PDA

View Full Version : Ik zit uit te kijken naar een Fender ofzo



Negative K3 fan
12 maart 2005, 19:13
ik heb nu wel een leuk les paul model en mn zelfbouw geval (een gemodde basswood strat met p90 enzo) maar ik wil eigenlijk nog iets echt fenders want dat klinkt gewoon gfeniaal met mijn vox.

ik weet alleen nog niet welk model eigenlijk, strat heeft de mooie tussenstanden en de klassieke nek pickup sound en de tele scheurt wat beter met de brug en heeft ook een lekkere eigen sound.

nu zag ik patrick met zn richwood en dat zou eigenlijk best wel wat kunnen zijn, dan zou ik door de lage prijs een strat EN tele kunnen halen...

hier wat dingetjes:
-merk boeit me niks
-land vanherkomst boeit me nog minder
-nitro of poly lak boeit me ook niet
-slechte pickups ook niet, want ik ben een snob, er komen sowieso van zandts ofzo in
-goede feel is wel belangrijk
-toon van het instrument moet wel fender achtig zijn, dus correcte houtsoorten etc en ze moeten er ook niet al te slecht uitzien
-nieuw of 2e hands maakt me ook niet zo heel erg veel uit

waar moet ik een beetje naar uitkijken enzo en waar kun je die shit uitproberen?

Bouke
12 maart 2005, 19:39
www.rockinger.com

Negative K3 fan
12 maart 2005, 19:43
interessant, heb je dat zelf ook? zijn nog best wel duur,maar dat moet dan natuurlijk wel kwaliteit zijn! heb je er ervaring mee?

Kevin-D
12 maart 2005, 20:18
Wow net naar die Rocking site geweest, die Five Minute kits lijken me gaaf :) US Alder body, ik zou de pickups vervangen indien tegenvallend, maar voor de rest gaaf :)

Shaggy
12 maart 2005, 21:00
skwaier

strattie
12 maart 2005, 21:19
London City

Richwoodje
12 maart 2005, 21:37
Richwood lijkt me wel aardig, er zit denk ik Alder in de body, de tuners zijn wel aardig, ik weet niet wat voor kleur je wilt want de meeste paints van Richwood zijn best wel verneukt

Anders Destium
12 maart 2005, 22:20
Hoe kun je nou een Fender-achtige gitaar willen en eisen dat hij er niet lelijk moet uitzien :???:

Orpheo
12 maart 2005, 23:01
Hoe kun je nou een Fender-achtige gitaar willen en eisen dat hij er niet lelijk moet uitzien :???:

:lol:

stimmt
13 maart 2005, 00:19
ik weet niet wat je budget is, maar ik raad je dan een usa strat aan (2e hands voor 650 euro of zo)

Ik heb er zelf een, MEESTERLIJK

Rutger
13 maart 2005, 00:36
Hoe kun je nou een Fender-achtige gitaar willen en eisen dat hij er niet lelijk moet uitzien :???:

Om heel eerlijk te zijn, ik speel fender om de fantastische sound maar eigenlijk vind ik ze qua uiterlijk ook maar lelijk... :-?

Negative K3 fan
13 maart 2005, 03:45
Hoe kun je nou een Fender-achtige gitaar willen en eisen dat hij er niet lelijk moet uitzien :???:

hehe, ik bedoel niet mooi,maar geen afschrikkelijke kleur als sunburt of homo roze ofzo... zo min mogelijk lelijk dus een leuke fiish om de vorm wat te verbloemen.

Negative K3 fan
13 maart 2005, 03:47
ik weet niet wat je budget is, maar ik raad je dan een usa strat aan (2e hands voor 650 euro of zo)

Ik heb er zelf een, MEESTERLIJK

ik zat eigenlijk te kijken naar iets goedopers en die usa is ook al meteen usa, ik ben meer op zoek naar iets koreaans ofzo wat ook goede kwaliteit heeft, maar tegenwoordig gaan de prijzen van JV squiers door het dak en ook tokais zijn niet meergoedkoop 2e hands.

Schopje
13 maart 2005, 04:26
Is een Mexico Strat of een Squier Stagemaster(die met locks en fijnstemmers) niet wat voor je?

Ze doen sowieso al niet zo veel onder voor de "echte" strats en als je er toch zelf elementen in gaat zetten lijkt het mij een uitkomst.

Svenson
13 maart 2005, 07:24
Fender strats en tele's zijn verdomme de mooiste gitaren ooit gemaakt!

:)

1959SLP
13 maart 2005, 08:05
Ik vind die USA Fender Highway1 strat bij rockinger.com toch echt geen verkeerde prijs hebben (629 euri).
btw, heb vorige week nog een Squier strat afgesteld. Contour v/d body wijkt toch sterk af van de originele Fender strat. Vul in en kleur de plaatjes.

Negative K3 fan
13 maart 2005, 16:40
highways ben ik helemaal geen fan van en je betaalt ook voor het feit dat ze uitde us komen, heb ik liever een mex classic!

