PDA

View Full Version : Invader of X2N?



crrrN
11 maart 2005, 11:13
Welke is beter, duidelijker (dat je dus alle snaren goed hoort met overdrive), strakker, minder rommelig? Hoeveel verschil merk je tussen die 2? thnx.

gerrekat
11 maart 2005, 12:33
X2N is strakker en veel minder kunstmatig in het hoog...daar hebben veel duncans last van...

clean klinken ze allbei matig...voor strakke metal palm mutes zijn ze beiden goed...de X2N klinkt voller en vetter!

jorrit
11 maart 2005, 12:42
hebben deze elementen hetzelfde euvel als bijvoorbeeld de tone zone in een mahony body? k zoek nog steeds een element voor mn set neck mah. explorer. vond de duncan dist. niet echt lekker in het laag en jeff beck niet mijn tone...

jorrit
11 maart 2005, 12:42
fijn forum... :)

chennie
11 maart 2005, 12:58
duncan distor in mahonie niet lekker in het laag ?
ZIjn er nog meerr euevels met deze ? Ik zoek namelijk nog een goede scheur element voor in een mahonie body

Maniaaaak!!
11 maart 2005, 13:50
gebruik anders ff de tone wizard op de SD site, hebbik ook gedaan en ben erg happy met het resultaat...

jorrit
11 maart 2005, 15:53
sjah begin onderhand te denken dat t aan mijn gitaar ligt hoor....

Thom TK
11 maart 2005, 16:39
hebben deze elementen hetzelfde euvel als bijvoorbeeld de tone zone in een mahony body? k zoek nog steeds een element voor mn set neck mah. explorer. vond de duncan dist. niet echt lekker in het laag en jeff beck niet mijn tone...

te modderig bedoel je?
Ik neem aan van niet...de X2N heeft niet heel veel bas, en ook niet extreem veel mids.

Ik vind dit element qua specs nogal overeenkomen met de SD Evo, die ik heb...en dat is een vrij kil element die vooral in Mahonie body's zal moeten...(en niet in een basswood gitaar zoals bij mij :evil: )

gerrekat
11 maart 2005, 17:14
hebben deze elementen hetzelfde euvel als bijvoorbeeld de tone zone in een mahony body? k zoek nog steeds een element voor mn set neck mah. explorer. vond de duncan dist. niet echt lekker in het laag en jeff beck niet mijn tone...

DiMarzio's klinken veel lekkerder in Mahonie Solid Body gitaren met set necks dan Duncans, Ducans schijnen beter te klinken in bolt ons

jorrit
11 maart 2005, 17:20
hmz gaan we dat eens proberen.

een x2n dan maar voor mij

gerrekat
11 maart 2005, 17:23
Tjaof een Super Distortion ik weet niet waar je naar op zoek bent als je crossover wil tussen hardrock / classic rock en full out metal is de SD een goede optie.

de X2N is echt een pure metal krachtpatser....

jorrit
11 maart 2005, 17:30
Ik vind dit element qua specs nogal overeenkomen met de SD Evo, die ik heb...en dat is een vrij kil element die vooral in Mahonie body's zal moeten...(en niet in een basswood gitaar zoals bij mij :evil: )

ik neem aan dat je een dimarzio evo bedoeld.... zo jah wil je hm kwijt?? heb wel intresse...

jorrit
11 maart 2005, 17:32
Tjaof een Super Distortion ik weet niet waar je naar op zoek bent als je crossover wil tussen hardrock / classic rock en full out metal is de SD een goede optie.

de X2N is echt een pure metal krachtpatser....

sjah k wil een metal humbucker. de super dist. heeft vrij veel bass. bij de evo staat in de beschrijving dat het je gitaar wat open gooit en je lage noten gedefineerd houd... dat klinkt als iets wat ik zoek...

pol
11 maart 2005, 18:57
de seymour duncan full shred houd ook wel alles goed strak en gedefinieerd in het laag.

pol
11 maart 2005, 18:58
de seymour duncan full shred houd ook wel alles goed strak en gedefinieerd in het laag.

Thom TK
11 maart 2005, 21:41
Ik vind dit element qua specs nogal overeenkomen met de SD Evo, die ik heb...en dat is een vrij kil element die vooral in Mahonie body's zal moeten...(en niet in een basswood gitaar zoals bij mij :evil: )

ik neem aan dat je een dimarzio evo bedoeld.... zo jah wil je hm kwijt?? heb wel intresse...

Haha, hij zit in mijn main axe..niet los dus...tenzij je een Superdistortion hebt van SD....

Lord Abortion
12 maart 2005, 08:44
Tjaof een Super Distortion ik weet niet waar je naar op zoek bent als je crossover wil tussen hardrock / classic rock en full out metal is de SD een goede optie.

de X2N is echt een pure metal krachtpatser....

sjah k wil een metal humbucker. de super dist. heeft vrij veel bass. bij de evo staat in de beschrijving dat het je gitaar wat open gooit en je lage noten gedefineerd houd... dat klinkt als iets wat ik zoek...

Je kan ook altijd een Super 2 proberen. Dat is een SD aangepast om als halselement te dienen en die heeft een betere definitie en is minder modderig.

jorrit
12 maart 2005, 10:03
k heb na overleg met gerrekat besloten voor een x2n paf pro combi te gaan. nou jah zowiezo een x2n in de brug maar die combi klinkt mij iig goed in de oren...

gerrekat
12 maart 2005, 10:56
Tjaof een Super Distortion ik weet niet waar je naar op zoek bent als je crossover wil tussen hardrock / classic rock en full out metal is de SD een goede optie.

de X2N is echt een pure metal krachtpatser....

sjah k wil een metal humbucker. de super dist. heeft vrij veel bass. bij de evo staat in de beschrijving dat het je gitaar wat open gooit en je lage noten gedefineerd houd... dat klinkt als iets wat ik zoek...

Je kan ook altijd een Super 2 proberen. Dat is een SD aangepast om als halselement te dienen en die heeft een betere definitie en is minder modderig.


Super 2's zijn ook heel vet ja...absoluut is een beetje een gescoopte versie van de Super Distortion...

Nrrrk
12 maart 2005, 11:29
:)

Maar ehm :P hehe wat is nou echt beter de X2N of de Invader? als je echt kijkt tussen die twee? Ik las dat de X2N kil klonk in een basswood body? Ik heb basswood, dus moet ik dan niet kopen? (ik vind die Invader btw verre van kil klinken).

gerrekat
12 maart 2005, 11:41
Kil?

Kom die van mij eens proberen dan.....ik heb een precies dezelfde gitaar met een Invader om ernaast te leggen kun je het zelf beoordelen!

http://www.deanguitars.com/userpics/lib4/2ML%5C's.gif