PDA

View Full Version : Kapjes over de elementen terugzetten



K00L
9 maart 2005, 19:46
test

K00L
9 maart 2005, 19:48
Ik heb bij mijn gibson SG standard een tijd terug de kapjes van de elementen gehaald. Ik zou deze nu graag weer terugzetten maar hoe doe ik dat met die wax die tussen de humbucker en het kapje zit? kan ik daar kaarsvet of what ever voor gebruiken?

Fumi SG
9 maart 2005, 19:56
hoe je ze terugzet weet ik niet..... maar ff een vraagje aan jou. Hoe haal je die dingen eraf?? Ik wil ze er namelijk ook afhalen, want dat ziet er stoerder uit..... Heeft het trouwens ook invloed of je sound en kan het bij iedere humbucker??

imlikeajungle
10 maart 2005, 09:37
het beïnvloedt je geluid wel degelijk een klein beetje. de wax die (soms) tussen pup en kapje zit 'verzacht' je geluid volgens mij (logisch denken): ietsje afgeronder hoog en ietsje meer 'vintage' denk ik.
verwaarloosbaar waarschijnlijk maar als je A/B't wel degelijk te horen..

K00L
10 maart 2005, 19:54
het beïnvloedt je geluid wel degelijk een klein beetje. de wax die (soms) tussen pup en kapje zit 'verzacht' je geluid volgens mij (logisch denken): ietsje afgeronder hoog en ietsje meer 'vintage' denk ik.
verwaarloosbaar waarschijnlijk maar als je A/B't wel degelijk te horen..

ja okee prima maar dat is nog niet het antwoord op mijn vraag:

Ik heb bij mijn gibson SG standard een tijd terug de kapjes van de elementen gehaald. Ik zou deze nu graag weer terugzetten maar hoe doe ik dat met die wax die tussen de humbucker en het kapje zit? kan ik daar kaarsvet of what ever voor gebruiken?

K00L
13 maart 2005, 20:46
niemand ervaring met het terugzetten van kapjes?

Squier4ever
13 maart 2005, 21:16
Ik heb me Super Distortion ok een een kapje erover
eerst kaarsvet in een pan gesmolten, toen paar x erin gedipt
moet alleen dippen, laten stollen en weer dippen, evt ook kapje vanbinnen dippen.
ZO heb je namelijk het minste feedback

Azrael
13 maart 2005, 21:19
het beïnvloedt je geluid wel degelijk een klein beetje. de wax die (soms) tussen pup en kapje zit 'verzacht' je geluid volgens mij (logisch denken): ietsje afgeronder hoog en ietsje meer 'vintage' denk ik.
verwaarloosbaar waarschijnlijk maar als je A/B't wel degelijk te horen..

Aangezien je elementen magnetisch zijn is het niet mogelijk voor wax om je geluid te veranderen. Het enige wat het kan verhelpen is dat je minder feedback krijgt op hoge volumes omdat het microfonische effect minder wordt. Hmmmm.....daar zeg ik iets....misschien zou het om die reden kunnen schelen.

V!N
15 maart 2005, 14:03
het beïnvloedt je geluid wel degelijk een klein beetje. de wax die (soms) tussen pup en kapje zit 'verzacht' je geluid volgens mij (logisch denken): ietsje afgeronder hoog en ietsje meer 'vintage' denk ik.
verwaarloosbaar waarschijnlijk maar als je A/B't wel degelijk te horen..


'Vintage' elementen hadden juist GEEN was onder de kappen ..