PDA

View Full Version : Bestaat deze strat wel?



Lightner
10 maart 2005, 11:05
Hoi!

Ik was op zoek naar een Amerikaanse Strat met bepaalde eigenschappen, maar ik vrees dat die net niet bestaat. Ik zoek namelijk een strat die:

- Amerikaans is
- Olympic of Vintage white
- een maple neck (fingerboard dan vooral) heeft
- SSS pickups heeft (SCN pickups mogen ook)
- Eventueel de S1 switch
- Fender/Schaller Deluxe Staggered Cast/Sealed Locking Tuning Machines

Ik zat eerst te kijken naar een 50th anniversary American Deluxe strat waarvan Feedback er nog 1 heeft staan, maar nadat ik daar een aantal negatieve reviews van had gelezen, leek mij dat toch niet zo'n wijs besluit, en kon ik maar beter een andere zoeken.

In principe is het eigenlijks een American Deluxe die ik zoek, maar die is niet leverbaar in Olympic of Vintage white..

Heb ik gelijk, en bestaat deze gitaar inderdaad niet, of is er nog hoop?

Bobbel
10 maart 2005, 14:56
van de eerste 4 punten weet ik zeker dat het kan, maar van die laatste 2 weet ik het niet zeker...

Lightner
10 maart 2005, 15:17
Ik begin zelf een beetje te denken, dat als ik een gitaar wil die aan deze eisen "voldoet", dat ik dan gewoon een Standard American moet kopen, en daar dan zelf onderdelen bijkopen/inbouwen (bijvoorbeeld de locking tuners)..

Een alles-in-een oplossing is niet aanwezig, ben ik bang.

Ash ketchum
10 maart 2005, 15:49
ik denk dat als je een american standard koopt en de onderdelen je veel meer lol er aan hebt. Lijkt mij iig leuker om te doen

RS-Rik
10 maart 2005, 15:56
Je kunt de stemmechanieken er zelf ook nog wel op krijgen en een switch kunnen ze in de winkel zeker doen.

Lightner
10 maart 2005, 16:11
Ow, het plaatsen van de mechanieken en eventueel solderen van electronica is geen enkel probleem, dat heb ik al vaak genoeg gedaan :-D

Ik denk dat dit dan maar de resterende oplossing is :)

Alle onderdelen zijn bij Musik-Produktiv in Duitsland wel verkrijgbaar. Weten jullie ook een winkel in NL die de onderdelen verkoopt?

Ik wou d'r dan ook een andere pickguard op zetten (White pearl), en een roller nut. Wordt prijzig geintje uiteindelijk maja. Bijna even duur als een Deluxe.

Ash ketchum
10 maart 2005, 16:26
enigste wat mij te binnen schiet is vox humana of pietguitars in arnhem, die heeft veel fender spul en kan ook bestellen. Ze hebben ook wel wat stratjes staan en doen veel aan reparatie, customizing en deden vroeger ook gitaarbouw. Aardige lui en redelijk geprijst

Toaster
10 maart 2005, 16:45
Fender customshop in Tilburg

Rubenios
10 maart 2005, 21:46
duitsland is iig het goedkoopste. kun je ook laten thuisbezorgen hoor

ben???
10 maart 2005, 22:13
wordt het s1 systeem niet standaard op nieuwe usa modellen gezet tegenwoordig?

turboblues
10 maart 2005, 23:07
wordt het s1 systeem niet standaard op nieuwe usa modellen gezet tegenwoordig?
Ik dacht op de HSS modellen en de Deluxes.

Stratman70
11 maart 2005, 00:01
Er zijn genoeg strats met maple toets gebouwd met de kleur waar je het over hebt. Die stemmechanieken kun je er altijd nog opzetten.
Wat is dat S1 systeem?????

Lightner
11 maart 2005, 10:49
Weten jullie of het mogelijk is om van deze gitaar
http://bavasmusic.com.au/store/images/images_big/011_2004_803.jpg (50 Aniv Deluxe Strat)

de gouden hardware te bestellen? Het meeste is makkelijk te vinden, maar ik zit alleen nog met de stemmechanieken.
Musik-Produktiv heeft ze alleen in het zilver, en op de fendersite kan ik ook alleen maar zilver vinden.

Heeft iemand hier meer doel over?


----

Het S1 systeem is een schakelaar die in je volume-pot zit ingebouwd waardoor je je elementen ook nog anders kunt gebruiken. Hieronder zie je het effect:

5-Position Blade and 2-Position Push/Push S-1:
S-1 Switch Up:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup in Parallel
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickup in Parallel
Position 5. Neck Pickup

S-1 Switch Down:
Position 1. Bridge Pickup in Series with Middle Pickup
Position 2. Bridge Pickup in Parallel with Special Capacitor and in Series with Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup in Series with Special Capacitor (No Tone Control)
Position 4. Neck Pickup in Parallel with Special Capacitor and in Series with Middle Pickup
Position 5. Neck Pickup in Series with Middle Pickup

Bluesbreaker
11 maart 2005, 11:17
Ik snap niet dat je op een mooie strat gouden hardware wilt zetten, maar dat is toch wel bij voxhumana te rkijgen?

groovyB3
11 maart 2005, 14:23
Is het niet gewoon een American Standard wat je zoekt? Zet je er zelf naderhand gewoon locking tuners op.

Lightner
11 maart 2005, 16:48
Is het niet gewoon een American Standard wat je zoekt? Zet je er zelf naderhand gewoon locking tuners op.

Opzich is een Am. Std. ook hetzelfde, maar dan heb ik niet dezelfde pickups als op de deluxe..?