PDA

View Full Version : ok, net nieuwe snaren en plectrum, help!!!!!!!!!



fishie
17 juli 2002, 15:03
ik heb net nieuwe snaren gekocht, doen het perfect hoor, alleen nog ff afstemmen. Nu heb ik ook voor het eerst een plectrum gekocht, terwijl ik hiervoor altijd gewoon met mijn vingers speelde. Nu als ik mijn plectrum gebruik krijg ik een rot geluidje erbij van het plectrum dat langs de snaren gaat. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn plectrum wel op een goede manier kan gebruiken en dat ik dit geluid niet hoor, of is dit onmogelijk. Ik heb een dunlop 0,60.
Alvast bedankt

guitarmusicman
17 juli 2002, 17:35
Ey fishie...

Dat bijgeluid zal je volgens mij met een plectrum altijd hebben, in ieder geval bij het spelen van akkoorden. Ik weet bijna zeker dat het en ieder geval niet aan je techniek ligt!..
Het zou wel zo kunnen zijn dat je heel hard aanslaat en dat je daardoor ook het geluid hoort van de plectrum op de snaren...Maar dat lijkt me sterk..
Oh ja en aan de plectrum zal het ook niet liggen, alle plectrums zijn immers een stukje plastic...
(jah of metaal of nog ander materiaal maar dat is meestal niet het geval)

Hopelijk weet je iets meer,
greetz...

fishie
17 juli 2002, 17:37
ok thanx, toch jammer van dat bijgeluid. :smile:

guitarmusicman
17 juli 2002, 17:45
Jah..Is wel zo...
Maar het hoort een beetje bij de muziek...
Je zou trouwens wel eventueel naar een andere (zachtere) plectrum op zoek kunnen gaan als je het echt heel vervelend vind...

doeg...

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 13:52
nog zachter dan 0.60?
dan kan je ook met een stukje papier gaan spelen...

guitarmusicman
19 juli 2002, 19:52
Oh jah klopt...eh...sory
ff niet opgelet :smile:

Moonchild
19 juli 2002, 23:36
ik vind het geluid van dunnere plectra juist irritanter dan dat van dikke

guitarmusicman
20 juli 2002, 15:52
Jah this een ander geluid..
Ik speel zelf ook liever op een dikkere plectrum..

Dude
21 juli 2002, 12:06
probeer een dikke man, boven de 1mm werkt prima

Ic3gl0vE
21 juli 2002, 23:58
BOVEN de 1mm?? das wel erg dik dan

voor mij moet het echt niet meer dan 1 mm zijn. vinden je snaren ook niet leuk (ik sla redelijk hard aan)

Crutch
22 juli 2002, 12:24
Er zijn plectrums met een coating, ze zijn niet zacht maar hebben minder bijgeluid en een heerlijke warme klank.

Kzou zeggen dat het wel het proberen waard is.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Crutch op 2002-07-22 12:25 ]</font>

guitarmusicman
22 juli 2002, 12:35
Ah toch wel..?
Oh das wel cool...
ook ff uitproberen!..

Sjaak
25 juli 2002, 23:21
Nieuwe plectrums hebben ook een veel hardere 'klank' dan oude afgesleten plectrums is mijn ervaring

Ic3gl0vE
26 juli 2002, 11:02
maar oude afgesleten plectrums zijn niet fijn voor solo's omdat de punt een beetje rond is en dat is irritant

Sjaak
27 juli 2002, 14:09
klopt ook weer Iedereen heeft zijn eigen merk plectrum waar die het liefste mee speelt. Je moet gewoon veel verschillende plectra uitproberen tot je de ideale gevonden hebt