PDA

View Full Version : Mesa Boogie Stiletto



ieme
11 maart 2005, 19:49
getest?

ieme
11 maart 2005, 19:49
Wie heeft deze Mesa al getest?

Channel 1 Gain Select:
Channel 1 offers two traditional-gain Clean choices, the blooming sweetness of FAT and the urgent focus of TITE or, choose the mid-gain authority of CRUNCH for grinding rhythm sounds. This channel offers so many great sounds that alone, Channel 1 would be an amazing amplifier!

Channel 2 Voicing Switch:
Channel 2 offers a clone of Channel 1’s mid-gain CRUNCH mode and two different HI Gain voicings. TITE-GAIN™ slices like a blade with focused mid attack and howling sustain, while FLUID-DRIVE™ adds layers of thick, rich harmonics that spread wide for the definitive solo voice or an ultimate modern grind. Either way you play it the Stiletto takes EL34 expression to a new realm.

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/stiletto/stiletto-panel.jpg

Punkrockerke
11 maart 2005, 20:00
Damn dat ziet er wel vet uit. Nog niet getest, maar hopelijk komt dat nog...

Fumi SG
11 maart 2005, 20:13
klinkt denk ik behóórlijk goed!!... Zal wel lekker scheuren :)

ben79
11 maart 2005, 21:42
heb hem samen met doncker in piens getest, klinkt erg goed.
Voor mij klinkt ie beter dan de rectifiers, veel smoother (of hoe moet ik het omschrijven) en denk ik meer toepasbaar voor alle stijlen, van droge vette scheur tot smooth vet, rock en clean en alles ertussen .
Ik ben zelf niet echt fan van mesa maar voor deze maak ik graag een uitzondering.

ieme
11 maart 2005, 23:45
ik ga em morgen testen...

Mitch
12 maart 2005, 01:56
Ik vind het een typisch geval van feature-overkill, waar Mesa's naar mijn smaak toch te vaak last van hebben. Prachtige bakken, maar je moet er bijna net zo veel tijd in steken als een Line6 bak voordat je je sound gevonden hebt :wink:
Begrijp me goed, het ding zal best leuk klinken, maar ik vraag me af hoeveel mensen nou zitten te wachten op veelzijdigheid in optima forma.

Nou ja, we horen het morgen dus !

PeArLjAm
12 maart 2005, 03:09
ieme, als je wat testresultaten hebt hoor ik het graag. Ik ga hem even testeen in Almere bij NL muziek a.s.a.p,m aar ik weet nog neit wanneer precies. Ik las dat jij ervaring hebt met de Mesa rectifier, dus ik hoor graag jouw vergelijking. Ik heb al redelijk wat marshalls gehoord dus ik zal hem proberen te vergelijken met mijn marshall (rode jcm800 me greenbacks) en andere, kijkn hoe hij het doet. het lijkt me een gave amp die stiletto, maar heeft iemand enig idee wat hij hier in europa ongeveer zal gaan kosten?

BLOK182
12 maart 2005, 07:51
Zlefde prijzen als ongeveer Dual/Triple recto --> grofweg 21-2300 euro in Duitsland. www.proguitar.de

Nocki
12 maart 2005, 13:12
Hee. ik heb m nog niet gehoord. maar ik ben een grote fan van het mesa geluid. vaak hoor je bij mesa dat het zo lang duurt eer je de amp leert kenne. vaak hoor je dan bovenstaande opmerkingen. zelf ben ik blij met mijn starship enterprise mark IV :-) hier zitten zoveel mogeljhkheden op dat ik nog steds niet toe ben aan een andere amp. ik kan mn amp mee laten veranderen naar de stijl die mij op dat moment aanspreekt. verder kan ik er heel veel mee. natuurlijk s een jcm800 makkelijker. maar daar heb je altijd het zelfde geluid mee. alleen kan je kiezen voor meer of minder bas, mid of treble... en volue. ik kan echt de hele voicing veranderen. werkt vor mij., anders had ik elke maand een nieuwe amp...

