PDA

View Full Version : Cube 60 slopen :)



MegaDrive
9 maart 2005, 21:37
test

MegaDrive
9 maart 2005, 21:38
Hallo luitjes,

Ik heb een maand of drie geleden een Roland cube 60 gekocht en ik ben errug tevreden met het geluid dat er uit dit kleine ampie komt. Ik wilde wat kleins en wat compacts naast mijn Marshall 2210, die ik op een zelfbouw 2x12 (gelamineerd mahonie, 22mm, 2x Celestion V80) gebruik. Goddelijk.

Nu heb ik een tijdje geleden die speaker out van de cube eens op die kast aangesloten en dat klonk verbazend goed, veel beter dan het speakertje dat standaard in die cube zit. Je voelt hem al: Ik speel met het idee om de versterkermodule van de cube (wat een mooi losschroefbaar bakkie is) eruit te halen en in mijn kast in te bouwen. Gisteren over de wiring nagedacht en ik kan het zo doen dat ik de cube dan als een 2x12 combo kan gebruiken en zodra ik de Marshall aansluit, de handel weer een passieve cab wordt. Ze zijn uiteraard niet tegelijk te gebruiken, maar dat hoeft ook niet.

Doen of niet doen?

Alvast bedankt!

TMKXL
9 maart 2005, 22:01
Je bedoelt dus te zeggen om een top van je Cube te maken (of preamp?) en dan de Marshall als cab gebruiken, maar ook de mogelijk hebben om tussen de Cube en de Marshall te switchen?

Klinkt ingewikkeld. :D

Ik denk dat dat wel te doen is, dat je dan je signaal van je gitaar naar een AB-switcher stuurt en vanuit daar een signaal stuurt naar beide amps om zo het gewenste resultaat te halen. Maar ik weet helemaal niet of dit kan, ben niet zo technisch en slim op dat gebied.

TMKXL
9 maart 2005, 22:01
Dubbele post.

AART
9 maart 2005, 22:08
hij bedoelt waarschijnlijk dat je niet tijdens het spelen kunt switchen, maar gewoon of combo óf kast hebt.

Dat kan vrij simpel, vrouwelijke jack aan de cube, vrouwelijke in de kast, en een speakerkabel, tussen roland en kast als je roland wil, en tussen marshall en kast als je marshall wil.

De roland alleen dan nooit aanzetten als er geen speakers aanhangen!

MegaDrive
9 maart 2005, 22:28
Bedankt voor de reacties.

Het is niet de bedoeling dat de cube een top wordt. Ik wil de preamp én de poweramp van de cube in mijn cab bouwen, zodat de behuizing en de speaker van de cube overbodig worden.

Het HOE heb ik allemaal wel voor elkaar. Daar zijn geen AB switches voor nodig. Ik maak de bekabeling van de cube naar de speakers IN de kast en dat circuit wordt onderbroken zodra de speakerkabel van de Marshall de female jack van de kast binnenkomt. Mijn passieve 2x12 voor de Marshall is dan (ook) een 2x12 combo geworden.

De bedrading is het probleem niet. Zal ik het doen of niet, that's the question...

vester86
9 maart 2005, 22:39
als je zeker weet dat je die cube niet gaat verkopen kun je het best doen... je krijgt voor de losse verstserker geen hol meer terug (tenzij je natuurlijk de oude behuizing heel laat, en de cubemodule zo weer terug kunt zetten)

Fumi SG
9 maart 2005, 22:49
[/quote="Megadrive"]Het is niet de bedoeling dat de cube een top wordt. Ik wil de preamp én de poweramp van de cube in mijn cab bouwen, zodat de behuizing en de speaker van de cube overbodig worden.


Klinkt geweldig!! Gewoon doen.... dat nog niemand eerder op hetzelfde idee is gekomen?!?! :razz: Nog ff over dat top gedoe...... Je maakt er zo juist wél een topje van, als je de preamp én de poweramp gebruikt. Of ga je hem echt helemaal inbouwen?? Zoiets als een combo??

edit: Ik zou het dan zo doen zoals Vester zegt.... kun je later je Cube toch nog doorverkopen zonder dat ooit iemand erachter komt wat je ermee uitgespookt hebt!! :wink:

vester86
9 maart 2005, 22:51
edit: Ik zou het dan zo doen zoals Vester zegt.... kun je later je Cube toch nog doorverkopen zonder dat ooit iemand erachter komt wat je ermee uitgespookt hebt!!

Dan zou ik um niet aan een forummer verkopen ;-)

Fumi SG
9 maart 2005, 22:56
jah sorry maar ff off-topic....... Wat een K*Tserver is dit zeg!!! :evil: Check m'n vorige post in dit topic...... al 38x proberen te bewerken (je ziet zelf wel waarom :razz: ) maar niet een keer gelukt!!

Dit moest er ff uit..... Gitaarnet doe hier wat aan>!!!

sickpunk
11 maart 2005, 21:36
jah sorry maar ff off-topic....... Wat een K*Tserver is dit zeg!!! :evil: Check m'n vorige post in dit topic...... al 38x proberen te bewerken (je ziet zelf wel waarom :razz: ) maar niet een keer gelukt!!

Dit moest er ff uit..... Gitaarnet doe hier wat aan>!!!

denk niet dat het aan de server ligt... zie niet in wat de server er zelf mee te maken zou moeten hebben... eerder de databases en de PHP code die verneukt is... en ze hebben het al vaker verholpen, maar om de een of andere reden blijft het terug komen bij dit board....

ontopic: erg gaaf idee.... wel ff foto's posten van alles, want volledig snappen doe ik het nog niet, principe wel maar uitvoering niet.... gewoon dus je cube versterker in je cab bouwen? heb je al ruimte in je cab ervoor dan? en dan daar boven op nog is een marshall top? die je kan gebruiken(en dus de cube te by-passen) door de speaker kabel in je cab te steken?(zodat je cube onderbroken word) zoiets? klinkt erg gaaf, en erg nuttig ook! kan je aardig wat variatie mee maken kwa geluid lijkt mij zo!

josh.vandenberg
12 maart 2005, 10:58
Je kunt van je cube beter een top bouwen,als je m danm weg doet heb je niet je cab verzaagd.

Fumi SG
12 maart 2005, 11:29
jah sorry maar ff off-topic....... Wat een K*Tserver is dit zeg!!! :evil: Check m'n vorige post in dit topic...... al 38x proberen te bewerken (je ziet zelf wel waarom :razz: ) maar niet een keer gelukt!!

Dit moest er ff uit..... Gitaarnet doe hier wat aan>!!!

denk niet dat het aan de server ligt... zie niet in wat de server er zelf mee te maken zou moeten hebben... eerder de databases en de PHP code die verneukt is... en ze hebben het al vaker verholpen, maar om de een of andere reden blijft het terug komen bij dit board....

ontopic: erg gaaf idee.... wel ff foto's posten van alles, want volledig snappen doe ik het nog niet, principe wel maar uitvoering niet.... gewoon dus je cube versterker in je cab bouwen? heb je al ruimte in je cab ervoor dan? en dan daar boven op nog is een marshall top? die je kan gebruiken(en dus de cube te by-passen) door de speaker kabel in je cab te steken?(zodat je cube onderbroken word) zoiets? klinkt erg gaaf, en erg nuttig ook! kan je aardig wat variatie mee maken kwa geluid lijkt mij zo!

hmz.... kan zijn dat het niet de server is, maar gitaarnet moet hier wel wat aan doen!!! :evil: :wink:

Bluesbreaker
12 maart 2005, 12:02
hmz.... kan zijn dat het niet de server is, maar gitaarnet moet hier wel wat aan doen!!! :evil: :wink:

Waarschijnlijk leest gitaarnet dit helemaal niet, dus kap nou eens met dat in elk topic posten dat het forum niet lekker werkt en stuur gitaarnet gewoon een mailtje.