PDA

View Full Version : 18 volt voeding voor MI Audio blue boy



pol
10 maart 2005, 09:29
ik heb gisteren een MI audio Blue boy gekocht, en in de handleiding stond dat die tot 27 volt kon gevoed worden.
Welke voeding kan zo hoog gaan, en zou het veel verschil in geluid opleveren ?

pol
10 maart 2005, 09:42
http://www.skytronic.com/be/nl/prod/search.php?s=660.190

is dees zuiver genoeg voor gitaar effecten ?

Ché
10 maart 2005, 12:01
hoi,

goeie keuze!
heb de blue boy ook sinds een weekje, prachtig pedaal!

wat betreft de voeding, gewoon in één of ander groot warenhuis een adaptor (gestabiliseerd) met ingebouwd schakelaartje kopen (+-10€)...

mijn adaptor gaat tot ongeveer 15 volt en ik moet zeggen dat het pedaal dan nog beter klinkt, het klaart op, en de overdrive wordt er iets subtieler van = minder 'muddy' en iets meer grit...als dat enigsinds als uitleg kan helpen

ik ga binnenkort ook wat andere chips bestellen om daar mee te experimenteren, moet naar het schijnt ook goeie resultaten opleveren :)

alleszins experimeteren met dat ding want het is ongeloofelijk veelzijdig en klinkt super!
beste overdrive die ik tot nu toe gehoord heb!

greetz

Ché
10 maart 2005, 12:01
hoi,

goeie keuze!
heb de blue boy ook sinds een weekje, prachtig pedaal!

wat betreft de voeding, gewoon in één of ander groot warenhuis een adaptor (gestabiliseerd) met ingebouwd schakelaartje kopen (+-10€)...

mijn adaptor gaat tot ongeveer 15 volt en ik moet zeggen dat het pedaal dan nog beter klinkt, het klaart op, en de overdrive wordt er iets subtieler van = minder 'muddy' en iets meer grit...als dat enigsinds als uitleg kan helpen

ik ga binnenkort ook wat andere chips bestellen om daar mee te experimenteren, moet naar het schijnt ook goeie resultaten opleveren :)

alleszins experimeteren met dat ding want het is ongeloofelijk veelzijdig en klinkt super!
beste overdrive die ik tot nu toe gehoord heb!

greetz

Ché
10 maart 2005, 12:03
excuses voor 2X posten

pol
10 maart 2005, 14:19
ben benieuwd naar de resultaten van die andere ic's, ga ik zeker ook es testen wat dat geeft.
Veelzijdig is het pedaal in ieder geval, klinkt ook heel natuurlijk, heel goed om op een distortionkanaal te gooien en voor clean met een klein beetje distortion , klinkt ook heel vol met die voicing laag.

Ik heb em nu met character 0% , voicing 70% en bright op 50% staan, en dan het volume omhoog, drive laag, en tone iets over de helft.

Ché
10 maart 2005, 17:05
mijn settings zijn:

character 80%
brightness 100%
voicing 40% (om niet teveel mids te hebben en veel bass te behouden)

Vol 70%
Tone 50%
Drive 50%

op cleane versterker
ben wel nog wat aan het experimenteren dus deze setting is verre van definitief...

ik heb net IC's besteld, revieuw volgt zodra ze getest zijn :)

greetz

Antal
10 maart 2005, 18:34
Als je verschil in oversturing wilt horen kun je beter met verschillende diodes experimenteren denk ik.

pol
10 maart 2005, 20:17
godvermiljaarde, die skytronic bucht werkt al nie fatsoenlijk, ik krijg nogal wat hoge ruis met dat ding, staat nochtans op dat het een gestabiliseerde voeding is, en tis ook geen switcher denk ik, want het ding is nogal groot en zwaar.
Zijn der adapters op de markt die wel een zuiver signaal geven, zonder dat ik die hoge ruis op mijn pedaal krijg ?
Met mijn boss adapter heb ik nergens last van, maar ik wil die 18 volt hebben.

pol
11 maart 2005, 08:05
niemand een tip voor een betaalbare en goede voeding die ook hogere voltages kan geven ?

FonZZo
11 maart 2005, 09:03
niemand een tip voor een betaalbare en goede voeding die ook hogere voltages kan geven ?

Ik heb ook http://www.skytronic.com/be/nl/prod/search.php?s=660.190 maar heb nergens last van. Zelfs niet als ik deze voor chorus of delay gebruik. Misschien ff terug gaan met dat ding

FonZZo
11 maart 2005, 09:04
niemand een tip voor een betaalbare en goede voeding die ook hogere voltages kan geven ?

Ik heb ook http://www.skytronic.com/be/nl/prod/search.php?s=660.190 maar heb nergens last van. Zelfs niet als ik deze voor chorus of delay gebruik. Misschien ff terug gaan met dat ding

pol
11 maart 2005, 09:14
ja, ik ga em zeker terugbrengen, ben me nu wel aan het afvragen of er iets met die adapter scheelt, of dat dit pedaal nogal kieskeurig is qua voedingen.

Ché
11 maart 2005, 12:53
Als je verschil in oversturing wilt horen kun je beter met verschillende diodes experimenteren denk ik.

verklaar je nader...
ik ben verre van electronica expert, ik lees en leer iedere dag :)

Ché
12 maart 2005, 18:19
IC's net getest op Blue Boy
(het verschil is subtiel maar hoorbaar)

JRC4558D (standaard): klinkt gritty maar iets te modderig naar mijn zin

TL072: klaart het boeltje op waardoor de overdrive iets (niet veel) agressiever wordt, geen echt groot verschil met de JRC buiten de helderheid

LM833: hier is het verschil duidelijk te horen, maakt de overdrive minder agressief en ronder, blijft lekker helder en strak. Aanrader!

Uit nieuwsgierigheid heb ik het boeltje ook maar eens op de TS9 uitgetest

JRC4558D: veel mid, behoorlijk helder, gritty
TL072: zeer weinig verschil, helderder maar iets te agressief naar mijn zin
LM833: lekker smooth en helder met behoorlijk bassrespons. opnieuw een aanrader!

pol
13 maart 2005, 11:13
waar hebt ge die ic's gevonden ?

Ché
13 maart 2005, 12:26
aitec - Leuven
van waar ben je?
op banzaieffects.com kan je ze gewoon bestellen

Antal
13 maart 2005, 14:19
Als je verschil in oversturing wilt horen kun je beter met verschillende diodes experimenteren denk ik.

verklaar je nader...
ik ben verre van electronica expert, ik lees en leer iedere dag :)

Ok! De opampjes die hebben in het circuit van een overdrive over het algemeen alleen maar invloed op de versterking van je signaal. De verschillen zijn wel hoorbaar. Maar zoals je zelf al aangeeft minimaal.

De diodes die in het pedaal zitten die hebben echter invloed op de oversturing van het pedaal. Dit levert een veel hoorbaarder verschil op.