PDA

View Full Version : heavy metal



rscalex
13 maart 2005, 11:51
ik speel op een ibanez edr470 en ik twijfel voor mijn nieuwe versterker tussen een line 6 spiderII 112 en een marshall mg100dfx
zoals de titel al zegt, ik speel vooral heavy metal. Wat lijkt jullie de beste keuze?

Grave Fillé
13 maart 2005, 11:56
Ik heb weinig positiefs over die MG serie van Marshall gehoord dus lijkt mij de spider II de beste keuze. Ik heb zelf een Flextone II XL en daar heb je zat sounds voor heavy metal. Mss dat je die eens bekijkt.

Fumi SG
13 maart 2005, 12:00
Komt nog bij dat ik niet veel positiefs heb gehoord over de Spider II...... Wordt het toch lastig!! Wat heb je nu voor amp?? Misschien is een pedaaltje ofzow wat... ik heb zelf de Boss MT-2 en daar krijg ik heeeeele aardig metalsound uit!!

provenance
13 maart 2005, 12:11
Zowel de Marshall als de Line 6 die je noemt zijn budget varianten van de betreffende versterkermerken. Sommigen vinden het geweldig, de meesten vinden het echter allebei niets.
Over het algemeen zal de line 6 iets veelzijdiger zijn dan de marshall.

Het beste wat je kunt doen is gewoon wat dingen naast elkaar uittesten in de winkel.

2e hands heb je in jouw prijsklasse weer wat meer mogelijkheden op betere spullen.

Grave Fillé
13 maart 2005, 12:15
Wat heb je nu?

pol
13 maart 2005, 13:24
als het tussen die 2 gaan zou ik de marshall nemen, die spider II klinkt volkomen kut, die marshall is ook niet geweldig, maar nog enigsinds bruikbaar.
En vergeet die metalzone maar, die is alleen maar geschikt voor slaapkamer gitaristen, de distortion van die mg is nog beter.

Wormaap
13 maart 2005, 13:32
Met de MT-2 heb ik anders best wel geinige distortions gehad in bandverband. Het is even kloten, maar die semi-parametrische midden-eq is toch wel handig hoor :) Natuurlijk is het niks geweldigs, maar zeker bruikbaar.

BartL
13 maart 2005, 13:38
Met de MT-2 heb ik anders best wel geinige distortions gehad in bandverband. Het is even kloten, maar die semi-parametrische midden-eq is toch wel handig hoor :) +1!! Zeker voor thuis issie best goed vind ik toch.

provenance
13 maart 2005, 15:59
Een MT-2 is bruikbaar, maar neem er dan ook een EQ pedaal bij, op die manier kun je in ieder geval een beetje van het 'stofzuiger effect' weghalen.

Fumi SG
13 maart 2005, 18:04
Met de MT-2 heb ik anders best wel geinige distortions gehad in bandverband. Het is even kloten, maar die semi-parametrische midden-eq is toch wel handig hoor :) +1!! Zeker voor thuis issie best goed vind ik toch.

+ nog 1

pol
13 maart 2005, 18:43
ik moet de eerste gitarist nog horen die uit een mt-2 een deftig geluid weet te halen , dat ding klinkt altijd of je er een wah-pedaal voor hebt hangen,
1 ding heeft het wel, het speelt heel gemakkelijk doordat er zo enorm veel compressie op zit.

