PDA

View Full Version : Overdrive-pedaal



Pistola Johnny
12 maart 2005, 22:08
Kijk eens aan, mijn eerste bijdrage aan dit forum...

Als bassist speel ik hobbygewijs in twee stevige rockgroepkes (genre: AC/DC, Motörhead, Monster Magnet,...). Een tijdje geleden werd mij door enkele groepsleden aangeraden om een overdrive-pedaal voor mijn bas te kopen (dit om wat meer kracht uit mijn basspel te halen). Rekening houdend met de muziekstijl die we spelen, en met mijn motivatie om zo fatsoenlijk mogelijk op mijn snaren te rammelen, vond ik dit een goed idee.
Wat ik me nu afvraag, is wat zo'n fatsoenlijk pedalleke nu ongeveer kost. Met fatsoenlijk bedoel ik: gene prul die da twee uurkes spelen in frut uiteen ligt, maar ook geen onnoemelijk dure apparatuur die enkel te betalen is met het maandloon van een goed boerende huisarts (Ik ben immers maar een student, en de komende 18 maanden zal ik mij nog moeten behelpen met wat ik kan betalen). Kom ik toe met 100 euro? Waar vind ik relatieve kwaliteit voor een niet te hoge prijs?
Ik speel wel al een dik jaar bas, maar over dergelijke zaken ben ik zeker nog zo groen als 'ne poor achter mijn oren.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Razorhead
19 maart 2005, 11:38
Hey,

Ik heb een Boss ODB3 bass overdrive pedaaltje en die bevalt erg goed! Is iets van 100 euries dacht ik...

Shaggy
19 maart 2005, 23:56
De bassist van casiopea (fusion band) gebruikt ook overdrive voor sommige slap partijen en dat klinkt uitermate bruut. Misschien kun je eens een v-amp voor de bas proberen, dan heb je meteen andere effecten die je uit kunt proberen.

Pistola Johnny
20 maart 2005, 10:38
Ik heb verleden week in twee winkels geinformeerd naar zo'n pedalleke van boss...
Nu blijkt dat de ene handelaar voor juist hetzelfde pedalleke 70 euro meer vroeg dan die andere. Mijn conclusie is dus dat muziekhandelaars dikke huiskesmelkers zijn, en dat ik vanaf nu wat meer argwaan in de mensheid ga hebben. Maar soit, nie zagen!