PDA

View Full Version : wahs (teese)



Nielsje
11 maart 2005, 21:48
test

Nielsje
11 maart 2005, 21:50
heeel vreemd..

ik probeerde sinds gisteren een wat ouder topic te bumpen, maar wilde niet, had ik laatst ook met Aad's effectswitcher (iemand die weet hoe het daar mee is?)

dus ik doe het maar ff zo:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38764&start=165

gaat erom of er al mensen zijn die wahs van teese hebben gehaald (WOF o.a.)

jpb
11 maart 2005, 22:10
Als dit is wat je wilt weten: Ik heb een RMC1 gehad, maar meteen weer verkocht. Op zich goede wah maar te warm/wollig; te weinig bite. ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn RI Vox 847 (TB + vol-mod); meer tone en bleef ook helemaal overeind tijdens de shoot-out op de pedalendag. Natuurlijk zou ik hem meteen ruilen voor Youri's/Riff's LE, :D maar dat is een ander verhaal

groovyB3
11 maart 2005, 22:16
Op zich goede wah maar te warm/wollig; te weinig bite.

RMC1 te weinig bite? Als er een vette wah is die gewoon niet te wollig is en erg veel lekkere bite heeft is het de RMC1 wel! Zodra ik weer geld heb voor een wahtje koop ik zeker weten WEER een RMC1.

Mr.Bluesbreaker
11 maart 2005, 22:28
Wat ook erg belangrijk is, is dat een RMC 1 niet echt ideaal met humbuckers is. Dan krijg je inderdaad die bite niet en dat zompige. Met mijn strat klinkt ie echt perfect, maar met mijn LP gaat ie clean meteen oversturen en wordt het niks.

Mitch
11 maart 2005, 22:30
Ik denk dat Hans bedoelt dat -ie een behoorlijke boost in het mid en laag geeft, wat niet altijd lekker uit de verf komt. Hij heeft ook wel een mooi hoog, maar hij is inderdaad minder helder over het gehele bereik dan bijv. de Vox.

Over dat oude topics bumpen: ik merkte laatst dat het gewoon nog langer duurde dan bij recente topics voordat de post verwerkt was. Wat ook werkt: gewoon een tweede keer bumpen. Vaak pakt -ie 'm dan wel direct.

LordRiffenstein
11 maart 2005, 22:37
Als dit is wat je wilt weten: Ik heb een RMC1 gehad, maar meteen weer verkocht. Op zich goede wah maar te warm/wollig; te weinig bite. ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn RI Vox 847 (TB + vol-mod); meer tone en bleef ook helemaal overeind tijdens de shoot-out op de pedalendag. Natuurlijk zou ik hem meteen ruilen voor Youri's/Riff's LE, :D maar dat is een ander verhaal

Euhm, hoor ik dat verhaal te kennen? :-?

LordRiffenstein
11 maart 2005, 22:39
Ik heb zelf de RMC3LE (lim edt) en heb verder de RMC3, RMC1, Picture en Wizard wahs van Teese getest en ik vind er geen enkele slechte tussen. De Wizard deed me het minste maar met high gain is hij echt SUPER. Ik ben nog altijd heel tevreden met de RMC3LE en ik overweeg momenteel een Picture wah als reserve (of voor een snel-meneem board).

Nielsje
11 maart 2005, 22:40
Hm..

zoals in een eerder topic van mij geopend over teeses, ben zeer geintresseerd, maar zou graag een WOF horen.. iemand hier die er een heeft?

Mitch
11 maart 2005, 22:59
Ja, Speeddemon.

groovyB3
12 maart 2005, 00:00
Ik heb de WOF een keer gehoord bij een vriend van me en vond het nou niet echt een verbetering. Nogal een flinke hype wat dat betreft.

BramVersteeg
12 maart 2005, 11:18
Ik heb een RMC1 en gebruik deze met humbuckers. Nooit ergens problemen mee gehad en ik vond het de lekkerste Teese die ik heb geprobeerd en heb gehoord. Geprobeerd: RMC3 LE, Wizard, RMC1.
Gehoord: Picture, WOF, RMC3.

ieme
17 maart 2005, 19:35
Niels, staat een leuke RMC op gitaarmarkt en de verkoper kennende kan er nog wel wat van de prijs af....
:-D

BLOK182
17 maart 2005, 21:02
Heb een RMC3LE (#141/300) en ben er superblij mee. Kan der echt vanalles uithalen.

Ic3gl0vE
17 maart 2005, 21:20
Op zich goede wah maar te warm/wollig; te weinig bite.

RMC1 te weinig bite? Als er een vette wah is die gewoon niet te wollig is en erg veel lekkere bite heeft is het de RMC1 wel! Zodra ik weer geld heb voor een wahtje koop ik zeker weten WEER een RMC1.

Waarom heb je 'm verkocht dan sash

Nielsje
17 maart 2005, 21:56
hm.. geloof graag dat de rmc 3 echt super veelzijdig is, alleen ben ik daar juist bang voor.. al die mogelijkheden, das niets voor mij..

ik ben de man van boosters met 1 knop, versterkers met een stuk of 6 en weinig pedalen..

dus tja..

en aangzien ik dus met verschillende elementjes speel (p90 en gewone single's) is een verschillende bas en volume instelling wel handig..

dus wellicht de WOF.. picture lijkt me ook zeer koel.

ben persoonlijk wel fan van het idee van een halo inductor, aangzien mijn sound over het algemeen toch wel redelijk 'classic' gevoiced is..

Antal
18 maart 2005, 01:10
Waarom heb je 'm verkocht dan sash

Hij heeft een goede bestemming gekregen hoor :-D

Speeddemon
18 maart 2005, 01:32
de WOF ligt al een tijdje stof te vangen bij mij, niet omdat z'n sound slecht is, maar omdat ie beroerd reageert in de nabijheid van een stel adapters, wanneer ik 'm gebruik met medium/high gain.

M'n Killer Wail is stukken stiller. de WOF vind ik heel veel 'mojo' hebben, ik krijg er echt zin door om White Room en allerlei Hendrix zooi te spelen.
interne bastrimmer moet je goed mee omgaan, anders kan ie ook te veel aanwezig worden, de sweep is kunstmatig groot (fysieke travel is dus kleiner dan een Colorsound).

Teese schijnt wel een update te hebben voor die Inductor, zodat ie minder gevoelig is voor zooi eromheen.

LordRiffenstein
18 maart 2005, 09:10
Teese schijnt wel een update te hebben voor die Inductor, zodat ie minder gevoelig is voor zooi eromheen.

Jij hebt hetzelfde probleem als ik met mijn rmc3le. De oplossing is geen andere inductor maar deze shielden met mu-metal en dat is wat Teese sinds het begin van dit jaar doet. Als het goed is krijg ik binnenkort een shield-kit binnen dankzij de vrienden van The Gear Page.