PDA

View Full Version : Uit welke amp kun je zo'n geluid halen??



Shaggy
13 maart 2005, 13:58
Ik vroeg me af of jullie me misschien wat wijzer kunnen maken uit volgend geluidsfragment.

geluidsfragment (http://www.musix.nl/tijdelijke_troep/Fusion.mp3)

Ik heb nog een filmclipje gevonden .. hij heeft idd een 19 inch rek ..

filmfragment (http://www.audiophileimports.com/movieclip_broadband.php?id=thewayofcasiopea.flv)

dit zijn japanse fusion gasten en extreem goed

de gitarist speelt op een yamaha custom build shit en hiero niet te verkrijgen .. zie hieronder

http://www.musix.nl/tijdelijke_troep/yamaha-IN-1.jpg




wat voor amp kan het zijn

Nocki
13 maart 2005, 14:06
het klinkt me wel erg mesa in de oren... komt precies uit met deze gitaar...

NOcki

Azrael
13 maart 2005, 15:19
Pff....kan net zo goed een Marshall zijn. En dan nog klinkt elke amp anders. Ik vind echt dat deze vraag niet is te beantwoorden.

Nocki
13 maart 2005, 15:53
je hebt gelijk poes van kargamel... :-D
het kan net zo goed dit zijn:
TALENT!+;)+Ibanez+RG3120+Prestige+en+Cube+LifeLine +Cable+Blackbox+Big+StubbY

want het verschil tussen een marshall en een mesa oversturing is niet te horen...

:-D :D :-D :D

Nocki

Negative K3 fan
13 maart 2005, 16:42
de sound doet me best wel veel aan vai denken, door die whammy shit misschien.

maar dan meot je dus een carvin legacy hebben :D of een bogner xtc :)

Azrael
13 maart 2005, 17:16
je hebt gelijk poes van kargamel... :-D
het kan net zo goed dit zijn:
TALENT!+;)+Ibanez+RG3120+Prestige+en+Cube+LifeLine +Cable+Blackbox+Big+StubbY

want het verschil tussen een marshall en een mesa oversturing is niet te horen...

:-D :D :-D :D

Nocki

;) Ik vind het nogsteeds een Vai sound.....en dat zou dus heel goed Legacy of Marshall kunnen zijn.
8-)

ps....lekker cynisch mijn gear zin he? ;)

nla0079
13 maart 2005, 18:44
Als je me de naam van de band geeft, kan ik het zo voor je uitvinden.

strattie
13 maart 2005, 18:49
goed man

NeeraDJ
13 maart 2005, 19:12
Klinkt idd heel Mesa, maar dan heel smooth gevoiced dus niet een Rectifier lijkt me. Uit een Triaxis moet het zeker te halen zijn. Deed me ook een beetje aan de Brunetti (XL120R-EVO) voicing denken

Azrael als jij "vindt" dat je het niet kunt beantwoorden post dan ook niks, Shaggy vraagt waar je het op vindt lijken en welke amp deze voicing dus heeft. Je kan nou wel Marshall gaan roepen, maar welke Marshall? Het is niet alsof ze allemaal hetzelfde klinken

Thijssie
13 maart 2005, 20:06
Azrael als jij "vindt" dat je het niet kunt beantwoorden post dan ook niks, Shaggy vraagt waar je het op vindt lijken en welke amp deze voicing dus heeft. Je kan nou wel Marshall gaan roepen, maar welke Marshall? Het is niet alsof ze allemaal hetzelfde klinken

Ik moest eigenlijk onmiddellijk aan de 6100 denken.

Maar, dat kun je nooit zo bepalen er zijn zo gigantisch veel factoren....

Azrael
13 maart 2005, 20:59
Azrael als jij "vindt" dat je het niet kunt beantwoorden post dan ook niks, Shaggy vraagt waar je het op vindt lijken en welke amp deze voicing dus heeft. Je kan nou wel Marshall gaan roepen, maar welke Marshall? Het is niet alsof ze allemaal hetzelfde klinken

Legacy blijft een Legacy....en voor Marshall...moet ik even kijken welke amp Steve Vai in zijn begin periode gebruikte.

