PDA

View Full Version : met één hand tappen?



doemschaap
16 juli 2002, 22:09
ik was dat liedje van muse aan het proberen (in your world) en er zit zo'n stukje tappen in. ik zag bij een concertopname dat hij dat gewoon met een hand doet. dus ikke probere maar het klinkt echt veel te rommelig. kheb de distortion al lager gezet maar het klinkt nog steeds niet. ligt het aan m'n action misschien? kan iemand me verder helpen?
BVD

Eddie van Halen
16 juli 2002, 23:00
Ik weet niet over wat voor een stukje je het hebt (maak ff wat in notepad, ctrl-c, ctrl-v :wink: ) maar probeer als je op 1 snaar wilt tappen de andere snaren te dempen. Als het om tappen met de linkerhand gaat, kun je met je pink dempen (e,b,g snaar) en met je duim (d,a,e snaar). Je plectrum kun je dan beethouden met je middelvinger: op het tweede kootje leggen en dan een 'vuist' maken, zodat hij wordt afgeklemd.
Als het om tappen met de rechterhand gaat, kun je gewoon met de vingers van je linkerhand dempen.

good luck!

BLOK182
16 juli 2002, 23:02
Ik snap wat je bedoelt doemschaap. Ik tap gewoon alles met mijn linkerhand terwijl ik mijn rechterhand op de overige 5 snaren hou.
Dan gaat het goed.

moretel
17 juli 2002, 13:59
Een klein haarbandje net over de topkam werkt in dit soort situaties ook erg goed.

doemschaap
17 juli 2002, 19:29
bedankt voor de tips eej. ik ga weer oefenen:)