PDA

View Full Version : Harmony central



qwerty
17 juli 2002, 01:30
Nog eve iets over harmony central:
Is juist goed om te kijken naar negatieve dingen:
Zijn allemaal USEr reviews, houdt dus in dat ze allemaal ZELF zoŽn ding hebben.
Natuurlijk is iedereen positief over zijn eigen shit, maar zodra iemand NEGATIEF wordt moet er ook daadwerkelijk serieus stront aan de knikker zijn. Oproep aan allen:kijk dus vooral naar de negatieve opmerkingen (mits deze meerdere malen herhaald worden) (Een eenzame klootzak loopt er altijd wel rond)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: qwerty op 2002-07-17 01:31 ]</font>

guvnor
17 juli 2002, 08:45
Ik kijk er redelijk vaak. Het is vooral een kwestie van goed lezen. Je herkend de echte reviews vanzelf en dat zijn er uiteindelijk niet zo heel veel. De meeste zijn geschreven door mensen die hun eigen spullen, waar ze bakken geld aan hebben uitgegeven, niet willen afkraken. Of ze hebben geen vergelijkingsmateriaal om te kunnen bepalen wat goed of slecht is.

Reviews waarin staat dat hun LP kloon van $250 als een echte vintage '59 LP klinkt sla ik meteen over. Er staan echter ook reviews waarin duidelijk beschreven wordt wat men van een product vindt (het blijven uiteraard altijd meningen) met goede technische en gevoelsmatige onderbouwingen. Als je die reviews weet te vinden, dan heb je aan Harmony Central een goede site...

PS Let daarom vooral op reviews waarbij de reviewer in het bezit is/was van vergelijkbare producten. Is echter ook geen garantie voor een goede review...

SteavisSmokin
17 juli 2002, 13:28
Het lastige van Harmony Central en dat soort dingen is dat alles aankomt op smaak, wat de een mooi vind vindt de ander vreselijk. Je krijgt wel vaak een idee van wat iets doet en hoe het ongeveer klinkt maar uiteindelijk moet je het toch zelf beluisteren/bespelen om te weten wat je er zelf van vind. Vooral met de goedkopere dingen is dit vaak het geval; vooral beginners kopen goedkopere dingen en hebben vaak geen goed vergelijkingsmateriaal.

'k heb dit topic trouwens verhuist vanaf het versterker gedeelte hierheen.

taylor
17 juli 2002, 21:24
na ik weet niet het de meeste reviews daar zijn niet echt wat.

is mijn mening,als je iets wil kopen moet je gewoon op jou smaak af gaan internet(of bladen) kan je daar geen reet me helpen vind ik.

wat ik ook nogal veel om me heen zie is dat mensen (zelfs gitaristen die al langer spelen) heel impulsief kopen zo van ja dat moet ik hebben en na 1 jaar doen ze het weer weg daar snap ik echt niks van maarja.

Robbert
17 juli 2002, 23:11
Impulsief is misschien wel goed hoor. Ik ben zelf ook zo.. en ja, tuurlijk heb je af en toe een miskoop.
Ik heb hier een Boss CS-3 liggen waar ik niks mee doe, of een waardeloze Noise Suppressor, maar ik heb ook een hele leuke HiBand flanger kunnen kopen.

Tja impulsief. Maar je hoort me niet klagen, zeker niet.

Laatst nog een Echolette gekocht, eigenlijk ook wel impulsief, want de vraagprijs was gewoon niet hoog genoeg. Dus ja.. dan maar kopen. Ook al geen spijt van!

Dus.. impulsief is niet erg. Denk ik zo.

taylor
21 juli 2002, 18:16
als je het niet gebruikt of niks mee doet waarom koop je het dan???

ik bedoel 1 Noise Suppressor wat moet je met zo'n ding man????,das echt weer zoiets van keer gelezen dat 1 bekende gitarist dat gebruikt dan moet iemand dat gelijk hebben.

maarja ik zit er niet mee natuurlijk.

alleen ik erger me nogal aan me vrienden die zo impulsief kopen maar eigenlijk weinig aan hun spel doen.

je moet ook 1 keer tevreden zijn met wat je hebt vind ik.

Thomasvv
21 juli 2002, 18:30
Als je op hoge volumes speelt, dan heb je soms echt wel een noise surpressor nodig, geloof me.. Met een over z'n kop gaande stack achter je staat die bromt en piept door een of andere storing buitenaf, ben je blij dat je er een hebt..

taylor
22 juli 2002, 21:42
nou geloof mij nou maar dat ding wil je niet gebruiken 1 noise surpressor kapt namelijk erg je ferquenties af echt als je zo'n ding eraf haalt hoor je pas wat voor shit zo'n ding is.

Rectifier
7 augustus 2002, 12:52
Er zijn situaties dan een goede ruisonderdrukker erg nuttig kan zijn.
Als je in kroegen speelt met je Marshall op 10 zal het publiek een zorg zijn dat je ouwe bak ruist, immers die horen dat toch niet meer want ze zijn onderhands doof door dat lawaai... :wink:

Of het nu impulsief is of niet, veel gitaristen zijn nu eenmaal zo. Is ook goed voor de handel, wat de één wel gebruikt hoeft een anders niets te vinden.

Maar op Harmony staan ook erg veel bullshit verhalen. En aangezien het vooral qua amps nogal een smaakkwestie is, moet je nooit teveel afgaan op meningen. Vooral als ze niet refereren aan welke amps ze hebben gehad.

Zo heb ik eens een Soldano 19" SP77 pre-amp in huis gehaald afgaande op de goede kritieken van Harmony......nou ik vond het maar niets.
Niet dat die pre-amp slecht is, helemaal niet, maar sommige omschreven hem als het echte Lukather lead sound....nou ik kon hem niet vinden :grin:

taylor
7 augustus 2002, 21:32
ja maar je hebt ook zoals ik op mij gp8 1 ground setting dat wordt je geluid gemuted snap je dat druk je gewoon in als je ff niet speelt.

veder je volume knop op je gitaar dicht draaien doet wonderen.

je zult misschien best goeie ruisonderdrukkers hebben hoor maar bij komt dat echt niet in me set up.

taylor
7 augustus 2002, 21:38
trouwens ik heb zelf ook 1 tijd gehad dat ik vrij impulsief aankocht.

maar na tijd leer je gewoon wat het beste bij je past,ik koop nu alleen als ik echt zeker weet dat ik moet hebben anders niet.

maarja ik heb behoorlijk veel dus wat zeur ik nou :smile:

Rectifier
7 augustus 2002, 22:45
Hehehe

Dat probeer ik ook elke keer te zeggen totdat ik iets koop waar ik niets aan heb :grin:
Dan ben ik nog impulsief....