PDA

View Full Version : seagull. Slecht gebouwde gitaar of niet?



gooster
10 maart 2005, 22:32
Ff een vraagje over Seagull. Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar die ik op optredens goed kan gebruiken. Dus hoeft niet van de beste kwaliteit te zijn, maar wel degelijk. Nu heb ik mijn oog en oor op een seagull laten vallen. Een met vuren bovenblad. Ik laat er dan een piezzo (goed gespeld?) element in zetten. Nu heb ik me laten vertellen dat de kop van een seagull gitaar niet zo stevig is omdat ie zo klein is en dus te weinig hout heeft waardoor ie sneller afbreekt. Ik wil graag weten of iemand daar ervaring mee heeft.

chris c
11 maart 2005, 09:34
Ik ken vrij veel mensen die op Seagull spelen maar ik heb nog nooit gehoord van een afgebroken kop. Volgens mij zijn dat stevig gebouwde gitaren. Voordeel van die vorm is dat de snaren rechtdoor naar de mechanieken lopen, en niet schuin naar buiten toe, zoals op de meeste giteren. Ik denk dat dat juist de kans op barsten in de hals-kop verbinding verkleint omdat de spanning in het midden geconcentreerd is, waar de kop het dikst is.

Seagull
11 maart 2005, 14:26
Ik heb er geen slecht woord over (vandaar die naam he haha). Nee maar het zijn gewoon fijne gitaren. Proberen zou ik zeggen.

Succes

Seagull
11 maart 2005, 14:27
Ik heb er geen slecht woord over (vandaar die naam he haha). Nee maar het zijn gewoon fijne gitaren. Proberen zou ik zeggen.

Succes

SaferSephy
11 maart 2005, 14:50
beetje vreemd verhaal over die kop. Seagulls zijn over het algemeen gewoon goede gitaren

Picker
11 maart 2005, 15:02
Prima gitaren, zeker voor de prijs. Over die kop: geklets.

Dirk_Hendrik
11 maart 2005, 17:37
ik heb maar 1 keer van m'n leven op een Seagull gespeeld.....en die had een gebroken kop gehad :-D . Daar dient bijverteld te worden dat dat was omdat een medebandlid over het instument gestrukeld was......

gooster
11 maart 2005, 18:28
Mijn bedoeling is toch om niet te veel over instrumenten te struikelen. Maar Dirk, wat waren je bevindingen wat klank betreft.

Dirk_Hendrik
11 maart 2005, 20:03
Durf ik niet veel over te zeggen. De eigenaar (m'n zwager dus) heeft het probleem van "geen gitaar meer" opgelost met de aanschaf van een Taylor 314 (was een fijne oplossing :D ). Ik weet niet wie die headstock daarna geplakt heeft maar dat was geen top-job. Het was dus niet echt een aangename gitaardie ook nog eens alternatief gestemd was. Ik kan er dus niet zoveel over zeggen :wink: