PDA

View Full Version : Dunlop Crybaby vs. Jimi Hendrix (jh-1)



Chroxy
10 maart 2005, 17:42
test

Chroxy
10 maart 2005, 17:43
ik heb momenteel beide wah pedalen thuis staan..
en heb een klein probleempje.. :P

crybaby:
lekkere wah (ben mn boss me 30 gewend .. dus ja. niets gewend eigenlijk).. wel een beetje schel, maar niet TE en regeert best lekker waardoor als je je been spastisch beweegt je hele vage freak effectjes krijgt..

jimi hendrix:
nog betere wah dan mn crybaby, voor mijn gevoel net wat warmer en wahiger .. maar is wat stroever.. hoe kan ik dit oplossen? En belangrijker, het lijkt alsof deze wah veel lager staat dan de crybaby waardoor je hem sneller ingedrukt heb, dus je betn veel sneller van de hiel naar teen positie dan bij de crybaby.. dit zorgt dus voor maar weinig wah verschil (wel duidelijk hoorbaar.. maar veel minder dan bij de crybaby)..

Mijn vraag is dus.. is hier iets aan te doen? door de wah hoger te zetten? of kan dit en moet ik hiermee leven?

Als dit dus niet kan.. wat kan ik het beste doen? Crybaby houden of Jimi hendrix? Crybaby klinkt dus iets minder dan de jimi hendrix, maar wah't eigenlijk lekkerder omdat ie gewoon een wat groter bereik heeft en soepeler gaat..

de wah die ik wil houden wil ik dan ook modden met een ledje, true bypass etc.. zijn er misschien sites met de jimi hendrix? die vond ik namelijk nie..

BartL
10 maart 2005, 18:10
Dus de 'zwaai-beweging' van de voet moet langer worden right? :-D

Chroxy
10 maart 2005, 18:12
ja als je dat zow noemt.. in ieder geval de afstand die een wah pedaal aflegt wanneer ie is ingedrukt met de hiel tot hij is ingedrukt met de teen..
deze is dus veel groter bij de crybaby..




k wist gewoon dat jij als eerste ging posten :-D

BartL
10 maart 2005, 18:17
Hehehe :wink:

Jammer dat ik de ballen verstand heb van wah's...anders zou ik misschien nog een nuttige bijdrage kunnen leveren. Maar goed, ik lees aandachtig mee, mochten er wel nuttige reacties komen :razz:

Antal
10 maart 2005, 18:28
Wat vaak wordt gedaan is de potmeter 1 tandje verder zetten. Dan kun je iets verder gaan. Alleen daar wordt je bereik niet groter van.

Er zijn overigens een heleboer mods om een wah aan te passen aan je smaak.

Chroxy
10 maart 2005, 22:35
dit klopt, ik wil dan ook de beste keizen van deze 2 en met die verder gaan modden..

de jimi hendrix klinkt dus net iets beter.. maar dat beperkt wah'en is echt irritant, daar is dus ook niks tegen te doen? ZO niet, dan gaat die er weer uit en ga ik mn crybaby modden..

Chroxy
12 maart 2005, 12:25
niemand meer sites met mods voor de crybaby en jimi hendrix? vooral over de jimi hendrix vind ik geen mods..

zit er nu erg over te twijfelen welke ik moet nemen.. de jimi hendrix kan geen grotere wah stand hebben, dus de crybbaby blijft eignelijk over.. dus wil ik de jimi hendrix verkopen.. doen of niet?

Nielsje
12 maart 2005, 12:43
heh?

ik snap het nog steeds niet echt helemaal, volgens hebben de std crybaby en de hendrix dezelfde mechanissche slag, maar heeft de hendrix gweoon een kleinere sweep..

http://members01.chello.se/pastorn/fx/mods/dunlop.htm hier heb jeeen site waar mods op staan voor een dunlop. volgens mij heeft de hendrix hetzelfde circuit maar dan met andere waarden.. maar dit kan ik verkeerd hebben...

groeten

Chroxy
12 maart 2005, 12:54
hier was al bang voor :-D .. tis ook erg onduidelik

maar de jimi hendrix heeft een kleinere mechanische slag.. waardoor de sweep ook iets kleiner is.. dit stoort me gigantisch eignelijk.. waardoor ik de crybaby eigenlijk wil houden ipv de jimi hendrix (maar de jimi hendrix is tenminste nog in geode staat.. + klinkt net iets beter).. m

en de site die je gaf daar staat mn crybaby op.. maar de jimi hendrix niet.. die hefet een veel kleinere printplaat..