Shaggy
14 maart 2005, 09:23
Als je me de naam van de band geeft, kan ik het zo voor je uitvinden.


naam van de band is casiopea en de gitarist heet Issei Noro .. drummer is Akira Jimbo (bekende gast)



http://www.yamaha.co.jp/art/img/art-pic-001.jpg]

http://www.yamaha.co.jp/art/guitarist/noro/img/nor-pic-001.jpg

Shaggy
14 maart 2005, 11:09
Ik heb nog een filmclipje gevonden .. hij heeft idd een 19 inch rek .. dus die triaxis kan best kloppen. De triaxes's klinken smoother dan de gemiddelde mesa toch?

hieronder de clip

filmfragment (http://www.audiophileimports.com/movieclip_broadband.php?id=thewayofcasiopea.flv)

Lacrymosa
14 maart 2005, 11:51
Vai gebruikte met whitesnake een Digitech 2120

ieme
14 maart 2005, 13:47
Uit welke amp kun je zo'n geluid halen??

deze sound kun je uit een Bogner XTC/ Carvin Legacy halen. Maar ook uit een POD, de vraag was toch: Uit welke amp kun je zo'n geluid halen?? en niet welke amp is dit?

Azrael
14 maart 2005, 22:39
Leuke muziek trouwens.....eens even kijken hoe ik daar aan kan komen....weer eens wat anders als J-rock...dit had ik nog niet gehoord :)

CrystalPlanet
15 maart 2005, 20:35
Casiopea is al heel lang bezig. Als ik me niet vergis speelde hun saxofonist ook de sopraansax op Another Day van Dream Theater. Leuke schnabbel ..... :D

Het is niet echt goed te zien op het clipje, maar zit er in dat rek niet een Yamaha DG1000? Volgens mij worden die hevig gesponsord door Yamaha, en ik kan me best voorstellen dat zo'n gast dat geluid ook uit een DG1000 kan halen.

yanto
16 maart 2005, 10:38
Als ik me niet vergis speelde hun saxofonist ook de sopraansax op Another Day van Dream Theater.

Dit was Jay Beckenstein de saxofonist van Spyro Gyra. Hij is de eigenaar van Bear Tracks studio waar Images and Words is opgenomen.

Chiel
16 maart 2005, 15:53
Kerel speelt volgens mij direct-in. Geluid klinkt ook een beetje neuzig. Op de Clip zie je twee monitorspeakers achter hem staan. Dit ondersteund dus mijn vermoeden dat hij DI speelt. Wat CrystalPlanet zegt zou dus heel erg waarschijnlijk kunnen zijn. Met een POD kun je iig absoluut dit geluid krijgen.

Shaggy
16 maart 2005, 19:34
Dat brengt mij bij een volgende (n00bian) vraagstuk:

Wat geeft nou het echte buizengevoel => pre-amp buizen of eindbuizen (allebei kan ik me natuurlijk wel voorstellen)

ff een voorbeeld;

1 buizen-preamp (v-twin, sp77) in een DI (of transistor-amp)

2 preamp (ala POD en GT6, dus niet buizen) naar een buizen-eind-versterker.


welke van deze twee zal het meeste buizeneffect geven?

Fumi SG
16 maart 2005, 19:52
tsjah.... volgens mij heeft Vester hiero een Marshall met ss preamp en een buizen poweramp. Hij 'claimde' toen dat dat volgens hem een beter geluid zo geven dan een buizenpreamp en een ss poweramp.

Maar aan de andere kant, de preamp 'maakt' het geluid, dus zou je zeggen dat beter buizen klinkt maarjah :)

misschien kan Vester hier zijn licht over laten schijnen?? :razz:

CrystalPlanet
16 maart 2005, 20:17
Als ik me niet vergis speelde hun saxofonist ook de sopraansax op Another Day van Dream Theater.

Dit was Jay Beckenstein de saxofonist van Spyro Gyra. Hij is de eigenaar van Bear Tracks studio waar Images and Words is opgenomen.

Ok, ik vergiste me dus wel :oops: I stand corrected ....

Evengoed een leuke schnabbel :wink:

vester86
16 maart 2005, 20:21
hej fumi SG.

klopt gedeeltelijk. De marshall top die ik heb is een zogeheten Hybride top. Transistor pre-amp en een buizen eindtrap. ik vind de (zwaar) overstuurde geluiden zeker niet onderdoen voor een buizenpreamp

voor lichte oversturing is een buizenpreamp (de V-twin die ik heb) echter weer mooier, omdat ik in een buizenpre-amp (Veel) meer dynamiek ervaar.

zeker als je de top in zn eentje opengooit, hoor je over het cleane kanaal ook een beetje het gegrom van de eindbuizen (is 'maar' 30 watt) en dat klinkt al heerlijk (maar dat is subjectief he)

WICKED
16 maart 2005, 20:23
Off topic, die dude kan wel spelen zeg :o

NeeraDJ
16 maart 2005, 20:36
tsjah.... volgens mij heeft Vester hiero een Marshall met ss preamp en een buizen poweramp. Hij 'claimde' toen dat dat volgens hem een beter geluid zo geven dan een buizenpreamp en een ss poweramp.
Is ook zo zet 'm in de praktijk maar eens naast een valvestate en je bent er zo uit. Probeer iig een modelling amp door een buizenpoweramp Shagmeister, de Rocktron Prophesy klinkt te gek door zo'n ding, maar ik wel een stuk duurder dan een POD natuurlijk. Maar mijn ervaring met Rocktron is dat zij hele dynamische modelling-amps maken

