PDA

View Full Version : Peavey Milestone



regali
16 juli 2002, 20:38
Hallo ,

Kent iemand de kwaliteit (zowel technisch, afwerking als geluid) van de Peavey Milestone III bassen ?

Ik ben van plan te beginnen met bassen maar in verband met budget en omdat ik geen band heb wil ik met een goedkopere bas beginnen.

Mijn oog was gevallen op de peavey maar heb ook gekeken naar een squier Jazz of precision of een OLP Stingray (of misschien toch de yamaha BB N4III).

De peavey heb ik nu in een aantrekkelijke startset gezien vandaar nu deze vraag ..

basswasp
16 juli 2002, 21:09
Ik heb de Yamaha BBN4 III!! :grin: :grin: 'k ben er heel blij mee, de nadelen zijn dat de elementen soms wat bijgeluiden gegeven; vooral als je je versterker hard zet, de fretten aan de zijkanten wat scherp zijn afgewerkt en dat m'n gitaarband-knop aan één kant niet helemaal handig gemonteerd zit, waardoor de band er soms vanaf schiet. Hier heb ik wat aan gedaan door een speciaal knopje erop te zetten (is niet zo duur)... Ook beschadigd de body snel... (geen slagplaat). De voordelen zijn dat de hals goed is (heb ik meerdere keren gelezen op harmony-central) en dat er verschillende geluiden uit te krijgen zijn...

Over 't algemeen heb ik er geen problemen mee gehad... Met de Peavey Milestone heb ik geen ervaring... De OLP lijkt me ook heel aardig, maar ik weet niet zoveel van dat ding af...

Voor meer info kan je eens rondzoeken naar reviews op http://www.harmony-central.com of wachten tot AllodoX hier langskomt :razz:

AllodoX
17 juli 2002, 13:26
present :smile:

peavey milestone zijn leuke dingetjes jah.. waarom ze zo cheap zijn mag joost weten, maar voor zover ik ze geprobeert heb bij Feedback in rotterdam klonken ze redelijk goed :smile:

klein beetje brommen omdat ze single-coil pickups hebben, op zich niets bijzonders want dat hebben de Mexikaanse Fenders ook, en die zijn ongeveer 6 keer zo duur :smile:


maar als je er een setje EMG select pickups ( http://cgi.voxhumana.nl/ukvox_store/Html/Images/305272.jpg )in stopt voor 75 euro, dan trapt ie de mexikaanse fender qua geluid zo ie zo al de grond in.

qua afwerking zitten ze ook wel redelijk snor. voor het geld een goed bassje jah :smile:

basswasp
17 juli 2002, 14:54
Jij moet ook altijd andere elementen in die basjes zetten, hè? :razz:

AllodoX
17 juli 2002, 19:56
jah.. waarom niet ? :smile:

regali
17 juli 2002, 20:12
... geloof dat ik me eerst maar eens ga concentreren op het (leren) spelen...:smile:

Elementen vervangen kan ik natuurlijk altijd nog doen ..

basswasp
17 juli 2002, 20:27
Op 2002-07-17 18:56, schreef AllodoX:
jah.. waarom niet ? :smile:


Omdat de standaard elementen 't vaak ook al doen...

AllodoX
18 juli 2002, 00:34
not for me :razz:

regali
22 juli 2002, 15:05
Toch denk ik dat ik het eerst maar bij de standaardelementen houd ..

:smile:

AllodoX
22 juli 2002, 18:54
:smile:

AllodoX
22 juli 2002, 18:55
Als je nou niet helemaal tevreden bent met het geluid moet je maar keertje langskomen.. zijn wat truukjes om geluid op te krikken zonder al te veel dingen te vervangen :smile: