart 2005, 18:39
40 watt buizenversterker aan de krappe kant?! Dat denk ik dus niet. Wat heb je trouwens aan een 100 watt versterker terwijl je de volume maar op 3 moet zetten. En bij een buizenversterker gaat ie meestal mooier klinken als je m beetje voluit zet.

gitaarhaantje
17 maart 2005, 23:23
Weinig reacties :???: niemand ervaring?
Er zijn er toch genoeg op dit forum die een buizenversterker hebben??? 8-)

gitaarhaantje
17 maart 2005, 23:24
Weinig reacties :???: niemand ervaring?
Er zijn er toch genoeg op dit forum die een buizenversterker hebben??? 8-)

edit

Oeps sorry forum werkt niet lekker ik zag namelijk geen nieuwe replies

vester86
18 maart 2005, 00:38
ik heb een 30 watt's buizenversterker, en dat is prima te doen met optredens. en klinkt al snel erg lekker. alleen mn solo komt er qua volume net niet meer bovenuit, maar denk dat je aan 40 en zeker 50 watt meer dan genoeg hebt, 9 van de 10 x wordt je toch uitversterkt

Ibanez RuleZ
18 maart 2005, 00:38
ik zal het je nog gekker vertellen, ik heb optredens gedaan met een 4*12 kast, een 50/50 watt eindtrap, waarvan ik 1 kanaal gebruikte EN die ook nog eens op half power had staan (da's 15 watt) en dan NOG kond ik m niet open zetten omdat ik dan te hard stond

dus 40 watt buizen is ZAT in een band, zeker met extra cab

harrald

Negative K3 fan
18 maart 2005, 13:49
ik heb nu een class A top van ongeveer 10-15 watt, en als ik die over mijn 4x12 gooi dan is hij denk ik te hard voor in de schoolband, dus vergelijkbaar met een beetje coverband. Voordeel is wel dat ik hem thuis met volumestandje 9 kan spelen, hij is dan wel godsklere luid, maar vanaf daar begint de echte TOOON te komen, ik zweer het. standje 9 van deze amp door een 4x12 is ongeveer te vergelijken met standje 4 a 5 op mn 5150 combo (60 watt). wat ook rtuim genoeg was om mee op te treden.

gitaarhaantje
19 maart 2005, 13:46
Nu is er 1 probleempje:
De marshall jcm 2000 dsl is alleen verkrijgbaar in 40 en 20 watt dus....
Mischien moet ik toch eens gaan kijken naar de TSL serie die heeft 60 watt. En dan weet ik zeker dat ik voldoende vermogen heb.
Want het kan wel zijn dat buizenversterkers lekkerder klinken als je ze meer opendraait maar het lijkt me niet echt goed voor de buizen als het altijd op vol staat te draaien. ( Slijten ze dan niet sneller????????? :cry: )

Punkrockerke
19 maart 2005, 14:17
Nu is er 1 probleempje:
De marshall jcm 2000 dsl is alleen verkrijgbaar in 40 en 20 watt dus....
Mischien moet ik toch eens gaan kijken naar de TSL serie die heeft 60 watt. En dan weet ik zeker dat ik voldoende vermogen heb.
Want het kan wel zijn dat buizenversterkers lekkerder klinken als je ze meer opendraait maar het lijkt me niet echt goed voor de buizen als het altijd op vol staat te draaien. ( Slijten ze dan niet sneller????????? :cry: )

Best neem je een 200 watt buizenamp met 2 4x12" cabs, dan weet je zeker dat je voldoende hebt :roll:

Iedereen zit hier te roepen dat die 40 watt buizenamp meer dan genoeg is, dat is niet om je te foppen ofzo hoor...

Ik heb al regelmatig een kameraad weten op te treden met z'n backup Laney LC 15 (jep, slechts 15 watt), en dit door een 4x12", gaat nog steeds loeihard...

gitaarhaantje
19 maart 2005, 14:49
sorry maar ik wil het gewoon zeker weten.
:-?

Ik heb er niks aan als ik een buizenversterker koop en volgens is het vermogen niet genoeg en moet ik alsnog meer.
Ik heb gewoon niet zoveel verstand van buizenversterkers.
Het spijt me :-(
Maar ik weet denk ik wel genoeg.

Iedereen bedankt voor jullie replies :-D

Fumi SG
19 maart 2005, 18:32
je kunt ook gewoon een keer gaan testen, kun je zelf oordelen of ie hard genoeg gaat. Wij weten immers niet hoe hard jouw band gaat hèh :wink: :???:

gitaarhaantje
19 maart 2005, 18:55
je kunt ook gewoon een keer gaan testen, kun je zelf oordelen of ie hard genoeg gaat. Wij weten immers niet hoe hard jouw band gaat hèh :wink: :???:

Ik heb de versterker al een keer getest bij een gitaarzaak maar ze zeggen echt niet neem maar even mee om te testen tijdens het repeteren :???: :lol:

Fumi SG
19 maart 2005, 19:02
je kunt ook gewoon een keer gaan testen, kun je zelf oordelen of ie hard genoeg gaat. Wij weten immers niet hoe hard jouw band gaat hèh :wink: :???:

Ik heb de versterker al een keer getest bij een gitaarzaak maar ze zeggen echt niet neem maar even mee om te testen tijdens het repeteren :???: :lol:

Maar je weet toch wel of je door de mix komt, als je hem test??

vester86
20 maart 2005, 01:39
zet um voor de gein eens 5 seconde vol open, en dan een E akkoord aanslaan met dikke distortion, zeker weten dat ze je de zaak uit trappen vanwege geluidsoverlast....

ja, 40 watt moet zeker voldoende zijn

gitaarhaantje
20 maart 2005, 17:47
je kunt ook gewoon een keer gaan testen, kun je zelf oordelen of ie hard genoeg gaat. Wij weten immers niet hoe hard jouw band gaat hèh :wink: :???:

Ik heb de versterker al een keer getest bij een gitaarzaak maar ze zeggen echt niet neem maar even mee om te testen tijdens het repeteren :???: :lol:

Maar je weet toch wel of je door de mix komt, als je hem test??


Nee eerlijk gezegt weet ik dat niet.

Thijssie
20 maart 2005, 18:48
zet um voor de gein eens 5 seconde vol open, en dan een E akkoord aanslaan met dikke distortion, zeker weten dat ze je de zaak uit trappen vanwege geluidsoverlast....

Mooie ballenzaak dan :evil:

Als je een versterker koopt, zul je hem toch zeker wel op het vermogen waarmee je hem gaat gebruiken, mogen proberen?

vester86
20 maart 2005, 19:00
ja, die zijn er genoeg, om de andere klanten niet te storen :o

Nicci
20 maart 2005, 20:08
@gitaarhaantje
een beetje goede versterker vanaf 20 watt zal voldoende zijn in een band. ik heb het wel over een buizenversterker. nu is 20 watt aan de magere kant, maar als 20 watt werkt dan zal 40 watt over het algemeen meer dan voldoende zijn. ik gebruik zelf een 50 watt combo en ik heb volume over.

of je FX processor of losse pedalen moet gebruiken is helemaal aan jezelf. ik kan je slechts vertellen wat mijn keuze is: losse pedalen. maar goed, ik gebruik er ook maar een paar. wil je een keur aan effecten bij de hand hebben dan is een FX processor natuurlijk een prima keus. ik zou wel direct een goede kopen, want 100 effecten waarvan je er maar 2 mooi vindt gaat snel vervelen.

vester86
20 maart 2005, 20:25
het is vooral afhankelijk of je de gitaar ook op hoog volume clean wilt houden. ik heb zelf 30 watt buizen, en met optredens gaat die een beetje "grommen" het clean is dan net niet meer clean. klinkt heel erg lekker, maar je meot er wel van houden. met 50 watt kun je ook nog op hoog volume clean blijven...

gitaarhaantje
20 maart 2005, 21:03
het is vooral afhankelijk of je de gitaar ook op hoog volume clean wilt houden. ik heb zelf 30 watt buizen, en met optredens gaat die een beetje "grommen" het clean is dan net niet meer clean. klinkt heel erg lekker, maar je meot er wel van houden. met 50 watt kun je ook nog op hoog volume clean blijven...

Ja dan heb ik dus een probleem want ik wil wel een echt clean geluid.
Heb je mischien nog suggesties naar welke versterker ik kan kijken want die dsl 401 is maar in twee uitvoeringen verkrijgbaar. ( 20 en 40 watt)
Mischien de TSL versie ( is wel duurder trouwens)
Ben wel van plan om de versterker tweedehands te kopen.
Ook wil ik er graag een cabinet bij want dit vindt ik lekkerder klinken.
Oh ja een combo 2x12 mag ook. Maar moet wel cabinet uitgang op zitten.

Iemand verder nog suggesties??? Ik hoef niet perse een marshall maar het moet wel lekker scheuren :lol: :-D

gitaarhaantje
20 maart 2005, 21:07
@gitaarhaantje
een beetje goede versterker vanaf 20 watt zal voldoende zijn in een band. ik heb het wel over een buizenversterker. nu is 20 watt aan de magere kant, maar als 20 watt werkt dan zal 40 watt over het algemeen meer dan voldoende zijn. ik gebruik zelf een 50 watt combo en ik heb volume over.

of je FX processor of losse pedalen moet gebruiken is helemaal aan jezelf. ik kan je slechts vertellen wat mijn keuze is: losse pedalen. maar goed, ik gebruik er ook maar een paar. wil je een keur aan effecten bij de hand hebben dan is een FX processor natuurlijk een prima keus. ik zou wel direct een goede kopen, want 100 effecten waarvan je er maar 2 mooi vindt gaat snel vervelen.

Ik zit er wel over te denken om losse pedalen te gebruiken want zoveel heb ik er niet nodig.
Alleen een : delay en een volume pedaal en eventueel een chorus.
Iemand ideeen over welke ik eens zou moeten proberen????

ToTaL FaKe
20 maart 2005, 21:07
even een correctie op je post....
je hebt maar 1 dsl 401 en dat is de 40 watt..
je hebt ook nog een Dsl 201 en dat is de 20 watt

gitaarhaantje
20 maart 2005, 21:08
ja bedoel ik sorry omschreef het niet goed.

vulvasonic
20 maart 2005, 21:59
Mijn belangrijkste versterker is een oude Vox AC30. Dat ding is 30 watt. Geloof me, ik vind iets niet snel te hard, het kan van mij niet hard genoeg, maar die Vox zet je echt niet voor de lol op 10. Dan loop je dus echt weg. Wat dat betreft zegt het wattage niet al te veel. Ik heb naast de Vox nog een 50 watt Marshall en een 100 watt Fender en die halen het qua volume niet bij de Vox.

Ik weet echter niet of de AC30 iets voor jou is. En Vox klinkt ALTIJD goed, maar je kunt 'm moeilijk veelzijdig noemen. Je zet 'm aan, that's it.
Aan de andere kant; het clean is voortreffelijk en voor het overstuurde geluid ik een simpel Boss overdrive pedaaltje en dat geeft een geluid waar ik een moord voor zou kunnen doen.

Wat betreft effectengebruik; het is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je met effecten wil bereiken. Als je je hele geluid er van af laat hangen, dan moet je wat verder kijken. Als je echter slechts een paar effecten wil gebruiken om je basisgeluid af en toe wat op te leuken, dan zou ik je een paar goede eenvoudige pedaaltjes aanbevelen. Liefst niet meer dan 3 of 4 stuks. Boven dat aantal gaat het meestal fout (bij mij dan.. :D ).

Negative K3 fan
21 maart 2005, 11:26
het is vooral afhankelijk of je de gitaar ook op hoog volume clean wilt houden. ik heb zelf 30 watt buizen, en met optredens gaat die een beetje "grommen" het clean is dan net niet meer clean. klinkt heel erg lekker, maar je meot er wel van houden. met 50 watt kun je ook nog op hoog volume clean blijven...

die grom, daar ga je toch juist voor???

dat is de reden waarom je een lekkere buizen amp wil en niet zon steriel schijtding zoals de meeste transistor shit.

Nicci
21 maart 2005, 16:14
Ik zit er wel over te denken om losse pedalen te gebruiken want zoveel heb ik er niet nodig.
Alleen een : delay en een volume pedaal en eventueel een chorus.
Iemand ideeen over welke ik eens zou moeten proberen????

tsja, wat heb je er voor over? en wat zoek je? ik zou eens een winkel binnenlopen en alles proberen. en dan bedoel ik alles. je moet toch zelf een smaak ontwikkelen voor dit soort dingen. wat de 1 een fantastische chorus vindt, zal de ander zeer matig vinden.

vester86
21 maart 2005, 22:19
@ NK3Fan: ik vind die grom ook heerlijk, maar ik heb er een soortement van "solo boost" functie op zitten, op me mesa, en die werkt dan niet meer, omdat je aan het randje van je vermogen zit.....
en ik vind het toch wel leuk als ik ZELF kan beslissen of mijn solo er uit springt, in plaats van dat de geluidsman dat moet gaan doen. ik vertrouw daar nooit op

Punkrockerke
21 maart 2005, 22:27
ik vind het toch wel leuk als ik ZELF kan beslissen of mijn solo er uit springt, in plaats van dat de geluidsman dat moet gaan doen. ik vertrouw daar nooit opeuh...wanneer zorgt de geluidsman voor een volumetoename als je een solo wil spelen???
Natuurlijk moet je daar als gitarist zelf voor zorgen.

vester86
21 maart 2005, 23:39
ja, en daar heb ik dus net te weinig watt voor, bijgogem

Fumi SG
22 maart 2005, 00:21
ja, en daar heb ik dus net te weinig watt voor, bijgogem

hij bedoelt volgens mij niet je versterker hoor :wink: Als je een vette solo speelt heb je gewoon niet altijd meer volume nodig hoor. Als je een vette 'bone crushing' solo speelt, kom je er sowieso wel bovenuit :-D

vester86
22 maart 2005, 00:52
euh...wanneer zorgt de geluidsman voor een volumetoename als je een solo wil spelen???
Natuurlijk moet je daar als gitarist zelf voor zorgen.


:roll:

Negative K3 fan
22 maart 2005, 12:50
ja, en daar heb ik dus net te weinig watt voor, bijgogem

hij bedoelt volgens mij niet je versterker hoor :wink: Als je een vette solo speelt heb je gewoon niet altijd meer volume nodig hoor. Als je een vette 'bone crushing' solo speelt, kom je er sowieso wel bovenuit :-D

precies, en een eq pedaal met omgekeerde V of een goede compressor werkt dan ook wonderen. kwa volume hoeft er bij een solo niet eens zoveel af en bij hoor.

vester86
22 maart 2005, 17:49
compressor dan NA de distortion ofzo??? ja, en met een EQ kun je dr bijvoorbeeld ook meer mid in gooien...

Maar dan nog wil ik zelf wel de controle over het volume hebben ;-)

Fumi SG
22 maart 2005, 18:14
....Maar dan nog wil ik zelf wel de controle over het volume hebben :wink:

zeikerd!! :razz: :-D

gitaarhaantje
22 maart 2005, 19:24
compressor dan NA de distortion ofzo??? ja, en met een EQ kun je dr bijvoorbeeld ook meer mid in gooien...

Maar dan nog wil ik zelf wel de controle over het volume hebben ;-)

En een volumepedaal werkt dat niet dan???
En bestaan er speciale boost pedalen???

Fumi SG
22 maart 2005, 19:27
En bestaan er speciale boost pedalen???

Er bestaan boost pedalen jah, dat zijn vaak gewoon od pedaaltjes zoals die van Boss en die worden over het algemeen gebruikt om de overdrive/distortion wat ruiger te maken, omdat die van de amp gewoon niet 'vet' genoeg is.

gitaarhaantje
22 maart 2005, 19:47
En bestaan er speciale boost pedalen???

Er bestaan boost pedalen jah, dat zijn vaak gewoon od pedaaltjes zoals die van Boss en die worden over het algemeen gebruikt om de overdrive/distortion wat ruiger te maken, omdat die van de amp gewoon niet 'vet' genoeg is.

Ik bedoel voor een solo dat die wat meer volume krijgt! niet om de overdrive/distorion wat vetter te maken want dat vond ik bij de versterker die ik getest heb zo ook wel lekker klinken.

Fumi SG
22 maart 2005, 21:11
op zich kan een volume pedaal wel, maar je moet oppassen met grote verschillen in volume. Als je namelijk met overdrive/distortion speelt en je doet je solo's op vol volume en je gewone begeleidingswerk op bijv. een kwart van je volume, krijg je het probleem dat je distortion op laag niveau minder wordt. Je hebt dan hetzelfde idee als wanneer je je volumepot van je gitaar zachter zet. Als je dat geen probleem vind, kun je altijd eerst de volumeknop/pot van je gitaar gebruiken. Al is dat wel een gigantisch geklooi op het podium, maar misschien werkt het bij jou wel :wink: Weer wat geld bespaard :razz:

gitaarhaantje
22 maart 2005, 22:16
op zich kan een volume pedaal wel, maar je moet oppassen met grote verschillen in volume. Als je namelijk met overdrive/distortion speelt en je doet je solo's op vol volume en je gewone begeleidingswerk op bijv. een kwart van je volume, krijg je het probleem dat je distortion op laag niveau minder wordt. Je hebt dan hetzelfde idee als wanneer je je volumepot van je gitaar zachter zet. Als je dat geen probleem vind, kun je altijd eerst de volumeknop/pot van je gitaar gebruiken. Al is dat wel een gigantisch geklooi op het podium, maar misschien werkt het bij jou wel :wink: Weer wat geld bespaard :razz:


oke dit is wel duidelijk maar ik heb nog een vraag :oops:
De marshall jcm 2000 TSL 601 + cabinet heeft iemand daar ervaringen mee. Deze is namelijk 60 watt dus zeker weten genoeg vermogen en ook nog drie kanaals dus dan heb ik alles wat ik wil :lol: ( denk ik :???: :-? )

Fumi SG
22 maart 2005, 22:27
kijk je in g*dsnaam niet blind op die wattage!! Dat zegt lang niet alles..... Die DSL 401 heeft 2 kanalen, maar heeft op het od kanaal 2 modes--> od 1 en od 2. En bedenk wel ff dat die TSL 601 + cab een stuk duurder is heh. Waarom wil je er trouwens een ext. cabinet bij?? Alleen die combo is genoeg, zo niet meer dan genoeg :dontgeti: ......

GuitarMaster
22 maart 2005, 22:30
Er zijn trouwens ook gewone boost pedalen, die je geluid boosten zonder dat daar overdrive aan te pas komt.

gitaarhaantje
23 maart 2005, 17:33
Er zijn trouwens ook gewone boost pedalen, die je geluid boosten zonder dat daar overdrive aan te pas komt.

En welke merken zijn die boost pedaaltjes van????



kijk je in g*dsnaam niet blind op die wattage!! Dat zegt lang niet alles..... Die DSL 401 heeft 2 kanalen, maar heeft op het od kanaal 2 modes--> od 1 en od 2. En bedenk wel ff dat die TSL 601 + cab een stuk duurder is heh. Waarom wil je er trouwens een ext. cabinet bij?? Alleen die combo is genoeg, zo niet meer dan genoeg :dontgeti: ......

Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

gitaarhaantje
23 maart 2005, 17:36
kijk je in g*dsnaam niet blind op die wattage!! Dat zegt lang niet alles..... Die DSL 401 heeft 2 kanalen, maar heeft op het od kanaal 2 modes--> od 1 en od 2. En bedenk wel ff dat die TSL 601 + cab een stuk duurder is heh. Waarom wil je er trouwens een ext. cabinet bij?? Alleen die combo is genoeg, zo niet meer dan genoeg :dontgeti: ......

Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

gitaarhaantje
23 maart 2005, 17:37
kijk je in g*dsnaam niet blind op die wattage!! Dat zegt lang niet alles..... Die DSL 401 heeft 2 kanalen, maar heeft op het od kanaal 2 modes--> od 1 en od 2. En bedenk wel ff dat die TSL 601 + cab een stuk duurder is heh. Waarom wil je er trouwens een ext. cabinet bij?? Alleen die combo is genoeg, zo niet meer dan genoeg :dontgeti: ......

Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

Fumi SG
23 maart 2005, 17:48
een TSL 60 te iel :o Dat een combo te iel klinkt ligt niet aan het feit dat het een combo is hoor. Ligt aan de amp zelf maar vooral aan de speaker, en er zijn inderdaad ielklinkende combo's, maar LANG niet alle!! :wink:

vester86
23 maart 2005, 17:48
Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

Daar wordt volgens mij mijn versterker mee bedoelt :razz:

Dat grommen krijgt ie pas als ie vol open staat, en dan komt ie dus boven mn bandje uit... heb dr pas 1 x mee opgetreden, dus kan je dr nog niet alles over zeggen, 18 april is mn 2e optreden met DEZE versterker.

Als een combo te IEL klinkt, dan ligt dit aan het type speakers wat er in zit. Vaak zit er maar 1 speaker in, en die kan het qua bass en laagmidden net niet bijbenen. Heb zelf een randall RG 100 gehad, 2 speakers, en ik had aan bass zeker geen gebrek... dus dat zegt niet alles
Heb nu trouwens een cabinet met 2 speakers, en die geven ook erg veel bass, meer dan ik nodig heb..

vester86
23 maart 2005, 18:04
Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

Daar wordt volgens mij mijn versterker mee bedoelt :razz:

Dat grommen krijgt ie pas als ie vol open staat, en dan komt ie dus boven mn bandje uit... heb dr pas 1 x mee opgetreden, dus kan je dr nog niet alles over zeggen, 18 april is mn 2e optreden met DEZE versterker.

Als een combo te IEL klinkt, dan ligt dit aan het type speakers wat er in zit. Vaak zit er maar 1 speaker in, en die kan het qua bass en laagmidden net niet bijbenen. Heb zelf een randall RG 100 gehad, 2 speakers, en ik had aan bass zeker geen gebrek... dus dat zegt niet alles
Heb nu trouwens een cabinet met 2 speakers, en die geven ook erg veel bass, meer dan ik nodig heb..

vester86
23 maart 2005, 18:04
Ten eerste als je je versterker verder open moet draaien krijg je bij marshall dat ie een beetje gaat grommen ( Zie 1 van de replies) en ten tweede ik vindt een combo te iel klinken en door middel van een cabinet klinkt het al een stuk vetter. Vandaar....

Daar wordt volgens mij mijn versterker mee bedoelt :razz:

Dat grommen krijgt ie pas als ie vol open staat, en dan komt ie dus boven mn bandje uit... heb dr pas 1 x mee opgetreden, dus kan je dr nog niet alles over zeggen, 18 april is mn 2e optreden met DEZE versterker.

Als een combo te IEL klinkt, dan ligt dit aan het type speakers wat er in zit. Vaak zit er maar 1 speaker in, en die kan het qua bass en laagmidden net niet bijbenen. Heb zelf een randall RG 100 gehad, 2 speakers, en ik had aan bass zeker geen gebrek... dus dat zegt niet alles
Heb nu trouwens een cabinet met 2 speakers, en die geven ook erg veel bass, meer dan ik nodig heb..