PDA

View Full Version : Veelzijdige buizen combo



Lacrymosa
17 juli 2002, 16:26
Ik wil een nieuwe amp, een buizen combotje.
Mijnbudget is ongeveer 1600 pleuro.
Ik heb laatst even naar een Koch Multitone 50 watt gekeken, en dat leek me op zich wel wat.

Ik heb altijd metal gespeeld, maar sinds een half jaar speel ik eigenlijk steeds meer jazz en blues.
Maar ik wil nog steeds goed kunnen scheuren.

(met metal bedoel ik: Iron Maiden, (oude) Gary Moore, Judas Priest, Dream Theater, InFlames)

ik wil het liefst een 2x12, maar een 1x12 kan ik ook mee leven, ik heb een hekel aan mesa (niet et geluid, maar je betaald er gewoon teveel voor)
Ik zit te denken aan een watt of 50 want ik hou nie zo van eindtrap clippen.

wat zijn nog meer modellen en merken die ik even moet uitproberen?

CheerS!!

BLOK182
17 juli 2002, 19:57
Misschien een Engl Sovereign, 100 watt 4 kanaals 1x12" buizenbak. Heb er zelf geen ervaringen mee, op harmony central zal wel wat staan. Kost zo'n 1500-1600 euro.

Dude
17 juli 2002, 20:25
ik zou alle merken uitproberen

sash
17 juli 2002, 20:42
Ik zou eens kijken naar een Koch. Een multitone ofzo. Zo'n ding die JV heeft, die zijn heel erg veelzijdig.

Dionyios
17 juli 2002, 21:44
Engl Sovereign kost iets van 1800-1900 euro, footswitch kost ook nog es 199 euro

Lacrymosa
17 juli 2002, 22:48
Hmmm, daar wor je ook nie blij van als je nog is 200 pleuro voor een schakelaartje moet betalen, maar goed.

Ik heb echt geen idee hoe ENGL precies klinkt, heeft er iemand ervaring mee?
kan iemand me een impressie van het geluid geven?
en hoe ervaren jullie het Koch geluid?
En wat vinden jullie vet et clean van de Koch multitone?

En zeg nou niet dat ik moet gaan luisteren, ik wil graag weten hoe anderen het geluid ervaren.

CheerS!!

BLOK182
18 juli 2002, 14:11
Vanavond ga ik vanalles van Engl proberen (en misschien hebben ze nog wat anders staan). Zal het je morgen wel vertellen hoe het klinkt.

BLOK182
18 juli 2002, 21:42
Zo, ben net terug van Reijnen Muziek in Roermond. Ik heb gespeeld op de nieuwe Powerball top, vette sound, veel geld, dus niet voor mij besteed.
Heb ook gespeeld op een Screamer 50 combo, VET!!!
4 kanalen, clean-crunch-low gain-high gain.
Klinkt clean prachtig, heeft een crunch die doet denken een good ol' days, een low gain voor rock (gewone standaardrock om het zo maar te zeggen) een een vet high gain kanaal.
Met de gain knop helemaal open op dat kanaal heb je echt ff vette scheur. Nooit gedacht dat zo'n klein bakkie (nou ja echt klein issie ook weer niet) zo kon scheuren.
Gaat erg hard (50 watt buizen) maar is ook heel goed thuis te gebruiken. Trouwens ook een mooie spreiding van het geluid, het klonk op een meter of 7-8 afstand ook erg mooi.
Ik denk dat ik de komende dagen een spatel pak en geld bij mekaar ga schrapen.

freddynl
19 juli 2002, 00:42
Ik zou eens gaan kijken naar een gebruikte fender concert (1980-1985) (60watt buizen)
Deze zijn gebouwd naar een ontwerp van rivera en perfect voor jazz en blues.

Note;
als je er meer als een vind, mail even..ik zoek er nog een als backup voor het geval de mijne het begeeft.

Lacrymosa
19 juli 2002, 12:45
maar scheurt ie ook?

CheerS!!

freddynl
20 juli 2002, 21:22
Op 2002-07-19 12:45, schreef Lacrymosa:
maar scheurt ie ook?

CheerS!!


Scheurt???
Tja dat is nogal moeilijk definieerbaar.
Daar ik meestal jazz speel, speel ik nogal clean. (dus nauwelijks gain)
Het Gary Moore of Carlos Santana geluid is ook uitstekend te doen als je dat bedoelt met scheurt :wink:

Invergelijking met o.a. bijvoorbeeld een Twin Reverb, welke ik vroeger jaren gebruikt heb, is de Concert veelzijdiger en klinkt ook beter. (meer dynamiek ondanks minder power)

Gezien je bbs naam "lacrymosa" ..voor progressive rock geluid zal je een effect unit moeten gebruiken.

Groetjes,

Lacrymosa
23 juli 2002, 09:48
Dan denk ik toch dat ik voor de Koch moet gaan, mn leraar vond het trouwens ook een goed idee om voor een koch te gaan (ik krijg alleen maar Jazz les) hij zei dat er veel jazz muzikanten op Koch speelde.
En de scheur vin ik zowiezo echt vet.

CheerS!!

Ibanez
23 juli 2002, 11:33
Op 2002-07-23 09:48, schreef Lacrymosa:
Dan denk ik toch dat ik voor de Koch moet gaan, mn leraar vond het trouwens ook een goed idee om voor een koch te gaan (ik krijg alleen maar Jazz les) hij zei dat er veel jazz muzikanten op Koch speelde.
En de scheur vin ik zowiezo echt vet.

CheerS!!
Zou ik inderdaad doen ja, het is een prachtige versterker, ik heb er een keer in de feedback op gespeeld maar hij klinkt echt supervet. De distortion is echt goed en het cleane geluid klinkt ook prachtig.