PDA

View Full Version : marshall 2 12



Grave Fillé
13 maart 2005, 11:37
Goede morgen,

Ik zit al een tijdje te GASsen op een Engl Powerball of Savage. Ben er nog niet helemaal uit welke ik koop maar dat is nu even niet van belang.

Bijde tops zijn vrij prijzig en, je voelt hem mischien al aan komen, blijft er weinig geld over voor een cab. Ik zat dus even rond te kijken op het net en vond een Marshall 1936 2 x 12 kast en dacht "Hé, das interresant."

Nu is mijn vraag: Kan deze kast die tops wel verdragen? Niet dat ik zo dadelijk twee speakers door mijn kamer heb vliegen. En klinken deze cabs wel aardig?

Alvast bedankt,

Gravé

P****Fred
13 maart 2005, 13:26
de huidige 1936's zijn 150 watt, dus daar kan een pb of savage wel op...
Ik gebruik voor repetities zelf ook een powerball icm 1936...

Grave Fillé
13 maart 2005, 13:39
Ok, bedankt.

Ik heb er onlangs nog een paar op gitaar markt zien staan.
Hebben deze cabs trouwens voldoende power voor een optreden voor zo'n 400 man in een school aula?

P****Fred
13 maart 2005, 14:05
ik ben altijd voor uitversterken via microfoon... omdat het geluid dan gelijkmatig over de zaal verspreid wordt...

Grave Fillé
13 maart 2005, 14:31
Ja ik ook, er is daar gewoon PA aanwezig dus dat is geen probleem. Maar de vraag: is heeft die genoeg power?

yanto
13 maart 2005, 15:16
ja in combinatie met een goeie buizentop heb je zeker voldoende aan die cab. Als alles wordt uitversterkt via de PA dan dient ie toch alleen maar als monitor voor het podium geluid.
Maar ook zonder PA heb je voldoende vermogen om een kleine zaal plat te spelen.

Grave Fillé
13 maart 2005, 16:47
Ok bedankt dat wou ik even weten. Maar yanto, heb jij zelf ook zo'n ding of heb je hem horen spelen. Zo ja, wat vond je van de geluidskwaliteit?

yanto
13 maart 2005, 19:18
nee weet niet hoe die klinkt, maar dit hangt ook af van de top die je gebruikt.
Speel zelf met een Koch 2 * 12 met bijbehorende Multitone top en dat is in ieder geval hard genoeg.

vester86
13 maart 2005, 21:44
Ik heb er zelf eentje en ben erg heel erg tevreden over.

T is niet zo zwaar als zo'n 4x12 bakbeest, maar doordat de kast een stuk groter is dan een normale 2x12 kast klinkt ie toch een stuk voller en lager. qua hoogte is ie ongeveer 3/4 van een 4x12" kast, qua gewicht issie bijna de helft :razz:

Negative K3 fan
13 maart 2005, 22:07
ajb spaar dan wat door en koop meteen een fatsoenlijke cab!

echt waar, je zou het het misschien andersom moeten zien, eerst een goede cab kopen en daarna een goedkopere amp ofzo.

wacht gewoon eerst totdat je er ook een goede cab bij kunt nemen die gewoon goed kllinkt en geen budget oplossing want een cab maakt veel verschil.

doncker
13 maart 2005, 22:42
Ik hoor toch wel het verschil beter tussen een goede versterker en een "slechte" versterker dan een goede en "slechte" cab.

AART
13 maart 2005, 22:50
Ik hoor toch wel het verschil beter tussen een goede versterker en een "slechte" versterker dan een goede en "slechte" cab.

+1

Negative K3 fan
14 maart 2005, 12:28
ik niet, ik zou zelfs willen stellen dat ik bij high gain meer verschil kan horen tussen verschillende cabs met DEZELFDE speakers en verschillende high gain heads.

maar bezuinig alstjeblieft niet op de cab, ik zou je op mn knieen willen smeken :)

NeeraDJ
14 maart 2005, 14:58
Lennart heeft gelijk. Vooral ENGLs zijn amps waar je gemakkelijk je sound uit kunt halen, maar dan wel met de juiste cab anders kan de speaker je sound dusdanig beinvloeden dat er niks goeds meer uit komt. Ik ben zelf niet erg over de G12T-75 speakers (die in de 1936 zitten) te spreken. Met de Powerball zou ik je een cab met greenbacks aanraden (Marshall 1960TV/BX/AX), ze zijn dan wel wat duurder, maar dan ben je ook meteen klaar.

