PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met een Epiphone LP.!!??!!



M.Reitsma
17 juli 2002, 09:07
Ik heb zelf drie Gibson LP's staan. Ze bevallen me prima en zelf wil ik nooit weer anders. Een kenis van mij wil ook graag één kopen maar vindt ze nog al duur. Zijn & mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan vertellen hoe de Epiphone imitaties zijn/klinken. Deze LP imitaies zien er in mijn ogen het best uit en kosten bijna de helft minder.

Bas
17 juli 2002, 09:59
Op 2002-07-17 09:07, schreef M.Reitsma:
Ik heb zelf drie Gibson LP's staan. Ze bevallen me prima en zelf wil ik nooit weer anders. Een kenis van mij wil ook graag één kopen maar vindt ze nog al duur. Zijn & mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan vertellen hoe de Epiphone imitaties zijn/klinken. Deze LP imitaies zien er in mijn ogen het best uit en kosten bijna de helft minder.



Ik heb zelf een Epi LP Goldtop. Ben er zeeeeeeer content over. Lekkere sound, goeie sustain en goed afgewerkt. Stemmechaniek is opzich best goed (ontstemt niet zo snel) En voor die prijs... goed spul!

guvnor
17 juli 2002, 13:00
Ik heb een Epi Les Paul Classic Birdseye. Heerlijke gitaar om op te spelen en binnenkort met Seymour Duncans ook nog eens heel mooi om naar te luisteren. Klinkt nu ook niet slecht, maar het kan mooier.

Inclusief SD's is ie nog steeds aantrekkelijk qua prijs.

Sandman
17 juli 2002, 14:45
Ik heb een Epi LP Standard Quilted Maple Top. Voor pics zie mijn site/server. Ik heb er sd's in laten zetten, aangezien de standaard pu's ok zijn, maar vele malen beter kunnen. Vandaar dat ik een '59 (paf) in de nek heb en een Jeff Beck in de brug. Je sound krijgt nu zoveel meer eigen karakter, dat je ze eigenlijk vlot na aankoop van de epi erin moet laten hobbieen. Dan vlamt ie werkelijk.

Ik ga er nog wat meer aan vervangen, zoals de zadels, tuners en topkam. Maar dat kan in eerste instantie ook zonder. Ik heb em al ruim 1 jaar en kan/wil niet meer zonder. Een Gibson staat nog op het verlanglijstje, maar dat is naast het geluid ook image e.d. gerelateerd.

Grtz
Niels

2muchcoffeeman
17 juli 2002, 16:34
Ik had een tijdje een epi goldtop met p90 en ik snap niet hoe ze dat allemaal voor zo'n prijsje kunnen maken (was 800 gulden nieuw!)

Dude
17 juli 2002, 16:58
ik heb om precies te zijn 2 weken een epiphone les paul standard gehad, met een birdseye afwerking, en die gitaar ZOOG !!!!

echt dramatisch, wat een asshole is die verkoper zeg, heel aardig van hem dat die hem voor mij apart gehopuden heeft, maar vervolgens kwam ik thuis en zag dat de hals getordeerd was, (beetje eigen schuld dat het me niet opviel in de winkel, maar ach ik speelde nog maar 2 jaar en was nog jong)
ik de volgende dag terug met pappa en geld terug gevraagd, ook gekregen later.

Anyway over het geluid, ik vond hem niet echt cool klinken, wel anders dan mijn fender mex maar niet bijzonder anders, en ZEKER niet de lange diepe sustain die je van een les paul kan verwachten. Ook merkte ik heel erg weinig verschil in geluid als ik de voorste of achterste humbucker gebruikte...

al met al, nooit meer een epi les paul, over andere epi's ben ik wel erg enthousiats, ik ben dus niet zon eikel die zich blindstaart op het B merk van gibson verhaal.

P
17 juli 2002, 20:03
Ik heb een Epi LP Black Beauty en ik moet zeggen dat het een heerlijke gitaar is. Hij ontstemt niet of nauwelijks en hij speelt lekker. Het geluid uit de drie humbuckers is geweldig. Volgens mij is alleen de afwerking afwijkend van de Gibsons.

Kim Wilson
18 juli 2002, 00:05
Ik heb ook een Epi Les Paul Standard. Ik heb nog geen andere elementen, maar ik moet zeggen dat dat ook niet hoogst noodzakelijk is. Voor zijn prijs is het absoluut een hele goeie fijne gitaar met een mooie vette uitstraling. Let alleen wel op met het kopen, want er zit nogal verschil tussen de verschillende gitaren, d.w.z. de ene LP standard is de andere niet. Dit komt omdat de quality-check bij Epiphone iets minder is als bij Gibson. Maar als je een goeie treft heb je gegarandeerd veel speelplezier voor wèhnig.

Suxes,
Hans.

sash
18 juli 2002, 00:16
Een vriend van me heeft een Epi LP standard, maar dat is zo verschrikkelijk licht vergeleken mijn Gibson LP Studio en zoals de door iamyou al genoemde sustain; totaal geen lekkere LP sustain. De Custom en de Black Beauty daarentegen zijn weer wel erg goed. Lekker LP sound en ze zien er nog is goed uit, met al die bindings en de inlay op de headstock. De Black Beauty vind ik persoonlijk niet echt fantastisch door de derde humbucker in het midden, als je er op speelt ik je er constant tegenaan met je plectrum, maar voor de rest is het een goeie gitaar.

M.Reitsma
18 juli 2002, 10:44
Bedankt voor jullie reacties,.. het komt er dus op neer dat als hij een Epi koopt er rekening mee moet houden dat hij er ook nieuwe elementen op moet zetten,.. een paar Humbuckers of zo.

sebass
18 juli 2002, 10:57
Ik heb de epiphone custom (die zwarte) met nieuwe elementen even goed afgesteld wat dikkere snaren op gezet. Veel gebuik gemaakt van fretboard conditioner en fast fret en dan speelt hij echt geweldig met een mooi geluid. Hij is wel erg zwaar, zwaarder dan de Gibson LP classic. Voor meer van deze discussies moet je nog even bij wat andere topics kijken er zijn er aardig wat.

M.Reitsma
18 juli 2002, 11:52
Oké,.. thanks

Kim Wilson
19 juli 2002, 00:51
Op 2002-07-18 00:16, schreef sash:
Een vriend van me heeft een Epi LP standard, maar dat is zo verschrikkelijk licht vergeleken mijn Gibson LP Studio en zoals de door iamyou al genoemde sustain; totaal geen lekkere LP sustain...


Ik weet eerlijk gezegd niet of er in de loop der tijd verschillende soorten Standards zijn gebouwd, maar ik kan mijn eigen nou niet echt licht noemen. Hij (of zij :smile:) is echt wel behoorlijk aan het gewicht.
Sash, hoe oud is die gitaar van die vriend van je? Ik heb hem begin dit jaar gekocht, dus misschien is de bouwkwaliteit in de afgelopen jaren wel enorm verbeterd.
En wat die elementen betreft: probeer eerst eens te spelen met de originele pickup's, je kunt later altijd nog beslissen of je andere elementen wilt hebben. Ik ben vooralsnog erg tevreden over de standaard elementen.

Suc6 met je toekomstige aankoop.
Hans