PDA

View Full Version : Onbekend pedaal



Fuhgawz
11 maart 2005, 18:50
Is er iemand die het onderstaande pedaaltje voor mij kan identificeren? Het is het pedaaltje dat Josh Homme intrapt voor het lead stuk van de Little Sister clip. Het klinkt als een octave fuzz, maar ik kan de vorm en de knoppen niet echt plaatsen. Bij voorbaat dank!

http://members.home.nl/fuhgawz/ls.JPG

ieme
11 maart 2005, 19:08
Matchless hotbox

phx
11 maart 2005, 19:19
Thnx, die vraag stelde ik me 20 min geleden af toen ik de clip voor het eerst zag. Klinkt goed, ik d8 zelf aan een Tech 21 XXL fuzz. Niet dus. Wat kost zo'n wonderfuzje? Klinkt een octavefuzz dan ook met bijv akoordjes? Ik denk nl aan een octaver effect (die heel wazig klinkt met bijv een b akoord).

Fuhgawz
11 maart 2005, 19:21
Wow, thanks!! Dat is behoorlijk snel! Het lijkt inderdaad sprekend. Toch klinkt het lead stuk behoorlijk als een octave fuzz terwijl dit een tube preamp is. Heeft iemand daar een verklaring voor?

ieme
11 maart 2005, 19:26
Wie zegt dat t daar daadwerkelijk mee opgenomen is... dat ie voor de show ff een pedaal indrukt in die clip om zn "ik speel wel echt" image ff op pijl te houden...

Maar met de juiste settings kan ie wel fuzzie klinken, gain helemaal open, vol bijna dicht, zo lijkt het tenmiste

jaywalker
11 maart 2005, 19:31
om het maar zo banaal uit te spreken, Ik vind het echt een vreselijke k*t solo. Niet dat ik een al te beste solist ben, maar dat is echt de ruksolo van het jaar...

maar dat is gewoon mijn mening