Dick Wolkendeck
17 maart 2005, 09:37
Azrael als jij "vindt" dat je het niet kunt beantwoorden post dan ook niks, Shaggy vraagt waar je het op vindt lijken en welke amp deze voicing dus heeft. Je kan nou wel Marshall gaan roepen, maar welke Marshall? Het is niet alsof ze allemaal hetzelfde klinken

Legacy blijft een Legacy....en voor Marshall...moet ik even kijken welke amp Steve Vai in zijn begin periode gebruikte.

Beginperiode? Carvin 100 W top (model? in ieder geval een gewoon model). Op zijn CD/demo Flexable is die versterker te horen. Ik vind dat echt een heel mooi geluid.

taylor
17 maart 2005, 11:42
hij heeft eigenlijk 1 typisch fusion geluid wat allan holdsworht bekend heeft gemaakt,wat die precies speelt geen idee carvin geloof ik??

voor een fusion band vind ik niet echt geweldig, goeie muzikanten misschien wel maar de composities heb je al 100 keer bij anderen gehoort
melodie keuze is ook niet erg sterk thema's ook niet,er zijn echt wel betere fusion gitarist dan hem shawn,allan,shane theriot ect ...

voor iemand die niet bekend is met fusion kan ik me voorstellen dat die het leuk vind... maar slecht kun je het ook niet noemen...

jorrit
17 maart 2005, 11:54
vind het geluid nou niet zo bijzonder eingelijk.... vind de muziek ook niet echt bijzonder.... volgens mij moet je met een amp met een mooi clean en bijv. een duncan jazz een heel eind komen...

yanto
17 maart 2005, 16:21
hij heeft eigenlijk 1 typisch fusion geluid wat allan holdsworht bekend heeft gemaakt,wat die precies speelt geen idee carvin geloof ik??

Hij speelt op Carvin gitaren en op Yamaha digitale moddelingversterkers :o
Dus dat zou hier ook het geval kunnen zijn aangezien hij ook een Yamaha signature bespeelt.

Shaggy
18 mei 2005, 11:50
weer een n00bian vraag.

Kan ik ook gewoon de eindversterker van een combo gebruiken .. bijvoorbeeld bij een hotrod of blues deluxe ofzo ??

belfrink
18 mei 2005, 12:30
weer een n00bian vraag.

Kan ik ook gewoon de eindversterker van een combo gebruiken .. bijvoorbeeld bij een hotrod of blues deluxe ofzo ??

Yep, zolang je maar een SEND / RETURN hebt. Dus de "RETURN" (ingang) gebruiken en het andere ding als pre-amp.

belfrink
18 mei 2005, 12:32
[quote="Shaggy"]weer een n00bian vraag.

dubbel

woody
18 mei 2005, 13:46
weer een n00bian vraag.

Kan ik ook gewoon de eindversterker van een combo gebruiken .. bijvoorbeeld bij een hotrod of blues deluxe ofzo ??

Yep, zolang je maar een SEND / RETURN hebt. Dus de SEND (ingang) gebruiken en het andere ding als pre-amp.

Ik denk dat je de Return moet gebruiken :)

belfrink
18 mei 2005, 15:20
weer een n00bian vraag.

Kan ik ook gewoon de eindversterker van een combo gebruiken .. bijvoorbeeld bij een hotrod of blues deluxe ofzo ??

Yep, zolang je maar een SEND / RETURN hebt. Dus de SEND (ingang) gebruiken en het andere ding als pre-amp.

Ik denk dat je de Return moet gebruiken :)

Je hebt gelijk, dat moet RETURN zijn. :)

Shaggy
18 mei 2005, 19:22
return van de amp ?? en send van de gt6?

BeeJee
21 mei 2005, 02:35
De output van de GT in de return van de effectloop

Shaggy
21 mei 2005, 17:59
Ok, ik dacht dat de send van mijn gt6 naar de return van de amp moest :???:

Shaggy
21 mei 2005, 18:00
...

BeeJee
22 mei 2005, 01:02
Je gebruikt dan de gt6 als pre-amp, daarom pak je gewoon de output. Je moet de gt6 dan wel ff instellen op het gebruik in combinatie met een power-amp ( 'poweramp' instelling, volgens mij zit dat onder 'system' ergens; ik heb in een grijs verleden een gt5 gehad, en dat werkt volgens mij nog steeds op dezelfde manier bij de boss multi-effecten, maar dat kun je zo in je handleiding nalezen).
succes!