Nocki

Nocki
12 maart 2005, 13:12
Hee. ik heb m nog niet gehoord. maar ik ben een grote fan van het mesa geluid. vaak hoor je bij mesa dat het zo lang duurt eer je de amp leert kenne. vaak hoor je dan bovenstaande opmerkingen. zelf ben ik blij met mijn starship enterprise mark IV :-) hier zitten zoveel mogeljhkheden op dat ik nog steds niet toe ben aan een andere amp. ik kan mn amp mee laten veranderen naar de stijl die mij op dat moment aanspreekt. verder kan ik er heel veel mee. natuurlijk s een jcm800 makkelijker. maar daar heb je altijd het zelfde geluid mee. alleen kan je kiezen voor meer of minder bas, mid of treble... en volue. ik kan echt de hele voicing veranderen. werkt vor mij., anders had ik elke maand een nieuwe amp...

Nocki

Mitch
13 maart 2005, 13:54
ik ga em morgen testen...

:amp:

MrHammett
13 maart 2005, 14:24
Ze hebben em bij Dijkman ook (net als de hele rectifier serie en roadking trouwens :D )
Mar ik mocht em laatst niet checken omdat er iemand een jazz gitaar aan het testen was en ik die gast dan helemaal weg zou blazen daaro.. :)

jw009
14 maart 2005, 13:50
ik ga em morgen testen...


en hoe was tie?

ieme
14 maart 2005, 14:02
Ik zou zaterdag met de bassist van mn band zn nieuwe amp ophalen bij Bassconnection. op de site stond dat ze mesa dealer waren dus had eigenlijk wel verwacht dat ze em hadden maar dat was helaas niet t geval!
Ze hadden wel een bogner xtc, €3720 euro!!!!!!!!!! (ipv 3099 bij feedback)
Die ff getest, viel toch tegen, had er meer van verwacht...

Bl44t44p
14 maart 2005, 16:36
Ik heb er ook heel even op gespeeld (toen begon de verkoper te klagen), hoewel ik niet echt een expert ben op het geluid van buizen-sounds klonk ie toch wel erg lekker. Goede scheur, maar zoals hier al wordt gezegd; je bent wel 'even' bezig met het vinden van de juiste sound...

Bl44t44p
14 maart 2005, 16:37
Ik heb er ook heel even op gespeeld (toen begon de verkoper te klagen), hoewel ik niet echt een expert ben op het geluid van buizen-sounds klonk ie toch wel erg lekker. Goede scheur, maar zoals hier al wordt gezegd; je bent wel 'even' bezig met het vinden van de juiste sound...

In elk geval wel een prettige amp.. maar dat mag je ook wel verwachten van een Mesa :)

Bl44t44p
14 maart 2005, 16:39
Ik heb er ook heel even op gespeeld (toen begon de verkoper te klagen), hoewel ik niet echt een expert ben op het geluid van buizen-sounds klonk ie toch wel erg lekker. Goede scheur, maar zoals hier al wordt gezegd; je bent wel 'even' bezig met het vinden van de juiste sound...

In elk geval wel een prettige amp.. maar dat mag je ook wel verwachten van een Mesa :)

Bl44t44p
14 maart 2005, 16:47
Ik heb er ook heel even op gespeeld (toen begon de verkoper te klagen), hoewel ik niet echt een expert ben op het geluid van buizen-sounds klonk ie toch wel erg lekker. Goede scheur, maar zoals hier al wordt gezegd; je bent wel 'even' bezig met het vinden van de juiste sound...

In elk geval wel een prettige amp.. maar dat mag je ook wel verwachten van een Mesa :)

Bl44t44p
14 maart 2005, 16:50
Ik heb er ook heel even op gespeeld (toen begon de verkoper te klagen), hoewel ik niet echt een expert ben op het geluid van buizen-sounds klonk ie toch wel erg lekker. Goede scheur, maar zoals hier al wordt gezegd; je bent wel 'even' bezig met het vinden van de juiste sound...

In elk geval wel een prettige amp.. maar dat mag je ook wel verwachten van een Mesa :)

Chris Wolstenholme
14 maart 2005, 17:36
jah das helaas beetje t motto bij bass connection, veel op de site, maar daarvan staat veel niet in de winkel, wel jammer, verder wel leuke winkel en wel veel bassen :)

Mitch
14 maart 2005, 20:15
Ja, allemaal hype, die kut-Bogners :D

bluegate
14 maart 2005, 21:16
Dat zei ik je toch al... :wink: De Bogner XTC valt tegen.

Indien je toch geld wilt uitgeven, geef dan 2995 uit aan de OD-100
(J.S./Custom Audio Amplification) of de SLO-100 (Soldano).

OD-100 is wat lastig aan te komen in NL, volgens mij heeft vd Haar
ze nog steeds niet binnen. De SLO-100 heeft ie op voorraad.