Nielsje
12 maart 2005, 13:00
kan je anders ff wat foto/s maken van printplaat, en ook van je slag gedoe enzo?

ik heb natuurlijk een ehele simple oplossing: print van de JH in je crybaby zetten, als je er zo blij mee bent :)

maar maak ff wat foto's, kan je altijd wat mee.

het wah circuit is min of mere altijd hetzelfde alleen zitten er gewoon verschillende waardes componenten in, en wellicht soms es een condensator over een weerstand.. maar dat kan ik nu nie zien natuurlijk :)

up-guitarman
15 maart 2005, 18:19
Ik heb ze ook allebei getest een tijdje geleden en uiteindelijk de Cry Baby gekocht ... Ik vond hem net lekkerder klinken dan de JH. Lekker schel en funky !!! Ik ben er nog steeds heel tevreden over (na een goei 2 maande)

jero
15 maart 2005, 18:37
heh?

ik snap het nog steeds niet echt helemaal, volgens hebben de std crybaby en de hendrix dezelfde mechanissche slag, maar heeft de hendrix gweoon een kleinere sweep.

volgens mij zitten de crybaby en de jh inderdaad in exact dezelfde behuizing, zouden dus dezelfde "mechanische slag" moeten hebben. Het enige dat ik kan bedenken is dat de switch op je jh hoger zit dan op je crybaby, waardoor je daar sneller tegen aan zit (en dus een kleiner bereik hebt). Als dat zo is moet je even de switch van de jh verlagen

Chroxy
17 maart 2005, 15:33
ik heb ondertussen eindelijk een foto kunnen maken

hier

crybaby
http://geluid.ath.cx/mouthful/plaatjes/crybaby.JPG

jimi hendrix

http://geluid.ath.cx/mouthful/plaatjes/jh-1.JPG


de slag waar ik het over heb.. de crybaby kan dus veel hoger en dus langer wahen..

http://geluid.ath.cx/mouthful/plaatjes/samen.JPG


verder vind ik de jimi hendrix dus btere klinken.. maar omdat de crybaby langer kan wahen (zie bovenstaande ;P) neig ik nu naar deze.. als ik dit bij de jimi hendrix kan verstellen.. dan hou ik die natuurlijk!

vester86
17 maart 2005, 15:37
en een Cry baby 535Q ?? misschien dat die wel langere slag heeft, en tot in de puntjes in te stellen. kost ook wat, maar klinkt echt supergaaf

vester86
17 maart 2005, 15:37
en een Cry baby 535Q ?? misschien dat die wel langere slag heeft, en tot in de puntjes in te stellen. kost ook wat, maar klinkt echt supergaaf

Chroxy
17 maart 2005, 15:49
neej,

hij zal best wat beter klinken, maar zovaak wah ik niet..
ik heb er dan nu 2, waarvan ik de 'beste' wil uitkiezen en deze dan verder modden, minder schel bijv en een ledje erin..

dejohan
17 maart 2005, 16:17
Voor zover ik weet geen officiele mod, maar bij mij werkte het perfect:
Kijk eens onder het hielgedeelte van het bewegende gedeelte van je pedaal, daar zit een rubber stootkussentje van zo'n centemeter dik. Snij daar een stuk of helemaal af. Nu kan je veel meer naar achteren kantelen.

Ik heb dat helemaal afgesneden en lukte goed.

Om nog meer kantelruimte te hebben kan je eventueel ook de stootkussentjes aan het 'teen' gedeelte afsnijden, maar dat durfde ik niet, want de mogelik

Antal
17 maart 2005, 17:57
Vaag. Ik zou zweren dat die behuizingen allemaal hetzelfde zijn!

Chroxy
17 maart 2005, 18:04
ik heb nog eens goed gekeken, maar het lijkt alsof het pedaal zelf wat je kan bewegen (waar je dus normaal opstaat), bij de crybaby hoger staat, dan bij de jimi hendrix, (het punt waar hij aan de onderkant vastzit, zit bij de crybaby veel hoger) waardoor hij dus verder kan zwaaien, is dit op te lossen

Nielsje
17 maart 2005, 18:12
maak eens foto's dan! waar we zelf kunnen vergelijken! dus duidlijk naast elkaar enzo..

Antal
17 maart 2005, 18:14
Is dit geen oplossing voor je: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=7307307245&rd=1

Een PCB van de jimi wah. Kun je in die gewone zetten en klaar.