PDA

View Full Version : Mark III



borrel
10 maart 2005, 22:01
Onlangs zag ik op internet een Mark III voor 795 Euro. Nu is mijn vraag of dit een redelijke prijs is voor een Mark III. Bouwjaar staat er niet bij. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met deze amp? Bij voorbaar dank.

Punkrockerke
10 maart 2005, 22:34
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met deze amp?
Euh...check misschien even deze:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=50196

:roll:

gerrekat
11 maart 2005, 06:50
Een combo of een top? widebody of short body? simul class, EQ, reverb???

welke stripe versie??

Ja in principe een wereldprijs voor een mark III

borrel
11 maart 2005, 10:34
Thanks, indd. een lekker geluidje!


Heb even geinformeerd:
Zwarte Mark III met nieuwe buizen en EV black shadow speaker.
5 bands EQ. Simul Class en ongeveer 15 jaar oud. Hij wist niet of
het een wide- of een short body was, gezien hij maar één soort kent.

De stripe versie zei hem ook niks en mij eigenlijk ook niet.

Ibanez RuleZ
11 maart 2005, 11:35
ik vind dat bedrag erg laag voor een dergelijke amp. normaal gaan die voor minstens €1000 (zeker de simulclassversie). long en short body is alleen van belang voor de tops, de combo's zijn 1 formaat, allemaal een 1x12"versie.

is een leuke amp, voor dat geld zeker doen

Harrald

pint
11 maart 2005, 17:34
mooie prijs vooe een zeer mooie amp 8-)

pint
11 maart 2005, 17:34
mooie prijs voor een zeer mooie amp 8-)

AART
12 maart 2005, 11:38
mooie prijs voor een zeer mooie amp 8-)

+1

instant oude metallica, lekkere scheur.

borrel
13 maart 2005, 12:21
Ga volgende week zaterdag even kijken. Maar ik vraag me nog wel een beetje af hoe deze versterker tegenover nieuwe Mesa Boogie's staat. Kloppen de geruchten dat hij een heel mooi helder warm clean heeft?

gerrekat
13 maart 2005, 16:33
Marks zijn MI veel beter dan de huidige generatie Mesa's!

Ritch
13 maart 2005, 20:14
Zijn dit Mark III's?!

http://www.stevelukather.net/images/pictures/lukerig3.jpg

BENG!!! 8-)

borrel
19 maart 2005, 22:26
Ben even bij die zaak geweest, maar heb hem niet meegenomen omdat ik twijjfelde of het wel een mark 3 was. dacht zelf dat het een mark 2 was. weet iemand misschien het verschill tussen een mark 2 en een mark 3? is 795 voor een mark 2 een goede prijs?

ijff
19 maart 2005, 23:55
Als het een Mark IIc is in ieder geval zeker!

gerrekat
20 maart 2005, 08:32
Nee correctie alos het een mark IIC+ is, en normale Mark IIC is minder waard maar nog steeds is 795 natuurlijk een goede prijs!

Op de achterkant van de amp staat toch gewoon welke versie het is,bij een mark III kun je vlak bij de plaats waar de voeding binnenkomt ook nog een streep zien, die kan verschillende kleuren hebben en is met een soort marker aangebracht....je hebt een zwarte, rode, paarse, blauwe en een NO stripe versie geloof ik....

De Rode en de Blauwe zijn het meest in trek...

borrel
20 maart 2005, 13:13
Ok dank je wel, maar ik weet het nog niet zeker. Heb de achterkant grondig doorzocht en niks gevonden, heb alleen niet op de strepen gelet.
Wat me wel opviel is dat deze een oranje lampje heeft en de meeste Mark 3's die ik gezien heb een blauwe. Op het embleempje stond alleen Boogie, misschien dat dat iets zegt. Het was overigens geen simul class, maar een class A met twee power tubes. Wat me ook opviel was dat er 1 potmeter was die je niet kon uittrekken. Bij de mark 3's die ik gezien heb kon je ze allemaal uittrekken en bij de Mark 2's zijn het er meestal 2 als ik me niet vergis.

borrel
25 maart 2005, 21:02
Heb ondertussen het serienummer naar Mesa gemaild zonder enig resultaat. Ik weet echter nog steeds niet om welk model het gaat, maar mijn vermoeden gaat uit naar een Mark 2B of 2C. Nu is wel het feit dat ik hem niet meer wil. Dus voor de liefhebbers onder ons: Hij staat bij Markus in Druten voor 795 Euro, voorzien van nieuwe buizen. Good luck!

borrel
26 maart 2005, 19:38
Weet nog steeds het model niet, maar ik vermoed een 2B of 2C. Heb inmiddels het serienummer naar Mesa gemaild, maar echter nog geen response gekregen. Nu ben ik inmiddels zo ver dat ik hem niet meer wil. Dus voor de liefhebbers onder ons. Hij staat bij Markus in Druten. Good luck!