Swan
13 maart 2005, 18:50
t hangt heel erg van de amp af....de MT2 is erg goed voor thuis idd met n kleine oefenamp...
maar samen met n basamp klinkt ie in bandverband ook lekker

Speeddemon
13 maart 2005, 20:32
ik speel op een ibanez edr470 en ik twijfel voor mijn nieuwe versterker tussen een line 6 spiderII 112 en een marshall mg100dfx
zoals de titel al zegt, ik speel vooral heavy metal. Wat lijkt jullie de beste keuze?
kijk eens naar de VOX AD50VT en de Roland Cube 60. Die klinken allebei BETER dan de door jouw genoemden.
(ik speel zelf veel heavy/speed/thrash, en heb die amps ook daarop getest)

andy
13 maart 2005, 21:44
Is de anti MT2 kul weer begonnen. :-D
Dat ding is prima in een band, ik heb er jaren over gespeeld. Je moet het ding leren afstellen. That's all.

vester86
13 maart 2005, 21:47
ja, goed pedaal voor metal, die MT2, erg strakke oversturing, die er goed doorheen prikt in bandgeweld

BLOK182
13 maart 2005, 21:54
Spider metalt misschien wat beter (heb een 2x12 in reptitieruimte). Die MGX100 heeft een lekkere highgain leadtone, serieus! Misschien niet als je in je eentje zit te spelen, maar moet je het ding eens op het podium proberen in bandsituatie. Zet er een beetje gitarist met een goeie gitaar voor en het ding kan echt waanzinnig klinken. Laatst op een jamsessie nog de gitarist van Dylana Smith bezig gehoord, ik denk dat menig gitarist er niet aan kon afhoren dat die kerel over een simpele MG speelde!

Speeddemon
13 maart 2005, 22:04
ja, goed pedaal voor metal, die MT2, erg strakke oversturing, die er goed doorheen prikt in bandgeweld
er zijn sowieso 3 betere pedaaltjes, misschien wel 4, die dat doen.

Zoom Driver 5000, Line 6 Uber Metal, Rocktron Metalplanet en de Zoom Tri-Metal.

Fumi SG
13 maart 2005, 22:08
ik snap ook nog steeds niet wat er mis is met een Boss MT-2....... Gewoon een goed metalpedaaltje

AART
13 maart 2005, 22:11
ik snap ook nog steeds niet wat er mis is met een Boss MT-2....... Gewoon een goed metalpedaaltje

Over een paar jaar is jouw mening daarover ook wel anders hoor...

Fumi SG
13 maart 2005, 22:13
ik snap ook nog steeds niet wat er mis is met een Boss MT-2....... Gewoon een goed metalpedaaltje

Over een paar jaar is jouw mening daarover ook wel anders hoor...

We zullen zien :roll: Andy heeft trouwens ook een positieve mening over dit ding, en hij speelt al een behoorlijk aantal jaartjes..

Wormaap
13 maart 2005, 22:37
Je moet de MT-2 gewoon even in perspectief zien :) Natuurlijk vind ik de overdrive van m'n Fireball een STUK mooier, maar dat doelloos gebash van de MT-2 is ook weer overdreven. Hij is niet erg duur, en je kan ermee uit elke amp een fatsoendelijke scheur toveren (niet geweldig, maar goed genoeg om bruikbaar te zijn) mits je de tijd neemt om het pedaal te leren kennen, en hoe je'm het beste instelt. Ook heel belangrijk met de MT-2 is dat je de knoppen op je gitaar ook gebruikt (eigenlijk altijd belangrijk, maar dat laat een MT-2 serieus veel beter klinken)
Al met al best een relaxt bedaaltje voor de metalhead met een smalle beurs :)

andy
13 maart 2005, 23:21
We zullen zien :roll: Andy heeft trouwens ook een positieve mening over dit ding, en hij speelt al een behoorlijk aantal jaartjes..

Ghehehe, dat is zo. Ik speel inmiddels al zo'n 20 jaar in bands en heb in die tijd slechts 4 distortion pedalen, 2 delay's en 1 eq versleten. En dat terwijl ik heel wat uitgeprobeerd heb.
Het gaat er om dat je weet welk geluid je ongeveer wilt. En daar zoek je de apparatuur bij als je de poen hebt tenminste. Ik heb me jaren moeten behelpen met vooral allemaal net niet gitaren, totdat ik poen had voor een Jackson soloist. Dat is mijn main gitaar nu al 8 jaar. Maar voor die tijd ben ik anders gaan spelen, hardere aanslag, weet ik veel, om toch die sound er uit te halen die je echt wilt. Totdat je dan de spulletjes hebt die dat allemaal makkelijker maken.
Ik heb het eigenlijk nooit zo gehad met de gain van versterkers zelf. Daarom was een London City full stack met MT2 en Jackson gitaar jaren lang perfect voor mij. Ik hoefde niet meer te knokken met mijn gitaar voor DIE sound, maar het ging gewoon lekker ineens. En als je steeds complimenten van andere gitaristen krijgt voor je vette sound die je uit een amp van 200 gulden haalt, weet je dat je het aardig doet.

Voor mij doen een heel relaas, maar wat ik wil zeggen: Veel mensen roepen hier maar wat, vaak met nauwelijks kennis van zaken en denken dat apparatuur zalig makend is. Als ik morgen op een fokking Valvestate een concert moet doen, dan lukt het me gewoon om iig mijn geluid te benaderen. Gewoon omdat ik weet wat ik wil en daar pas je dan je spel op aan en stel je je apparatuur op af. Wat het ook is.

pol
13 maart 2005, 23:55
och ja, als je niet veeleisend bent over je geluid zullen die dingen best wel goed klinken in jouw oren.

andy
13 maart 2005, 23:57
och ja, als je niet veeleisend bent over je geluid zullen die dingen best wel goed klinken in jouw oren.

Jij hebt er dus geen fuck van begrepen.

Wormaap
13 maart 2005, 23:58
och ja, als je niet veeleisend bent over je geluid zullen die dingen best wel goed klinken in jouw oren.
Dit is natuurlijk de grootste kutopmerking die je in zo'n situatie kan maken. Hiermee doe je alsof je uit gear die geen duizenden euro's ABSOLUUT niet een goed geluid kan maken, en als je dat wel kan ben je gewoon toondoof ofzo.
Tenzij je dit natuurlijk gepost hebt voordat je andy's relaas las, dan neem ik mijn woorden terug :)

pol
14 maart 2005, 00:07
ok, laat me dan es een sample horen waarop een metalzone goed klinkt, ik moet de eerste nog horen.
goedkope gear kan prima klinken, heb ik nooit gezegd dat dat niet zo was.

andy
14 maart 2005, 00:26
So what?? Moet je per se een sound sample hebben via internet?? Ik heb al veel van die samples gehoord, toch raar dat ze in de winkel met andere spullen weer heel anders klinken, hoe zou dat toch komen. :) Wat ik bedoel is dat een goede sound vooral in je spel zit en hoe je je apparatuur afsteld/gebruikt. En als jij dat niet uit een MT 2 weet te halen, prima. Ik kan dat wel. En misschien zeg jij dan wel dat het geluid toch kut is, omdat de hele stijl je niet aanstaat. En zo kunnnen we wel tijden door gaan.

En even voor alle duidelijkheid voor degenen die weten wat ik nu wel heb. Ja, de pre amp van de Powerball verslaat tot nu toe alles. En weer.... Voor het geluid dat ik wil hebben. :wink:

Speeddemon
14 maart 2005, 00:35
So what?? Moet je per se een sound sample hebben via internet?? Ik heb al veel van die samples gehoord, toch raar dat ze in de winkel met andere spullen weer heel anders klinken, hoe zou dat toch komen. :) Wat ik bedoel is dat een goede sound vooral in je spel zit en hoe je je apparatuur afsteld/gebruikt. En als jij dat niet uit een MT 2 weet te halen, prima. Ik kan dat wel. En misschien zeg jij dan wel dat het geluid toch kut is, omdat de hele stijl je niet aanstaat. En zo kunnnen we wel tijden door gaan.

En even voor alle duidelijkheid voor degenen die weten wat ik nu wel heb. Ja, de pre amp van de Powerball verslaat tot nu toe alles. En weer.... Voor het geluid dat ik wil hebben. :wink:
Hey Andy, ik heb laatst een powerball getest. Weet je wanneer ie IMO het vetst klonk? Soft lead met Gain op 9 uur. Dan drukt ie vetter ofzo!
Niet echt Meshuggah/Fear Factory, maar wel Iced Earth achtig.

andy
14 maart 2005, 00:50
Klopt, maar dan wel met een gitaar met high output humbuckers. :wink: Dat is dus ook aardig mijn afstelling.
Met low gain op hoog volume, wordt het geluid vaak te modderig, in dezelfde afstelling dan, maar daar kun je wel een leuke solo sound mee maken.
Ik verbaas me trouwens nog steeds over de mogelijkheden van het crunch kanaal. Die vind ik erg mooi voor een oude hard rock sound, maar wel weer high output element gitaren gebruiken, anders is het net niet. :wink:

pol
14 maart 2005, 12:20
So what?? Moet je per se een sound sample hebben via internet?? Ik heb al veel van die samples gehoord, toch raar dat ze in de winkel met andere spullen weer heel anders klinken, hoe zou dat toch komen. :) Wat ik bedoel is dat een goede sound vooral in je spel zit en hoe je je apparatuur afsteld/gebruikt. En als jij dat niet uit een MT 2 weet te halen, prima. Ik kan dat wel. En misschien zeg jij dan wel dat het geluid toch kut is, omdat de hele stijl je niet aanstaat. En zo kunnnen we wel tijden door gaan.

En even voor alle duidelijkheid voor degenen die weten wat ik nu wel heb. Ja, de pre amp van de Powerball verslaat tot nu toe alles. En weer.... Voor het geluid dat ik wil hebben. :wink:

aha, nu zijn we der , je hebt dan toch het licht gezien en die metalzone aan de kant geschoven.

andy
14 maart 2005, 13:09
Je hebt er nog steeds geen fuck van begrepen.

ieme
14 maart 2005, 18:17
Komt nog bij dat ik niet veel positiefs heb gehoord over de Spider II...... Wordt het toch lastig!! Wat heb je nu voor amp?? Misschien is een pedaaltje ofzow wat... ik heb zelf de Boss MT-2 en daar krijg ik heeeeele aardig metalsound uit!!

ik heb niet veel positiefs gehoord over de MT2... RAAR~!

Fumi SG
14 maart 2005, 18:31
Komt nog bij dat ik niet veel positiefs heb gehoord over de Spider II...... Wordt het toch lastig!! Wat heb je nu voor amp?? Misschien is een pedaaltje ofzow wat... ik heb zelf de Boss MT-2 en daar krijg ik heeeeele aardig metalsound uit!!

ik heb niet veel positiefs gehoord over de MT2... RAAR~!

Ik ook niet, maar zelf gebruik ik hem ook en ik krijg er wel een aardige metalsound uit..... maar zoals uit dit topic blijkt: er zijn er ook genoeg die wel positief zijn over de MT-2 :razz:

THW
14 maart 2005, 19:51
Danelectro flex Tone pedaaltje tussen hangen: Van piepende gitaar solo geluiden toto moddervette scheurende riffs, je kan er alles (in het Metal genre) mee doen :)

ateng
15 maart 2005, 00:21
Zoals Andy het al aangaf is je manier van spelen en het aller belangrijkste je gehoor echt sound bepalend. Je gear is maar een stuk gereedschap om muziek te maken maar de gene die ermee speelt bepaalt hoe het gaat klinken. Ik ga echt niet als Eddie klinken omdat ik een Wolfgang en een 5150 heb. Een MT-2 kan lekker klinken als je zo'n sound zoekt. De ene kan er wel mee overweg en een ander weer niet en zo heeft ieder zijn eigen smaak.

Izegrim
15 maart 2005, 10:51
Wie heeft er eigenlijk wel eens een Keeley modded MT-2 (Twilight Zone) gehoord/getest? Die zijn te herkennen aan de blauwe LED.

