PDA

View Full Version : Slagplaat met element



Tupelo
12 maart 2005, 22:40
Onlangs een onwijs puike Höfner 457 op de kop gedaan. Ben er erg blij mee. Is 28 jaar oud en als nieuw. Enige manko is dat er geen element opzit. Ik vind het zonde om er in te moeten laten zagen of boren. Nu zijn er als het goed is slagplaatjes van Höfner waar een element aan bevestigt zit. Komt dit iemand bekend voor? Weet iemand misschien waar ik zoiets kan krijgen zodat ik mijn gitaar kan uitversterken zonder de originele staat teniet te doen?

Svenson
13 maart 2005, 07:52
Speelt dat beter? Op de kop? :D

Tupelo
13 maart 2005, 20:13
Speelt dat beter? Op de kop? :D

Hang van de andere chimps af; hoe ze mijn gitaar vasthouden...

gooster
14 maart 2005, 20:40
t' Is overduidelijk een jazzgitaar. Bij die gitaren werden vaak zwevende elementen geleverd. Deze worden inderdaad aan de slagplaat bevestigd. Ook worden ze vaak aan de hals bevestigd (mijn voorkeur). Ze zijn van alle merken te krijgen. Benedetto heeft hele mooie, maar d' armond bouwde ook erge goeie elementen. Seymour Duncan heeft een aantal mooie zwevende brug elemeten op de markt. Nu alleen nog de vraag wat voor sound je zoekt.

jpb
26 maart 2005, 12:58
Je kunt ook overwegen om een oude "zwevende" DeArmond op de kop te tikken. die zitten met een beugel aan de snaren tussen staartstuk en brug. Aan de andere kant klem je de pickup onder je slagplaat. Geen geboor/gezaag en hij is er zo weer af. Op eBay US zijn de "Guitar Mike's" FHC voor $100-200 te krijgen. De Rhythm Chief model 1000 voor 200-300 en de top of the bill RC model 1100 met verstelbare polen $400-600. Bij de laatste twee zul je een nieuw slagplaatje moeten maken want ze steken een beetje uit.
Deze (legendarische!) DeArmonds werden van 194? tot 197? gemaakt, hebben een hele mooie toon en behouden hun waarde, dus zo weer verkocht als het toch niet bevalt. Ik heb een Guitar Mike gehad die heel goed klonk en op mijn L7 zit nu een RC model 1000. Ben ik erg tevreden mee. Staat ook mooi op die oude jazzbakken :cool:

Tupelo
27 maart 2005, 23:38
@Gooster
Hmm ff zoeken dan. Wist niet dat SD ze had... Zoek een donker element, veel bas & beetje bellig... Ga zo eens even kijken op de site van SD.

Ben er niet zo into om te moeten boren in de hals om een elemt te kunnen bevestigen. Het is toch een beetje een collector en dit soort acties tja... 't is een keuze...

@Jpb
Zwevende DeArmond's? Constructie lijkt me vriendelijk, zou het alleen graag zien. Heb je misschien een afbeelding?

Tupelo
27 maart 2005, 23:54
Vind weinig op de SD site. Alleen een piezo & dat wil ik niet.
Hoef eigenlijk maar 1 element te hebben en dat wil ik liefst zo dicht mogelijk richting nek...

jpb
28 maart 2005, 22:26
http://www.archtop.com/ac_access.html
Als je een beetje bass-heavy zoekt, is de DeArmond FHC een goie; is ook nog de goedkoopste.