PDA

View Full Version : effectprocessor



sleep_to_saturate
16 mei 2001, 12:17
Hoi,

Ik ben van plan een effectprocessor te kopen, hoeft niet te uitgebreid te zijn, gewoon eentje waar je wat effectjes kan voorprogrammeren (Reverbjes, flanger, phaser, delays en natuurlijk distortion) en die niet te prijzig is, maar wel degelijk.
Ik ga hem voornamelijk voor optredens gebruiken.. Kan iemand mij wat advies geven?

Gearhead
16 mei 2001, 19:40
Ik heb een roland GP-16 rack en hoewel deze ondertussen al gedateerd zijn ben ik zeer tevreden over.
De Alesis Quadraverb in al zijn varianten is ook heel goed, goedkoop en tweedehands volop verkrijgbaar.

Rory
30 mei 2001, 23:49
als je dat zoekt kan ik je een Line6, POD 2 aanbevelen...

Doen!

sleep_to_saturate
3 juni 2001, 12:32
Die Line6 Pod 2 lijkt me niets voor mij, zoals ik al zei is het meer om op te treden, ik heb thuis al een Roland 840 staan met genoeg effecten om op te nemen. Bovendien heb ik het liefst een die de effecten ook kan combineren en ik heb pedaaltjes nodig om te switchen van effect op het podium.
Ik zat meer aan een Boss MX te denken, weet iemand iets meer van Boss af dan ik?

sleep_to_saturate
25 juni 2001, 17:38
Laat maar jongens, ik zie er van af.. Ik heb een mooi phase-shifter (PH3) pedaaltje gekocht.. Ik werk toch liever met losse pedalen. Ik heb thuis al een Roland VS840-homestudio-tje staan met genoeg effecten voor opnames..
Ik zoek nu alleen nog een Boss DF-2 (Distortion&feedbacker), maar die zijn niet te vinden..
Weet nog iemand een los pedaaltje om de sustain te rekken.. oftewel feedback mee te creëren?

Outshine
27 juni 2001, 12:40
De AX1G van Korg heeft zon beetje alle standaard effecten voor 300 piek.

sleep_to_saturate
27 juni 2001, 16:31
Ook de feedbacker?
Tja ik weet niet, ik kies liever een Boss of Roland als ik er eentje zou kopen.

Ibanez
14 juli 2001, 16:58
kheb zelf tweedehands van http://www.marktplaats.nl een zoom gfx-707 gekocht cool apperaat waarbij je heel veel effecten hebt je ook een ingebouwde drumcomputer en je kan opnemen en je eigen effect maken!!!!!!!!!

anoniem
5 augustus 2001, 16:57
Die DF2 heb ik gehad, en ik vond het maar niets. Als je de sustain wilt rekken kun je beter een compressor cs3 kopen, of je zet je versterker loeihard en laat je gitaar ECHT feedbacken! heerlijk :wink:

taylor
5 augustus 2001, 18:11
ik heb zelf en gp-8 van roland is ook wel gedateerd maar het is de beste vind ik.

dit komt omdat de gp-8(de gp-16 ook) als het waare gewoon 8 losse boss pedaaltjes zijn in 1 19" app.

veel mensen die ik ken hebben er 1 en doen hem niet weg,ook al hebben ze nu better of meer up to date 19" effecten.

veel van die effect app die uit komt vind ik nie echt wat het is effe leuk(speelgoed)maar na en tijdje zit je gewoon weer met je gitaar,amp,delay pedaaltje van boss ofzo.

sleep_to_saturate
5 augustus 2001, 22:29
Ja precies, het is effe leuk klooien met effecten maar echt gebruiken doe je ze niet.

Tijdens optredens heb ik geen tijd om de versterker loeihard te zetten en het is ook weer niet de bedoeling om alles te overstemmen.
Hoezo vond je de df2 niks dan? Ik ken een band "Hum" die daarmee spelen, en de feedback is ecgt geweldig.. maar ja die hebben vast wel meer spul om de feedback te regelen.
Ja ik kan ook gewoon 2 distortions over elkaar heen zetten dan lukt het ook wel, maar niet helemaal zoals het in m'n hoofd klinkt.

taylor
6 augustus 2001, 00:07
feedback kun je ook wel met en goeie amp een en gitaar met veel boventoon verkrijgen.(+ jaaren lang oefenen)

kijk maar naar ted nugend.

+je zou dan ook aan en fernandes sustainer kunnen kijken meer sustain dat kun je nie verkrijgen op en andere manier,wordt door veel pro gitaristen gebruikt.

sleep_to_saturate
6 augustus 2001, 11:47
Ik heb nog geen echte optreed-amp, dus ben ik afhankelijk van de apparatuur die aanwezig is.. daarom zou een pedaaltje de beste oplossing zijn voor nu..
Ja ik merk wel dat ik met m'n epiphone lp veel makkelijker feedback kan creëren dan met die ouwe vantage van me, gewoon omdat die epiphone veel meer sustain geeft.
Die fernandes sustainer is dat een pedaaltje of een rack?

taylor
6 augustus 2001, 16:04
nee de fernandes sustainer is een element.

die kun je aan en uit zetten om dat effect te verkrijgen.

kijk anders is op de site http://fernandesguitars.com/

zijn ook demo's te hooren van de sustainer + je kunt en lijst zien van wie hem oa gebruikt enzo en meer.

moet hem zelf eigenlijk ook en keer hebben.

sleep_to_saturate
6 augustus 2001, 17:15
whoah dat is cool.. Dat wist ik nog niet. Erg interessant die site..
Zijn die elementen ook los te verkrijgen, op de site staan alleen gitaren met het element er al in.. Als ik zoiets zou doen zou ik m toch in m'n vantage moeten bouwen, ik ben veel te blij met m'n minihumbuckers in de Epiphone.

taylor
6 augustus 2001, 21:57
ja zijn gewoon los te koop.

weet nie zo wat zo'n ding kost maar denk rond de ƒ300,00 ofzo(is echt een gok hoor)

sleep_to_saturate
7 augustus 2001, 10:54
Bedankt voor het advies, ik denk dat ik m'n oude vantage 's effe ga opknappen dan..
Hals rechtzetten, de floyd rose afstellen, fernandes sustainer-element erin zetten.
Als ik het goed gelezen heb op de site, komt de de driver bij de nek dus kan ik nog een dimarzio humbucker bij de brug erin zetten ofzo :smile:

anoniem
16 september 2001, 21:45
Nee jongens,
je moet gewoon de RP100 of RP200 kopen
das een doosje met een heel zootje effecten, voor een goedkoop prijsje. ook stereomogelijkheden

taylor
17 september 2001, 14:45
koop jij dat maar

anoniem
17 september 2001, 22:56
heb ik al gekocht.

taylor
17 september 2001, 23:22
okee was maar en geintje hoor.

ik weet niet eens wat dat spul is :smile: