PDA

View Full Version : nieuw idee...



Nocki
12 maart 2005, 17:56
Hoi.

ik heb hier op het forum een idee gekregen. iemand had aangegeven mischien een cab te maken waar hij zn top op aan kon sluiten. maar waar ook een kleine versterker in kan. nu ben ikheel blij met de cube 30 maar de speaker vind ik niet super... nu ga ik eens denken aan een 1x12 cab die past bij mn top in dezelfde stijl en zo. maar waar dus ook mn cube 30 versterker gedeelte in past. dan maak ik aan de achterkant gewoon aalsuitingen voor stroom en 2 jack aansluitingen. 1 in en een uit. als ik de cube 30 wil gebruiken link ik m buiten langs door en als ik de mesa top wil gebruiken dan alleen de in.. ik weet neit meer van wie het idee was. maar in ieder geval bedankt...

NOcki

doncker
12 maart 2005, 18:45
Goed idee, weet je al welke speaker je gaat gebruiken ?

vr. groet

kristof

Nocki
12 maart 2005, 18:48
ik dnek een elektro voice 200 watt

Nocki

Nocki
12 maart 2005, 18:58
zoiets moet het dan worden. en als de top erop staaten aangesloten is op de input van de speaker dan is het gewoon een 1x12.

http://tekoopies.s5.com/foto/nocki%20cabcube.JPG

Nocki

MegaDrive
15 maart 2005, 10:07
Ik heb een paar dagen geleden dat idee gepost, maar om een of andere reden is het verwijderd. Het ging hier om een cube 60 pre en eindtrap in een 2x12, waarbij de mogelijkheid blijft bestaan om een top op de cab/combo aan te sluiten.

Ik ben ermee bezig en het is leuk om te doen. Ik heb uit de hoek waar de achterplaat van de cab overgaat in de bovenplaat een uitsparing gezaagd die even groot is als die in de lege Cube behuizing en hij past er nu netjes in. Daarmee blijven de in en outputs aan de achterkant van de cube versterkermodule gewoon bestaan. Intern is deze direct aangesloten op de twee speakers, waar eerst alleen de cube speaker aan zat. De input van de cab (waar de top op kan worden aangesloten) bestaat uit een female jack met 3 soldeerpunten, die ik zo ga "wiren" dat het circuit van de cube naar de speakers wordt onderbroken zodra je een top aansluit.

Als hij klaar is stuur ik de foto's op!

@ Nocki: Doen! Ik denk wel dat een Electro Voice 100 meer dan genoeg is. Ook zie ik je plaatje niet. Wil je die opsturen? Ben erg benieuwd...