Dreamer_Ur
13 maart 2005, 16:55
is dat echt zo, dat de squier strat body verschilt van de fender? is de eerste keer dat ik dat hoor, just curious :)
ik dacht dat ze toch aardig hetzelfde waren namelijk

1959SLP
13 maart 2005, 20:06
is dat echt zo, dat de squier strat body verschilt van de fender? is de eerste keer dat ik dat hoor, just curious :)
ik dacht dat ze toch aardig hetzelfde waren namelijk

ik weet niet hoe t met die nieuwe squiers zit, ik heb een 80er jaren squier afgesteld. Dees is in de breedte zeker 3 cm smaller en in de hoogte zeker 2 cm. Mijn stelling: minder hout, minder sound.

Dreamer_Ur
13 maart 2005, 20:25
ah ok! goh, geen idee van :)

1959SLP
13 maart 2005, 23:32
highways ben ik helemaal geen fan van en je betaalt ook voor het feit dat ze uitde us komen, heb ik liever een mex classic!
mun jongste zus heeft n mex gehad. Niks mis mee, op de PU`s na.

telecastermaster
14 maart 2005, 12:06
interessant, heb je dat zelf ook? zijn nog best wel duur,maar dat moet dan natuurlijk wel kwaliteit zijn! heb je er ervaring mee?

Ik heb een Rockinger Tele met Van Zandt elementen: dat is echt een killer gitaar. Zwaar aanbevolen idd.
Mijn review staat hier (2e van boven): http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Rockinger/Tele-Kit-01.html

Azrael
14 maart 2005, 12:10
Ik wil de Rockinger Strat kopen als ik geld heb. Die in naturel vind ik zo'n mooie gitaar! :)

Negative K3 fan
14 maart 2005, 12:18
highways ben ik helemaal geen fan van en je betaalt ook voor het feit dat ze uitde us komen, heb ik liever een mex classic!
mun jongste zus heeft n mex gehad. Niks mis mee, op de PU`s na.

precdies, vriend van me heeft een mex classic 60s en dat is echt een prima gitaar, alleen die elementen, daar zijn oplossingen voor.

maar rockinger is ook leuk

en btw. van zandt vintage of blues?

telecastermaster
14 maart 2005, 12:37
Vintage

Negative K3 fan
14 maart 2005, 12:49
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

Franc
14 maart 2005, 13:18
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

Met die brug en elementen? :-?
Ziet er niet uit.

Neem dan een Richwood :)

Franc.

Negative K3 fan
14 maart 2005, 14:27
het heeft ook zn charmes en wat eruit ziet wordt ok maar bepaald door wat we gewend zijn (en in dit gevl te veel fender).

Kevin-D
14 maart 2005, 15:25
Na 't zien van die Rockinger kits, zit 'k zelf over te denken... maar ik moet me inhouden 't moet ! :evil:

iam
14 maart 2005, 15:30
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

die asat zou ik zelf wel willen... jammer van de afstand...

Azrael
14 maart 2005, 15:35
Na 't zien van die Rockinger kits, zit 'k zelf over te denken... maar ik moet me inhouden 't moet ! :evil:
Leven is hard........:-D
http://www.rockinger.com/Media/Shop/kskontur2.jpg
http://www.rockinger.com/Media/Shop/ks006.jpg
http://www.rockinger.com/Media/Shop/kskontur.jpg

butters
14 maart 2005, 16:03
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

Met die brug en elementen? :-?
Ziet er niet uit.

Neem dan een Richwood :)

Franc.

ik denk dat zo'n brug beter te intoneren is dan een klassieke telebrug.
en die elementen zijn dezelfde als op de amerikaanse g&l's. (of ze goed zijn weet ik niet). ook hebben ze een een "plattere" toets dan een standaard tele.
ik zou ze zomaar niet afschrijven. ik lees wel verhalen over de slechte kwaliteitscontrole in Korea.

butters
14 maart 2005, 16:10
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

Met die brug en elementen? :-?
Ziet er niet uit.

Neem dan een Richwood :)

Franc.

ik denk dat zo'n brug beter te intoneren is dan een klassieke telebrug.
en die elementen zijn dezelfde als op de amerikaanse g&l's. (of ze goed zijn weet ik niet). ook hebben ze een een "plattere" toets dan een standaard tele.
ik zou ze zomaar niet afschrijven. ik lees wel verhalen over de slechte kwaliteitscontrole in Korea.

over die rockinger-kits
als ze er zouden leveren met een maple toets had ik geen fender gekocht.
heb hun al twee keer gemaild en gezegd dat ik twee kits zou kopen (strat en tele) maar ze leveren enkel met rosewoodtoets, kiekens!

ik zou zeggen koop een tweedehands amerikaanse fender. de elementen zijn echt veel beter dan een mexicaanse. en tweedehands vallen de prijzen (nogal) wel mee.

butters
14 maart 2005, 16:14
en die G&L tribute op gitaarmarkt?

Met die brug en elementen? :-?
Ziet er niet uit.

Neem dan een Richwood :)

Franc.

ik denk dat zo'n brug beter te intoneren is dan een klassieke telebrug.
en die elementen zijn dezelfde als op de amerikaanse g&l's. (of ze goed zijn weet ik niet). ook hebben ze een een "plattere" toets dan een standaard tele.
ik zou ze zomaar niet afschrijven. ik lees wel verhalen over de slechte kwaliteitscontrole in Korea.

over die rockinger-kits
als ze er zouden leveren met een maple toets had ik geen fender gekocht.
heb hun al twee keer gemaild en gezegd dat ik twee kits zou kopen (strat en tele) maar ze leveren enkel met rosewoodtoets, kiekens!

ik zou zeggen koop een tweedehands amerikaanse fender. de elementen zijn echt veel beter dan een mexicaanse. en tweedehands vallen de prijzen (nogal) wel mee.

butters
14 maart 2005, 16:15
alleeee post na stoem forum

groovyB3
14 maart 2005, 17:00
Rockinger of Richwood!

Erg betaalbaar (Richwood meer betaalbaar dan Rockinger, maar ook nog steeds erg goeie gitaren).

Heb zelf een Butterscotch Blonde Tele van Richwood bestelt die ik ga ombouwen naar een Esquire of a la Keith Richards met een humbucker in de hals. Komt deze week binnen waarschijnlijk.

www.muziekhandeljoosten.nl <--- Hier zijn de Richwood's het goedkoopst.

Negative K3 fan
14 maart 2005, 18:05
jij bent wel helemaal lijp van richwood of niet? zijn die dingen echt zo goed? kun je wat verschillen geven met bv je 57 ri of je 63?

Franc
14 maart 2005, 18:47
www.muziekhandeljoosten.nl <--- Hier zijn de Richwood's het goedkoopst.

Ze hebben alleen zo weinig op voorraad :-?

Alleen dat vintage model...

Franc.

Azrael
14 maart 2005, 18:55
jij bent wel helemaal lijp van richwood of niet? zijn die dingen echt zo goed? kun je wat verschillen geven met bv je 57 ri of je 63?

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-52-NT.jpg'

Ziet er wel erg leuk uit voor 120 euro...hahaha :lol:

Kevin-D
14 maart 2005, 19:12
@Azrael: ja 't leven is zeker hard :razz:

Azrael
14 maart 2005, 19:18
@Azrael: ja 't leven is zeker hard :razz:

Aghja , 'k zit ook te geilen op dat ding ;)

Bouke
14 maart 2005, 19:32
Hey Lennart,

Mijn rockinger tele bevalt heel erg goed. Een goede gitaar voor een nette prijs. Ik zou ook gewoon eerst de rockinger pups laten zitten, want die zijn heel aardig. Kun je later altijd nog met andere pups gaan klooien. Ik vind de tele pups erg ok! De gitaren zijn erg netjes afgewerkt, je moet alleen nog even de topkam precies op maat maken, deze zijn alleen voorgezaagd. Maar de gitaar kwam al netjes gestemd bij me binnen :D Dus het was vooral '5 minutes uitpakken' :D

Ik heb niet op een richwood gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik de afgelopen maanden vele tele's in de klauwtjes gehad en mijn rockinger doet echt niet onder voor de duurdere fenders die ik geprobeerd heb.

Kortom, mijn rockinger bevalt uitstekend, ik zou (ga :D) er zo een bij kopen.

Verder hebben ze erg nette service, met correcte en snelle reactie.

Bouke

Franc
14 maart 2005, 19:42
Zo goedkoop zijn die Rockinger dingen nou toch ook weer niet?
Of ligt dat nou aan mij. Toch gemiddeld zo'n 500 euro..

Da's nauwelijks vergelijken met een Richwood van 160 of 120 euro :-?

Franc.

Bouke
14 maart 2005, 19:51
neuh, niet echt goedkoop, maar wel goedkoper dan vele fenders en van goede kwaliteit.

Bouke

Azrael
14 maart 2005, 19:52
Zo goedkoop zijn die Rockinger dingen nou toch ook weer niet?
Of ligt dat nou aan mij. Toch gemiddeld zo'n 500 euro..

Da's nauwelijks vergelijken met een Richwood van 160 of 120 euro :-?

Franc.

Ik speel nu op een RG3120 en niet om het een of ander maar ik neem geen genoegen met een gitaartje van 160 euro. Ik wil een goede strat hebben voor een scherpe prijs. En is Rockinger zeker een goede optie.

Toffe gozer
14 maart 2005, 19:58
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/42237.jpg

Is dit niks ? staat te koop op marktplaats :-D

Azrael
14 maart 2005, 20:02
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/42237.jpg

Is dit niks ? staat te koop op marktplaats :-D

ALSTJEBLIEFT ZEG! Heb ik een ongelooflijk harde leuter van die Rockinger Strat en kom jij aanzetten met zo'n LIBIDO VERLAGEND MONSTER!

:-D

Svenson
15 maart 2005, 07:02
Prachtige strat, zou er alleen andere elementen inzetten, en misschien een ander kleurtje hardware?

Sim Simon
15 maart 2005, 15:31
Nog even sparen misschien? :dance: