PDA

View Full Version : wat vinden jullie ervan ???



brookhuis4
16 juli 2002, 19:27
Ik heb veel tablaturen gezien en vergeleken
met nummers die ik op gehoor heb uitgezocht
en kom tot de conclusie dat de meeste tablatu
-ren een ramp zijn wat de nauwkeurigheid be-
treft.
Ik download ze niet eens meer,je komt ook
nog eens bij verschillende site's dezelfde
klotetablatuur tegen ( je hoopte nl anders ).

plusminus
17 juli 2002, 19:19
Keek eerder veel naar tabs en heb daar wel veel van geleerd ,vooral een hoop rock-riffs en licks.Nu ik er daar een heleboel van ken heb ik geen tab meer nodig omdat je in nummers vaak varianten erop hoort.En dat dan dus zelf uit gaat zoeken.Wel is het zo dat sommige tabs echt slecht zijn en je daar dus niets van leert(ofwel je leert het verkeerd).
Leuk is dat ik bijv.Dancing in the moonlight(Thin Lizzy) eerder met tab anders speelde dan dat ik er zelf voor ben gaan zitten en ik later op een video zag dat ze het ook op mijn manier speelden :smile:

kleinduimpje
19 juli 2002, 04:59
Ik ken het: hoop je op een andere tabsite toch een andere en juiste versie te vinden van een bepaald nummer...is het dezelfde tab die tienduizend keer terugkomt. Erg irritant.
Ik heb mezelf mede hierom aangeleerd om eerst op gehoor dingen uit te zoeken (en inderdaad: veel licks en riffs zijn variaties op al bekende thema's) en als ik het echt niet meer weet een tab erbij te pakken
(de andere reden trouwens waarom ik dingen op gehoor naspeel is pure luiheid: als ik blaadjes of een map op mijn muziekstandaard zet, waaien/vallen ze er altijd vanaf. Ik heb nooit zin ze op te pakken)

Trouwens, ik merk ook wel eens dat officiele tabletures (dus door de 'band' -platenmaatschappij- uitgebrachte tabletures in boekvorm soms ook niet kloppen...of ligt dit aan mij??)

plusminus
19 juli 2002, 16:45
Die tab van dancing in the moonlight waar ik het over had was uit een boek gecopieerd ,ligt niet aan jouw dus.
Soms staan de getallen in tabs wel goed maar dan staan ze bijv. op de a in plaats van de e snaar ,sommige mensen nemen dat nog klakkeloos over ook :smile:

brookhuis4
19 juli 2002, 20:21
Op 2002-07-19 04:59, schreef kleinduimpje:
Ik ken het: hoop je op een andere tabsite toch een andere en juiste versie te vinden van een bepaald nummer...is het dezelfde tab die tienduizend keer terugkomt. Erg irritant.
Ik heb mezelf mede hierom aangeleerd om eerst op gehoor dingen uit te zoeken (en inderdaad: veel licks en riffs zijn variaties op al bekende thema's) en als ik het echt niet meer weet een tab erbij te pakken
(de andere reden trouwens waarom ik dingen op gehoor naspeel is pure luiheid: als ik blaadjes of een map op mijn muziekstandaard zet, waaien/vallen ze er altijd vanaf. Ik heb nooit zin ze op te pakken)

Trouwens, ik merk ook wel eens dat officiele tabletures (dus door de 'band' -platenmaatschappij- uitgebrachte tabletures in boekvorm soms ook niet kloppen...of ligt dit aan mij??)

Klopt, heb ik dus ook , heb zelfs de
indruk dat de tab moeilijker ( lees fout )
staat geschreven dan die werkelijk is, (
voorbeeld: 1e boek van Van halen, sommige
solo's zijn echt fout uitgeschreven ).