Antal
15 maart 2005, 11:35
Ik ook niet, maar zelf gebruik ik hem ook en ik krijg er wel een aardige metalsound uit..... maar zoals uit dit topic blijkt: er zijn er ook genoeg die wel positief zijn over de MT-2 :razz:

Ik ben ook niet kapot van een MT-2 hoor. Hij mag dan goedkoop zijn. Maar ik vind in die prijsklasse de Digitech Metalmaster op dat gebied nog steeds veel sterker. Veel veelzeidiger. Meer gain. Minder krasserig. Gewoon een beter pedaal IMO.

pol
15 maart 2005, 13:06
en dat goedkoop valt ook nog tegen, voor hetzelfde geld van een nieuwe mt-2 koop je al een okkazie rocktron mAxe rack preamp, klinkt al stukken beter, heeft meer mogelijkheden, en er zit een hush noisqegate op.

Wormaap
15 maart 2005, 16:27
...En voor daar weer de helft van koop je weer een 2ehands MT-2.
Nieuw met 2ehands vergelijken gaat natuurlijk niet op he.

matthi
27 maart 2005, 22:31
als het tussen die 2 gaan zou ik de marshall nemen, die spider II klinkt volkomen kut, die marshall is ook niet geweldig, maar nog enigsinds bruikbaar.
En vergeet die metalzone maar, die is alleen maar geschikt voor slaapkamer gitaristen, de distortion van die mg is nog beter.

Ej kerel wa vinde gij dan wel goe mischien?

matthi
27 maart 2005, 22:31
als het tussen die 2 gaan zou ik de marshall nemen, die spider II klinkt volkomen kut, die marshall is ook niet geweldig, maar nog enigsinds bruikbaar.
En vergeet die metalzone maar, die is alleen maar geschikt voor slaapkamer gitaristen, de distortion van die mg is nog beter.

Ej kerel wa vinde gij dan wel goe mischien?

matthi
27 maart 2005, 22:33
ik moet de eerste gitarist nog horen die uit een mt-2 een deftig geluid weet te halen , dat ding klinkt altijd of je er een wah-pedaal voor hebt hangen,
1 ding heeft het wel, het speelt heel gemakkelijk doordat er zo enorm veel compressie op zit.

Wa stelde gij dan voor?

outside
28 maart 2005, 10:50
kijk eens naar de VOX AD50VT en de Roland Cube 60. Die klinken allebei BETER dan de door jouw genoemden.
(ik speel zelf veel heavy/speed/thrash, en heb die amps ook daarop getest)

Heb de vox ad30vt en line 6 spider 212 gehoord, en op de vox zit een zalige heavy metal klank! die van de line 6 is nogal aan de digitale kant zoals ze bij vele reviews zeggen. De cube-60 is ook zeker ni slecht voor metal denk ik, mijn mede-gitarist heeft diene...

outside
28 maart 2005, 10:51
kijk eens naar de VOX AD50VT en de Roland Cube 60. Die klinken allebei BETER dan de door jouw genoemden.
(ik speel zelf veel heavy/speed/thrash, en heb die amps ook daarop getest)

Heb de vox ad30vt en line 6 spider 212 gehoord, en op de vox zit een zalige heavy metal klank! die van de line 6 is nogal aan de digitale kant zoals ze bij vele reviews zeggen. De cube-60 is ook zeker ni slecht voor metal denk ik, mijn mede-gitarist heeft diene...

Vampire
29 maart 2005, 11:38
Ik heb net een BC Rich versterkertje gekocht, als 2e voor bij mijn ouders.
Ik speel zelf ook bijna altijd metal, allerlei stijlen en dat klink echt ultiem lekker op die BC Rich, misschien moet je eens naar een grotere versie daarvan kijken? (ik heb maar een 12 wat, maar met Gain en Edge helemaal open heb je een ultiem Thrash-metal geluid vind ik!)

MegaDrive
29 maart 2005, 15:35
MetalZone kopen?