PDA

View Full Version : Fretten ontdoen van lak



Gerrit
11 maart 2005, 01:20
Ik ben bijna klaar met het her spuiten van m n maple strat halsje, na m'n 1e refret. Nou vroeg ik me af of iemand tips heeft voor het verwijderen van de lak van de frets.

Dank

Gerrit

fred dons
11 maart 2005, 07:18
alleereerst plak ik altijd mijn frets af als ik ga lakken maar ik denk dat we hier al een beetje te laat zijn :-D

zit er toch lak op je frets dat kun je 2 dingen doen, wachten tot de lak volledig is uitgehard en met een exacto mesje de lak er afkrabben, de meeste lak zal dan van de frets afspringen omdat die van zichzelf meestal niet goed hecht aan de frets, of wanneer de lak nog niet volledig hard is met hetzelfde mesje de lak eraf snijden. Je zet het mesje dan haaks op de fret en snijd of krabt de lak er dan af
soms moet je daarna nog wel even de frets weer polijsten omdat er kleine krasjes op de frets gekomen zijn

Moeten de frets uberhaupt nog gelevelled en gecrowned worden dan is dit allemaal niet nodig en en verdwijnt de lak vanzelf bij het vlakken
sterkte !

Gerrit
20 maart 2005, 01:05
Heeft iemand anders nog tips, of andere ervaringen

Azrael
20 maart 2005, 01:55
Lijkt mij dat Fred Dons dat prima heeft uitgelegd..... :)

Gerrit
20 maart 2005, 04:10
Lijkt me toch ok om van anderen te horen wat zij vinden

Marcel2
20 maart 2005, 11:00
De anderen zijn het met Fred eens.

Raytheman
20 maart 2005, 11:05
Je zou ook de toest met schilderstape kunnen afplakken en dan met een blokje voorzichtig de frets afschuren. Moet de lak natuurlijk wel goed uitgehard zijn.
Succes

harrie-beton
22 maart 2005, 09:14
mm, ik heb 5 jaar geleden een hals gespoten met 11 dunne lagen lak.
kan mij niet herinneren dat ik de lak van de ijzeren frets heb verwijderd.

volgens mij is de lak nooit gehecht aan de frets