PDA

View Full Version : Waar speel je mee?????



Master Tinuzzz
2 oktober 2001, 16:47
Heeft iemand voorkeuren over bassen, versterking, eventuele effecten? Heb je een bij elkaar geraapt zootje net als ik? dus: Merken, types, soorten, maten.... Voordelen, nadelen: kom maar op met de info!!!!!

Schizo
4 oktober 2001, 16:56
Ik denk dat het vooral belangerijk is dat het kwalitatief goed spul is en dan is het ook nog zo dat het ene merk beter is in versterkers en hat andere in gitaren of dan weer in andere appararatuur dus kijk maar v ooral naar het geluid wat eruit komd en niet zozeer naar het merk

Master Tinuzzz
5 oktober 2001, 15:14
bedoel ik ook, maar sommige (bas)gitaristen zweren bij bepaalde merken of types. Ben gewoon benieuwd wie wat gebruikt

Ik zelf heb een oude afgeragde Yamaha rx300 bassgitaar (linkshandig) zwart, oude Paevy 110 tnt versterker oud mid jaren tachtig, en heb een effectenbakkie, van korg speciaal voor de bas.

Ibanez
5 oktober 2001, 18:53
t klinkt niet echt positief.

anoniem
7 oktober 2001, 01:09
Heb jarenlang rondgedenderd met een Fender presicion (japan) met active elementen.
Verder een BBS pre-amp, een Peavey CS 800 eindtrap en twee Acoustic 2 x 15 inch basboxen. Elk optreden nieuwe snaren van goedkope kwaliteit ( die dure klinken echt niet veel beter hoor) en voila: totale AC/DC sound en trillende muren.
Heb ook veel gespeeld op Fender en op een 1200 watt Ampeg met 8 x 10 box en dat dreunt ook de sterren van de hemel.
Voor funky spul en slappen is een Trace Elliot heel geschikt, maar ik zat in het zware werk dus.
Speel met dikke plektrum die na vier shows meestal rond was.
Zorg vooral voor veel ballen in je sound, dat is toch wel het minimale.
Groets, Ewout.

Master Tinuzzz
9 oktober 2001, 17:04
Op 2001-10-05 17:53, schreef Ibanez:
t klinkt niet echt positief.

Zo bedoel ik het niet hoor. Klinkt allemaal redelijk. Maar ben student en dus geen geld voor grotere, mooiere betere spullen. Roeien met de riemen die je hebt zal ik maar zeggen

Master Tinuzzz
9 oktober 2001, 17:05
Speel met dikke plektrum die na vier shows meestal rond was.
Zorg vooral voor veel ballen in je sound, dat is toch wel het minimale.
Groets, Ewout.
[/quote]

Jij gaat dus al een tijdje mee waarschijnlijk? Tja. Dan heb je goed spul en heavy spul nodig. Maar je hebt gelijk, je moet de bas kunnen voelen!!!!

AllodoX
13 november 2001, 00:01
Ibanez BTB 405, SWR Workingman's 4004 en een Eden CX210 speakerdoosje

Anavrin
20 november 2001, 00:49
Yamaha RBX 260
TCS p-bas (zelf geupgrade naar 2 elementen)
Fender gitaar versterker aangesloten op de speaker van m'n oude Rebel bascombo.

mainbarger
20 november 2001, 11:37
heb een ibanez soungear hupellepup + afgeneukte basversterker omdat ik niet genoeg geld had voor een goeie versterker
maar een goeie basgitaar hangt af van gevoel of jij goed met dat ding kan spelen. ikzelf vind ibanez basgitaren het lekkerste spelen en ze zijn ook niet zo zwaar als sommige squier of fender basgitaren. + dat ze er ook nog cool! uitzien. maar ik kan me best voorstellen dat iemand een fender het best vind spelen

Bbass
9 december 2001, 04:26
Ik heb nu na jaren spelen en sparen eindelijk de gear waar ik al die tijd van heb gedroomd. Op het podium heb ik nu de beschikking over een SWR 750, SWR 8x8 en een Ampeg 8X10. Speel op Fender Jazz USA 5-snaar en een Fender Jazz fretless. Met dit spul kun je zowel bij een dansorkest als een heavy metal band terecht.

bakkerbas
24 december 2001, 23:00
Ik speel al jaren op een Fender Precision, heb daar onlangs een 65er Fender USA jazz element bij laten bouwen, de versterking is een Hartke 3500 met de kasten 4x10 en 1x15 uit de Transporter serie, deze set is hard en strak mede door de alluminium speakers.
Heb ook nog een Ibanez RoadBass en een semi-acoustische Applaus voor onze acoustische optreden met "The Trembling Highburys".
Al mijn gitaren zijn 4-snarig, meer dan zat.

Nocki
18 januari 2002, 00:18
Wederom de bassist van Nocki:
Bbass: Heb je geld teveel ofzo????
Zelf speel ik op een custom basgitaar:
Ellio Martino Forza(ontwikkeld i.s.m. Edwin van Huik) 5-snaar passief, 2 elementen, Swamp-Ash, Elixer nano-web snaren
Ampeg SVT-4 PRO met SVT 410 HLF
Ben hier erg tevreden over.
In het begin speelde ik op Hartke, goed spul voor weinig geld. Een japanse precision is nog steeds mijn eerste liefde.

schimanski
19 januari 2002, 19:15
Ik denk dat veel mensen kijken naar hun idolen, dan wel fav bands en daar hun eerste keuze op afstemmen. Mijn eerste bas was een Oostduitse Precision-kloon, heel agrarisch geconstrueerd.
Maar na het zien van een show van The Jesus Lizard wist ik zeker dat ik een Jazz moest hebben, ook al betekende dat ploegendienst in de fabriek.
Tegenwoordig geef ik meer de voorkeur aan oude spullen, een ontilbare buizen Ampeg, een oude H&H en voor thuis een kleine Marshall.

anoniem
27 januari 2002, 20:26
Ik speel op een Fender Jazzbas 5 snaar, MusicMan Stingray , MesaBoogie 400+, SWR Goliath III 4x10" en een Trace Elliot 15"
Grtz Boogie :smile:)

Ron C
8 februari 2002, 14:00
Wal 5 snarige fretloze bas
Leader Custom 4 snarige bas
Fender Jazz 4 snarige fretloze bas
EBS Fafner 600W Versterker
2 Eden 210T speaker kasten
Effecten: EBS Multicomp, EBS Octabass, EBS Unichorus, EBS BassIQ, EBS Multidrive, MXR phase 100, Electroharmonics Bassballs (vintage!), Dunlop 105Q Crybaby bass wah. Ernie ball volume pedaal. Korg DT1 tuner.

AST
26 januari 2004, 23:04
Fender jazz bass V + Peavey combo bak (3oo watt) + boss overdrive pedaaltje... kom met die combi heel goed in de buurt van de red hot chilli peppers bass sound

Clunk
26 januari 2004, 23:09
ibanez sr705 tb
yamaha BBN 4 FIII

een KUSTOM 1*15 combo
en een RANGER vintage 2*12 stack voor optreden.

ehehe.. bevalt me goed voor rock.. maar die ibanez klinkt soms wel dramatisch.. in de band opzich goed.. het matched.. maar solo is het een nono!

daarom ben ik opzoek naar iets met een MOOIE b-snaar.. iets met een WARME VOLLE DIEPE sound..

misschien kom ik uit bij fender.. misschien bij een warwick thumb.. maar ik ben eerst troep aan het verkopen, en dan ga ik laterrr ff een paar winkels af, en grondig wat gear testen/
en zorgen natuurlijk dat ik het in de band ken proberen, want straks heb je zo'n te dure bas, en dan klinkt ie over die SWR waarover je em getest heb toch veel vetter dan over je eigen amp :dontgeti:

Ruud
26 januari 2004, 23:16
Ik speel op een Yamaha BBG5S bas,
heb nog een ibanez roadstar II uit '83

Verder een WARWICK QUAD VI 600 w top

daarbij:
PEAVEY 410tx speaker
behringer MDX1600 (dacht ik) in mijn rack

en op de vloer:
Boss Limiter/Enhancer
USA Big muff 8-)
Boss Chorus
Boss EQ

En nog een Yamaha 30wattertje op m'n kamer

en in de zomer waarschijnlijk een fender P-bass..en een Peavey 115 cabinet erbij.

Clunk
26 januari 2004, 23:23
En nog een Yamaha 30wattertje op m'n kamer



jouw buren blij

mijn stack staat op me kamer :D

niels_r
26 januari 2004, 23:40
Wow, oud topic :wink:

Ik speel op een Yamaha BB605 en een Squier Precision. Als versterker heb ik een Hughes & Kettner BassForce 300W met een bijpassende H&K 4x10" box. Klik hier (http://www.basgitaarforum.nl/images/uploads/yamaha.jpg) voor een fotootje.

Verder komt daar deze week nog een Boss overdrive bij (die nog steeds bij basso in zijn signature te koop staat :wink:)

basswasp
26 januari 2004, 23:55
Zeker oude topic... AllodoX speelt hier zelfs nog op de SWR 4004...

Mijn spul:

Yamaha BBN4 III (natural)
SWR Workingman's 4004
SWR Workingman's 4x10T


Eenvoud :harmony:

AllodoX
27 januari 2004, 00:18
Anno 2004 dus.. :roll:

Ibanez ATK405

1e Hartke 3500 -> Hartke PRO4200 ( 4x10" )
2e Hartke 3500 -> Hartke PRO1800 ( 1x18" )

Ik kon destijds voor een prikkie ( lees : 900 euro ) een Hartke 3500 en een 1x18" kopen.. leek me wel leuk onderstelletje voor m'n 4x10" :) Ik kon in principe ook een Hartke 7000 pakken ( zelfde als de 3500, maar met 2 eindversterkers ), maar op deze manier kan ik beiden cabs anders EQ'en, en kun je bijvoorbeeld de 4x10" aan de ene kant van het podium / oefenhok zetten en de 1x18" aan de andere kant ( bij voorkeur achter de gitarist, en dan het laag lekker dik aanzetten, heheh :razz: )

voordeel : lekker vol en rond laag
nadeel : 4x10" = 42 kilo, 1x18" = 30 kilo

MuNKeY
27 januari 2004, 01:02
Yamaha BBN4 III (de N staat voor natural toch ? :D )
vintage stingray
hondo jazzbass kloon

Behringer Bass V-amp
(tijdelijk) Ibanez SW65 (geleend :) )

zit te denken om een warwick 2x10 te kopen (ccl 210) , ik had deze namelijk een keer gehoord en deze had zeer mooie lage tonen

maarjah .. meneer banksaldo spreekt me vaak tegen

basssssplayer
27 januari 2004, 02:05
Fender Jazz (4 snaar)
Warwick Corvette FNA (4-snaar)
Samick Fretless (4-snaar)

Hartke 3500
SWR Goliath Sr. (6x10")

Line6 FM4
Zoom 510 :o

J! 8-)

Anavrin
27 januari 2004, 03:18
Yamaha RBX 260
TCS p-bas (zelf geupgrade naar 2 elementen)
Fender gitaar versterker aangesloten op de speaker van m'n oude Rebel bascombo.
Ok dan, da's al lang geleden....
De Yamaha is inmiddels actief, en ik heb ong sinds de zomer een Behringer BX3000T bastop op een Trace Elliott 1048H aangesloten (die ik ondertussen iets meer dan een jaar heb). De Rebel heb ik ingeruild tegen die Trace. Ik heb ondertussen een custommade-bas overgekocht van de ex-bassiste van m'n band (waar ik dus de vervanger van ben), waar ik meteen een Korg AX30G bij kreeg (multi-effect), maar die gebruik ik alleen om te stemmen. Ik heb sinds anderhalve week een Sennheiser EW 172 zender om helemaal los te gaan bij optredens. De Behringer (282 euro) is eigenlijk alleen maar een tijdelijke noodoplossing, want de rest van de bastops waren echt veel te duur (va 700 euro), maar ik wilde m'n Fender gitaartop niet langer aan bastonen blootstellen (ik weet niet of er iets kapot kan gaan in de gitaaramp, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere).
De wensen die ik nu nog heb zijn:
-Racktuner met footswitch voor "mute" (en een rack :lol: )
-Een mooie Ibanez bas (no idea what kind, but that will come)
-Een sunburst (met tortoise pickguard) Fender Jazz Bas (waarschijnlijk een Japanner, want ik heb sinds de zomer een Japanse Fender Jaguar (gewone gitaar, geen bas), en die bevalt me zeer goed, dus als alle Japanners zo'n kwaliteit hebben, dan wil ik die wel).
-Een andere hals op die custommade-bas (de hals van m'n Yamaha bevalt me wel)

Phyrexian
27 januari 2004, 10:26
Shows:
Warwick Corvette Standard 4 String (Passive)
Ampeg SVT-3 Pro Amplifier
Peavy 410TVX Cabinet (komt binnenkort zo'n tweede bij)
Fulltone Bassdrive
Boss TU-2

Thuis:
Peavy Microbass
EBS MultiDrive
EBS MultiComp

Zo was het een aantal maanden terug ongeveer:
http://www.everlasting.be/bart/img/Phyrexian_Setup.gif

Pöl
27 januari 2004, 18:32
Fender MIM Jazz
Fender MIM Precision Deluxe special
JV Squier '83 + Seymour Duncan en nieuwe elector (geil)

in

Hartke 3500 ==> H&K 4x10 en 1x15 + 2 horns

Allemaal low budget, voor een low bankaccount :razz:

koen_V
27 januari 2004, 19:05
Ik speel op ee fender jazz bass, daarnaast heb ik nog een ibanez soundgear die hier maar wat stof staat te vangen.

Als versterking heb ik een ampeg B3 en een laney linebacker 120b.
Het zijn beide combo's,maar voor optredens zonder PA hang ik deze 2 aan elkaar zodat ik toch op een 300W uitkom.
Je moet wat als je niet zoveel geld hebt hé :)

Op de fender ga ik een van dees een nieuwe brug zetten, ik dacht aan een badass II, maar de winkel waar ik het ga laten doen rade me een Shaller aan, hij zei dat het goedkoper en beter was.
Maar het was allemaal via mail, ik ga eens binnenspringen om het eens te bespreken.

Easy Rider
27 januari 2004, 19:31
Een topic uit 2002!
Maar blijft leuk, je gear opnoemen. :)

Ibanez SR1000 bas, een 500W Trace Elliot AH500-12 top met daaronder een 4x10" met tweeter (1048H) en een 18" (1818). Ook heb ik een eigenbouw 300W 2x10" voor jammen, oefenen, etc.
Qua effecten heb ik een Boss ME-8B multieffect pedaal, kwaliteit van effecten zijn voor mij goed genoeg, maar het ding is vooral ontzettend handig in gebruik en vervoer. Betrouwbaar, ook.
En oh ja, sinds gisteren heb ik ook een contrabas, een gelamineerde Duitse 4/4, maar daar moeten nog nieuwe snaren op.

EZ

The Mule
27 januari 2004, 19:31
Zonder te willen 'braggen', denk ik dat ik wel een redelijk origineel spulletje heb:

1999 Alembic Orion 4
1977 Fender Precision
1977 Guild B-301 (customised)
2000 DeArmond Pilot Deluxe

(allen viersnarig)

HARTKE Kickback 12

(ik ben zo'n typische slaapkamerspeler, inderdaad)

...en m'n vingers natuurlijk! :dance:

bassopotmus
27 januari 2004, 19:55
Shows:
Warwick Corvette Standard 4 String (Passive)
Ampeg SVT-3 Pro Amplifier
Peavy 410TVX Cabinet (komt binnenkort zo'n tweede bij)
Fulltone Bassdrive
Boss TU-2

Thuis:
Peavy Microbass
EBS MultiDrive
EBS MultiComp

Zo was het een aantal maanden terug ongeveer:
http://www.everlasting.be/bart/img/Phyrexian_Setup.gif

hoe maak je die pic, nice!

niels_r
27 januari 2004, 19:58
hoe maak je die pic, nice!

Gokje: http://www.guitargeek.com en dan even lekker fotoshoppen ;)

Berten
27 januari 2004, 22:55
Als iedereen er ook nog eens zijn adres bij wil zetten, en me wil vertellen wanneer hij niet thuis is.......... :-D :-D

Wouter J
30 januari 2004, 01:30
Mijn arsenaal:

Zelfgebouwde Rickenbacker kopie met Kent Armstrong Jazz elementen.
1976 Ibanez Rickenbacker kopie, de "StingRick" met een vette Musicman humbucker
Zelfgebouwde Shortscale met Dimazio alchemy elementen (wat gaat dat ding laag zeg)
Frankenstein P-bas kopie, Aria hals (met Rickenbacker model kop), Schaller element, Squier body bedekt met tijgerstreep pluche.

Boss OC2 Octaver pedaal
PSK chorus ensemble pedaal
Ibanez Synth bass pedaal

Kustom 300 watt transistor top
Kustom 2 keer 15 inch box
en voor thuis een Hartke 2 keer 10 box

wimpie
30 januari 2004, 11:19
Mijn setjuh !

Korg DTR 1
Aguilar DB 750
Aguilar GS210
Aguilar GS212
Lakland Joe Osborn USA

http://members.home.nl/me2mail/bass%20stack.JPG


--------------------------------------------------------------------------------
Nog steeds last van GAS :o :o :o :o

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 12:33
ik heb momenteel geen up2date plaatje, maar als me nieuwe bas er is paas k hem er ook bij :)

Surferboy
2 februari 2004, 10:42
Ik----------> Ibanez ATK / oud klote ding met veel stickers -------> Nobels Bass Overdrive--------> Electro Harmonix Mini Q-tron--------> Hughes&Kettner Basskick 505

Prima voor op mijn slaapkamer......het oude klote ding is vooral leuk op nieuwe stickers op te plakken......het spelen gebeurt meestal op de ATK..........

GAS:

Shuker J-bass......
Esh Impact IV
EBS pedaaltjes
4*10 kast....

Jeroenvanhulsteijn
3 februari 2004, 10:29
Een ROK AXE 5 snarige bas met musicman achtig element :-D . Ik speel over een Peavey EMX 640 Powered Mixer met 2 McGregor boxen of over een Lucas 1000 met behringer mengpaneel haha. Tja, basgitaar is not my main axe. De bas gaat door een MXR NoiseGate Linedriver en soms nog een Barber Tone Press compressor. Ik bedenk me net dat een PA versterker eigenlijk best geschikt is om bas te versterken. Een keer zo'n Lucas 2000 set proberen.

Ik had vroeger een akoestisch-electrische basgitaar van alliance, met een mooie tigerstriped bovenblad. Dat ding klonk echt goed voor zo'n onbekend merk. Had er elixir snaren op voor wat meer pit. Beetje spijtig dattie weg moest (had spullen voor gitaar nodig).

Clunk
10 februari 2004, 00:01
ibanez sr705 tb
yamaha BBN 4 FIII

een KUSTOM 1*15 combo
en een RANGER vintage 2*12 stack voor optreden.

ehehe.. bevalt me goed voor rock.. maar die ibanez klinkt soms wel dramatisch.. in de band opzich goed.. het matched.. maar solo is het een nono!

daarom ben ik opzoek naar iets met een MOOIE b-snaar.. iets met een WARME VOLLE DIEPE sound..

misschien kom ik uit bij fender.. misschien bij een warwick thumb.. maar ik ben eerst troep aan het verkopen, en dan ga ik laterrr ff een paar winkels af, en grondig wat gear testen/
en zorgen natuurlijk dat ik het in de band ken proberen, want straks heb je zo'n te dure bas, en dan klinkt ie over die SWR waarover je em getest heb toch veel vetter dan over je eigen amp :dontgeti:

ik heb er nu dus ook een leader bij :D ( en van der hoeve bouw ofzo :P)
4-snarig metteh... EMG's

Surferboy
10 februari 2004, 08:56
PICS!!PICS!! 8-)

emielow
10 februari 2004, 10:06
ik heb deze bassen

http://groups.msn.com/_Secure/0TADwAhMXYYHrEA*7XmKMsAyDIucTomMMYYNasWAhdEktUDdX! qn5pwtwlP9n0WHflteemKURrxmrI!awVz2v!wtT!gecMPTipZF AGB2bbpdtG1zTNvwHoA/olp-fender-epi%201.jpg?dc=4675455276361841736

olp stingray - fender jazz- epiphone les paul

deze pedalen

http://groups.msn.com/_Secure/0RACbAiEVVufYQaG71qrhn*LFeFGCGn4BpNOkOgGhazvLcJS0r qJVytwjd2sJRWToC62j4a6Zjuu4ipAqSOv7ornt*VXTtdLfRhY WrHVCvsA/pedaaltjes.jpg?dc=4675455276795019411

en ik heb me van de week deze versterkerset opgehaald!! de top heb ik al (2ehands) en de kast wordt een deze dagen thuis bezorgd!

http://www.modernmusic.co.uk/bass_amps/harke/images/3500.jpg

+

http://www.chrisguitars.com/hartke-410.jpg

dus net nieuwe versterker! ik zal binnenkort even pics posten van mn eigen kast enzo, dit heb ik ergens van het internet geplukt

lagmachine
11 februari 2004, 14:43
Ik heb een voorhistorische versterker (Philips D6550 voor de geïnteresseerden) en speel op een Yamaha BB 605 (5-snarig, actief, nieuw en duur voor mijn budget).
Ja, ik ben een slaapkamerspeler!

AntY
11 februari 2004, 15:10
in mijn ineuwe amp zitten ook 6550's :)

dat zal wel goed klinken dan, die philips!

lagmachine
11 februari 2004, 17:58
Hij is goed genoeg. Toen cassetes nog revolutionair waren was hij het beste van het beste. De klank is best in orde dus, en daarom heb ik geen zin om een nieuwe te kopen.

Surferboy
11 februari 2004, 20:23
ik heb deze bassen

http://groups.msn.com/_Secure/0TADwAhMXYYHrEA*7XmKMsAyDIucTomMMYYNasWAhdEktUDdX! qn5pwtwlP9n0WHflteemKURrxmrI!awVz2v!wtT!gecMPTipZF AGB2bbpdtG1zTNvwHoA/olp-fender-epi%201.jpg?dc=4675455276361841736

olp stingray - fender jazz- epiphone les paul




*Falls in love with your Les Paul bass!!* 8-) Echt een cool ding!! Hoe klinkt zo'n LP-bass eigenlijk?

emielow
11 februari 2004, 22:11
ja hij is officieel niet van mij, ik heb hem eigenlijk geruild met een kameraad van mij een paar jaar terug, om even elkaars bas te proberen (ik had toen nog een oud barrel, maar de les paul was niet goed afgesteld, dus wou hij die van mij wel lenen)

maargoed, de lespaul. hij speelt iig erg zwaar, het is niet een lekker licht basje, qua gewicht wel, kleine body, wendbaar. maar een erg dikke en brede hals. speelt ongemakkelijk. en het geluid is wel redelijk. niet heel helder, vooral niet als je snaren r al een tijdje opzitten. 2 humbuckers. je kunt niet heel veel regelen, 2volume en 2 tone, maar ja, het ziet er inderdaad wel erg koel uit jah. ik heb hem in C staan, gebruik hem ook maar voor 1 nummer (no one knows - QOTSA) dus.

emielow
11 februari 2004, 22:12
ja hij is officieel niet van mij, ik heb hem eigenlijk geruild met een kameraad van mij een paar jaar terug, om even elkaars bas te proberen (ik had toen nog een oud barrel, maar de les paul was niet goed afgesteld, dus wou hij die van mij wel lenen)

maargoed, de lespaul. hij speelt iig erg zwaar, het is niet een lekker licht basje, qua gewicht wel, kleine body, wendbaar. maar een erg dikke en brede hals. speelt ongemakkelijk. en het geluid is wel redelijk. niet heel helder, vooral niet als je snaren r al een tijdje opzitten. 2 humbuckers. je kunt niet heel veel regelen, 2volume en 2 tone, maar ja, het ziet er inderdaad wel erg koel uit jah. ik heb hem in C staan, gebruik hem ook maar voor 1 nummer (no one knows - QOTSA) dus.

The Mule
12 februari 2004, 20:48
zo ongeveer dan... :wink:

van boven naar beneden:

1977 Guild B-301 (customised)
2000 DeArmond Pilot Deluxe
1999 Alembic Orion 4
1977 Fender Precision


http://alembic.com/club/messages/411/8097.jpg

MxPx_Jos
13 februari 2004, 00:36
Mooi spul!

Ikzelf moet werken met een heel klein studenten budgetje dus ik heb niet veel bijzonders. 1 Olp 5-snaar. En sinds gisteren een 4-snarige Aria Pro II Cardinal bass uit 1981 ongeveer. Geweldig ding voor weinig geld. Speel echt super, goede sustain enz. enz.

Hij staat op de volgende site. Het is de CSB-300, de bruine. En een OLP kennen jullie wel dus die hoef ik niet te laten zien.

http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/bass/csb/csb.html


En voor versterker heb ik een 25-watt Samick versterker (Heel tevreden over) die ik door lus naar een 100 Watt H&K bassforce versterker. Niet veel watt, maar het doet wat het moet doen. Mocht er ooit meer geld beschikbaar komen voor mijn hobby dan komt er wel iets beters.

AntY
13 februari 2004, 01:35
CSB's zien er strak uit.

is t er een met 2v2 kop of de ouwe p-lookalike?

De Teng
13 februari 2004, 15:34
He Mule, hoe bevalt die Pilot?

Het schijnt dat de vijfsnaar nogal strak is en echt een goed geluid heeft, do you agree? ;)

Leuk verzamelinkje trouwens.... :roll:

frenske
13 februari 2004, 17:20
Mooi spul!

Ikzelf moet werken met een heel klein studenten budgetje dus ik heb niet veel bijzonders. 1 Olp 5-snaar. En sinds gisteren een 4-snarige Aria Pro II Cardinal bass uit 1981 ongeveer. Geweldig ding voor weinig geld. Speel echt super, goede sustain enz. enz.

Hij staat op de volgende site. Het is de CSB-300, de bruine. En een OLP kennen jullie wel dus die hoef ik niet te laten zien.

http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/bass/csb/csb.html


Hi hi hi, er staat dat het een damesbasje is! :o Maar afgezien van dat, ziet de sunburst er wel lekker uit!

MxPx_Jos
13 februari 2004, 18:48
Het is een 2v2. 2 knoppen aan beide kanten toch?

Ja, er staat dat het voor dames/mensen met kleine handen een goede bas kan zijn. Maar dat zegt niet dat het alleen maar voor hun is..

Hij speelt iniedergeval super en ziet er goed uit. Hij heeft wel gebruikersschade in de vorm van wat kleine krasjes enzo, maar dat maakt hem wel speciaal. En hij is niet zo zwaar als mijn OLP dus het is veel lekkerder spelen.

Bleak
13 februari 2004, 20:54
ik vind een zware bas juist lekker spelen :)

ik ben nu aan het orienteren voor een nieuwe box en top omdat mijn kleine beginners combo ontploft is tijdens het repeteren...


ik heb een hele cheape sammick bas. geen id welk type maar hij was ongeveer 300 euri of zo.. hijs iig super relekst! echt een geluks koop zeg maar! vreselijk fijn om op te slappen enzo, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik niet op zoveel verschillende bassen heb gespeeld. ik vind deze iig relekst en daar gaat het om :razz:

sniekie
13 februari 2004, 23:33
ik heb sinds kort een ampeg svt2 pro en 2 svt 4x10 kasten 8-)
en speel er met een 5 snarige jazz met j-recto pre amp over zekers wel lekker knorren :razz:

ilovemyguitar
14 februari 2004, 10:09
ik speel op een zelf in elkaar gebouwde fretloze jazz bass 8-)
ik post binnekort wel wat pics...

The Mule
14 februari 2004, 10:47
He Mule, hoe bevalt die Pilot? Het schijnt dat de vijfsnaar nogal strak is en echt een goed geluid heeft, do you agree? ;)

Nou is die van mij een viersnaar, maar het is absoluut een lot uit de loterij geweest waar ik zonder enige kennis van zaken enorm veel geluk mee gehad heb. Ik heb nog nooit zo'n goede prijs/kwaliteitverhouding gezien. Neck-through, perfecte afwerking, zeer strak en hoge kwaliteit hardware en electronica. Echt OERSTOM van Fender dat ze eerst de bassenlijn van DeArmond en vervolgens heel het merk de nek omgedraaid hebben. Ze staan wereldwijd echt heel goed bekend, en ik denk dat je over een jaar of 10/20 echt een collectorsitem in handen hebt! Als je er eentje tegenkomt, ga ervoor!


Leuk verzamelinkje trouwens.... :roll:

THANX! :-D

emielow
14 februari 2004, 13:46
sniekie,

heb jij zon j-retro in je bas hangen? is het wat?

en hoe zit het met het passiefe kanaal? omdat je een tone knop niet meer hebt toch?

Saf
14 februari 2004, 23:35
Hoi

Ik speel op een fender musicmaster bas uit 1973 of 1974 linkshandig en die gaat rechtstreeks zonder effecten in een oude kustom bassIII versterker een losse top (niemand kan me vertellen hoeveel wat die heeft, maar ik schat/denk een 250 wat ofzo) met daaronder een twee keer 15" speakerkast die 1000 wat aankan.

Mijn musicmaster bas (ja het is een shortscale) ziet er uit als een zwerver maar klinkt een speelt als een droom. De hals is ultradun dunner nog dan elke ibanez bas die ik gezien heb en zijn een enkelspoels passief element geeft een uniek geluid.

De versterker geeft met z'n 2x 15: dan wel niet een breed klank spectrum maar dat wil ik ook niet een bas moet duwen. Je moet hem op 10 meter afstand nof kunnen voelen.

Saf
14 februari 2004, 23:41
Hoi

Ik speel op een fender musicmaster bas uit 1973 of 1974 linkshandig en die gaat rechtstreeks zonder effecten in een oude kustom bassIII versterker een losse top (niemand kan me vertellen hoeveel wat die heeft, maar ik schat/denk een 250 wat ofzo) met daaronder een twee keer 15" speakerkast die 1000 wat aankan.

Mijn fender USA musicmaster bas (ja het is een shortscale) ziet er uit als een zwerver maar klinkt een speelt als een droom. De hals is ultradun dunner nog dan elke ibanez bas die ik gezien heb en zijn een enkelspoels passief element geeft een uniek geluid. Als reserve bas heb ik nog een 1977 fender musicmaster bas rechtshandig maar dat is een nieuwer model en heeft een dikkere hals dus die speelt niet zo ontzettend fijn. En als reserve reserve basgitaar heb ik nog een 1978 fender musicmaster basgitaar rechtshandig met een amateuristisch gemaakt body met een b merk precission bas element erin. Klinkt dus niet zoals rest en is kut. Deze gitaar zal gaan dienen als een donor gitaar voor een nieuw te bouwen basgitaar een Mosrite model met een musimaster element mischien een brugelement erbij (twee keer enkelspoeler) en een musicmaster hals. ook weer een dikkere die ik afschaaf/bijwerk tot de profiel dikte van de 73er bas.

De versterker geeft met z'n 2x 15: dan wel niet een breed klank spectrum maar dat wil ik ook niet een bas moet duwen. Je moet hem op 10 meter afstand nof kunnen voelen.

Clunk
18 februari 2004, 17:18
kijk nou... ik heb foto;s van mn basje :D
lief he?

http://members.lycos.nl/bluhagony/beestmens/bas1.jpg
http://members.lycos.nl/bluhagony/beestmens/bas2.jpg
http://members.lycos.nl/bluhagony/beestmens/baslicht.jpg

jippie :lol:
Das een nederlands gebouwde bas, door richard vd hoeven..
Van origine een contrabas bouwer, dit waren zijn eerste basgitaartjes.. Ze kregen na een beurs alleen zoveel aandacht dat de vraag te groot werd en hij er mee is gekapt.. Mij is verteld dat er maar 300 zijn gebouwd,...