ateng
14 maart 2005, 15:34
ajb spaar dan wat door en koop meteen een fatsoenlijke cab!

echt waar, je zou het het misschien andersom moeten zien, eerst een goede cab kopen en daarna een goedkopere amp ofzo.

wacht gewoon eerst totdat je er ook een goede cab bij kunt nemen die gewoon goed kllinkt en geen budget oplossing want een cab maakt veel verschil.
En wat bedoel je met slechte cab?! Kwalitatief zijn het degelijke kasten en qua sound... tja dat is voor ieder weer persoonlijk toch.
Wat voor jou slecht is kan voor een ander toch misschien lekker klinken

Negative K3 fan
14 maart 2005, 15:37
dat klopt, maar hij heeft er nu al 1tje uitgekozen adhv de prijs zonder iets ooit te hebben vergeleken en tja, g122t75s hebben toch een bepaalde naam. ik vind ze zelf niet al te slecht maar ook zeker niet super en voor metal zijn ze ook zeker niet alles (ik denk metal aangezien de topicstarter het heeft over savage en p-ball).

Grave Fillé
14 maart 2005, 16:51
Bedankt voor de reacties iedereen.

Mischien is het beter om eerst een goede cab te kopen en later een head. Ik zou tot die tijd gewoon mijn Flextone II op de cab kunnen zetten. Maar het moet echt een 2 x 12 kast zijn. Want zoals vester86 als zegt, die 2 x 12 zijn bijna de helft lichter dan hun grotere broeren. En 4 x 12 is denk ik toch wat een overkill aan power. Zijn er nog andere goede 2 x 12 cabs die niet al te duur zijn?

greetz,

grave

Grave Fillé
14 maart 2005, 16:52
Bedankt voor de reacties iedereen.

Mischien is het beter om eerst een goede cab te kopen en later een head. Ik zou tot die tijd gewoon mijn Flextone II op de cab kunnen zetten. Maar het moet echt een 2 x 12 kast zijn. Want zoals vester86 als zegt, die 2 x 12 zijn bijna de helft lichter dan hun grotere broeren. En 4 x 12 is denk ik toch wat een overkill aan power. Zijn er nog andere goede 2 x 12 cabs die niet al te duur zijn?

greetz,

grave

ToTaL FaKe
14 maart 2005, 17:05
Fame 2x12 cabs, schijnen erg goed te zijn. Ik heb ze zelf nog niet getest maar bij Musicstore koeln hebben ze ze staan.

http://www.musicstorekoeln.de/

Negative K3 fan
14 maart 2005, 17:36
bogner 2x12s zijn leuk, VHTs, Genz Benz maakt ook mooie, die G-flex cabs.

maar misschien dat after all na al het testen zon 1936 toch wel goed voor jou klinkt, al betwijfel ik het.

vester86
14 maart 2005, 23:02
zeik maar over die 1936, de mijne klinkt anders lekker strak, flink diep, en ik gebruik um in combi met een mesa boogie = metalamp...

NeeraDJ
15 maart 2005, 10:44
zeik maar over die 1936, de mijne klinkt anders lekker strak, flink diep, en ik gebruik um in combi met een mesa boogie = metalamp...
Wat maakt dat nou weer uit :???:
Gooi er voor de lol eens een Bogner of ENGL 2x12 onder en je zult zien wat we bedoelen. Overigens heb je een V-Twin toch? Das slechts een pre-amp... :o

Antal
15 maart 2005, 11:15
ENGL 2x12

Hebben die nou al horizontale ipv die achterlijke rechtopstaande dingen waarop je je top niet op kwijt kan?

Fumi SG
15 maart 2005, 16:04
ENGL 2x12

Hebben die nou al horizontale ipv die achterlijke rechtopstaande dingen waarop je je top niet op kwijt kan?


jep.....laatst een gezien bij de plaatselijke muziekboer.

Grave Fillé
18 maart 2005, 16:49
Weet iemand een winkel waar ze 2 x 12 cabs van Engl verkopen?

Fumi SG
18 maart 2005, 18:14
Weet iemand een winkel waar ze 2 x 12 cabs van Engl verkopen?

een beetje gitaarwinkel heeft die dingen wel...... bedoel ik niet de beunhaas om de hoek hèh :razz: