PDA

View Full Version : Tech2 version3



Guitarfreak
10 maart 2005, 20:11
Hey,

Zo, de nieuwe Tech2 site staat online. Ik was niet tevreden over de 2e versie, dus besloot maar een nieuwe versie te maken. Het was vooral de bedoeling de site een beetje in de stijl van onze muziek te maken (koud, somber, graffiti, metaal). Ook heb ik hem wat dynamisch gemaakt door in het rechter tv-screen wat foto's te animeren.
Kheb gebruik gemaakt van html, php, javascript en flash.
Verder ben ik niet tevreden over de laadtijden, dus ik ga morgen even aan de slag met een openingspagina waarin de gehele site wordt geladen.
Hebben jullie tips, opmerkingen e.d. dan hoor ik die graag!

www.tech2.nl

Groeten Jip,

MegaDrive
31 maart 2005, 13:49
Ziet er vet uit hoor! Ik hou wel van die grungy noise stijl. Ben zelf een redelijk doorgewinterde photoshopper en ik heb wel wat designtechnische dingetjes die ik anders zou hebben gedaan. Misschien kun je er wat mee.

1) De site vertoont fouten in een Mozilla/Firefox browser. Nu er wereldwijd steeds meer gebruikers zijn van deze browser, zou ik zeker zorgen dat deze fouten eruit worden gehaald.

2) Het bovenste deel van de site is minder contrastrijk dan het onderste deel, waardoor het lijkt alsof er geen definitieve stijlkeuze is gemaakt.

3) Het schermpje rechtsboven ziet er wat te strak uit. Bijna alles in de site is gaar en rot met veel oog voor detail, maar dat schermpje komt net uit de winkel. Ik zou daar wat beschadigingen of roest o.i.d. aanbrengen.

4) Ik vind de navbar wat statisch overkomen. Ik zou proberen om dat een wat digitalere look te geven.

5) De header waar tech2 v3 online in staat kan wel een facelift hebben. zo'n donkere rechte balk past niet goed bij de rest van het design en springt teveel in het oog. Dat is jammer, want juist die kleine minimalistische details in je site ontwerp hebben veel tijd gekost en zien er heel gaaf uit.

6) Er zit een hele subtiele gradient in het bovenste paneel, maar dat betekent ook dat zo'n plaatje vrij groot is. Als je slim met een texture pattern werkt is dat plaatje een stuk kleiner (minder laadtijd) en heb je meteen een metalachtige structuur op dat paneel, waar je ook weer naar hartelust krassen, roest en beschadigingen op kan aanbrengen :D. Ik heb een paar goede metal texture patterns, dus als je wilt kan ik ze mailen. Mijn favoriet daarbij is een traanplaat texture.

Ik vind het er al super uitzien zo, maar misschien dat dit soort dingetjes net de finishing touch eraan geeft.

Cheers!

Guitarfreak
31 maart 2005, 19:11
Bedankt voor je kritiek! Hier heb ik wat aan. Over die patterns! GRAAG!
-> g-freak@tech2.nl

Grtz,

MegaDrive
1 april 2005, 10:56
@ Guitarfreak

Ik heb je het een en ander gemaild.

Cheers!

vulvasonic
20 april 2005, 01:09
Ziet er vet uit hoor! Ik hou wel van die grungy noise stijl. Ben zelf een redelijk doorgewinterde photoshopper en ik heb wel wat designtechnische dingetjes die ik anders zou hebben gedaan. Misschien kun je er wat mee.

1) De site vertoont fouten in een Mozilla/Firefox browser. Nu er wereldwijd steeds meer gebruikers zijn van deze browser, zou ik zeker zorgen dat deze fouten eruit worden gehaald.

2) Het bovenste deel van de site is minder contrastrijk dan het onderste deel, waardoor het lijkt alsof er geen definitieve stijlkeuze is gemaakt.

3) Het schermpje rechtsboven ziet er wat te strak uit. Bijna alles in de site is gaar en rot met veel oog voor detail, maar dat schermpje komt net uit de winkel. Ik zou daar wat beschadigingen of roest o.i.d. aanbrengen.

4) Ik vind de navbar wat statisch overkomen. Ik zou proberen om dat een wat digitalere look te geven.

5) De header waar tech2 v3 online in staat kan wel een facelift hebben. zo'n donkere rechte balk past niet goed bij de rest van het design en springt teveel in het oog. Dat is jammer, want juist die kleine minimalistische details in je site ontwerp hebben veel tijd gekost en zien er heel gaaf uit.

6) Er zit een hele subtiele gradient in het bovenste paneel, maar dat betekent ook dat zo'n plaatje vrij groot is. Als je slim met een texture pattern werkt is dat plaatje een stuk kleiner (minder laadtijd) en heb je meteen een metalachtige structuur op dat paneel, waar je ook weer naar hartelust krassen, roest en beschadigingen op kan aanbrengen :D. Ik heb een paar goede metal texture patterns, dus als je wilt kan ik ze mailen. Mijn favoriet daarbij is een traanplaat texture.

Ik vind het er al super uitzien zo, maar misschien dat dit soort dingetjes net de finishing touch eraan geeft.

Cheers!

Ik wil hier graag wat opmerkingen of overwegingen aan toe voegen. Normaal doe ik dat niet, maar dit belooft ECHT een hele mooie site te woorden. De punten van kritiek zijn derhalve puur opbouwend bedoeld.

Eerst even de punten van MegaDrive (ik loop ze stap voor stap door):

1 - Ik heb de site alleen in FireFox bekeken en het ziet er goed uit, maar het is zeer zeker iets dat je moet testen. Het aantal firefox-gebruikers (wereldwijd) ligt inmiddels al boven de 20%! Niet niks dus. Mijn eigen site werkt alleen onder IE en dat zuigt steeds meer.

2 - Heb je ten dele gelijk in. Maar het venster aan de rechterbovenzijde is ook vrij contrastrijk en mijns inziens is het gebrek aan een te statisch linkerbovendeel de reden dat de balans hier zoek lijkt. Ik zou daarom het onderdeel en het bovendeel OF naar elkaar toetrekken, OF het verschil nog verder accentueren, zodat het verschil juist groter word.

3 - Ik vind het nogal meevallen met de 'rotheid' en 'roestigheid' van de site. Ik ben gek op dit soort efeecten en voor mij mag het meer, maar ik vind niet dat de balans hier niet klopt. Juist een heldere plek in een wereld van verdorvenheid kan bijdragen aan een goede navigatie.

4 - Ik vind het wel wat hebben zo.

5 - Mee eens.

6 - Lijkt me niet. Tegenwoordig mag je van de eindgebruiker verwachten dat ie niet meer een uur hoeft zitten wachten op een plaatje. En ik zou oppassen om de hele site meteen een metallook mee te geven. Dat kan heel mooi zijn, maar ik denk dat je daarmee meteen de hele site opnieuw moet gaan vormgeven. Een chromelook zou wellicht vormgevelijk wel passen bij de rest, maar dat effect is alleen met grote contrasten te bereiken en dat zou derhalve ten koste gaan van de leesbaarheid (tenzij je de tekst in een duidelijk ander kader zou zetten.

En verder nog 1 dingetje: HET LOGO!
Ik weet dat die dingen nogal gevoelig liggen, maar ik waag de gok (webdesign is mijn vak namelijk :D ) Doe er iets mee waardoor het logo beter in het ontwerp past. Met alle respect voor degene die het logo verzonnen heeft. Op deze manier valt het alleen maar in negatieve zin op. Mocht je niet bereid zijn om het logo drastisch te veranderen, zorg er dan in ieder geval voor dat het graffiti-achtige karakter wat echter overkomt. Laat de lijnen meer overvloeien en werk met wat meer grijstinten, zorg voor onregelmatigheden, zet het OP de muur en plak het er niet voor. En mocht je dat JUIST niet willen doen, doe dan het tegenovergestelde; haal het logo volledig los van de achtergrond, isoleer het, voor mijn part gebruik je een subtiele drop shadow, maar breng het naar voren en accentueer het desnoods met een KLEUR. Nu hangt het overal een beetje tussen in.


Mocht ik over komen als een zeikerd, mijn excuses. Ik ben behoorlijk onder de indruk van de site (nu al) Het kan alleen nog net even een tikkie beter. En dan izzie ook echt helemaal af.

Succes!

Guitarfreak
22 april 2005, 09:50
Hey hartstikke bedankt voor je opbouwende kritiek! Ik zal dit echt eens goed doornemen en kijken wat ik zoal nog kan veranderen. Over dat logo ben ik het met je eens, die overigens door me teammate gemaakt is... Hij wou toch een beetje graffiti karakter toevoegen aan het geheel. Ikzelf zou het anders gedaan hebben, maar misschien verander ik dat nog wel.
Really thnx;)

Grtz Jip,

FrankS
16 september 2005, 08:59
Oeh donders gave site hoor!! Nu ik de (opbouwende) kritiek lees; ja idd, kan nog mooier. Maar als dat niet gezegd was : sowieso super haha..

1 dingetje : Bij 'News' staat rechts boven in het scherpmje 'Check here the news'.. volgens mij moet dat 'Check the news here' zijn ;)

Maar petje af hoor :cool:

Guitarfreak
16 september 2005, 19:57
Hey!

Bedankt voor je reactie! Het kan altijd beter, maar ik moest het toch een keer afronden, aangezien ik nog bergen opdrachten had/heb liggen. Overigens ben ik het wel eens met de kritiek!!
Hier wat nieuwe sites waar ik nu nog aan werk:

www.definition-design.nl/idem/ (belgische punkband)
www.gilo.nl/v3 (metalband)

Tips, opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Grtz Jip,