PDA

View Full Version : MXR M-102 DYNA COMP Versus de Carl Martin compressor



Thom TK
11 maart 2005, 17:56
test

Thom TK
11 maart 2005, 17:58
Ik wil een lekkerder palm mute en ritme geluid hebben, en ik heb eerst de Carl Martin compressor getest.
Dat ging over een Johnson modeling amp, en ik was toch niet zo tevreden over het resutlaat (kan aan de amp hebben gelegen, vandaar dat ik het er even bijzet. Ik heb zelf een Engl).

Maar angezien MXR pedalen ook hoog in aanzien staan, welk pedaal is dan "beter"? Ik bedoel, wat is de beste optie voor mij?

vinni
12 maart 2005, 13:16
Heb zelf de CM.

Staat bekend om zijn studiokwaliteit. Met name op de cleane sounds.

Voor de distortion geluiden wordt in gitaarland natuurlijk sinds jaar en dag de MXR of de Ross gebruikt.

De CM kan ook hoor.....maar wellicht dat je'm te transparant vind klinken.
De kleuring van de MXR is wellicht wat je zoekt.

als je een extreem klinkende compressor wil moet je die eens van EMMA proberen.

Groet,
Vinni

Speeddemon
13 maart 2005, 00:53
ik heb zelf een vintage block logo Dynacomp, die clean wel een tikkeltje van je 'sparkle' afhaalt, maar heerlijk 'funky' klinkt, en met distortion is het gewoon smooth as buttah! 't is dat ie ietsje meer ruist dan m'n Ibanez CP9, anders zou ie vast op m'n board zitten.

Thom TK
13 maart 2005, 15:15
De CM klonkt idd te transparant in mijn oren...dan maar de MXR dus :)

Thanks!

matto
14 maart 2005, 20:21
De Boss cs is ook wel erg goed te gebruiken.

jpb
15 maart 2005, 08:58
De CM klonkt idd te transparant in mijn oren...dan maar de MXR dus :)

Thanks!

Dan zou ik een oude bloc-logo MXR overwegen. Veel beter gebouwd en goedkoper tweedehands (ebay) dan de (dunlop) reissue. Tenzij je een LED en adapter-ingang belangrijk vindt. Succes

Thom TK
16 maart 2005, 12:28
Oke, bedankt voor de replys, maar voor alle duidelijkheid: ik zoek ongeveer het Iced earth geluid.

Dat kreeg ik niet met de CM...maargoed, dat kon liggen aan de amp.
Verder zijn er nog andere alternatieven in me opgekomen:

MXR Dyna Comp: maar die schijnt vooral goed te zijn voor wat lichtere stijlen (oh ja die had ik al :D )
T-rex compressor: geen idee, moet ik nog testen (als iemand hem heeft)
barber tone press: word erg lovend over gedaan, maar voor mijn stijl...?
MXR super comp: moderner, mijn eerste keus op het moment.

Dus vooral voor Iced Earth geluiden (distortion dus)...

pol
16 maart 2005, 12:58
Om distortion strakker te krijgen werken sommige boosts/overdrives ook heel goed, misschien moet je het meer in die richting zoeken.

vooral die waarbij je een beetje bas kunt weghalen en een klein randje kunt geven, vb, tubescreamer, boss sd-1, mi-audio blue boy.

En dan instellen met de level hoog en de drive heel laag, tone naar smaak.

Ik heb ook es wat compressoren geprobeerd,
maar voor de distortion werkte die dingen toch niet zo goed voor een iced earth geluid.

pol
16 maart 2005, 12:59
Om distortion strakker te krijgen werken sommige boosts/overdrives ook heel goed, misschien moet je het meer in die richting zoeken.

vooral die waarbij je een beetje bas kunt weghalen en een klein randje kunt geven, vb, tubescreamer, boss sd-1, mi-audio blue boy.

En dan instellen met de level hoog en de drive heel laag, tone naar smaak.

Ik heb ook es wat compressoren geprobeerd,
maar voor de distortion werkte die dingen toch niet zo goed voor een iced earth geluid.

Speeddemon
16 maart 2005, 19:14
wat Pol zegt...
een tikkie dun klinkende rauwe/dirty boost.
Daarvan wordt je sound vet en strak... Iced Earth achtig dus.

pol
16 maart 2005, 20:14
maak je ook een boost die dit kan ?
naar het schijnt is die TC electronic booster+ hier ook goed voor, maar die heb ik nog nooit gehoord , is die te klonen of heb je hier zelf al ervaring mee ?

Thom TK
16 maart 2005, 20:19
Hij maakt wel eenMiG boost, maar ik weet dus bij god niet of dat ook werkt.
Als ik érgens geen ervaring mee heb, zijn het wel boosters.

maar de MiG boost zou een optie kunnen zijn; hij maakt ze iig :)