Het hout is Boire.. Tropisch Zie je niet veel.. Ouwe Warwick Dolphins zijn ooit nog eens van dit hout gebouwd...

mijne heeft ehm, actieve EMG's erin, niet echt uitgebreide toonregeling, maar goed genoed :D,.. genoeg dynamiek, en een zeer solide sound voor zon kleine body.

cheers :)

buuck
18 februari 2004, 17:37
geile bass dude

basswasp
18 februari 2004, 17:42
Moooooooooooi :D

Clunk
18 februari 2004, 17:49
klonk toch ff beter dan al die warwickjes en die spector van vele malen duurder die ik in me handen heb gehad :razz:

ken trouwens wel een sample opnemen, als iemand ff webspace biedt :)

AntY
18 februari 2004, 18:07
heb ik.

msn: xxxx@xxxxxxxx.nl

emielow
18 februari 2004, 20:24
ziet er idd goed uit!

MxPx_Jos
18 februari 2004, 20:43
Ziet er leuk uit inderdaad... Als hij net zo lekker speelt als dat hij eruit ziet zit het wel goed.

koen_V
18 februari 2004, 20:50
kijk nou... ik heb foto;s van mn basje :D
lief he?


jippie :lol:
Das een nederlands gebouwde bas, door richard vd hoeven..
Van origine een contrabas bouwer, dit waren zijn eerste basgitaartjes.. Ze kregen na een beurs alleen zoveel aandacht dat de vraag te groot werd en hij er mee is gekapt.. Mij is verteld dat er maar 300 zijn gebouwd,...

Het hout is Boire.. Tropisch Zie je niet veel.. Ouwe Warwick Dolphins zijn ooit nog eens van dit hout gebouwd...

mijne heeft ehm, actieve EMG's erin, niet echt uitgebreide toonregeling, maar goed genoed :D,.. genoeg dynamiek, en een zeer solide sound voor zon kleine body.

cheers :)

Heb je je ibanez weg gedaan? Want ik zag er laatst zo een op marktplaats staan

Clunk
19 februari 2004, 20:14
nee ik heb em nog, ben nog aan het twijfelen of ie weggaat, eigenlijk moet ie gewoon eruit, maar ik vang er ook niet echt veel meer voor terug denk... dusseh.. hmmz.. raar.. :o

koen_V
19 februari 2004, 20:30
nee ik heb em nog, ben nog aan het twijfelen of ie weggaat, eigenlijk moet ie gewoon eruit, maar ik vang er ook niet echt veel meer voor terug denk... dusseh.. hmmz.. raar.. :o

Die ene op markplaats stond te koop voor 450€

Chris Wolstenholme
20 februari 2004, 12:19
dat was toch de jouwe? :???:

Surferboy
20 februari 2004, 13:29
Dat dacht ik ook ja..... :???:

Anavrin
20 februari 2004, 13:44
damn, clunk, die bas is geillllll.

bassopotmus
20 februari 2004, 14:21
tis niet "my cup of tea" Maar zo objestief ziet het er klasse gebouwt uit! Mooi!

Clunk
20 februari 2004, 18:00
hahaha.. wacht maar tot je dit om je nek heb gehangen :D

speelt 1000 keer lichter dan zon gigantische fender...
alleen is de sound ook heel anders.. bij fender heb je iets meer volle/warme low end.. maar ik vind dit perfect.

ehm.. die bas op marktplaats.. was dat niet een bruine SR705?
die van mij is namelijk blauw met goude hardware.. naja.. zal wel :D
hij heeft er wel een hele tijd terug ff gestaan.. maarreh. ach..

Wouter X
22 februari 2004, 09:54
ESP B105, Ibanez GSR200, Peavey Microbass.

sniekie
22 februari 2004, 16:46
sniekie,

heb jij zon j-retro in je bas hangen? is het wat?

en hoe zit het met het passiefe kanaal? omdat je een tone knop niet meer hebt toch?


sorry ene beejte een late reactie maar beter dn agene, dat passieve kanaal gebruik ik eigenlijk nooit. je hebt gelijk vna die toonregeling, toen mijn bas nog passief was draaide ik de oon altijd ene beejt etrug als ik ging knorren. maar ik zal je zeggen zadra je dat actieve kanaal gehoord heb wil je nie meer passief 8-)

sniekie
22 februari 2004, 16:47
emielow, over die j-retro ik gebruik da passieve kanaal nooit, maar je hebt gelijk het is wle ene beejte jammer van die tone maarja niet nodig als je actief speelt 8-)

JaZ86
16 maart 2004, 20:54
zow, het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb nu eindelijk m'n eerste versterker :D
Het is een Marshall 5503 30watt en volgens mij zijn de buren er niet érg blij mee :cool:

dus voor mij:

- Dean Playmate
- Marshall 5503-30w

Pedulla
24 maart 2004, 22:59
Ik heb een aantal jaren op een Soundgear 800-L gespeeld maar toen zag ik een Pedulla Series II linkshandig staan met Bartjes. Da's pas hemels spelen!!!.
Daarbij speel ik over een bejaarde Dynacord BS140 met Electro Voice erin, dat oudje kan nog goed knallen

Chris Wolstenholme
24 maart 2004, 23:15
wauw pedulla

heb je pics? k geillll op die bassen :D


muse fan he ;)

The Menace
30 maart 2004, 01:17
Ik speel op een handgebouwde Rikkers Bodyline 5-snaar (gitaarbouwer uit Groningen) en een Ibanez Gary Willis Signature bas fretless 5-snaar (op de site van Gary Willis staat meer info). Versterker: Ashdown MAG 250. Speakers: SWR 4x8. Deze versterker + box klinkt ook heel goed met contrabas!

BramVersteeg
2 april 2004, 12:18
Ik speel hoofdzakelijk op een Warwick Corvette Proline 5sn over een SWR SM-500 met henry 8 x 8 cabinet. Klink voor mij perfect. Verder heb ik nog een ibanez en een andere warwick waar ik nooit op speel. Misschien in de toekomst ooit iets van een jazzbas-style maar voorlopig is het goed.

The Mule
2 april 2004, 14:58
Inmiddels iets veranderd ten opzichte van toen...



1999 Alembic Orion 4
1977 Fender Precision
1977 Guild B-301 (customised)
2000 DeArmond Pilot Deluxe

(allen viersnarig)

HARTKE Kickback 12


...op versterkergebied :amp:

1968 Fender Bassman top
Hartke HA 1400 top
Hartke 2100 Pro cabinet

:dance:

Pedulla
13 april 2005, 22:43
Kleine update :
Yep de Pedulla series II 5Lheb ik nog steeds maar nu ook een Warwick Thumb 5 neck thru :lol: .
Mijn bejaarde Dynacord heb ik ingeruild voor een Trace Elliot stack.
Versterker : AH500X
Speakers : 2 x 12" + tweeter en een 1 x 15"
Ik wist niet dat ramen zo kunnen bollen :razz:

Mr.Fingers
14 augustus 2007, 19:06
http://www.linkyourfiles.com/public/31244/IMAG0474.JPG

behoeft geen verdere uitleg denk ik :D, de kenners weten genoeg

Roro92
14 augustus 2007, 19:38
WAAROM?! Kunnen mensen niet naar data kijken...dit topic is al meer dan 2 jaar oud :angry:

Henkie spenkie
14 augustus 2007, 22:52
http://www.linkyourfiles.com/public/31244/IMAG0474.JPG

behoeft geen verdere uitleg denk ik :D, de kenners weten genoeg
Kijk, hier krijg ik nou een stijve plasser van! :D

@Roro; Wat is er mis met een oud topic als het gewoon een leuk topic blijft? :dontgeti:

Mr.Fingers
14 augustus 2007, 23:44
WAAROM?! Kunnen mensen niet naar data kijken...dit topic is al meer dan 2 jaar oud :angry:

Ik vond geen nieuw topic over uw apparatuur... :sneaky:

yhcmarc
18 augustus 2007, 11:25
Om ook maar even wat toe te voegen aan een oud topic ;) hehe ..

De amps:
'74 Ampeg V4 met Ampeg V4 4x12
Traynor YBA200 met Ampeg 8x10
Pedalen: Korg DT10, Boss ODB3, Technophobia bassscreamer, Sans amp
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/traynorenv4.jpg

De bassen:
Muur: 1e basje, Prince jazz
Bank: vlnr, '81 Gibson RD Artist, '06 Fender highway one jazz, '96 of '97 Ibanez ATK300 (Japan).
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/basses.jpg

FC Spoiler
18 augustus 2007, 11:56
Leuk die oude topics!

http://www.decoda.net/FCBASS/index_bestanden/fcbass/fcprodigyplusfamily.jpg
vlnr: '91 Alembic Elan, '87 Alembic Spoiler, '91 Fender Prodigy met Alembic elektronica + p-ups (en de baas), '83 Alembic Spoiler.

http://www.decoda.net/FCBASS/index_bestanden/Mesastrategy/foldertwo/fcgear.jpg
Wall of deaf.
Allemaal een bijelkaar geraapt zooitje eigenlijk... de voordelen en nadelen spreken voor zich.

Roro92
18 augustus 2007, 12:24
Om ook maar even wat toe te voegen aan een oud topic ;) hehe ..

De amps:
'74 Ampeg V4 met Ampeg V4 4x12
Traynor YBA200 met Ampeg 8x10
Pedalen: Korg DT10, Boss ODB3, Technophobia bassscreamer, Sans amp
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/traynorenv4.jpg

De bassen:
Muur: 1e basje, Prince jazz
Bank: vlnr, '81 Gibson RD Artist, '06 Fender highway one jazz, '96 of '97 Ibanez ATK300 (Japan).
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/basses.jpg

Waarom heb jij wel een ATK en ik niet?!

Rouzy
18 augustus 2007, 12:44
De bassen:
Muur: 1e basje, Prince jazz
Bank: vlnr, '81 Gibson RD Artist, '06 Fender highway one jazz, '96 of '97 Ibanez ATK300 (Japan).
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/basses.jpgdie bass die aan de muur hangt is die wel eens op de grond gevallen bijvoorbeeld door de strap?

yhcmarc
19 augustus 2007, 14:18
Waarom heb jij wel een ATK en ik niet?!

Ik had er twee trouwens ;) .. maar eentje weg gedaan tbv. de Traynor amp en uiteindelijk mijn ampeg SVT4PRO verkocht voor de Gibson RD

@Rouzy: Nee, die gitaar is nog nooit van de muur gevallen, ik heb nog een andere oude gitaar aan een touwtje hangen en het werkt prima, gewoon het touw 2 maal om 2 schroeven draaien en niks aan de hand.

Rouzy
19 augustus 2007, 14:23
@Rouzy: Nee, die gitaar is nog nooit van de muur gevallen, ik heb nog een andere oude gitaar aan een touwtje hangen en het werkt prima, gewoon het touw 2 maal om 2 schroeven draaien en niks aan de hand.Heel erg bedankt! :) ik heb nu al m'n gitaren aan de muur gehangen :D :)

Roro92
19 augustus 2007, 21:10
Ik had er twee trouwens ;) .. maar eentje weg gedaan tbv. de Traynor amp en uiteindelijk mijn ampeg SVT4PRO verkocht voor de Gibson RD

@Rouzy: Nee, die gitaar is nog nooit van de muur gevallen, ik heb nog een andere oude gitaar aan een touwtje hangen en het werkt prima, gewoon het touw 2 maal om 2 schroeven draaien en niks aan de hand.


Hoe zijn ze? Ik wil er een, dat zal op z'n vroegst volgend jaar zijn :(

EszL7 -vogel
19 augustus 2007, 23:18
Ik ben de trotse eigenaar van een fretlose Warwick Thumb uit 1991 (sinds 1993 bouwenen ze ze anders en is het geluid wat dunner) en een geschuurde opnieuw geverfde spector en een oude yamaha RBX 550 . ik speel op een trace elliot :B jeuj

yhcmarc
20 augustus 2007, 00:17
Hoe zijn ze? Ik wil er een, dat zal op z'n vroegst volgend jaar zijn :(

Volgens mij had ik dat ook al in je bas speurtocht topic gepost .. maar anyhoo, ik heb mijn Musicman stingray de deur uitgedaan omdat ik de ATK veel beter vond klinken en spelen, en hij ziet er ook nog ruiger uit. Ik heb een 300 en had ook een 600, de 600 is nog zwaarder (erg fijn) maar klonk me toch net iets te netjes, de 300 is lekker vuig maar toch heel erg helder en duidelijk, en die dingen gaan dieeeep in het laag .. erg fijne bassen, en al helemaal voor het geld, 300 euro voor een 2e hands oude japanse en je hebt echt een beest van een bas.

Roro92
20 augustus 2007, 09:46
Dit heb ik idd ook al in die andere, maar hoe meer blije zielen hoe beter :)

Saf
28 augustus 2007, 00:04
Mijn main set up live bestaat uit:

fender musicmaster bass uit 1976,)(lefty) en die gaat rechtstreeks kanaal 1 van mijn fender bassman 135 in die een bassman 100 4 x 12"pyramide kast aanstuurd. Als main back up bas heb ik nog een andere lefty musicmaster bass staan uit 75 met een telecasterbas humbucker.

Verder gebruik ik voor de afwisseling live nog wel eens
AMPS: Sound city 100 mark 3 London city DEA 130 MkV
(beide eigelijk gitaarbakken maar ook met bas mooi geluid)
BASSEN: Dean Stylist, Epiphone EB-0, Vintage musicman copie, merkloze vioolbas en een elite semie akoestische bas uit 1965. (heb sinds kort een 8 snarige asama bas gekocht klinkt ook erg grappig maar in mijn huidige folkband niet echt bruikbaar)


Thuis oefen ik vaker op een fender musicmaster bascombo.

Heb veel effecten staan maar bas speel ik altijd rechtstreeks de versterker in.
Heb het iidee dat ik elke basgitaar die bassman in kan jagen en er een goed geluid uit krijg ik houd echt enorm van die versterker.

Slashhead
28 augustus 2007, 10:43
Mijn setup bestaat uit:

Yamaha TRB6 Japan (eerste serie)

Glockenklang Heart-Core versterker
Glockenklang Uno (1x15" cabinet)
Glockenklang Duo (2x10" Cabinet)
SansAmp PBDI

Glockenklang Heart-Core:
Ik heb van alles geprobeerd, maar Glockenklang is het minst saai ;-)
Hiermee bedoel ik, deze duwt niet het geluid in een specifieke richting. Dit had ik eerder met Trace Elliot en Ampeg wel. Glockenklang geeft meer controle over de klankkleur van je bas. Je kunt hier een goede mid uithalen, maar ook stevig mee rocken. Echt neutraal is deze versterker niet maar wel veelzijdig.

Glockenklang Cabinetten:
Deze vond ik neutraal klinken. Dus geen overdreven respons op mid of juist mid-cut. Hiermee komen de instellingen die je op de AMP doet het meest tot zijn recht, dit is belangrijk voor mij omdat ik altijd in een PA sta ingeplugd via mijn versterker. (post EQ)

SansAmp PBDI:
Heeft een heftige mid-cut waardoor je echt een mooie compressed rocksound kunt maken met een mooie overdrive regeling. Zit ook een goede DI op met speaker simulator.

Yamaha TRB-6:
Mijn vierde en enige bas en speel daar nu al 4 jaar op. Ik ben erg tevreden over deze bas en nog zeker van plan een aantal jaar hiermee door te gaan.
Speelbaarheid is top. Mooie platte brede hals en goede afwerking. 6-snaar maakt de bas veelzijdig waardoor je ook in je uppie leuke dingen kunt doen.

Vorago
28 augustus 2007, 11:23
Fender MIM gelijnde fretless met DiMarzio J pickups: mijn hoofdbas.
Binnenkort wordt de hardware vervangen want dat is het enige minpunt aan mijn bas: instabiele brug en tuners.

Ik zet er D'Addario nickelwounds op, ipv flatwounds, omdat ik flatwounds zo weinig punchy vind, die snijden er niet genoeg door vind ik. En ja mijn fingerboard is geëpoxied, dus het gaat niet naar de klote, hoewel ik binnen dit en een half jaar wel eens een nieuwe laag moet laten aanbrengen.
Door die snaren kan ik zowel vrij fretloos als fretted klinken. Veel mensen hebben dan ook eerst niet door dat ik fretless speel.

Ik heb ook een Warwick Corvette 5string liggen, maar daar speel ik amper op vanwege een gruwelijk slechte balans (wenge nek en een klein essen body'tje, hét recept voor neckdive) en een veel te dikke nek, zeker op de eerste 5 frets.


Versterkers: Een Markbass LMKII en een 2x10 Markbass cabinet. Zalige versterker maar achteraf gezien had ik misschien toch beter af geweest met een 4x10, aangezien die 2x10 maar 5 cm lager is dan die 4x10.

Een fout die ik gemaakt heb is een volledig optreden zonder PA mijn Markbass op 10 te spelen (2 zware lampebakken naast mij :confused: ) en nu lijkt het alsof mijn head meer ventilator geluid maakt dan vroeger. Kan dat?

Mijn andere versterker is een DB500 van Roland. Ik heb op het punt gestaan die te verkopen maar ondertussen heb ik besloten die te houden. Waarom? Omdat die versterker eerder compact is, zelfs op hoge volumes niet vies begint te doen, en als ik dan toch materiaal naar de kloten moet helpen in kleine café'tjes, dan liefst deze.

Marx
28 augustus 2007, 16:10
Haha
Ik speel zelf nog op een Samick Fairlaine Fn1 en een behringer 15 watt amp.
Maar ik heb heel hard een nieuwe bass nodig wat waarschijnlijk de OLP MM2 gaat worden.
Ik heb zelfs geld aangeboden gekregen van mensen om een nieuwe te kopen.
Dat kom omdat ik toch een van de betere bassisten in de omgeving ben XD
En ik speel echt op crap :.)
Nou voor optredens heb ik al wel een 450 watt Hartke geregeld XD

sinneD
28 augustus 2007, 16:44
Kijk maar in me onderschrift waar ik mee speel ^^

Ben echt helemaal weg van het geluid van de gemodificeerde bassman export. Zo'n dikke bak laag zit er in en dan over me 15" cabinet geeft dat echt een lekker dragend en stuwend geluid :D. Misschien ooit nog is een keer naar Hevos kijken als ik ruim in het geld zit ^^

De Yamaha TRBII is dus de oude versie uit Japan (de goede ouwe versie dus). Helemaal te gek geluid in combi met me versterkers dus. Wil misschien ooit nog keertje een G&L basje (4 snarig omdat die 5e niet regelmatig aanbod komt) voor erbij met de humbuckers en actief/passief schakeling zodat ik niet persee een batterij nodig heb.

niet bekend
30 augustus 2007, 22:11
fender squire zijn nooit slechte bassen

Dubrider
6 september 2007, 19:00
Ik ben de trotse eigenaar van een Fender Jazzbas bj:1964
en een Status Graphite bj:1991
:soul:

Mr.Fingers
6 september 2007, 19:06
Ik ben de trotse eigenaar van een Fender Jazzbas bj:1964
en een Status Graphite bj:1991
:soul:

Jazzbass uit 1964??? --> Ik denk dat ik eens kom spelen, Antwerpen is niet zo ver...

Ikke een Partso Jazz Bass van MIA onderdelen, gemaakt naar 1964 model, met Pushpulls voor Serie/Parallel, Phaseswitch en Bassboost (passief)

Vorago
6 september 2007, 19:41
Ik ben de trotse eigenaar van een Fender Jazzbas bj:1964

:soul:

Sjansaard!

Mufftin
6 september 2007, 21:12
ik speel over een crafer cruiser jazz bass

sickpunk
7 september 2007, 13:31
ik speel over een aangepaste '04 Fender MiM(alleen body en hals zijn origineel, verder is alles aangepast) een Guild Pilot uit '88 een Aria thor pro sound II en een Bird jazz bass