PDA

View Full Version : Probleem met JCM 2000 - Snel oplossing nodig!



AART
9 maart 2005, 21:48
Hallo daar,

Een vriend van mij heeft vrijdag een optreden in jongerencentrum de Willemeen in arnhem. Hij heeft zelf een JCM 2000 TSL 60.
Maar nu is het geval dat de draad van de footswitch gebroken is op 2 meter van de amp. Hij heeft de amp vrijdag nodig en de kabel dus ook, maar de kabel kan niet gerepareerd worden(meerdere knikken) en hij kan geen nieuwe kabel vinden.

Weet iemand in arnhem of omgeving een winkel waar ze zo'n kabel op voorraad hebben of een TSL footswitch die te leen is ofzo...

Bij voorbaat dank.

PS: nijmegen ofzo is te ver, want hij heeft morgen gewoon school en bandrepetitie.

zjanke
9 maart 2005, 21:56
Bel eens een rondje naar alle lokale muziekzaken, wellicht dat er iemand zoiets wil doen.
Volgens mij is het overigens een vrij simpel karwijtje om de plug even opnieuw te solderen, het is gewoon kleurtjes kijken. De kabel van mijn TSL is een meter of 6, dus dan zou hij nog steeds 4 meter over houden. Wellicht voor een optreden wel te doen lijkt mij, of ben ik dan erg optimistisch :-? De podia waar je doorgaans staat zijn toch al niet te groot...

AART
9 maart 2005, 22:01
Bel eens een rondje naar alle lokale muziekzaken, wellicht dat er iemand zoiets wil doen.
Volgens mij is het overigens een vrij simpel karwijtje om de plug even opnieuw te solderen, het is gewoon kleurtjes kijken. De kabel van mijn TSL is een meter of 6, dus dan zou hij nog steeds 4 meter over houden. Wellicht voor een optreden wel te doen lijkt mij, of ben ik dan erg optimistisch :-? De podia waar je doorgaans staat zijn toch al niet te groot...

de kabel is al een keer gerepareerd om het zelfde probleem, en er zitten meerdere knikken in....
deze kabel hergebruiken is geen optie...

Nielsje
9 maart 2005, 22:16
Bel eens een rondje naar alle lokale muziekzaken, wellicht dat er iemand zoiets wil doen.
Volgens mij is het overigens een vrij simpel karwijtje om de plug even opnieuw te solderen, het is gewoon kleurtjes kijken. De kabel van mijn TSL is een meter of 6, dus dan zou hij nog steeds 4 meter over houden. Wellicht voor een optreden wel te doen lijkt mij, of ben ik dan erg optimistisch :-? De podia waar je doorgaans staat zijn toch al niet te groot...

de kabel is al een keer gerepareerd om het zelfde probleem, en er zitten meerdere knikken in....
deze kabel hergebruiken is geen optie...

Gewoon ff een meeraderige draad kopen (gewoon als noodoplossing) en dan idd ff kleurtjes kijken.

als je er dan een goeie kabel aan zet, doe er een huls om heen, een tuinslang vind ik zelf wel koel (met gardena stukken he?;)) ter berscherming, t zijn kutkabels die altijd breukgevoelig zijn.

Fumi SG
9 maart 2005, 22:42
misschien ff bij Vriese langs?? Dat podium bij Willemeen is trouwens niet zo groot hoor..... Met een complete set-up moet die 4 meter wat Zjanke zegt wel lukken!! Kheb er zelf ook eens gestaan :wink:

AART
9 maart 2005, 23:03
misschien ff bij Vriese langs?? Dat podium bij Willemeen is trouwens niet zo groot hoor..... Met een complete set-up moet die 4 meter wat Zjanke zegt wel lukken!! Kheb er zelf ook eens gestaan :wink:

zoals al eerder gezegd, de kabel is op meerdere plaatsen stuk, maar die standaard 6 aderige draad is een goed idee

Antal
9 maart 2005, 23:22
Idd gewoon vervangen door meeraderig draad. Liefst iets steviger als het origineel. Ben je gelijk van het probleem af.

AART
10 maart 2005, 17:08
ok, vandaag ff langs radio piet electronica dus :)